Un ghid cuprinzător pentru utilizarea Google Adwords

Publicat: 2021-12-24

1. Ce este Google Adwords?

Google Adwords (sau Google Ads) este o platformă de publicitate oferită de Motorul de căutare. Aici agenții de publicitate pot licita pentru cuvinte cheie pentru ca anunțurile lor să fie afișate în rezultatele căutării Google. Apoi, de fiecare dată când se face clic pe un anunț, Google percepe agentului de publicitate o taxă. Această metodă de publicitate se numește Pay Per Click (PPC) și care este modul în care Google face bani. Voi analiza modul în care se calculează această taxă în capitolele următoare.

2. Terminologia Google Adwords

Termeni de căutare: termenii de căutare sunt cuvinte sau expresii pe care utilizatorii le introduc în căutarea Google.

Cuvinte cheie : cuvintele cheie sunt cuvinte sau expresii pe care le-ați configurat în campania dvs. pentru a determina unde sunt afișate anunțurile dvs. Cuvintele cheie nu trebuie neapărat să fie exact aceleași cu termenii de căutare; un cuvânt cheie poate fi afișat la o mulțime de termeni de căutare diferiți legați de acel cuvânt cheie prin aplicarea tipurilor de potrivire a cuvintelor cheie despre care veți afla în Secțiunea 5 .

Cuvinte cheie de marcă : cuvintele sau expresiile care includ numele mărcii sau o variație a numelui mărcii. De exemplu: căști Sony.

SERP- uri: pagini cu rezultate ale motorului de căutare. Aceasta este pagina care apare atunci când căutați ceva pe Google.

Clasamentul anunțului : aceasta este o valoare pe care Google o folosește pentru a determina poziția anunțului dvs. pe SERP. Această valoare este calculată în principal pe baza sumei licitate, a scorului de calitate și a impactului așteptat al extensiilor. Puteți afla mai multe despre clasarea anunțurilor în Secțiunea 4 .

Copia anunțului (text anunț) : aceasta se referă la tot textul unui anunț pe Google.

Clicuri : de fiecare dată când se face clic pe anunțul dvs. este contorizat ca un singur clic.

Afișări : de fiecare dată când anunțul dvs. este afișat pe o pagină cu rezultatele căutării, este socotit ca o singură afișare.

CTR (rata de clic) : cât de probabil se face clic pe anunțul dvs. Această valoare este calculată prin clicuri/afișări. De exemplu, dacă afișările dvs. sunt 100 și clicurile sunt 10, CTR-ul dvs. este 10/100, ceea ce este egal cu 10%. Aceasta înseamnă că anunțul dvs. primește clic la fiecare 10 ori când este afișat.

CPC : Aceasta înseamnă Cost pe clic, care este cât plătiți de fiecare dată când se face clic pe anunț.

Google Keyword Planner : Acesta este un instrument gratuit oferit de Google pe care agenții de publicitate îl pot folosi pentru a genera idei de cuvinte cheie. Puteți afla cum să utilizați GPK-ul în Secțiunea 10.

Extensii la reclame : acestea sunt informații suplimentare care pot fi adăugate la reclamele dvs. pentru a oferi celor care caută mai multe motive pentru a face clic pe anunțurile dvs. Puteți afla mai multe despre ele în Secțiunea 9, Pasul #5.

3. Cum știi dacă Google Adwords funcționează pentru afacerea ta?

Google Adwords a fost una dintre cele mai mari platforme de publicitate din ultimul deceniu și milioane de agenți de publicitate își afișează produsele pe această platformă.

Dar asta nu înseamnă neapărat că Google Ads va funcționa pentru afacerea dvs. Unul dintre motive este, de exemplu, că produsul tău este foarte nou și nimeni nu aude de el. Când vine vorba de Google Ads, dacă oamenii nu caută produsul dvs., anunțurile dvs. nu vor apărea. Aceasta înseamnă că, dacă nimeni nu știe despre produsul dvs., nu îl va căuta și, prin urmare, nu are rost să vă afișați anunțurile pe Google. Se rezumă la comportamentul consumatorului.

Te poți gândi la Uber. Când a apărut prima dată, nimeni nu a spus că voi căuta Uber pe Google, deoarece nici măcar nu cunoșteau conceptul de Uber, darămite marca.

Deci, să trecem direct la modul în care puteți afla dacă Google Ads poate funcționa pentru produsul dvs.

3.1. Evaluați potențialul de trafic prin cercetarea cuvintelor cheie

Efectuarea cercetării cuvintelor cheie înseamnă a pune o listă de cuvinte cheie potențiale pe Google Keyword Planner pentru a afla câte persoane caută produsul tău pe Google. În acest fel, puteți afla dacă va merita să vă înscrieți în Google Ads.

Să încercăm „cursuri de design online” în locația SUA.

Valoarea cheie pentru evaluarea unui cuvânt cheie este volumul , adică numărul de persoane care caută acest cuvânt cheie pe lună. Dacă lista dvs. de cuvinte cheie are un volum mare, este un bun indicator că mulți oameni caută pe Google produsul sau serviciul dvs.

Dacă cuvintele dvs. cheie, pe de altă parte, au doar una până la două sute de căutări pe lună, aceasta înseamnă că produsul dvs. ar putea fi prea de nișă pentru a aștepta o creștere considerabilă a vânzărilor de la Google Ads.

Puteți sări la Secțiunea 7 a acestui articol pentru a afla cum să utilizați Google Keyword Planner și să încercați această metodă.

3.2. Produsul tău este greu de vândut fără imagini?

Deși există produse care se pot vinde fără suport de imagini, cum ar fi un curs de design, există altele care sunt foarte greu de vândut fără imagini atractive (îmbrăcămintea este cel mai evident exemplu).

Google nu este o platformă bună pentru această din urmă categorie, deoarece afișarea anunțurilor este doar text.

Deci, dacă produsul dvs. nu se poate vinde fără imagini, luați în considerare publicitate pe Facebook sau Instagram. Puteți deveni la fel de creativ cu imaginile pe cât de capabili pe aceste două platforme.

3.3. Faceți cercetări despre concurență:

Cercetarea concurenței înseamnă a afla dacă concurența dvs. face publicitate pe Google. Puteți realiza acest lucru căutând cuvintele cheie țintă pe Google și vedeți dacă există alți agenți de publicitate care licitează pentru ele. Dacă există, înseamnă că concurența dvs. convertește vânzările cu Google Ads, ceea ce înseamnă că oamenii caută produsul dvs. pe Google, ceea ce înseamnă că este timpul să vă înscrieți!

