Google Adwords'ü Kullanmak İçin Kapsamlı Bir Kılavuz

Yayınlanan: 2021-12-24

1. Google Adwords nedir?

Google Adwords (veya Google Ads), Arama Motoru tarafından sağlanan bir reklamcılık platformudur. Burası, reklamverenlerin, reklamlarının Google'ın arama sonuçlarında gösterilmesi için anahtar kelimelere teklif verebileceği yerdir. Ardından, bir reklam her tıklandığında Google, reklamverenden bir ücret alır. Bu reklam yöntemine Tıklama Başına Ödeme (PPC) denir ve Google bu şekilde para kazanır. Bu ücretin nasıl hesaplandığına ilerleyen bölümlerde değineceğim.

2. Google Adwords terminolojisi

Arama Terimleri : arama terimleri, kullanıcıların Google aramasına girdiği kelimeler veya kelime öbekleridir.

Anahtar kelimeler : anahtar kelimeler, reklamlarınızın nerede gösterileceğini belirlemek için kampanyanızda oluşturduğunuz kelimeler veya kelime öbekleridir. Anahtar kelimelerin arama terimleri için tam olarak aynı olması gerekmez; bir anahtar kelime, Bölüm 5'te öğreneceğiniz anahtar kelime eşleme türlerinin uygulanmasıyla, o anahtar kelimeyle ilgili birçok farklı arama terimine gösterilebilir.

Markalı anahtar kelimeler : marka adını veya marka adının bir varyasyonunu içeren kelimeler veya kelime öbekleri. Örneğin: Sony kulaklıklar.

SERP'ler : Arama motoru sonuç sayfaları. Bu, Google'da bir şey aradığınızda görünen sayfadır.

Reklam sıralaması : Bu, Google'ın reklamınızın SERP'deki konumunu belirlemek için kullandığı bir değerdir. Bu değer, çoğunlukla teklif tutarınız, kalite puanınız ve uzantıların beklenen etkisine göre hesaplanır. Bölüm 4'te reklam sıralaması hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Reklam metni (reklam metni) : Bu, Google'daki bir reklamın tüm metnini ifade eder.

Tıklamalar : Reklamınız her tıklandığında bir tıklama olarak sayılır.

Gösterimler : Reklamınız bir arama sonucu sayfasında her gösterildiğinde bir gösterim olarak sayılır.

TO (Tıklama Oranı) : Reklamınızın tıklanma olasılığı. Bu metrik, Tıklamalar/Gösterimler ile hesaplanır. Örneğin, gösterimleriniz 100 ve tıklamalarınız 10 ise TO'nuz 10/100'dür ve bu da %10'a eşittir. Bu, reklamınızın görüntülendiği her 10 kez tıklandığı anlamına gelir.

TBM : Bu, reklamınız her tıklandığında ne kadar ödediğinizi gösteren Tıklama Başına Maliyet anlamına gelir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı : Bu, Google tarafından sağlanan ve reklamverenlerin anahtar kelime fikirleri oluşturmak için kullanabilecekleri ücretsiz bir araçtır. GPK'yi nasıl kullanacağınızı Bölüm 10'da öğrenebilirsiniz.

Reklam Uzantıları : Bunlar, arama yapanlara reklamlarınızı tıklamaları için daha fazla neden sağlamak için reklam metninize eklenebilecek ekstra bilgi parçalarıdır. Onlar hakkında daha fazla bilgiyi Bölüm 9, Adım #5'te bulabilirsiniz.

3. Google Adwords'ün işletmeniz için işe yarayıp yaramadığını nasıl anlarsınız?

Google Adwords, son on yılın en büyük reklam platformlarından biri olmuştur ve milyonlarca reklamveren ürünlerini bu platformda sergilemektedir.

Ancak bu, mutlaka Google Ads'ün işletmeniz için çalışacağı anlamına gelmez. Sebeplerden biri, örneğin, ürününüzün çok yeni olması ve kimsenin onu duymamasıdır. Google Ads söz konusu olduğunda, insanlar ürününüzü aramadıkça reklamlarınız görünmeyecektir. Bu, kimse ürününüz hakkında bilgi sahibi değilse, onu aramayacakları anlamına gelir ve bu nedenle, reklamlarınızı Google'da göstermenin bir anlamı yoktur. Tüketici davranışına bağlı.

Uber'i düşünebilirsiniz. İlk çıktığında kimse Uber'i Google'da arayacağım demedi çünkü bırakın markayı, Uber kavramını bile bilmiyorlardı.

Öyleyse, Google Ads'ün ürününüz için işe yarayıp yaramadığını nasıl öğrenebileceğinize hemen geçelim.

3.1. Anahtar kelime araştırması yaparak trafik potansiyelini değerlendirin

Anahtar kelime araştırması yapmak, Google'da ürününüzü kaç kişinin aradığını öğrenmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı'da potansiyel anahtar kelimelerin bir listesini oluşturmaktır. Bu şekilde, Google Ads'i seçmenin buna değip değmeyeceğini öğrenebilirsiniz.

ABD'nin bulunduğu yerde “çevrimiçi tasarım kurslarını” deneyelim.

Bir anahtar kelimeyi değerlendirmek için temel ölçü, bu belirli anahtar kelimeyi ayda arayan kişi sayısı olan hacimdir . Anahtar kelime listenizin hacmi yüksekse, birçok kişinin ürün veya hizmetinizi aradığının iyi bir göstergesidir.

Öte yandan, anahtar kelimelerinizin ayda yalnızca bir ila iki yüz araması varsa, bu, ürününüzün Google Ads'den önemli bir satış artışı beklemeyecek kadar niş olabileceği anlamına gelir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı'nın nasıl kullanılacağını öğrenmek ve bu yöntemi denemek için bu makalenin 7. Bölümüne atlayabilirsiniz.

3.2. Ürününüzü görseller olmadan satmak zor mu?

Tasarım kursu gibi görsel desteği olmadan satılabilecek ürünler olsa da, çekici görseller olmadan satılması çok zor olan ürünler de vardır (giysiler en bariz örnektir).

Google, ikinci kategori için iyi bir platform değildir, çünkü reklamların görüntülenmesi yalnızca metindir.

Bu nedenle, ürününüz görsel olmadan satamıyorsa, Facebook veya Instagram'da reklam vermeyi düşünün. Bu iki platformda olabildiğince yaratıcı olabilirsiniz.

3.3. Rakip araştırması yapın:

Rakip araştırması yapın, rekabetinizin Google'da reklam yapıp yapmadığını öğrenin. Bunu, hedef anahtar kelimelerinizi Google'da arayarak gerçekleştirebilir ve bunlara teklif veren başka reklamverenlerin olup olmadığını görebilirsiniz. Varsa, bu, rakiplerinizin Google Ads ile satışları dönüştürdüğü anlamına gelir; bu, insanların ürününüzü Google'da aradığı anlamına gelir; bu, kaydolma zamanı demektir!

4. Google Reklam Sıralaması Nasıl Çalışır?

4.1. Reklam Sıralaması nedir?

Reklam sıralaması, reklamınızın Google'ın arama sonuçlarında yerleştirildiği konumdur. Reklamınız ikinci sırada görünüyorsa, reklam sıralamanız iki numaradır.

Google, arama sonucu sayfasının en üstünde en fazla 4 reklam görüntüler. Ve reklam sıralamasını belirleyen birkaç faktör vardır.

4.2. Reklam sıralamasını hangi faktörler belirler?

Google Ads, temelde bir açık artırmayla aynı şekilde çalışır; bu, teklif verenin gerekli kriterleri ne kadar iyi karşılarsa, o kadar üst sıralarda yer alabileceği anlamına gelir. Bu aynı zamanda, her arama yapıldığında SERP'deki reklam sıralamasının değişebileceği anlamına gelir. Bu aramada birinci, sonraki aramada ikinci olarak çıkabilirsiniz, çünkü o ayrık saniyelerde rakipleriniz tekliflerini yükseltmeye karar verdi.

