Ortalama Sipariş Değeri Nasıl İyileştirilir? 10 Basit ve Etkili İpucu

Yayınlanan: 2022-06-30

how to improve average order value blog post title with illustration related to e-commerce

Müşterilerinizin sayısından memnunsunuz ama gelir seviyenizden memnun değil misiniz?

Size bariz bir sır vereyim: Müşteri sayısını artırmak, çevrimiçi mağazanızdan elde ettiğiniz geliri artırmanın tek stratejisi değildir. Ancak ortalama sipariş değerinizi iyileştirmek , gelirinizi artırmanın en etkili stratejilerinden biridir.

Daha fazla trafiğin genellikle daha fazla müşteri veya sipariş yoluyla gelir artışına yol açtığını hepimiz biliyoruz. Bu nedenle şirketler, SEO ve diğer pazarlama taktiklerine hevesle girerler.

Ancak, sadece ziyaretçiye sahip olmak her zaman yeterli değildir. Mümkün olduğunca "satın almalarını" sağlamak için her türlü çabayı göstermelisiniz.

Ortalama sipariş değerini iyileştirmenin birkaç yolu vardır. Bu yazıda size bugün uygulayabileceğiniz bazı basit ve etkili stratejiler göstereceğim!

Ortalama Sipariş Değeri Nedir?

Ortalama sipariş değeri (AOV) , tüccarların tüketicilerinin alışveriş alışkanlıklarını daha iyi anlamak için kullandıkları ölçümdür. Çevrimiçi mağazanızda yapılan alışverişlerden yapılan her işlemin ortalama tutarıdır.

Şirketinizin ortalama sipariş değerini bilmek, bireysel müşterilerin uzun vadeli değerini tahmin etmek için gerekli bilgileri vererek fiyatlandırma stratejinizi ve çevrimiçi pazarlama faaliyetlerinizi değerlendirmenize olanak tanır.

Ortalama Sipariş Değeri Nasıl Hesaplanır?

Ortalama sipariş değeri, aylık toplam gelirin o ay verilen sipariş sayısına bölünmesiyle hesaplanır. AOV'nizi dilediğiniz zaman dilimi için hesaplayabilirsiniz.

Toplam geliri 5000 ABD doları olan bir çevrimiçi giyim mağazanız olduğunu ve gelirin toplam 250 siparişten geldiğini varsayalım. Yani ortalama sipariş değeriniz: 5000/250=20$

the equation for calculating average order value showing AOV equals revenue divided by number of orders

AOV hesaplanırken müşteri başına satış yerine sipariş başına satış dikkate alınır. Bir müşterinin satın alma sayısına bakılmaksızın, her işlem ayrı ayrı sayılır.

E-Ticaretinizin Ortalama Sipariş Değerini Nasıl İyileştirirsiniz?

Ortalama sipariş değerini iyileştirmek için aşağıdaki basit ama pratik adımları göz önünde bulundurmalısınız:

1. Çıkış Amaçlı Açılır Pencereleri Kullanın

Çıkış amaçlı açılır pencere, kullanıcı sitenizden ayrılmak üzereyken görünen bir açılır penceredir. Kullanıcının kalmasını ve bir satın alma işlemi yapmasını sağlamak için son bir çaba. Ve çalışıyor.

an exit intent popup offering discount with two laptop images

Bu nasıl olacak? Basit.

Müşteriler, ücretsiz teslimat sağlamazsa veya fiyatlar çok yüksekse sitenizden çıkabilir. Ziyaretçilere çıkış amaçlı açılır pencereleri kullanarak indirim veya ücretsiz teslimat alma fırsatı sunarak, onları sitenizde kalmaya ve bir satın alma işlemi gerçekleştirmeye ikna edebilirsiniz, sonuçta düşündüklerinden daha fazlasını harcayabilirsiniz.

Anahtar, çıkış amaçlı açılır pencereler söz konusu olduğunda yaratıcı olmaktır.

Çıkış amaçlı bir açılır pencere oluşturmanın birçok farklı yolu vardır, ancak işte birkaç ipucu:

  • Açılır pencerenin göründüğü sayfayla alakalı olduğundan emin olun.
  • Teklifi karşı konulmaz hale getirin.
  • Açılır pencerenin okunması ve gezinmesinin kolay olduğundan emin olun.
  • Güçlü bir harekete geçirici mesaj ekleyin.
  • Siteniz için en iyi olanı görmek için farklı varyasyonları test edin.