4. Cum funcționează Google Ad Rank?

4.1. Ce este clasarea anunțului?

Clasarea anunțului este poziția în care anunțul dvs. este plasat în rezultatele căutării Google. Dacă anunțul dvs. apare pe locul doi, clasarea anunțului dvs. este numărul doi.

Google afișează maximum 4 anunțuri în partea de sus a paginii cu rezultatele căutării. Și există câțiva factori care decid clasarea anunțurilor.

4.2. Ce factori decid clasarea anunțului?

Google Ads funcționează practic la fel ca o licitație, ceea ce înseamnă că, cu cât ofertantul îndeplinește mai bine criteriile cerute, cu atât se poate clasa mai sus. Aceasta înseamnă, de asemenea, că clasarea anunțurilor pe SERP se poate modifica de fiecare dată când se efectuează o căutare. Poți să apari primul în această căutare, dar al doilea în următoarea, pentru că, în acele fracțiuni de secunde, concurența ta a decis să-și majoreze oferta.

Iată formula Google pentru clasarea anunțului (clasarea anunțului este calculată ca scor):

Clasare a anunțului = Sumă licitată maximă * Scor de calitate * Impactul așteptat al extensiei

Cea mai înaltă clasare a anunțului obține prima poziție, a doua cea mai înaltă ocupă a doua și așa mai departe.

+) Oferta maximă

Oferta maximă este suma maximă de bani pe care sunteți dispus să o plătiți Google pentru un clic pe anunțul dvs. Este setat atunci când vă creați campania și numai pentru a determina clasarea anunțului.

Suma de bani pe care Google vă percepe efectiv pentru un clic este mai mică decât suma licitată maximă de cele mai multe ori. Această sumă se numește cost pe clic real. O voi explica în secțiunea 5.

+) Scorul de calitate

Scorul de calitate este un scor estimat pe care Google îl acordă anunțului dvs. Se calculează pe o scară de la 1 la 10 și se bazează pe trei factori -

  • relevanța textului publicitar
  • ușurința de utilizare a paginii dvs. de destinație
  • CTR așteptat.

Cu cât textul publicitar este mai relevant pentru utilizator, cu atât pagina de destinație este mai ușor de utilizat și cu cât CTR așteptat este mai mare, cu atât veți obține un scor de calitate mai ridicat. Scoruri de calitate mai ridicate pot duce la sume CPC mai mici și la poziții mai bune ale anunțurilor. Iată cum vă puteți verifica scorul de calitate.

CTR așteptat

CTR-ul așteptat este estimarea de către Google cu privire la probabilitatea ca anunțul dvs. să primească clicuri. Google calculează CTR-ul dvs. luând în considerare cât de bine a funcționat cuvântul cheie în trecut și cât de relevant este textul dvs. publicitar pentru cuvântul cheie.

Există trei niveluri de CTR așteptat pe care le puteți obține -

  • Medie și peste medie: Bun de plecat!
  • Sub medie: este posibil ca textul publicitar să nu fie relevant pentru cuvântul cheie. Ar trebui să reevaluați textul publicitar și să vă asigurați că acesta corespunde intenției din spatele unei căutări pentru acel cuvânt cheie.

+) Impactul așteptat al extensiilor

Rolul extensiilor în Clasarea anunțurilor este de a încuraja agenții de publicitate să utilizeze și să optimizeze extensiile. Google remarcă faptul că extensiile sunt importante pentru utilizatorii săi, deoarece oferă clienților potențiali informații suplimentare și modalități suplimentare de a efectua o acțiune (cum ar fi clic pentru apelare, clic pentru a trimite mesaje, extensie de locație, sitelinkuri către pagini mai profunde, etc).

Adăugarea de extensii ajută la creșterea calității anunțurilor și a valorii CTR. Încurajând utilizarea extensiilor, atât Google, cât și agenții de publicitate pot obține un CTR mai mare și mai multe clicuri plătite.

5. Cele trei tipuri de potrivire de cuvinte cheie

Tipurile de potrivire a cuvintelor cheie sunt limite care pot fi setate pentru cuvintele cheie pentru a decide cum sunt declanșate anunțurile. Imaginați-vă că Google nu a furnizat acești parametri și că a trebuit să introduceți fiecare cuvânt cheie pe care ați vrut să-l utilizați, acest lucru ar fi consumator de timp și obositor. Cu toate acestea, cu tipurile de potrivire a cuvintelor cheie, trebuie să introduceți doar un cuvânt cheie și pe baza căruia Google va găsi altele similare pentru afișarea anunțurilor dvs. Există trei tipuri de potrivire a cuvintelor cheie: potrivire expresie, potrivire exactă și potrivire amplă. Să sărim în fiecare dintre ele.

5.1. Potrivire de expresie

Tipul de potrivire a expresiei este definit de o pereche de ghilimele atunci când îl configurați în campanie. De exemplu, „anvelope de mașină” .

Potrivirea expresiei reprezintă toate cuvintele cheie care conțin cuvântul cheie original în aceeași ordine. De exemplu, dacă cuvântul dvs. cheie inițial este „anvelope auto” și îi aplicați potrivire expresie, cuvântul cheie cu potrivire expresie „anvelope auto” poate afișa anunțul în termeni de căutare precum „anvelope auto”, „prețul cel mai mic anvelope auto”, „cele mai bune anvelope de mașină”.

După cum puteți vedea, toți acești termeni de căutare au cuvântul cheie original în ei adăugat(e) cuvânt(i) suplimentar(e) înainte sau după el. Acest tip de potrivire vă va permite să vizați o mulțime de cuvinte cheie cu coadă lungă care sunt relevante pentru cel inițial. Aceste cuvinte cheie cu coadă lungă sunt adesea incredibil de ieftine din cauza volumului lor scăzut de căutare. Cu toate acestea, volumul de căutări a 100 dintre ele poate deveni rapid o mare problemă.

5.2. Potrivire perfecta

Tipul de potrivire exactă este definit de o pereche de paranteze. De exemplu, [anvelope auto] .