İşte Google'ın reklam sıralaması formülü (reklam sıralaması puan olarak hesaplanır):

Reklam Sıralaması = Maks. Teklif * Kalite Puanı * Uzantının Beklenen Etkisi

En yüksek reklam sıralaması birinci sırayı alır, ikinci en yüksek ikinci sırayı alır ve bu şekilde devam eder.

+) Maks. Teklif

Maks. Teklif, reklamınıza yapılan bir tıklama için Google'a ödemek istediğiniz maksimum tutardır. Kampanyanızı oluştururken ve yalnızca reklam sıralamanızı belirlemek için ayarlanır.

Google'ın bir tıklama için gerçekte sizden talep ettiği para miktarı, çoğu zaman maksimum teklifinizden daha azdır. Bu tutara gerçek Tıklama Başına Maliyet denir. 5. bölümde anlatacağım.

+) Kalite Puanı

Kalite Puanı, Google'ın reklamınıza verdiği tahmini puandır. 1-10 arası bir ölçekte ve üç faktöre dayalı olarak hesaplanır -

  • reklam metninizin alaka düzeyi
  • açılış sayfanızın kullanıcı dostu olması
  • beklenen TO.

Reklam metniniz kullanıcıyla ne kadar alakalı olursa, açılış sayfanız o kadar kullanıcı dostu olur ve beklenen TO'nuz ne kadar yüksek olursa, o kadar yüksek kalite puanı alırsınız. Daha yüksek kalite puanları, daha düşük TBM'lere ve daha iyi reklam konumlarına yol açabilir. Kalite puanınızı nasıl kontrol edebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

Beklenen TO

Beklenen TO, Google'ın reklamınızın tıklanma olasılığına ilişkin tahminidir. Google, anahtar kelimenizin geçmişte ne kadar iyi performans gösterdiğini ve reklam metninizin anahtar kelimeyle ne kadar alakalı olduğunu göz önünde bulundurarak TO'nuzu hesaplar.

Alabileceğiniz üç beklenen TO düzeyi vardır:

  • Ortalama ve ortalamanın üzerinde: Gitmek güzel!
  • Ortalamanın altında: reklam metniniz anahtar kelimenizle alakalı olmayabilir. Reklam metninizi yeniden değerlendirmeli ve o anahtar kelimeyle ilgili bir aramanın arkasındaki amaçla eşleştiğinden emin olmalısınız.

+) Uzantıların Beklenen Etkisi

Uzantıların Reklam Sıralamasındaki rolü, reklamverenleri uzantıları kullanmaya ve optimize etmeye teşvik etmektir. Google, uzantıların kullanıcıları için önemli olduğunu, çünkü potansiyel müşterilere ekstra bilgi ve bir işlem yapmak için ek yollar (tıkla ve ara, tıkla ve mesaj gönder, yer uzantısı, daha derin sayfalara site bağlantıları, vb.) vb).

Uzantı eklemek, reklam kalitesini ve TO'ları artırmaya yardımcı olur. Uzantıların kullanımını teşvik ederek hem Google hem de reklamverenler daha yüksek TO ve daha fazla ücretli tıklama elde edebilir.

5. Anahtar kelimenin üç eşleme türü

Anahtar kelime eşleme türleri, reklamlarınızın nasıl tetikleneceğine karar vermek için anahtar kelimelerinizde ayarlanabilen sınırlardır. Google'ın bu parametreleri sağlamadığını ve kullanmak istediğiniz her bir anahtar kelimeyi girmeniz gerektiğini düşünün, bu çılgınca zaman alıcı ve yorucu olurdu. Bununla birlikte, anahtar kelime eşleme türlerinde, yalnızca bir anahtar kelime girmeniz gerekir ve Google'ın reklamlarınızı görüntülemek için benzerlerini bulacağına bağlı olarak. Üç tür anahtar kelime eşleme vardır: Sıralı eşleme, tam eşleme ve geniş eşleme. Her birine atlayalım.

5.1. sıralı eşleme

Sıralı eşleme türü, kampanyanızda ayarladığınızda bir çift tırnak işaretiyle tanımlanır. Örneğin, "araba lastikleri" .

Sıralı eşleme, orijinal anahtar kelimeyi tam olarak aynı sırada içeren tüm anahtar kelimelerdir. Örneğin, orijinal anahtar kelimeniz "otomobil lastikleri" ise ve buna sıralı eşleme uygularsanız, sıralı eşleme "araba lastikleri" anahtar kelimesi, reklamınızı "otomobil lastikleri", "otomobil lastikleri en düşük fiyatı", "en iyi araba lastikleri".

Gördüğünüz gibi, tüm bu arama terimlerinin içinde orijinal anahtar kelime, ondan önce veya sonra ekstra kelime(ler) eklenmiş. Bu eşleme türü, orijinali ile alakalı çok sayıda uzun kuyruklu anahtar kelimeyi hedeflemenize olanak tanır. Bu uzun kuyruklu anahtar kelimeler, düşük arama hacimleri nedeniyle genellikle inanılmaz derecede ucuzdur. Bununla birlikte, 100'lerce arama hacmi, hızla büyük bir anlaşma haline gelebilir.

5.2. Tam eşleşme

Tam eşleme türü, bir çift parantez ile tanımlanır. Örneğin, [araba lastikleri] .

Bu, tam olarak göründüğü gibi çalışır, tam eşleme yalnızca kullandığınız anahtar kelimeyi hedefler. Bu, reklamlarınızın başka bir anahtar kelime tarafından tetiklenmesine gerek kalmadan yalnızca tek bir anahtar kelimeye odaklanmak istediğiniz zamandır. Örneğin, [araba lastikleri] için tam eşleme uygularsanız, yalnızca bu anahtar kelime veya "araba lastikleri" veya "araba lastiği" gibi çok yakın varyasyonu tetiklenir; ekstra kelime eklenmedi.

Evet, tamamen aynı görünüyorlar, bu eşleşme türünün amacı da bu. Buradaki hedefleme çok spesifiktir; bu, son derece karlı bir anahtar kelimeniz olduğunda ve başka bir anahtar kelimenin trafiğini çalmasını istemiyorsanız harika bir seçenektir.

5.3. Geniş Eşleme:

Geniş eşleme, tek başına duran anahtar kelimeyle tanımlanır; başka bir şey eklenmedi. Örneğin, araba lastikleri .

Google Adwords'ün son eşleme türü, kampanyanızı oluşturmaya başladığınızda varsayılan eşleme olan geniş eşlemedir. Bu, geniş eşlemeyi kullanmak istiyorsanız, yalnızca anahtar kelimeyi girmeniz gerektiği, ancak tam eşleme ve sıralı eşleme için bir çift parantez veya tırnak işareti eklemeniz gerektiği anlamına gelir.

Bu eşleme türüyle, yazım hataları, eş anlamlılar, alakalı aramalar ve diğer yakın varyasyonlar arasında değişen en geniş anahtar kelime yelpazesine sahip olacaksınız. Reklamınızın mümkün olduğunca çok arama terimine gösterilmesini istiyorsanız, gidilecek seçenek budur. Örneğin, araba lastiklerine geniş eşleme uygularsanız, reklamlarınız "En iyi lastik incelemeleri", "en iyi araba lastikleri", "araba lastiklerinin değiştirilmesi", "satış için lastikler ve jantlar", "otomobil" gibi arama terimleri tarafından tetiklenir. lastikleri”, “araba, SUV ve kamyon lastikleri” ile tüm gün yola devam edebilirsiniz.