Ayrıca Bkz.

  • Dönüşümleri Artırmak için 55 Çıkış Niyeti Açılır Pencere Örnekleri
  • Tutmayı Artırmak için 13 Katil Shopify Çıkış Niyeti Açılır Pencere Araçları
  • 2022'de WordPress için En İyi Çıkış Amaçlı 10 Popup Eklentisi

2. "Ücretsiz Gönderim" ve Diğer Bedavalar Teklif Edin

Birçok müşteri, ücretsiz nakliye teklifiyle cezbedilir.

Teşvik olarak ücretsiz gönderimi dahil etmek, ortalama sipariş değerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

BigCommerce'in 3.000 tüketiciyi kapsayan Değişen Beklentiler Raporuna göre, %84'ünün özellikle kargo ücretsiz olduğu için bir satın alma yaptığı ve %30'unun ücretsiz kargo için uygun olması durumunda siparişlerinin boyutunu her zaman artırdığını söylediği görülüyor.

a screenshot of Burger King offering one dollar delivery fee with burgers, drink and fries images

Ücretsiz kargoya benzer şekilde, burada fast food zinciri devi Burger King'in müşterilere siparişlerini vermeleri veya tamamlamaları için 1 dolarlık teslimat ücreti teklif ettiğini görebilirsiniz.

Ama tek yol bu değil. Ayrıca, her satın alma işleminize ücretsiz ürünler ekleyerek ortalama sipariş değerinizi artırabilirsiniz .

Freebies, küçük bir hediyeden gelecekteki bir satın almada indirime kadar her şey olabilir. Müşterilerinize satın aldıkları ürünü takdir ettiğinizi ve daha fazlası için geri gelmelerini istediğinizi göstermenin harika bir yoludur.

a screenshot of MAC cosmetics campaign offering discount and make up kit featuring product and a woman images

Yukarıdaki örnekte, ünlü makyaj markası Mac'in pazarlama stratejisinin bir parçası olarak ışıltılı bir hediye sunduğunu görebilirsiniz. Ayrıca, tekliflerinin dikkat çekici ve harekete geçirici mesaj olduğundan emin olmak için ürün görselleri, bir CTA düğmesi ve patlayan bir arka plan rengi de içeriyorlardı.

3. Ürünleri Paketleyin veya Paket Oluşturun

Bir işletme, tek tek satılan popüler ürünleri indirimli bir fiyatla kutulu bir set halinde karıştırdığında, bu, karma ürün demeti olarak bilinir. Müşteriler bir veya iki ürünü ayrı ayrı alabilecekleri gibi, birçok ürünü bir arada gruplandırarak da satın alabilirler.

Bu, müşterilerin hepsi bir arada gruplandırıldığında birden fazla ürün satın alma olasılığı daha yüksek olduğundan , ortalama sipariş değerini iyileştirmenin harika bir yoludur.

Ürünleri paketlemenin bir yolu onları paketlere koymaktır . Bu, örneğin bir temizleyici, serum ve nemlendirici içeren bir cilt bakım paketi olabilir. Veya üst, alt ve aksesuar içeren bir giysi paketi olabilir.

a popup including a woman holding a pot of cream offering a moisturizer bundle

Paketler, müşterilerinizin daha fazla satın almasını sağlamanın kolay bir yoludur ve yavaş satılan ürünleri taşımanın harika bir yolu olabilir. Ayrıca, mağazanızın tüm ihtiyaçları için tek adresli bir mağaza gibi görünmesini sağlar!

Ayrıca belirli sayıda ürün satın alan müşteriler için paket fırsatlar veya indirimler de sunabilirsiniz. Bu, müşterileri daha fazla satın almaya teşvik edecek ve sonuçta ortalama sipariş değerinizi artıracaktır.

4. Sınırlı Süreli Özel Promosyonlar Sunun

"Ortalama sipariş değerinizi nasıl artırırsınız" sorusunun en basit yanıtlarından biri sınırlı süreli promosyonlar yürütmektir.

Bu, bir satıştan bir eşantiyona veya hatta yeni bir ürün lansmanına kadar her şey olabilir. FOMO (Kaybetme Korkusu) pazarlamasından yararlanın. Sınırlı süreli promosyonlar sunarak potansiyel müşterileri hızlı harekete geçmeye teşvik edin.