Acesta funcționează exact ca cum sună, potrivirea exactă vizează doar cuvântul cheie pe care îl utilizați. Acesta este momentul în care doriți să vă concentrați pe un singur cuvânt cheie fără ca anunțurile dvs. să fie declanșate de niciun alt cuvânt cheie. De exemplu, dacă aplicați potrivirea exactă pentru [anvelope auto], numai acest cuvânt cheie sau variația sa foarte apropiată va fi declanșată, cum ar fi „anvelope auto” sau „anvelopă auto”; nici un cuvânt suplimentar adăugat.

Da, arată exact la fel, care este scopul acestui tip de meci. Direcționarea aici este foarte specifică, ceea ce este o opțiune excelentă atunci când aveți un cuvânt cheie foarte profitabil și nu doriți ca niciun alt cuvânt cheie să-i fure traficul.

5.3. Potrivire amplă:

Potrivirea amplă este definită de cuvântul cheie autonom; nimic altceva adăugat. De exemplu, anvelopele auto .

Ultimul tip de potrivire din Google Adwords este potrivirea amplă, care este potrivirea implicită atunci când începeți să setați campania. Aceasta înseamnă că, dacă doriți să utilizați potrivirea amplă, trebuie doar să introduceți cuvântul cheie, dar pentru potrivirea exactă și potrivirea expresiei, trebuie să adăugați o pereche de paranteze sau ghilimele.

Cu acest tip de potrivire, veți avea cea mai largă gamă de cuvinte cheie, variind de la greșeli de ortografie, sinonime, căutări similare și alte variante apropiate. Dacă doriți ca anunțul dvs. să fie afișat la cât mai mulți termeni de căutare posibil, aceasta este opțiunea pe care o alegeți. De exemplu, dacă aplicați potrivire amplă anvelopelor auto, anunțurile dvs. vor fi declanșate de termeni de căutare precum „Cele mai bune recenzii anvelope”, „cele mai bune anvelope auto”, „înlocuire anvelope auto”, „anvelope și roți pentru vânzare”, „auto anvelope”, „anvelope de mașină, SUV și camioane”, și puteți continua toată ziua.

Acesta ar fi, practic, orice lucru care conține o parte din cuvântul cheie original, care poate adăuga rapid sute de combinații diferite ale cuvântului cheie original. Anunțul dvs. în acest caz va ajunge la cel mai larg public posibil, dar vă va aduce și o mulțime de clicuri irelevante.

6. Componentele unei reclame

6.1. Titluri

Titlurile sunt textul albastru din partea de sus a textului publicitar, aici este locul în care cei care caută pot face clic pentru a accesa pagina de destinație. Această parte a textului publicitar este ceea ce atrage atenția utilizatorilor și, prin urmare, trebuie să fie strâns relevantă pentru termenii lor de căutare.

Aceasta înseamnă că, dacă cineva caută „căști bluetooth”, anunțul tău care apare ar trebui să fie „căști bluetooth” în loc de, de exemplu, „căști cu anulare a zgomotului”.

Titlurile sunt formate din 3 porțiuni numite H1, H2 și H3 împărțite printr-o linie verticală de la stânga la dreapta. H1 și H2 sunt întotdeauna afișate în anunț dacă le configurați, H3 nu întotdeauna, dar depinde de cât de relevant crede Google pentru termenul de căutare al utilizatorului. Pentru fiecare dintre H, aveți 30 de caractere; spatii incluse.

6.2. URL

Adresa URL este textul verde chiar sub titluri. Acesta nu este un link pe care se poate face clic, dar este acolo doar în scopuri de afișare; de aceea se mai numește și URL afișat. Aveți 15 caractere pe bară oblică pentru a scrie ceva care este atrăgător, benefic sau cel mai izbitor despre produsul dvs. promovat. Puteți afla cum să folosiți pe deplin această mică linie de text aici.

6.3. Descriere

Descrierea este porțiunea de text de 90 de caractere chiar sub adresa URL. Aici puteți arăta cele mai bune beneficii pe care produsul și afacerea dvs. le pot aduce utilizatorului dacă cumpără de la dvs., cum ar fi garanția, politicile de expediere, reducerile etc. Puteți învăța cum să scrieți o descriere ucigașă pentru dvs. copie publicitară aici.

6.4. Extensii

Sub descrierile dvs. sunt extensii la anunțuri. Extensiile la anunțuri sunt fragmente suplimentare de informații care pot fi configurate în copierea dvs. text. Acestea includ butoane de apel, informații despre locația dvs., link-uri către alte pagini ale site-ului dvs., text suplimentar și așa mai departe.

Deși este gratuit să configurați extensii în anunț, aceste fragmente pot aduce o mulțime de beneficii, cum ar fi mai multe clicuri și valori CTR mai mari. Puteți citi un ghid cuprinzător despre ce pot face extensiile pentru dvs. și cum să le utilizați aici.

7. Două tactici simple, dar puternice pentru a scrie o copie publicitară grozavă

Singurul lucru pe care toată lumea mor de nerăbdare atunci când vrea să-și dezvolte afacerea online este traficul. Un magazin online fără trafic este la fel ca un magazin de cărămidă și mortar fără vizitatori. Și care este cel mai rapid mod de a genera mai mult trafic către site-ul dvs. web? Publicitate. Publicitatea pe Google înseamnă să obțineți cât mai multe clicuri posibil, cât mai multe clicuri sunt vizitatori și, pentru a realiza acest lucru, trebuie să vă asigurați că reclamele dvs. sunt suficient de atractive și de persuasive pentru a atrage clicuri. Iată patru tactici puternice pe care le puteți folosi pentru a scrie copii publicitare ucigașe.

7.1. Folosiți titluri pentru a arăta celor care caută cum le veți rezolva problemele

Scrierea titlurilor pentru majoritatea oamenilor începe și se oprește la introducerea cuvântului cheie potrivit. La urma urmei, cuvântul cheie reprezintă ceea ce caută utilizatorul, așa că acesta este ceea ce va citi mai întâi. Problema este că concurența dvs. folosește același cuvânt cheie, iar când toată lumea afișează același cuvânt cheie, nimeni nu iese cu adevărat în evidență.