Bu, temel olarak, içinde orijinal anahtar kelimenizin bir parçası olan ve orijinal anahtar kelimenizin yüzlerce farklı kombinasyonunu hızla ekleyebilen herhangi bir şey olabilir. Bu durumda reklamınız mümkün olan en geniş hedef kitleye ulaşacak, ancak size bir sürü alakasız tıklama da getirecektir.

6. Bir reklam metninin bileşenleri

6.1. Başlıklar

Başlıklar, reklam metninizin üst kısmındaki mavi metindir; burası, arama yapanların açılış sayfanıza gitmek için tıklayabileceği yerdir. Reklam metninizin bu kısmı, arama yapanların dikkatini çeken kısımdır ve bu nedenle, arama terimleriyle yakından alakalı olması gerekir.

Bu, birisi "bluetooth kulaklık" arıyorsa, görünen reklamınızın "gürültü önleyici kulaklık" yerine "bluetooth kulaklık" olması gerektiği anlamına gelir.

Başlıklar H1, H2 ve H3 olarak adlandırılan 3 bölümden oluşur ve soldan sağa dikey bir çizgi ile bölünür. H1 ve H2, ayarladıysanız reklamınızda her zaman görüntülenir, H3 her zaman değil, ancak Google'ın bunun kullanıcının arama terimiyle ne kadar alakalı olduğunu düşündüğüne bağlıdır. H'lerin her biri için 30 karakteriniz var; boşluklar dahildir.

6.2. URL

URL, başlıklarınızın hemen altındaki yeşil metindir. Bu tıklanabilir bir bağlantı değildir, yalnızca görüntüleme amaçlıdır; bu nedenle görünen URL olarak da adlandırılır. Reklamı yapılan ürününüz hakkında çekici, faydalı veya en çarpıcı olanı yazmak için eğik çizgi başına 15 karakteriniz var. Bu küçük metin satırından tam olarak nasıl yararlanacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

6.3. Tanım

Açıklama, URL'nizin hemen altındaki 90 karakterlik metin bölümüdür. Ürününüzün ve işletmenizin sizden satın almaları halinde garantiniz, nakliye politikalarınız, indirimleriniz vb. gibi kullanıcılara sağlayabileceği en iyi faydaları burada gösterebilirsiniz. Ürününüz için muhteşem bir açıklama yazmayı öğrenebilirsiniz. reklam kopyası burada.

6.4. Uzantılar

Açıklamalarınızın altında reklam uzantıları bulunur. Reklam uzantıları, metin kopyanızda ayarlanabilecek ek bilgi parçacıklarıdır. Bunlara çağrı düğmeleri, konum bilgileriniz, web sitenizin diğer sayfalarına bağlantılar, ekstra metin vb. dahildir.

Reklamınızda uzantılar oluşturmak ücretsiz olsa da, bu snippet'ler daha fazla tıklama ve daha yüksek TO'lar gibi birçok avantaj sağlayabilir. Uzantıların sizin için neler yapabileceğine ve bunları nasıl kullanacağınıza ilişkin kapsamlı bir kılavuzu buradan okuyabilirsiniz.

7. Harika bir reklam metni yazmak için iki basit ama güçlü taktik

İnternette işlerini büyütmek isteyen herkesin sahip olmak için can attığı tek şey trafiktir. Trafiği olmayan bir çevrimiçi mağaza, ziyaretçisi olmayan bir tuğla ve harç mağaza gibidir. Ve web sitenize daha fazla trafik çekmenin en hızlı yolu nedir? reklam. Google'da reklam vermek, ziyaretçi sayısı kadar tıklama almak anlamına gelir ve bunu başarmak için, reklam metninizin tıklamaları çekecek kadar çekici ve ikna edici olduğundan emin olmalısınız. İşte muhteşem reklam kopyaları yazmak için kullanabileceğiniz dört güçlü taktik.

7.1. Arama yapanlara sorunlarını nasıl çözeceğinizi göstermek için başlıkları kullanın

Çoğu insan için başlık yazmak, doğru anahtar kelimeyi koymakla başlar ve durur. Sonuçta anahtar kelime, kullanıcının ne aradığını temsil eder, bu yüzden ilk önce okuyacakları şey budur. Sorun şu ki, rekabetiniz aynı anahtar kelimeyi kullanıyor ve herkes aynı anahtar kelimeyi gösterdiğinde hiç kimse gerçekten göze çarpmıyor.

İnsanlar bir reklamı tıklarlar çünkü bunun onlara istediklerini vereceğini veya sorunlarını çözmelerine yardımcı olacağını düşünürler. Bu nedenle, rakipleriniz arasında öne çıkmak ve arama yapanların dikkatini çekmek için başlıklarınızın nihai hedefleriyle eşleşmesi gerekir. Bu nedenle, araştırmacının hangi sorunu çözmeye çalıştığını veya ne elde etmeyi beklediğini düşünün ve ardından ihtiyaçlarını tam olarak karşılayabileceğinizi onlara haber verin. Örneğin, "kitap satmak" anahtar kelimesi için bazı reklamlar:

İlk reklam, bu hedefi başlıklarında açıkça belirtiyor: Kitaplarınızı Nakit Satın. Bu, bu reklamverenin, kitapları için nakit para kazanmak olan nihai hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabileceğini fark ettiklerinde, arama yapan kişinin dikkatini hemen çeker. Bu nedenle, reklamınızı öne çıkarmak için arama yapanlara sorunlarını çözebileceğinizi manşetlerinizde gösterin.

7.2. Özellikler değil faydalar

Reklamınızın ana hatlarını ürün özelliklerinizi veya markanızın ne kadar harika olduğunu açıklayarak yazsaydınız, bu zaman kaybı olurdu çünkü bu tür bilgiler insanların ilgisini çekmez. İnsanlar ne gibi faydalar elde edeceklerini bilerek ilgileniyorlar. Bu nedenle, reklam açıklamanızda size ve ürününüze ne gibi faydalar sağlayabileceğini açıkça belirttiğinizden emin olun. (İpucu: Reklamınızın kişisel görünmesini sağlamak için "siz" zamirini kullanmayı unutmayın).

İşte evcil hayvan sigortası için bir reklam -

İlk reklam avantajlarla dolu -

  • %5 indirim kazanın
  • Kapsamı kesmeden maliyetleri azaltın
  • Herhangi bir lisanslı veterinerle çalışır (kolaylık)

Biraz belirsiz olan ikinci reklamla karşılaştırıldığında -

  • Büyük tasarruf edin (ama ne kadar?)
  • Bugün ziyaret edin (web sitesini ziyaret edin? Rakibiniz daha iyi avantajlar sağlarken neden sizi ziyaret edeyim?)
  • Evcil hayvanınızı bugün sigortalayın (evet, aradığım şey bu, ama neden sizi seçiyorum?)

Doğru anladın mı?

8. Gerçek TBM'ler nasıl hesaplanır?

İşte Google'ın TBM hesaplama formülü -

TBM'niz her zaman maksimum teklifinizden daha az veya ona eşit olacaktır. Maks. teklifinizin minimum tekliften (reklamınızın görüntülenmesi için kabul edilen en düşük tutar olan) düşük olması durumunda, Google reklamınızı görüntülemez ve teklifinizi artırmanız gerekir.

Ayrıca, Google Adwords bir açık artırma olduğundan, bir konum için rekabet etmek, TBM'nizin hem sizin hem de rakibinizin reklam sıralamasından, maksimum teklifinden ve kalite puanından etkileneceği anlamına gelir.

Bunu senin için parçalayayım. Diyelim ki 1. Reklamverensiniz ve diğer üç reklamveren SERP'deki en yüksek konum için rekabet ediyor.