Promosyonlar söz konusu olduğunda zamanlama çok önemlidir. Ürünlerinizi doğru zamanda ve doğru şekilde tanıttığınızdan emin olmak istersiniz.

an example of FOMO popup by Popupsmart including black balloons offering a limited time discount

Örneğin, bir eşantiyon Şükran Günü veya Noel gibi bir tatilde işe yarayabilirken, indirim sezonun sonunda daha iyi bir zamanlama olabilir. Veya günün sonuna kadar kullanılabilecek ücretsiz bir nakliye indirimi olabilir.

Sektörünüzde neler olup bittiğini ve işiniz için en iyi neyin işe yarayacağını düşünün. Strateji ve önceden plan yapın, sonuçları göreceğinizden emin olabilirsiniz.

Ayrıca Bkz.

  • Dönüşümleri Artırmak için 10+ FOMO Pazarlama E-posta Örnekleri 2022
  • Satışlarınızı Hızlandıracak En İyi 7 Kara Cuma Pop-up'ı

5. Tamamlayıcı Ürünlerin Üst Satışı veya Çapraz Satışı

Bir müşteri sitenizde zaten para harcıyorsa, satın aldıkları ürünü tamamlayan diğer tüm seçenekleri gördüklerinden emin olmak istersiniz.

En karlı stratejilerden biri, mevcut müşteri tabanınıza satış yapmaktır. Bunun işletmeler için para kazanmanın en iyi yöntemlerinden biri olduğunu gösteren birkaç çalışma var.

Bu nedenle, verimli ve uzun vadeli başarı sağlamak ve ortalama sipariş değerini iyileştirmek için yukarı satış ve çapraz satış muhtemelen daha önemli hale gelecektir.

Bunu birkaç yolla yapabilirsiniz. Bunlardan biri, ödeme sayfasında ilgili öğeleri önermektir.

Bir diğeri, ürün sayfalarınıza ürün önerileri eklemektir. Son olarak, müşterilere daha önce satın aldıkları ürünlere göre ek ürünler sunan otomatik e-postalar da gönderebilirsiniz.

a popup aims to improve average order value by offering complimentary products including a scarf and a bag

Örneğin, kadın giyimine yönelik bir e-ticaret sitesinde, görüntüledikleri elbise veya gömleğe uygun bir çift ayakkabı veya bir çanta önerebilirsiniz. Veya bir ev mobilyası e-ticaret sitesinde, inceledikleri kanepe veya yatakla uyumlu bir lamba veya halı önerebilirsiniz.

6. Bir Müşteri Sadakat Programı Başlatın

Ortalama sipariş değerinizi iyileştirmenin harika bir yolu, bir müşteri sadakat programı oluşturmaktır.

Ortalama bir tüketici bir web sitesinde bir dakikadan daha az zaman harcadığından, bir tüccarın pazar tekliflerinin ve olası satın alımlarının çoğunu görecekleri şüphelidir, bu da daha fazla satış için önemli bir olasılığın kaybedilmesi anlamına gelir.

İyi haber şu ki, memnun ve memnun olan müşteriler sizden satın almaya devam ediyor, diğerlerinden daha fazla harcıyor, her işlemde daha fazla para harcıyor, daha az değişken ve marka destekçisi olma olasılıkları daha yüksek.

Yeni tüketiciler, sadık ve sürekli müşterilerden daha az para kazanmak ve harcamak için daha pahalıdır. Tüketicilerin daha fazlası için geri gelmesini sağlamak bir şirketin başarısı için hayati önem taşımaktadır.

a customer loyalty discount code popup example with a woman shopping illustration

Yukarıda, sadık müşterilere indirim kodları sunan bir açılır pencere örneğini görebilirsiniz.

Belirli bir şirketin ürünlerine sadık olan müşteriler, fiyat veya bulunabilirlikten etkilenmez. Alıştıkları ve değer verdikleri aynı hizmet ve ürün düzeyi için beklemeyi ve belki de daha fazla ödemeyi tercih ederler.

Bir sadakat programı oluşturmanın birkaç farklı yolu vardır.

Müşterilerinize yaptıkları her alışveriş için puan verebilir ya da belirli bir harcama eşiğine ulaşan müşterilere indirim ve ücretsiz hediyeler verebilirsiniz. Bu, müşterilerinizi sizinle daha fazla harcamaya devam etmeleri için teşvik edecektir.