Oamenii dau clic pe un anunț pentru că cred că le va oferi ceea ce își doresc sau îi va ajuta să-și rezolve problema. Deci, pentru a ieși în evidență printre concurenții tăi și a atrage atenția celor care caută, titlurile tale trebuie să se potrivească cu scopul lor final. Așadar, gândiți-vă la ce problemă încearcă să rezolve cel care caută sau la ce se așteaptă să obțină, apoi spuneți-le că le puteți îndeplini nevoia chiar în titlurile dvs. De exemplu, iată câteva anunțuri pentru cuvântul cheie „vinde cărți” -

Primul anunț afirmă clar acest obiectiv în titlurile sale: Vinde-ți cărțile pentru bani. Acest lucru atrage imediat atenția celui care caută, deoarece observă că acest agent de publicitate îl poate ajuta să își atingă obiectivul final, care este obținerea de bani pentru cărțile lor. Așadar, pentru ca anunțul dvs. să iasă în evidență, arătați-le celor care caută că le puteți rezolva problema în titluri.

7.2. Beneficii, nu caracteristici

Dacă ar fi să scrieți corpul anunțului dvs. descriind caracteristicile produsului sau cât de minunat este marca dvs., ar fi o pierdere de timp, deoarece aceste tipuri de informații nu îi interesează pe oameni. Oamenii devin interesați știind ce beneficii vor obține. Prin urmare, asigurați-vă că clarificați ce beneficii puteți aduce dvs. și produsul dvs. în descrierea anunțului. (Sfat: nu uitați să folosiți pronumele „tu” pentru ca anunțul să sune personal).

Iată un anunț pentru asigurarea animalelor de companie -

Primul anunț este plin de beneficii -

  • Obțineți o reducere de 5%.
  • Reduceți costurile fără a reduce acoperirea
  • Funcționează cu orice veterinar autorizat (convenient)

În comparație cu al doilea anunț care este cam vag -

  • Economisiți mult (dar cât?)
  • Vizitați astăzi (vizitați site-ul web? De ce ar trebui să vă vizitez în timp ce concurentul oferă beneficii mai bune?)
  • Asigură-ți animalul de companie astăzi (da, asta caut, dar de ce te aleg pe tine?)

Ai inteles corect?

8. Cum sunt calculate CPC-urile reale

Iată formula Google pentru calcularea CPC -

CPC-ul dvs. va fi întotdeauna mai mic sau egal cu suma licitată maximă. În cazul în care suma licitată maximă este mai mică decât suma minimă (care este cea mai mică sumă acceptată pentru afișarea anunțului), Google nu va afișa anunțul dvs. și va trebui să creșteți suma licitată.

De asemenea, deoarece Google Adwords este o licitație, concurența pentru o poziție înseamnă că CPC-ul dvs. va fi influențat atât de clasarea anunțului dvs., cât și de concurența dvs., suma licitată maximă și scorul de calitate.

Lasă-mă să descompun asta pentru tine. Să presupunem că sunteți advertiserul 1 și alți trei agenți de publicitate concurează pentru cea mai înaltă poziție în SERP.

Sumele licitate maxime, scorurile de calitate și pozițiile anunțurilor sunt afișate în tabelul de mai jos.

Să apară în prima poziție a SERP -

  • Cu QS de 10, trebuie să plătiți doar 1,61 USD pe clic.
  • Cu QS de 4, advertiserul 2 trebuie să plătească 3,01 USD
  • Cu QS de 2, advertiserul 3 trebuie să plătească 4,01 USD
  • Cu QS de 1, advertiserul 4 trebuie să plătească mai mult de 4,01 USD.

După cum puteți vedea, cu cât scorul dvs. de calitate este mai mare, cu atât va trebui să plătiți CPC mai mic. Exemplul meu este oarecum teoretic, deoarece, în realitate, Google nu va afișa reclame cu scoruri de calitate scăzute și medii peste SERP. Un QS bun este 7 sau mai mare, un QS rău este 3 sau mai mic și un QS mediu este 4, 5 sau 6. Aceasta înseamnă că dacă scorul tău de calitate este mai mic de 7, probabil că nu vei avea nicio șansă.

Acest lucru are sens, deoarece cea mai mare prioritate a Google este de a oferi utilizatorilor săi cel mai precis rezultat pentru informațiile pe care le caută. Un scor de calitate ridicat înseamnă că textul publicitar este relevant și pagina de destinație este ușor de navigat, ceea ce merită să fie în top.

9. Cum să vă îmbunătățiți scorul de calitate?

Vă puteți aștepta să vă dublezi rentabilitatea dacă decideți să vă înscrieți în Google Adwords. Dar, desigur, nu va fi atât de ușor. Se întâmplă multe în cadrul fiecărei campanii CPC și va trebui să vă asigurați că acești factori sunt corespunzători, astfel încât campania dvs. să fie rentabilă. Deci, ce poți face?

Răspunsul constă în a avea un scor de calitate bun. După cum puteți vedea din calculul din Secțiunea 5, dacă scorul dvs. de calitate este scăzut, CPC-ul dvs. va fi de peste cap pentru pozițiile care nu ar trebui să fie atât de scumpe. Pe de altă parte, scorurile de înaltă calitate vă vor aduce un ROI mai mare. După cum am menționat în secțiunea 4.2, un scor de calitate este definit de trei factori:

  • Relevanța anunțurilor
  • Pagina de destinație
  • CTR așteptat

Iată opt pași pe care îi puteți urma pentru a vă crește scorul de calitate -

Pasul 1: configurați-vă campania cu grupuri mici de anunțuri

Google vă recomandă să utilizați între 15 și 20 de cuvinte cheie pentru fiecare grup de anunțuri. Cu toate acestea, de multe ori acest lucru nu funcționează, în schimb, ar trebui să includeți un singur cuvânt cheie în fiecare grup de anunțuri.

Chiar dacă aveți un cont mare, această strategie cu un singur cuvânt cheie ar trebui să fie aplicată la 80% dintre cuvintele cheie de la care vă așteptați să obțineți cel mai mare trafic. De ce?

Cheia pentru a obține un scor de calitate bun este că trebuie să vă asigurați că cuvântul cheie, textul publicitar și pagina de destinație sunt strâns legate între ele. Dacă introduceți mai multe cuvinte cheie în grupul dvs. de anunțuri, va fi dificil să creați o copie publicitară comună care să fie perfect relevantă pentru fiecare cuvânt cheie. De asemenea, este posibil ca pagina dvs. de destinație să nu conțină toate aceste cuvinte cheie.

Dacă, dimpotrivă, utilizați un singur cuvânt cheie în grupul dvs. de anunțuri, vă va fi mult mai ușor să scrieți textul publicitar în jurul acelui cuvânt cheie și să vă asigurați că pagina dvs. de destinație oferă suficiente referințe la acel cuvânt cheie. În acest fel, veți avea mult mai mult control în gestionarea scorurilor de calitate.