Maks. teklifler, kalite puanları ve reklam sıralamaları aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

SERP'in ilk konumunda görünmek için -

  • 10'luk QS ile tıklama başına yalnızca 1,61 ABD doları ödemeniz gerekir.
  • QS 4 ile, Reklamveren 2'nin 3,01 ABD doları ödemesi gerekir
  • QS 2 ile Reklamveren 3'ün 4,01 ABD doları ödemesi gerekir
  • QS 1 ile, Reklamveren 4'ün 4,01 ABD dolarından fazla ödemesi gerekir.

Gördüğünüz gibi, kalite puanınız ne kadar yüksekse, o kadar düşük TBM ödemeniz gerekecek. Örneğim biraz teorik çünkü gerçekte Google, SERP'nin üstünde düşük ve ortalama kalite puanlarına sahip reklamlar göstermeyecek. İyi QS 7 veya üzeri, Kötü QS 3 veya daha düşük ve Ortalama QS 4, 5 veya 6'dır. Bu, kalite puanınız 7'den azsa, muhtemelen bir şansınız olmayacağı anlamına gelir.

Bu mantıklı çünkü Google'ın en yüksek önceliği, kullanıcılarına aradıkları bilgi için en doğru sonucu vermektir. Yüksek kalite puanı, reklam metninin alakalı olduğu ve açılış sayfasında gezinmenin kolay olduğu anlamına gelir; bu da en üstte olmayı hak eder.

9. Kalite puanınızı nasıl yükseltirsiniz?

Google Adwords'ü seçmeye karar verirseniz, getirinizi ikiye katlamayı bekleyebilirsiniz. Ama elbette bu o kadar kolay olmayacak. Her TBM kampanyasının altında çok şey olur ve kampanyanızın uygun maliyetli olabilmesi için bu faktörlerin yerinde olduğundan emin olmanız gerekir. Ne yapabilirsin?

Cevap, iyi bir kalite puanına sahip olmaktır. Bölüm 5'teki hesaplamadan da görebileceğiniz gibi, kalite puanınız düşükse, o kadar pahalı olmaması gereken pozisyonlar için TBM'niz çatıdan geçecektir. Öte yandan, yüksek kalite puanları size daha yüksek bir YG getirecektir. Bölüm 4.2'de bahsettiğim gibi, bir kalite puanı üç faktör tarafından tanımlanır:

  • Reklam Alaka düzeyi
  • Açılış sayfası
  • Beklenen TO

Kalite puanınızı artırmak için atabileceğiniz sekiz adım:

1. Adım: Kampanyanızı küçük reklam gruplarıyla oluşturun

Google, reklam grubu başına 15-20 anahtar kelime kullanmanızı önerir. Ancak bu genellikle işe yaramaz, bunun yerine her reklam grubuna yalnızca bir anahtar kelime eklemelisiniz.

Büyük bir hesap çalıştırıyor olsanız bile, bu tek anahtar kelime stratejisi, en fazla trafik almayı beklediğiniz anahtar kelimelerin %80'ine yine de uygulanmalıdır. Neden? Niye?

İyi bir kalite puanı elde etmenin anahtarı, anahtar kelimenizin, reklam metninizin ve açılış sayfanızın birbirine yakından bağlı olduğundan emin olmanızdır. Reklam grubunuza birkaç anahtar kelime koyarsanız, her bir anahtar kelimeyle tamamen alakalı ortak bir reklam kopyası oluşturmak zor olacaktır. Açılış sayfanız da bu anahtar kelimelerin hepsini içermeyebilir.

Aksine, reklam grubunuzda yalnızca bir anahtar kelime kullanırsanız, reklam metninizi o anahtar kelimenin etrafına yazmanız ve açılış sayfanızın o anahtar kelimeye yeterli referans sağladığından emin olmanız çok daha kolay olacaktır. Bu şekilde kalite puanlarınızı yönetme konusunda çok daha fazla kontrole sahip olacaksınız.

Pratikte, her tek anahtar kelimeli reklam grubu için, anahtar kelimeniz için üç eşleme türünün hepsini (tam, sıralı, değiştirilmiş geniş) kullanın. Örneğin, Çin'e seyahat turları satıyorsanız, reklam grubunuzu şu şekilde yapılandırmanızı öneririm:

Reklam grubu Çin ucuz turları :

[Çin ucuz turları]

“Çin ucuz turları”

+Çin + ucuz + turlar

Reklam grubu Çin lüks turları :

[Çin lüks turları]

“Çin lüks turları”

+Çin +lüks +turları

İki kişilik reklam grubu Çin turları :

[İki kişilik Çin turları]

“İki kişilik Çin turları”

+Çin + turları +iki +kişilik

Dört kişilik reklam grubu Çin turları

[Dört kişilik Çin turları]

“Dört kişilik Çin turları”

+Çin +turları + +dört kişilik

Bu tek anahtar kelime stratejisinin bir başka avantajı da, açılış sayfanızı reklam grubunuzdaki anahtar kelime için özel olarak özelleştirebilmenizdir. Bu, kalite puanınızı da artıracak çok daha alakalı ve hedefli bir kullanıcı deneyimi oluşturmanıza olanak tanır. Adım #6'da açılış sayfanızı nasıl özelleştirebileceğinize atlayacağım.

Tek anahtar kelime stratejisi ve neden harika oldukları hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz. Ciddi ciddi okuyun.

2. Adım: Negatif anahtar kelimeler ekleyin

Negatif anahtar kelimeler, Google'ın reklamlarınızı göstermesini istemediğiniz anahtar kelimelerdir. Bu, reklamınızın negatif listenizdeki anahtar kelimeleri arayan hiç kimseye gösterilmeyeceği anlamına gelir. Bu, reklamlarınızın alakasız aramalarda gösterilmemesi içindir.

Kampanya düzeyinde, trafik aramadığınız negatif anahtar kelimelere sahip olmak istersiniz. Örneğin, Çin işine yaptığımız turlara geri dönelim, aşağıdaki anahtar kelimeleri negatif yapmak istersiniz (bu seçenekleri satmıyorsanız).

  • Özel turlar
  • Kişiye özel turlar
  • {satmadığın turlar ne olursa olsun}

Anahtar kelimelerinizin çoğunu kampanya düzeyinde tutacak olsa da, özellikle önceki adımda açıklanan tek anahtar kelime stratejisini uygularken, reklam grubu düzeyi için de negatif anahtar kelimelere sahip olmanız gerekir. Bu strateji, sizi birbiriyle örtüşen benzer anahtar kelimelere sahip birçok reklam grubuyla baş başa bırakacaktır. Bu çakışmayı önlemenin tek yolu negatif anahtar kelimelerdir.

Örneğin, 1. Adımda bahsedilen "Çin ucuz turları" reklam grubu, "Çin lüks turları" anahtar kelimesinden trafik çekmeye başlayacaktır. Aşağıdaki anahtar kelimeleri negatif olarak kullanarak bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz -

Reklam grubu : Çin ucuz turları

  • Lüks
  • İki kişi için
  • dört kişi için

Reklam grubu : Çin lüks turları

  • Ucuz
  • İki kişi için
  • dört kişi için

Reklam grubu : İki kişilik Çin turları

  • Ucuz
  • Lüks
  • dört kişi için

Reklam grubu : Dört kişilik Çin turları

  • Ucuz
  • Lüks
  • İki kişi için

Negatif anahtar kelimeler, temel olarak, uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizin daha spesifik kısa kuyruklu anahtar kelimelerinizin gölgesinde kalmasını önler. Birisi "Çin ucuz turları" için arama yaptığında, başka bir şey yerine özellikle "ucuz" faktöründen bahseden bir reklamı tıklama olasılığı daha yüksek olacaktır.

3. Adım: Genişletilmiş Metin Reklamlardan Yararlanın

Kalite puanınızı yükseltmek istiyorsanız, reklam metniniz mümkün olduğunca kullanıcı arama sorgularıyla alakalı olmalıdır. Tek anahtar kelime stratejisiyle bu hedefe ulaşmak daha kolaydır çünkü reklam metninin her zaman anahtar kelimeyi içerdiğinden emin olabilirsiniz.