Hangi sistemi seçerseniz seçin, müşterilerinize sadakat programınız hakkında bilgi verdiğinizden, katılmalarını kolaylaştırdığınızdan ve avantajların müşterilerinizi sizinle harcamaya devam etmeye teşvik edecek kadar cazip olduğundan emin olun.

Bu onları sizinle birlikte olmaya teşvik edecektir. Ne kadar çok harcarlarsa, o kadar çok ödül alırlar!

7. Tam İşleyen Canlı Sohbet Desteğine Sahip Olun

live chat statistics image with a man throwing money around illustration

Popupsmart'ın canlı sohbet istatistikleri hakkındaki blog gönderisini gördüyseniz, canlı sohbet sunmanın dönüşümleri ve nihayetinde geliri artırdığını bilirsiniz.

İşletmelerin %79'u canlı sohbet sunmanın satışları, geliri ve müşteri sadakatini olumlu etkilediğini söylüyor. Dolayısıyla, canlı sohbetin ortalama sipariş değerini iyileştirmede doğrudan olumlu bir etkisi olduğu açıktır.

Tüketicilerin canlı sohbet desteği sunan bir şirkete sadık kalması ve canlı sohbet desteği sunan bir şirketten tekrar satın alması muhtemeldir. Müşteri hizmetleri sağlamanın en hızlı ve en kolay yollarından biridir. Müşterilerin gerçek zamanlı olarak soru sormalarına ve siparişleriyle ilgili yardım almalarına olanak tanır.

8. Güven Oluşturun

İnsanlar bir mağazadan ilk kez alışveriş yaptıklarında, çok para harcama konusunda isteksiz olma eğilimindedirler.

Yeni gelenleri tekrar eden müşterilere dönüştürmek için çeşitli stratejiler vardır. Kişiselleştirme, e-posta pazarlaması ve yeniden hedeflemeye odaklanın.

Yalnızca indirim, ücretsiz kargo veya minimum satın alma limiti olan kupon kodları sunan ilk kez müşteriler tarafından görülebilecek pop-up'ları kullanabilirsiniz, böylece daha fazla satın almak için daha fazla motive olurlar.

Popupsmart welcome popup example for newcomers offering exclusive content for subscribers

Referansları kullanmak, herhangi bir ziyaretçide güven oluşturmanın da etkili bir yoludur. Aşağıdaki Packlane örneğine bakın. Özel ambalaj ürünleriyle nasıl başarılı olacaklarını gösteren bir referans videosu eklediler.

a screenshot of Packlane's website showing a testimonial video with a man and a woman featuring

BaseCamp ayrıca uzun bir referans listesine sahiptir. Bu kavramı iyi anlayan BaseCamp, işletmelerin ekipleri ve görevleri yönetmelerine yardımcı olan bir SaaS aracıdır ve açılış sayfalarında en iyi bilinen kullanıcılarının referanslarından bazılarını öne çıkarır.

9. Deneme Süreleri ve Basit İade Politikası

İade politikaları, bir mağazanın tüketicilerin istenmeyen ürünleri nasıl iade edip değiştirdiğini yönetmek için oluşturduğu düzenlemelerdir.

Bir iade politikası, müşterilere nelerin iade edilebileceği ve neden iade edilebileceğinin yanı sıra iadelere izin verilen süre hakkında bilgi verir.

Güven oluşturmaya ilişkin olarak, müşteriler web sitenizi veya uygulamanızı açtığında, mağazanızın kurallarını özetleyen net bir iade ve geri ödeme politikası görmek isterler.

İnsanlar, iade ve geri ödeme sürecinin beklentilerini karşılayıp karşılamadığından emin olmadıklarında genellikle mağazalardan alışveriş yapmaktan hoşlanmazlar.

Accenture'ın Yatırım Tavsiyesi Raporuna göre, tüketicilerin %55'i düşük maliyetli iade nakliye seçeneği istiyor.

Return policy statistics with e-commerce related illustration and popupsmart logo

Aynı çalışmada iade politikasının nihai olarak satışın %80'ini etkilediği belirtilmektedir. Müşteriler, iade politikalarınız net bir şekilde sunulursa kendilerini daha güvende hissedecekler ve şirketinize güvenmeye daha meyilli olacaklardır.

Benzer şekilde, cömert deneme süreleri , ürünün kalitesine olan güveninizi gösterir. Ve bu güvence alıcıya geçer.