În practică, pentru fiecare grup de anunțuri cu un singur cuvânt cheie, utilizați toate cele trei tipuri de potrivire (exactă, expresie, amplă modificată) pentru cuvântul dvs. cheie. De exemplu, dacă vindeți excursii de călătorie în China, vă recomand să structurați grupul de anunțuri astfel:

Grup de anunțuri excursii ieftine în China :

[Tururi ieftine în China]

„Tururi ieftine în China”

+China + ieftine + tururi

Grup de anunțuri excursii de lux în China :

[Tururi de lux în China]

„Tururi de lux în China”

+China +tururi +de lux

Tururi în China pentru grup de anunțuri pentru două persoane :

[Tururi în China pentru două persoane]

„Tururi în China pentru două persoane”

+China + tururi +pentru +două +persoane

Tururi în China pentru grupuri de anunțuri pentru patru persoane

[Tururi în China pentru patru persoane]

„Tururi în China pentru patru persoane”

+China +tururi + pentru +patru persoane

Un alt avantaj al acestei strategii cu un singur cuvânt cheie este că vă puteți personaliza pagina de destinație special pentru cuvântul cheie din grupul dvs. de anunțuri. Acest lucru vă permite să creați o experiență de utilizator mult mai relevantă și direcționată, ceea ce vă va îmbunătăți, de asemenea, scorul de calitate. Voi trece la modul în care vă puteți personaliza pagina de destinație la Pasul #6.

Puteți afla mai multe despre strategia cu un singur cuvânt cheie și de ce sunt grozave aici. Citiți-o cu atenție, serios.

Pasul 2: adăugați cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative sunt cuvinte cheie pentru care nu doriți ca Google să vă afișeze anunțurile. Aceasta înseamnă că anunțul dvs. nu va fi afișat nimănui care caută cuvinte cheie în lista dvs. negativă. Acest lucru este pentru ca anunțurile dvs. să nu fie afișate la căutări irelevante.

Ați dori, la nivel de campanie, cuvinte cheie negative de la care nu căutați trafic. De exemplu, să revenim la tururile noastre în afacerile din China, ați dori să negativizați cuvintele cheie de mai jos (cu condiția să nu vindeți aceste opțiuni).

  • Tururi personalizate
  • Tururi personalizate
  • {orice fel de tururi pe care nu le vindeți}

Deși la nivel de campanie va deține majoritatea cuvintelor dvs. cheie, este necesar să aveți și cuvinte cheie negative la nivel de grup de anunțuri, mai ales atunci când implementați strategia pentru un singur cuvânt cheie discutată la pasul anterior. Această strategie vă va lăsa cu multe grupuri de anunțuri cu cuvinte cheie similare care se suprapun. Cuvintele cheie negative sunt singura modalitate de a evita această suprapunere.

De exemplu, grupul de anunțuri „Tururi ieftine în China” menționat la Pasul #1 va începe să capteze trafic de la cuvântul cheie „Tururi de lux în China”. Puteți elimina această problemă prin negativizarea următoarelor cuvinte cheie -

Grup de anunțuri : excursii ieftine în China

  • Luxos
  • Pentru două persoane
  • Pentru patru persoane

Grup de anunțuri : excursii de lux în China

  • Ieftin
  • Pentru două persoane
  • Pentru patru persoane

Grup de anunțuri : excursii în China pentru două persoane

  • Ieftin
  • Luxos
  • Pentru patru persoane

Grup de anunțuri : excursii în China pentru patru persoane

  • Ieftin
  • Luxos
  • Pentru două persoane

Cuvintele cheie negative, practic, împiedică cuvintele cheie cu coadă lungă să fie umbrite de cele mai specifice cu coadă scurtă. Pe măsură ce cineva caută „tururi ieftine în China”, va fi mai probabil să facă clic pe un anunț care menționează în mod special factorul „ieftin” în loc de altceva.

Pasul 3: Utilizați anunțurile text extinse

Textul publicitar trebuie să fie cât mai relevant posibil pentru interogările de căutare ale utilizatorilor dacă doriți să vă îmbunătățiți scorul de calitate. Acest obiectiv este mai ușor de atins cu strategia cu un singur cuvânt cheie, deoarece vă puteți asigura întotdeauna că textul publicitar conține cuvântul cheie.

Cu toate acestea, vă puteți îmbunătăți și mai mult textul publicitar cu formatul de anunț text extins Google, care oferă anunțului cu 50% mai multă lungime decât era înainte. Aceasta înseamnă că nu numai că veți avea spațiu pentru a include beneficii și un îndemn la acțiune, ci și veți avea suficient spațiu suplimentar pentru cuvintele cheie cu coadă lungă.

Acest lucru va crește relevanța textului publicitar, ceea ce crește valoarea CTR așteptată și scorul de calitate în ansamblu.

Reclamele text extinse vă oferă încă 140 de caractere; acesta este un salt mare de la fostul format 25-35-35. Iată cum puteți configura anunțul text extins:

  • Titlul 1 : introduceți-vă cuvântul cheie aici.
  • Titlul 2 : introduceți aici cel mai izbitor beneficiu/propoziție unică de vânzare (USP) a produsului dvs.
  • Adresa URL afișată : inserați cuvântul cheie în calea URL, dacă cuvântul cheie este lung, îl puteți împărți în ambele câmpuri de cale. În caz contrar, faceți dintr-un câmp un cuvânt cheie, iar celălalt un îndemn.
  • Descriere : Introduceți aici beneficiile și caracteristicile suplimentare. De asemenea, puteți adăuga un îndemn sau cuvântul cheie.

Setarea unui anunț, de exemplu, pentru grupul nostru de anunțuri „Tururi ieftine în China” ar arăta astfel -

Vă rugăm să rețineți că, dacă cuvântul dvs. cheie conține o marcă comercială (cum ar fi Iphone sau Sony), nu aveți voie să puneți acest cuvânt cheie în titluri sau descriere. Google, totuși, vă permite să includeți acest tip de cuvânt cheie în adresa URL afișată, lucru de care cu siguranță ar trebui să profitați. Dacă doriți să aveți o marcă comercială în textul publicitar fără a încălca termenii Google, aceasta este singura modalitate.

Pasul 4: dacă implementați inserarea dinamică a cuvintelor cheie în anunț, opriți-l.