Ancak, reklamınıza eskisinden %50 daha fazla uzunluk kazandıran Google genişletilmiş metin reklam biçimiyle reklam metninizi daha da iyileştirebilirsiniz. Bu, yalnızca faydaları ve harekete geçirici mesajı eklemek için yeriniz olmayacak, aynı zamanda uzun kuyruklu anahtar kelimeleriniz için yeterli ekstra alana sahip olacağınız anlamına gelir.

Bu, reklam metninizin alaka düzeyini artıracak ve beklenen TO'yu ve bir bütün olarak kalite puanınızı artıracaktır.

Genişletilmiş metin reklamlar size 140 karakter daha verir; bu, eski 25-35-35 formatından büyük bir sıçrama. Genişletilmiş metin reklamınızı şu şekilde oluşturabilirsiniz:

  • Başlık 1 : Anahtar kelimenizi buraya girin.
  • Başlık 2 : Ürününüzün en çarpıcı faydasını/benzersiz satış teklifini (USP) buraya ekleyin.
  • Görünen URL : Anahtar kelimenizi URL yoluna ekleyin, anahtar kelimeniz uzunsa, onu her iki yol alanına bölebilirsiniz. Aksi takdirde, bir alanı anahtar kelimeniz ve diğerini harekete geçirici mesaj yapın.
  • Açıklama : Ek avantajlarınızı ve özelliklerinizi buraya ekleyin. Ayrıca bir harekete geçirici mesaj veya anahtar kelimenizi de ekleyebilirsiniz.

Örneğin, "Ucuz Çin Turları" reklam grubumuz için bir reklam ayarlamak şöyle görünür:

Anahtar kelimeniz bir ticari marka (Iphone veya Sony gibi) içeriyorsa, bu anahtar kelimeyi başlıklarınıza veya açıklamanıza koymanıza izin verilmediğini lütfen unutmayın. Ancak Google, bu tür anahtar kelimeyi görünen URL'ye eklemenize izin verir; bu kesinlikle yararlanmanız gereken bir şeydir. Google'ın şartlarını ihlal etmeden reklam metninizde ticari marka olmasını istiyorsanız, tek yol budur.

4. Adım: Reklamınıza Araya Dinamik Anahtar Kelime Ekleme uyguluyorsanız, durdurun.

Dinamik Anahtar Kelime Ekleme (DKI), Google Adwords'te reklamınızın arama yapan kişinin arama sorgusuna göre otomatik olarak özelleştirilmesini sağlayan bir özelliktir. Bu, dinamik anahtar kelime ekleme ile, bir kullanıcının arama teriminin reklam metninizin (çoğu zaman başlığınız) bir parçası olarak görüneceği ve bu da reklamınızın daha alakalı görünmesini sağladığı anlamına gelir. Daha önce hiç duymadıysanız, buradan okuyabilirsiniz.

Söyleyeceklerimi daha önce duyduklarınızla çelişkili bulabilirsiniz, ancak DKI kalite puanlarınızı yükseltmek için bir tür sihir değildir. Her şeyden önce, tek anahtar kelime stratejisini uygulayacaksanız, bu, ilk etapta Dinamik Anahtar Kelime Ekleme ihtiyacını ortadan kaldırmalıdır.

İkinci olarak, DKI öngörülemeyen sonuçlara yol açabilir. Kullanıcının arama sorgusu bir arama yazım hatası içeriyorsa, bu yazım hatası reklam metninizde de görünür. DKI, reklamınız kullanıcının sorgusuyla alakalı olmayabileceğinden, geniş eşlemeli anahtar kelimelerinizde de sorun yaratabilir. Arama sorgusu bir ticari marka içeriyorsa, Google ticari markaların reklam metninize girmesine izin vermediği için sizin de başınız belaya girer.

Son olarak, başlığınıza "zorla" doldurulan bir anahtar kelimenin, iyi hazırlanmış, duygusal bir başlık kadar iyi performans göstermesi olası değildir. Genişletilmiş metin reklamlar, insanların gülmesini, ağlamasını, empati kurmasını veya reklamınızı tıklamak istemelerini sağlayan bir şey yaratmanız için size alan sağlar. Bu nedenle, DKI'yi unutun, harika metin yazarlığı olan temel bilgilere bağlı kalın, ardından devam edin ve izleyicilerinizi harekete geçiren bir şeyler yazın. Reklam kopyalarınızı yazmak için Bölüm 7'de açıklanan taktikleri kullanabilirsiniz.

Adım #5: Reklam Uzantılarını Kullanın

Reklam uzantıları, kalite puanlarında çok önemli bir rol oynar. Arama yapanlara işletmeniz hakkında ekstra bilgi verir, bu da aradıklarını daha hızlı bulmalarına yardımcı olur. Arama yapanların bir bilgi (örneğin telefon numaranız) aramak için sitenizde dolaşmasını sağlamak yerine, bu bilgiyi doğrudan reklamınızda görünen bir uzantı yapabilirsiniz. Kulağa harika geliyor değil mi?

İhtiyaç duydukları bilgilerin önlerinde görünmesi, arama yapanların reklamınızı tıklama şansını artıracaktır. Bu, bu ekstra kolaylık katmanının, Google'ın "Müşterilerinize tıklamaları için daha fazla neden sunun" dediği gibi, TO'nuzu artıracağı anlamına gelir.

Kalite puanınızı yükseltmek için oluşturabileceğiniz reklam uzantıları şunlardır:

  • Site bağlantıları : bunlar, sitenizdeki arama yapanların ilgilenebileceğini düşündüğünüz diğer açılış sayfalarına giden bağlantılardır. Örneğin, sunduğunuz ürünler veya hizmetler, indirilebilir E-kitaplar veya özel indirimler. Bu bağlantıların tıklamaları çekmesi için çekici başlıklar bulduğunuzdan emin olun. Her site bağlantısı için iki satırlık bir açıklamanız olacak, bu yüzden onu kullanmayı unutmayın.
  • Konum : Adresinizi reklamınızın hemen altında göstermek için bu uzantıyı kullanabilirsiniz. Bu uzantı, konum hedefli kampanyalar için harika bir seçimdir.
  • Ara : Kullanıcıların işletmenizi aramasını kolaylaştırmak için, telefon numaranızı doğrudan reklamınızda görüntülemek için bu uzantıyı kullanabilirsiniz. Mobil cihazlarda bu özellik bir arama düğmesi olarak görünür, bu nedenle arama yapmak daha da kolaydır.
  • Çağrı : çağrılar, işletmenizin daha fazla avantajını/teklifini vurgulamak için ekleyebileceğiniz fazladan metin satırıdır. Tıklanabilir değillerdir, ancak ek bilgi sağlarlar.
  • Ek açıklamalı snippet'ler : bu uzantı, Google'ın sağladığı bir kategori listesine dayalı olarak ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında ek bilgiler eklemenize olanak tanır. Örneğin, bu listeden "Hizmetler"i seçebilir ve sağladığınız hizmetlerin yapılandırılmış bir snippet'ini oluşturabilirsiniz.
  • Fiyat : Bu uzantı, ürünlerinizin/hizmetlerinizin fiyatlandırmasını sergilemek içindir. Yalnızca mobil cihazlarda görünür olsa da, bir indirim programı yürütüyorsanız kullanışlı olabilir.
  • Satıcı Puanları : Güvenilir bir taraf kaynağı (Yelp gibi) tarafından size iyi puanlar verildiyse, onların sitelerindeki puanları reklamınıza bağlayabilirsiniz. Bunu ayarladığınızda, reklam metninizde görsel yıldız derecelendirmesi görüntülenecektir ve bu kesinlikle çok fazla ilgi çekecektir.