Örneğin IKEA, yatakları için 90 günlük bir deneme sunuyor. Alıcı performansından memnun değilse, geri dönüp başka bir tane seçebilir. Ürünü kolayca iade edebileceklerini bildiklerinde, daha fazla satın alma eğilimi gösterirler ve bu da AOV'nizi artırır.

10. Sosyal Medyadan En İyi Şekilde Yararlanın

Herkes sosyal medya ile çok ilgili. Ve bu trafiğin büyük bir kısmı, sosyal alandaki değerlendirmeleri okuduktan ve gerçek dünya kullanımını gözlemledikten sonra bir şeyler satın almayı tercih ediyor. Aslında, birçok müşteri yalnızca bir internet incelemesini okuduktan sonra şirketinizden bir ürün satın alacaktır.

Müşteri geri bildirimlerini şirketinizin özel sosyal kanalında paylaşmak burada sağlam bir taktiktir . Sosyal etkileyicilerden ürün incelemeleri isteyebilirsiniz.

Günümüzde imaja dayalı sosyal medya fotoğrafçılığı, şirketinizin yükselmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, ürünlerinizi kullanmış gerçek kişilerin incelemelerini ve sosyal medya gönderilerini ekleyerek e-postalarda kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin (UGC) gücünden yararlanabilirsiniz.

Sosyal medya size kullanıcı tarafından oluşturulan içerik sağlar. UGC, gerçek insanların nelerden hoşlandığını ve satın aldıklarını ve ayrıca öğelerin gerçek hayatta nasıl göründüğünü göstererek sosyal kanıt sağlar.

Müşterilerin, markanızın resimlerini ve videolarını çalışırken gördüklerinde satın alma olasılıkları daha yüksektir .

Bu taktikler basitçe AOV'nin geliştirilmesine yardımcı olabilir.

Sen ayrılmadan...

Artık ortalama sipariş değerinizi iyileştirmenin yollarını bildiğinize göre, bu ipuçlarını eyleme geçirmenin ve sonuçları görmeye başlamanın zamanı geldi!

Ortalama sipariş değerinizi tek seferde iyileştirmek için tüm yöntemleri denemeyin. Bunun yerine, her seçeneği deneyin ve hangisinin sizin için en etkili olduğunu belirleyin, ardından neyin işe yaradığına bağlı kalın.

Çabalarınızın meyve vermeye başlamasının biraz zaman alabileceğini unutmayın, ancak odaklandığınız ve motive olduğunuz sürece , ortalama sipariş değerinizi kısa sürede iyileştirebilmelisiniz .

Ve kim bilir? Ortalama sipariş değerinizi artırdıktan sonra, işinizi büyütmeye başlayabilir ve bir sonraki seviyeye çıkarabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Ortalama Sipariş Değeri Neden Önemlidir?

Ortalama sipariş değeri, müşterinin satın alma alışkanlıkları, çevrimiçi reklam bütçesi ve hatta ürün fiyatı hakkında bilgi sağlar. Ortalama sipariş değerini iyileştirdiğinizde, doğrudan karlılığınızı ve gelir büyümenizi artırırsınız.

İyi Bir AOV Nedir?

Ortalama sipariş değeriniz ürüne ve sektöre göre değişir.

Doğal olarak, lüks arabalar, pahalı mücevherler, mobilyalar vb. şeyler satarsanız AOV'niz daha yüksek olacaktır.

Kitap, kalem gibi şeyler sunarsanız, sattığınız ürünler daha ucuz olduğu için AOV'niz daha düşük olacaktır. İyi bir AOV, genellikle nişinizdeki rakiplerden daha büyük bir ortalama sipariş değeridir .

Ortalama Sipariş Değerine İndirimler Dahil mi?

Evet, müşteri kesintileri/indirimleri ve diğer ilgili girdilerin genel ortalama sipariş değeri üzerinde doğrudan etkisi vardır. Kısaca, indirimlerin genel ortalama sipariş değeri üzerinde etkisi vardır.

Bunları kontrol et!

  • Müşterileri Satın Almaya Devam Ettiren 9 Popup Tasarım En İyi Uygulaması

  • Ürün Sayfası Optimizasyonu 101: En İyi İpuçları ve Örnekler

  • Bilmeniz Gereken En İyi 10 E-Ticaret Büyüme İstatistikleri

  • Bugün Okuyacağınız En Önemli Online Alışveriş İstatistikleri