Inserarea dinamică a cuvintelor cheie (DKI) este o funcție din Google Adwords care permite personalizarea automată a anunțului dvs. la interogarea de căutare a unui utilizator. Aceasta înseamnă că, cu inserarea dinamică a cuvintelor cheie, termenul de căutare al unui utilizator va apărea ca parte a textului publicitar (titlul dvs. de cele mai multe ori), ceea ce face ca anunțul să pară mai relevant. Dacă nu ați auzit niciodată de el, puteți citi despre el aici.

S-ar putea să găsiți ceea ce sunt pe cale să spun în contradicție cu ceea ce ați auzit înainte, dar DKI nu este un fel de magie pentru a vă îmbunătăți scorurile de calitate. În primul rând, dacă intenționați să implementați strategia pentru un singur cuvânt cheie, aceasta ar trebui să elimine nevoia de inserare dinamică a cuvintelor cheie în primul rând.

În al doilea rând, DKI poate duce la rezultate imprevizibile. Dacă interogarea de căutare a utilizatorului conține o greșeală de scriere, această greșeală de ortografie va apărea și în textul publicitar. De asemenea, DKI poate cauza probleme cu cuvintele cheie cu potrivire amplă, deoarece anunțul dvs. ar putea să nu fie relevant pentru interogarea utilizatorului. Dacă interogarea de căutare conține o marcă comercială, aveți probleme și dvs. deoarece Google nu permite mărci comerciale în textul dvs. publicitar.

În cele din urmă, un cuvânt cheie „forțat” introdus în titlul dvs. nu are șanse să aibă rezultate la fel de bine ca un titlu bine conceput, emoționant. Anunțurile text extinse vă oferă spațiu pentru a crea ceva care îi determină pe oameni să râdă, să plângă, să empatizeze sau orice altceva care îi face să dorească să dea clic pe anunțul dvs. Așadar, uitați de DKI, rămâneți cu elementele de bază, care este copywriting excelent, apoi continuați și scrieți ceva care vă mișcă publicul. Puteți utiliza tacticile explicate în Secțiunea 7 pentru a vă scrie copiile anunțurilor.

Pasul 5: Utilizați extensiile la anunțuri

Extensiile la anunțuri joacă un rol crucial în scorurile de calitate. Acestea oferă celor care caută informații suplimentare despre afacerea dvs., ceea ce îi ajută să afle mai rapid ceea ce caută. În loc să-i puneți pe cei care caută să înoate pe site-ul dvs. pentru a căuta o informație (de exemplu, numărul dvs. de telefon), puteți face din acea informație o extensie care apare chiar în anunț. Sună uimitor, nu?

Afișarea informațiilor necesare în fața lor va crește șansele ca cei care caută să facă clic pe anunțul dvs. Aceasta înseamnă că acest nivel suplimentar de confort vă va crește CTR, așa cum spune Google, „Oferiți clienților mai multe motive pentru a face clic”.

Iată extensiile la anunțuri pe care le puteți configura pentru a vă îmbunătăți scorul de calitate -

  • Sitelinkuri : acestea sunt link-uri către alte pagini de destinație de pe site-ul dvs. de care credeți că ar putea fi interesați utilizatorii. De exemplu, produse sau servicii pe care le oferiți, cărți electronice descărcabile sau reduceri speciale. Asigurați-vă că veniți cu titluri atrăgătoare pentru aceste linkuri, pentru a atrage clicuri. Veți avea o descriere pe două rânduri pentru fiecare sitelink, așa că nu uitați să o utilizați.
  • Locație : puteți folosi această extensie pentru a vă afișa adresa chiar sub anunț. Această extensie este o alegere excelentă pentru campaniile direcționate în funcție de locație.
  • Apelare : pentru ca utilizatorii să vă sune mai ușor compania, puteți utiliza această extensie pentru a afișa numărul de telefon chiar în anunț. Pe dispozitivele mobile, această caracteristică apare ca un buton de apel, astfel încât efectuarea apelului este și mai ușoară.
  • Anunțuri : apelurile sunt rânduri suplimentare de text pe care le puteți adăuga pentru a evidenția mai multe beneficii/oferte ale afacerii dvs. Nu se pot face clic, dar oferă informații suplimentare.
  • Fragmente structurate : această extensie vă permite să adăugați informații suplimentare despre produsele sau serviciile dvs. pe baza unei liste de categorii pe care Google o oferă. De exemplu, puteți selecta „Servicii” din acea listă și puteți configura un fragment structurat al serviciilor pe care le furnizați.
  • Preț : această extensie este pentru a prezenta prețul produselor/serviciilor dvs. Deși este vizibil doar pe dispozitivele mobile, poate fi util dacă rulați un program de reduceri.
  • Evaluările vânzătorului : dacă vi se oferă evaluări bune de la o sursă de încredere (cum ar fi Yelp), puteți conecta evaluările de pe site-ul lor la anunțul dvs. Odată ce ați configurat acest lucru, evaluarea vizuală cu stele se va afișa în textul publicitar, ceea ce va atrage cu siguranță multă atenție.

Pasul 6: Creați conținut relevant pentru pagina de destinație

Conținutul paginii dvs. de destinație joacă, de asemenea, un rol important în calcularea de către Google a scorurilor dvs. de calitate. Cu cât conținutul paginii de destinație este mai strâns legat de copia publicitară, cu atât veți obține un scor de calitate mai ridicat. Acest lucru are sens, deoarece Google dorește cu siguranță ca utilizatorii lor să găsească exact ceea ce caută după ce fac clic pe un anunț pe care îl consideră relevant.

Asigurați-vă că cuvintele dvs. cheie sunt prezente în titlu, meta descriere și meta cuvinte cheie de pe pagina dvs. de destinație. Va trebui să integrați și cuvintele cheie în conținutul dvs.; titlurile și subtitlurile dvs. în special.

Dacă intenționați să implementați strategia cu un singur cuvânt cheie discutată mai devreme, puteți utiliza o pagină de destinație dedicată pentru fiecare dintre grupurile dvs. de anunțuri. Această strategie creează o potrivire precisă între cuvântul cheie, textul publicitar și pagina de destinație. Nu numai că veți vedea o creștere a scorului dvs. de calitate, dar va oferi și un impuls semnificativ ratei de conversie.

Pare destul de nerealist să creați o pagină de destinație dedicată pentru fiecare grup de anunțuri pe care îl aveți. Ce se întâmplă dacă aveți un miliard de cuvinte cheie, ceea ce este egal cu un miliard de grupuri de anunțuri care utilizează strategia de un singur cuvânt cheie? Acest lucru ar face din campania dvs. o testare și întreținere A/B un coșmar.