Adım #6: Alakalı açılış sayfası içeriği oluşturun

Açılış sayfası içeriğiniz, Google'ın kalite puanlarınızı hesaplamasında da önemli bir rol oynar. Açılış sayfası içeriğiniz reklam metninizle ne kadar yakından bağlantılıysa, o kadar yüksek kalite puanı alırsınız. Bu mantıklı çünkü Google, kullanıcılarının alakalı buldukları bir reklamı tıkladıktan sonra tam olarak aradıklarını bulmalarını istiyor.

Anahtar kelimelerinizin açılış sayfanızdaki başlık, meta açıklama ve meta anahtar kelimelerde bulunduğundan emin olun. Anahtar kelimeleri de içeriğinize entegre etmeniz gerekecek; özellikle başlıklarınız ve alt başlıklarınız.

Daha önce tartışılan tek anahtar kelime stratejisini uygulayacaksanız, reklam gruplarınızın her biri için özel bir açılış sayfası kullanabilirsiniz. Bu strateji, anahtar kelimeniz, reklam metniniz ve açılış sayfanız arasında kesin bir eşleşme oluşturur. Yalnızca kalite puanınızda bir artış görmekle kalmayacak, aynı zamanda dönüşüm oranınızda da önemli bir artış sağlayacaktır.

Sahip olduğunuz her bir reklam grubu için özel bir açılış sayfası oluşturmak oldukça gerçekçi görünmüyor. Tek bir anahtar kelime stratejisini kullanan bir bazilyon reklam grubuna eşit olan bir bazilyon anahtar kelimeniz varsa ne olur? Bu, kampanyanızı bir A/B testi ve bakımını da bir kabus haline getirir.

Panik yapmayın, dinamik anahtar kelime eklemeyi kullanarak bununla başa çıkabilirsiniz. Açılış sayfasındaki herhangi bir metni almanıza ve onu ilişkilendiren URL parametrelerinde ayarladığınız başka bir metinle değiştirmenize olanak tanır.

Bu, dinamik anahtar kelime ekleme ile ürününüz/hizmetiniz etrafında yalnızca bir açılış sayfası oluşturabileceğiniz anlamına gelir; Başlıklar ve harekete geçirici mesajlar gibi açılış sayfanızın birkaç stratejik yeri, kullanıcının aradığı anahtar kelimeyle eşleşecek şekilde otomatik olarak özelleştirilecektir. Bu teknik, kullanıcının deneyimi ve araması arasında yüksek alaka düzeyi sağlamanıza olanak tanır. Kalite puanlarınızı ve dönüşüm oranlarınızı yükseltmek için bir plan gibi görünüyor değil mi? ;)

Adım #7: Açılış sayfanızın kullanıcı deneyimini optimize edin

Açılış sayfanız ne kadar kullanıcı dostu olursa, kalite puanınız o kadar yüksek olur ve bu nedenle, açılış sayfanızı optimize etmeye yatırım yapmanız gerekir. Hızlı yüklendiğinden, çekici bir görselliğe ve harika bir kullanıcı deneyimine sahip olduğundan emin olun.

Tüm bu zamanı harika içerikler oluşturmaya ve Adwords kampanyanızı yalnızca arama yapanların ilham vermeyen ve uygunsuz açılış sayfanıza bir göz attıkları anda geri dönmelerini sağlamak için harcadığınızı hayal edin. Bu, yalnızca dönüşümleri kaybedeceğiniz anlamına gelmez, aynı zamanda hemen çıkma oranınız hızla artacak ve bu da kalite puanınızı zedeleyecektir. Ayrıca, genel açılış sayfası deneyiminiz için önemli olan diğer bazı unsurlara da dikkat etmeniz gerekecektir.

  • Açılış sayfanızdaki teklifle reklamınızda görüntülenen teklifin aynı olması gerekir (Bu, çok kolay değil mi?)
  • The information about your business needs to be clearly shown so that you can establish trust with visitors.
  • People live in their phones these days, so you should make sure that your landing page is responsive, which means it needs to work well on both PC and mobile devices. If you have seen websites that are not responsive, they're really annoying.

Step #8: Use branded keywords

If you're using branded terms, you should already know that this type of keywords consistently land in the quality score range of seven to ten. Wondering why? There are a couple of factors in play.

As your brand name is present across your entire content on your website, branded keywords certainly create a strong match between your ad copies and landing pages. Also, if someone searches for your brand term on Google, they already know you and are likely to already be highly interested in purchasing your product/service. That means they will click on your ad, and probably convert, which boost both your overall quality score and conversions too.

You might find yourself saying, “what's the point of branded-term ads when your business will show up organically at the top anyway?” That's right, but your ad in this case will act like a marketing message; the money you pour into your ad implies that you're doing serious business. Ads also allow you to use extensions to show links for new products, promotions or other details searchers might need (see Step #5 of this section).

One last important point when it comes to branded keywords is if competition is fierce in your market segment, your competitor might be bidding on your brand keywords and will appear in the SERP when your brand is searched. If you're not in that ads area, that might lead to searchers clicking on your competitor's paid link instead of your organic link.

10. Google Adwords Planner

Your success with Google Ads is heavily dependent on targeting the right keywords. Wrong keywords will lead you to target the wrong audience; in other words, your ads are not relevant to the search terms that the audience is looking for. This means the clicks you get are going to be much less likely to convert, which will potentially lead you to throw your money out of the window.

10.1. What is Google Adwords Planner?

Google's keyword planner is a free tool provided by the search engine that can help you plan out keywords for your Adwords campaigns.

When you input keywords into this tool, you will be provided with a list of keywords that are related to your original keyword, along with data about them such as search volume, competition level, estimated CPC, and more.

10.2. How to use Google Adwords Planner

Although it's free to use Google Adwords Planner, you need to have a Google Ads account in order to use it. You don't have an Adwords account yet, it just takes a few minutes to create one.

Once you have set up an account, you can follow below steps to start using Google Adwords Planner.

Step 1 : Go to this link to get to the dashboard of your account.

Step 2 : Click on the wrench icon at the top right corner.

A drop-down will show up and under the Planning column; click on Keyword Planner .

Here you're going to be presented with two options.

  • Discover new keywords : this one provides you with keyword suggestions that you can use to plan out your campaign keywords. These suggestions are real data from Google, which means they are terms that Google users are actually searching for.
  • Get search volume and forecasts : this option will provide you with historical search volume and some other metrics for your keyword, along with forecasts for how they might perform in the future.

Let's go ahead with the first option as it helps your plan out keywords for any campaign that you're going to run.

Step 3 : Click on Discover New Keywords and this table will show up.

Enter the keyword you want to discover in the search, and click on Get Results . You can input as many keywords as you want to. I'm going to go for “leather boots” for this example.

Step 4 : Filter the result.

This is the result that I've got.

(You need to remember to set the location and language to the place where you're going to run your campaign.)

The keyword you provided section is your original keyword, and the keyword ideas section is related keywords. To get the best possible results out of your campaign, you need to analyze the list, and then select out of it the keywords that are most relevant to your audience and the campaign that you're going to run. And while you're at it, write down in your notebook every keyword that you find potential so that you won't forget any of them.

Google provides you with a set of filters to make this task easier. You can filter by broad match, phrase match and exact match by ticking the box next to Keyword (by relevance) and the filter will show up.

For example, you can filter by phrase match if you only want to see results with the original phrase “leather boots” instead of broad terms such as “waterproof boots”.

There is another intuitive filter that you can apply.

+) Competition

This option will show you keywords with either “low”, “medium” or “high” competition. Many people get confused by this feature as they think this is for SEO too. Keep in mind that the Google Keyword Planner is built 100% for Google Ads, not SEO. This means the competition score here refers to Adwords competition only (not to Google's organic search competition). So I'd recommend leaving this blank.

When you input a keyword, hundreds to thousands of results will show up and going through all of them will be exhausting. By making use of these two filters you will save you a lot of time. Once you have all your keywords ready, you can get back to Section 8 and use the single keyword strategy to create your ad groups.

+) Ad Impression share

Ad impression share is the ratio between the number of impressions you have actually got and the expected number of impressions you could receive. This metric relies on your historical data of a keyword; this means if you have not run any campaign on the keyword before, the ad impression share box will be blank.

+) Ad impression share

This is how much that keyword is expected to cost you to land at the top of the page. There are two options: high range and low range. For this feature to work, you need to connect your Google Search Console Account to Google Adwords.

+) Organic Impression Share

This is where you would rank (on average) for each keyword in the organic search result of Google. You will need to connect to GSC for this to work too.

Step 5 : Analyze the result.

After you have filtered the original list down to keywords that are potential for your business. Let's break down what each of the terms in this section tells you.

+) Keyword (by relevance) : These are the keywords that Google considers most relevant to your input keyword.

+) Average monthly searches : This column is self-explanatory. However, take note that this is a range, not an exact (or even rough) search volume. I'll show you how to get more accurate search volume in the next section.

Caution : you should be watchful for seasonal keywords. This is because seasonal keywords (such as Halloween costumes) can get 50,000 searches in October and 100 searches in May. But the Keyword Planner may say that the term gets “10,000 searches per month”, which is misleading.

+) Competition : This is how competitive the keyword is, which indicates the number of advertisers that are bidding on that keyword.

Step 6 : Pick the right keywords for your campaign

In order to pick the right keywords, you need to keep one crucial factor in mind: user intent .

What piece of information is the user looking for? The piece of information they are expecting to get represents the stage of the buying journey they are in.

A user's search will vary based on where they are on the buying funnel. For example, if someone is looking to buy a pair of leather boots, but don't know much about what types of leather boots there are, they may search for “best types of leather boots for men”. When they get down the funnel (closer to buying), their search will become more specific; it may be “chelsea leather boots”, “chelsea leather boots shop near me”, or “suede chelsea boots” provided that this person become interested in chelsea boots after having done his research.

Buyer intent is the deciding factor to successful ads, so keep it in mind while you're deciding your keywords.

10.3. How to know whether a keyword can be profitable:

This is going to get some math involved, but don't worry, it's fourth grade math. CPCs vary based on keywords, which means keywords don't cost the same. The rule of thumb is the more advertisers are bidding on a keyword, the higher that keyword is going to cost (supply - demand). There are keywords on which if you run your campaign, there's no chance of making a profit.

The question that you're going to need to answer for each keyword in your list is “Can it be profitable to advertise on this keyword?”. To tackle this you'll need to figure out the maximum CPC that you're willing to pay. Then, you'll need to compare your max CPC against the estimated CPCs in the Google Keyword Planner to see which keywords can be in your list. For example, if your max CPC is $4, and the estimated CPC is $3, that means you have a good chance to profitable on that keyword.

Your max CPC can be calculated based on your website conversion rate, your profit per customer and your advertising profit margin (Advertising profit margin is how much you make for every dollar you spend on advertising; for example, if you spend $1 on advertising and expect to make 30 cents out of it, your advertising profit margin is 30$).

If you don't have these metrics yet, you'll just have to use estimations for your first campaigns, and then set up tracking to get more precise numbers. This is the fourth grade math that you need to do.

Max CPC = profit per customer x (1 - advertising profit margin) x website conversion rate .

Let's say your profit per customer is $300, you're cool with the margin of 30%, and for every 1000 website visitors, 10 of them convert (conversion rate = 1%).

Max CPC = 300 x (1 - 30%) x 1% = $2.1

Here's how this formula works.

At the CPC of $2.1, you pay a total of $2,100 to get 1,000 clicks. 10 of them convert, so you make a revenue of $300 x 10 = $3,000.

You spent $2,100 and got $3,000, so the profit is $900.

Your profit/spending is 900/3000 = 0.3 = 30% which is your expected advertising profit margin.

Boom!

Also, keep in mind that your max CPC must not be lower than the range of estimated CPCs in the GPK. If your max CPC is $5 but the lowest estimated CPC is $10, the only thing you can do is increase your profit per customer or find ways to increase your conversion rate (or both), otherwise it won't be profitable to advertise on Google Adwords.

10.4. How to make the most out of Google Keyword Planners:

Tip #1: Get accurate search data for your keyword

After you type in your keyword, the search volume Google will show you is just a range as mentioned in the previous section; it won't show you accurate data unless you're running an active adwords campaign. However, you can still get exact search volume out of the tool without a running ad, here's the trick -

First, pick a keyword out of the suggestion list that you want to target, select Add to plan and click on ADD KEYWORDS .

Then, go to Plan Overview .

And see how many impressions you would get if you bid on that keyword -

This number is the number of users search for this keyword per month. And you've got an accurate search volume for your keyword, nice? ;)

Tip #2: The Google Keyword Planner Hack

Anahtar kelime araştırma aşamasında, analiz etmek ve en iyilerini seçmek için birçok seçeneğe sahip olabilmeniz için mümkün olduğunca çok anahtar kelime bulmak istersiniz. Ancak, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'ya girmek için anahtar kelimeleriniz tükenirken kendinizi sıkışmış bulabilirsiniz. Bu baş ağrısını yenmek için ne yapabilirsiniz? Rakibinize bir bakın! İşte nasıl. İlk olarak, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'nın Yeni Anahtar Kelime Keşfet bölümüne gidin.

Ardından, anahtar kelimelerle başlamak yerine bir web sitesiyle başlayın. Bundan sonra, Google Adwords'te alanınızdaki en büyük reklamverenlerin kim olduğunu bulmanız, web sitelerinin URL'lerini almanız ve bunları arama alanına yapıştırmanız gerekir (tabii ki birer birer). İşte “deri çizmeler” için bir web sitesi.

Burada çok spesifik olmalısınız. Bununla demek istediğim, bu araştırma için ana sayfayı kullanmayın, aksi takdirde alakasız anahtar kelimelerin okyanusunda yüzmek zorunda kalacaksınız (sadece www.dsw.com için sonuç almayı deneyin ve ne dediğimi anlayacaksınız). Arama alanına koyduğum bağlantı, bu segment için daha fazla fikir edinmeye çalıştığım için chelsea botları için ayrılmış bir açılış sayfası. Ve işte elimdeki -

Bilginize, liste burada bitmiyor ve oluşturulan anahtar kelimeler oldukça alakalı, bu nedenle bunları analiz etmeniz çok daha az zaman alacaktır. Çabuk, bunları notuna yaz! Anahtar kelime fikirleri için kafanızı duvara vurmanıza gerek yok!

11. Google Ads nasıl başarılı bir şekilde analiz edilir:

Google Adwords kampanyanızı başarılı bir şekilde yönetmek için yerine getirmeniz gereken temel görevlerden biri, reklamlarınızın performansını tutarlı bir şekilde izlemek ve analiz etmektir. Bu, en iyi sonuçlar için ayarlama yapmanızı ve optimize etmenizi sağlar. Google Ads kampanyanızı analiz etmek bunaltıcı gelebilir, ancak panik yapmayın, öğrenmesi zaman alır ancak biraz sabırla analizi kavrayabilirsiniz.

Temel bilgileri öğrenerek başlayın; dönüşüm izlemeyi kurmaktan reklam performansınızı farklı metriklere göre değerlendirmeye kadar. Ardından, kapsamlı bir analizin, işletmenizin boyutu ne olursa olsun çevrimiçi pazarlama çabalarınızı olağanüstü şekilde artırmanıza yardımcı olabileceğini göreceksiniz. Hemen içine atlayalım!