Nu intrați în panică, puteți face față acestui lucru utilizând inserarea dinamică a cuvintelor cheie. Vă permite să luați orice text de pe pagina de destinație și să îl schimbați cu un alt text pe care l-ați configurat în parametrii URL de asociere.

Aceasta înseamnă că, cu inserarea dinamică a cuvintelor cheie, veți putea crea o singură pagină de destinație în jurul produsului/serviciului dvs.; câteva locuri strategice ale paginii dvs. de destinație, cum ar fi titlurile și îndemnurile, vor fi personalizate automat pentru a se potrivi cu cuvântul cheie pe care utilizatorul îl caută pe Google. Această tehnică vă va permite să mențineți o relevanță ridicată între experiența utilizatorului și căutarea acestuia. Sună ca un plan pentru a vă crește scorurile de calitate și ratele de conversie, nu? ;)

Pasul #7: Optimizați experiența utilizatorului paginii dvs. de destinație

Cu cât pagina de destinație este mai ușor de utilizat, cu atât scorul de calitate va fi mai mare și, prin urmare, este necesar să investești în optimizarea paginii de destinație. Asigurați-vă că se încarcă rapid, are o vizualizare atrăgătoare și o experiență excelentă pentru utilizator.

Imaginați-vă că vă petreceți tot acest timp creând conținut uimitor și setând campania dvs. AdWords doar pentru a-i face pe cei care caută să renunțe în momentul în care văd o privire asupra paginii dvs. de destinație neinspiratoare și incomode. Asta nu înseamnă doar că veți pierde conversii, dar rata de respingere va crește vertiginos, ceea ce, la rândul său, vă va afecta scorul de calitate. De asemenea, va trebui să acordați atenție altor elemente care sunt importante pentru experiența generală a paginii de destinație.

  • Oferta de pe pagina dvs. de destinație și cea afișată în anunț trebuie să fie aceeași (Acesta este o idee simplă, nu?)
  • The information about your business needs to be clearly shown so that you can establish trust with visitors.
  • People live in their phones these days, so you should make sure that your landing page is responsive, which means it needs to work well on both PC and mobile devices. If you have seen websites that are not responsive, they're really annoying.

Step #8: Use branded keywords

If you're using branded terms, you should already know that this type of keywords consistently land in the quality score range of seven to ten. Wondering why? There are a couple of factors in play.

As your brand name is present across your entire content on your website, branded keywords certainly create a strong match between your ad copies and landing pages. Also, if someone searches for your brand term on Google, they already know you and are likely to already be highly interested in purchasing your product/service. That means they will click on your ad, and probably convert, which boost both your overall quality score and conversions too.

You might find yourself saying, “what's the point of branded-term ads when your business will show up organically at the top anyway?” That's right, but your ad in this case will act like a marketing message; the money you pour into your ad implies that you're doing serious business. Ads also allow you to use extensions to show links for new products, promotions or other details searchers might need (see Step #5 of this section).

One last important point when it comes to branded keywords is if competition is fierce in your market segment, your competitor might be bidding on your brand keywords and will appear in the SERP when your brand is searched. If you're not in that ads area, that might lead to searchers clicking on your competitor's paid link instead of your organic link.

10. Google Adwords Planner

Your success with Google Ads is heavily dependent on targeting the right keywords. Wrong keywords will lead you to target the wrong audience; in other words, your ads are not relevant to the search terms that the audience is looking for. This means the clicks you get are going to be much less likely to convert, which will potentially lead you to throw your money out of the window.

10.1. What is Google Adwords Planner?

Google's keyword planner is a free tool provided by the search engine that can help you plan out keywords for your Adwords campaigns.

When you input keywords into this tool, you will be provided with a list of keywords that are related to your original keyword, along with data about them such as search volume, competition level, estimated CPC, and more.

10.2. How to use Google Adwords Planner

Although it's free to use Google Adwords Planner, you need to have a Google Ads account in order to use it. You don't have an Adwords account yet, it just takes a few minutes to create one.

Once you have set up an account, you can follow below steps to start using Google Adwords Planner.

Step 1 : Go to this link to get to the dashboard of your account.

Step 2 : Click on the wrench icon at the top right corner.

A drop-down will show up and under the Planning column; click on Keyword Planner .

Here you're going to be presented with two options.

  • Discover new keywords : this one provides you with keyword suggestions that you can use to plan out your campaign keywords. These suggestions are real data from Google, which means they are terms that Google users are actually searching for.
  • Get search volume and forecasts : this option will provide you with historical search volume and some other metrics for your keyword, along with forecasts for how they might perform in the future.

Let's go ahead with the first option as it helps your plan out keywords for any campaign that you're going to run.

Step 3 : Click on Discover New Keywords and this table will show up.

Enter the keyword you want to discover in the search, and click on Get Results . You can input as many keywords as you want to. I'm going to go for “leather boots” for this example.

Step 4 : Filter the result.

This is the result that I've got.

(You need to remember to set the location and language to the place where you're going to run your campaign.)

The keyword you provided section is your original keyword, and the keyword ideas section is related keywords. To get the best possible results out of your campaign, you need to analyze the list, and then select out of it the keywords that are most relevant to your audience and the campaign that you're going to run. And while you're at it, write down in your notebook every keyword that you find potential so that you won't forget any of them.

Google provides you with a set of filters to make this task easier. You can filter by broad match, phrase match and exact match by ticking the box next to Keyword (by relevance) and the filter will show up.

For example, you can filter by phrase match if you only want to see results with the original phrase “leather boots” instead of broad terms such as “waterproof boots”.

There is another intuitive filter that you can apply.

+) Competition

This option will show you keywords with either “low”, “medium” or “high” competition. Many people get confused by this feature as they think this is for SEO too. Keep in mind that the Google Keyword Planner is built 100% for Google Ads, not SEO. This means the competition score here refers to Adwords competition only (not to Google's organic search competition). So I'd recommend leaving this blank.

When you input a keyword, hundreds to thousands of results will show up and going through all of them will be exhausting. By making use of these two filters you will save you a lot of time. Once you have all your keywords ready, you can get back to Section 8 and use the single keyword strategy to create your ad groups.