11.1. Dönüşüm izlemeyi kurun ve izleyin:

+) Dönüşüm izlemeyi kurun

Bir müşteri, istediğiniz işlemi tamamladığında dönüşüm gerçekleştirir. Google reklamları dönüşüm izleme, reklamınızın ne kadar etkili dönüşüm sağladığını, yani elde ettiğiniz tıklama sayısından kaç dönüşüm elde ettiğinizi bilmenize olanak tanır. Dönüşümler çeşitlidir; bunlar web sitesi satın almaları, bülten tercihleri, uygulama indirmeleri veya telefon görüşmeleri olabilir. Ve kurulum süreci, dönüşümlerinizin kaynağına, yani geldikleri yere göre değişir. İşte demek istediğim -

  • Web Sitesi : Bir ziyaretçinin web sitenizde istenen bir işlemi ne zaman tamamladığını izlemek istiyorsanız, kurulumu bu şekilde yapmanız gerekir. Eylem, ziyaretçilerinizin satın alma, haber bültenlerinize kaydolma, bir düğmeyi tıklama vb. gibi yapmasını istediğiniz herhangi bir şey olabilir.
  • Uygulama : Bir ziyaretçinin uygulamanızı ne zaman yüklediğini (varsa) veya uygulama içi bir işlemi tamamladığını izlemek istiyorsanız, izlemeyi bu şekilde kurabilirsiniz.
  • Telefon : bu seçenek, reklamlarınızdan gelen aramaları, sitenizdeki bir telefon numarasına yapılan aramaları ve bir mobil web sitesindeki telefon numarası tıklamalarını izlemenize olanak tanır. Bunu nasıl ayarlayacağınız aşağıda açıklanmıştır.

Ayrıca bu listeden birden fazla dönüşüm ayarlayabilir ve izleyebilirsiniz. Örneğin, web sayfanızdaki satın alma işlemlerini izlemek için bir dönüşüm ve reklamlarınızdan gelen aramaları izlemek için başka bir dönüşüm ayarlayabilirsiniz.

+) Dönüşümleri izleyin

Kampanya kontrol panelinizdeki dönüşümler sütununa bakarak kaç dönüşüm elde ettiğinizi öğrenebilirsiniz. Ayrıca, iki ayar seçeneğiyle dönüşüm verilerinizin nasıl izleneceğini özelleştirebilirsiniz: "Dönüşümlere dahil et" ve "İlişkilendirme modeli".

Ayrıca, Dönüşüm Başına Maliyet, Dönüşüm Oranı, Toplam Dönüşüm Değeri, Maliyet Başına Dönüşüm Değeri, Tıklama Başına Dönüşüm Değeri ve Dönüşüm Başına Değer gibi diğer ilgili sütunlardan daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Neden bahsettiğim hakkında hiçbir fikrim yok mu? Pekala, işte Google'dan kapsamlı bir açıklama. ÇOK KOMİK

11.2. Reklam YG'nizi (Yatırım Getirisini) ölçün:

Her Adwords reklamvereninin yakından ve tutarlı bir şekilde izlemesi gereken en önemli metriklerden biri reklam yatırım getirisidir (Yatırım Getirisidir). Hedefiniz ne olursa olsun (satışları artırmak, olası satışlar oluşturmak vb.), reklamcılık yatırım getirinizi ölçmek, net kârınızın reklam maliyetlerinize oranını bilmenizi sağlar; başka bir deyişle, ne kadar para kazandığınızı takip edebilir ve kâr hedefinize ulaşılıp ulaşılmadığını görebilirsiniz.

Google Ads'de reklamcılık YG'nizi hesaplamak için önce dönüşümlerinizi ölçmek için kurulum yapmanız gerektiğini unutmayın. Temel kural, her dönüşümün size getirdiği kârın, onu elde etmek için ödediğiniz toplam reklam maliyetinden daha büyük olması gerektiğidir.

YG formülü şöyledir: Reklam YG = (Gelir - SMM)/SMM

  • Gelir, dönüşümden ne kadar elde ettiğinizdir.
  • COGS (Satılan Malların Maliyeti), bu dönüşümü elde etmek için reklamlara ne kadar harcadığınızdır.

11.3. Arama terimleri raporunuzu analiz edin:

Google Ads, insanların kullandığı ve reklamlarınızın gösterildiği ve tıklandığı arama terimlerinin bir listesini içeren bir arama terimi raporu sağlar. Bu listedeki arama terimleri, anahtar kelime eşleme türlerinizden dolayı anahtar kelimelerinizden farklı olabilir.

Ayrıca Google, reklamlarınızı tetikleyen arama terimleri ile listenizdeki gerçek anahtar kelimeler arasındaki bağlantıyı analiz eder ve arama raporunda bu iki grubun ne kadar ilişkili olduğunu size söyler. Bu, son derece yararlı olabilir, çünkü hangi eşleme seçeneklerinin hangi arama terimleri ve anahtar kelimeler için iyi çalıştığını biliyorsanız, tüm anahtar kelimeleriniz için eşleme türlerini ayarlayabilir ve yalnızca doğru aramaların reklamınızı tetiklemesine izin verebilirsiniz, bu da reklam harcamanızı optimize etmenize yardımcı olur. . Google, arama terimi raporu hakkında kapsamlı bir açıklama sağlar, buna buradan erişebilirsiniz ve Google hesabındaki arama terimleri raporuna nasıl erişebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

Anahtar kelime seçiminizi keskinleştirmek için arama terimi raporundaki bilgileri nasıl kullanabileceğinize ilişkin bazı ipuçları:

1. İpucu : Yüksek trafiğe sahip arama terimlerini anahtar kelimeleriniz yapın. Bu raporda görünen bir arama terimi zaten trafik alıyor. Bu belirli arama terimi için en üst sıralarda yer alma şansınızı artıracağından, tek anahtar kelime stratejisiyle özel bir reklam oluşturun.

2. İpucu : Listelenen bir arama terimi ürününüz veya hizmetinizle alakalı değilse, onu negatif bir anahtar kelime yapın. Bir bütçeyle reklam yapıyorsanız, sayılarınızı izlemek ve en iyi yaptığınız alanlara odaklanmak işe yarar. Bu, reklamlarınızın satmadığınız bir şeyi arayan arama yapanlara gösterilmesini önlemeye yardımcı olur.

11.4. Raporları kullanın:

Google Ads raporundaki verileri görebilmeniz için Google Ads hesabınızı Analytics hesaplarınıza bağlamanız gerekir. Ayrıca, otomatik etiketlemenin etkinleştirildiğinden emin olun; Bunu, bağlantı oluşturma sürecinde veya Google Ads hesap ayarlarınızda ayarlayarak yapabilirsiniz.

Google Ads raporlarıyla, reklamınız aracılığıyla web sitenize gelen veya uygulamanızı yükleyen arama yapanlar için tıklama sonrası performans metriklerine erişebileceksiniz. Bu raporlar ayrıca size hem Google'dan (ör. Tıklamalar, Dönüşümler) hem de Analytics'ten (ör. Hemen Çıkma Oranı) önemli ölçümler sağlar. Hangi reklam stratejilerinin sizin için işi yaptığını ve hangilerinin iyileştirilmesi gerektiğini size bildirecek değerli bilgilerdir. Google Ads Raporları hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğrenmek için bu bağlantıya gidin.

12. Sonuç:

Google Adwords, çevrimiçi reklamcılığınızı bir sonraki düzeye taşıyabilecek güçlü bir araçtır. Bununla birlikte, bu aracı nasıl etkili bir şekilde kullanacağınızı öğrenmek için çok fazla zaman ve çaba harcayacaksınız. Umarım bu kılavuz, Google Adwords yolculuğunuzda yolunuzu nasıl bulacağınız konusunda size iyi bir rehberlik sağlamıştır.