+) Ad Impression share

Ad impression share is the ratio between the number of impressions you have actually got and the expected number of impressions you could receive. This metric relies on your historical data of a keyword; this means if you have not run any campaign on the keyword before, the ad impression share box will be blank.

+) Ad impression share

This is how much that keyword is expected to cost you to land at the top of the page. There are two options: high range and low range. For this feature to work, you need to connect your Google Search Console Account to Google Adwords.

+) Organic Impression Share

This is where you would rank (on average) for each keyword in the organic search result of Google. You will need to connect to GSC for this to work too.

Step 5 : Analyze the result.

After you have filtered the original list down to keywords that are potential for your business. Let's break down what each of the terms in this section tells you.

+) Keyword (by relevance) : These are the keywords that Google considers most relevant to your input keyword.

+) Average monthly searches : This column is self-explanatory. However, take note that this is a range, not an exact (or even rough) search volume. I'll show you how to get more accurate search volume in the next section.

Caution : you should be watchful for seasonal keywords. This is because seasonal keywords (such as Halloween costumes) can get 50,000 searches in October and 100 searches in May. But the Keyword Planner may say that the term gets “10,000 searches per month”, which is misleading.

+) Competition : This is how competitive the keyword is, which indicates the number of advertisers that are bidding on that keyword.

Step 6 : Pick the right keywords for your campaign

In order to pick the right keywords, you need to keep one crucial factor in mind: user intent .

What piece of information is the user looking for? The piece of information they are expecting to get represents the stage of the buying journey they are in.

A user's search will vary based on where they are on the buying funnel. For example, if someone is looking to buy a pair of leather boots, but don't know much about what types of leather boots there are, they may search for “best types of leather boots for men”. When they get down the funnel (closer to buying), their search will become more specific; it may be “chelsea leather boots”, “chelsea leather boots shop near me”, or “suede chelsea boots” provided that this person become interested in chelsea boots after having done his research.

Buyer intent is the deciding factor to successful ads, so keep it in mind while you're deciding your keywords.

10.3. How to know whether a keyword can be profitable:

This is going to get some math involved, but don't worry, it's fourth grade math. CPCs vary based on keywords, which means keywords don't cost the same. The rule of thumb is the more advertisers are bidding on a keyword, the higher that keyword is going to cost (supply - demand). There are keywords on which if you run your campaign, there's no chance of making a profit.

The question that you're going to need to answer for each keyword in your list is “Can it be profitable to advertise on this keyword?”. To tackle this you'll need to figure out the maximum CPC that you're willing to pay. Then, you'll need to compare your max CPC against the estimated CPCs in the Google Keyword Planner to see which keywords can be in your list. For example, if your max CPC is $4, and the estimated CPC is $3, that means you have a good chance to profitable on that keyword.

Your max CPC can be calculated based on your website conversion rate, your profit per customer and your advertising profit margin (Advertising profit margin is how much you make for every dollar you spend on advertising; for example, if you spend $1 on advertising and expect to make 30 cents out of it, your advertising profit margin is 30$).

If you don't have these metrics yet, you'll just have to use estimations for your first campaigns, and then set up tracking to get more precise numbers. This is the fourth grade math that you need to do.

Max CPC = profit per customer x (1 - advertising profit margin) x website conversion rate .

Let's say your profit per customer is $300, you're cool with the margin of 30%, and for every 1000 website visitors, 10 of them convert (conversion rate = 1%).

Max CPC = 300 x (1 - 30%) x 1% = $2.1

Here's how this formula works.

At the CPC of $2.1, you pay a total of $2,100 to get 1,000 clicks. 10 of them convert, so you make a revenue of $300 x 10 = $3,000.

You spent $2,100 and got $3,000, so the profit is $900.

Your profit/spending is 900/3000 = 0.3 = 30% which is your expected advertising profit margin.

Boom!

Also, keep in mind that your max CPC must not be lower than the range of estimated CPCs in the GPK. If your max CPC is $5 but the lowest estimated CPC is $10, the only thing you can do is increase your profit per customer or find ways to increase your conversion rate (or both), otherwise it won't be profitable to advertise on Google Adwords.

10.4. How to make the most out of Google Keyword Planners:

Tip #1: Get accurate search data for your keyword

After you type in your keyword, the search volume Google will show you is just a range as mentioned in the previous section; it won't show you accurate data unless you're running an active adwords campaign. However, you can still get exact search volume out of the tool without a running ad, here's the trick -

First, pick a keyword out of the suggestion list that you want to target, select Add to plan and click on ADD KEYWORDS .

Then, go to Plan Overview .

And see how many impressions you would get if you bid on that keyword -

This number is the number of users search for this keyword per month. And you've got an accurate search volume for your keyword, nice? ;)

Tip #2: The Google Keyword Planner Hack

În timpul etapei de cercetare a cuvintelor cheie, ați dori să veniți cu cât mai multe cuvinte cheie posibil, astfel încât să aveți o mulțime de opțiuni pentru a le analiza și alege pe cele mai bune. Cu toate acestea, s-ar putea să vă treziți blocat, deoarece nu mai sunteți cuvinte cheie de introdus în Planificatorul de cuvinte cheie Google. Ce poți face pentru a scăpa de această durere de cap? Aruncă o privire la competitorul tău! Iată cum. Mai întâi, accesați secțiunea Descoperiți cuvinte cheie noi din Planificatorul de cuvinte cheie Google.

Apoi, în loc să începeți cu cuvinte cheie, începeți cu un site web. După aceea, trebuie să aflați care sunt cei mai mari agenți de publicitate din domeniul dvs. pe Google Adwords, să luați adresele URL ale site-urilor lor și să le inserați în zona de căutare (pe rând, desigur). Iată un site web pentru „ghete din piele”.

Ar trebui să fii foarte specific aici. Prin aceasta vreau să spun că nu folosiți pagina de start pentru această cercetare, altfel va trebui să înotați într-un ocean de cuvinte cheie irelevante (încercați să obțineți rezultate doar pentru www.dsw.com și veți înțelege ce spun). Link-ul pe care l-am pus în zona de căutare este o pagină de destinație dedicată cizmelor chelsea, deoarece încerc să obțin mai multe idei pentru acest segment. Și iată ce am -

Lista nu se termină aici, iar cuvintele cheie generate sunt foarte relevante, așa că vă va lua mult mai puțin timp să le analizați. Repede, notează-le în nota ta! Nu vă mai loviți cu capul de perete pentru idei de cuvinte cheie!

11. Cum să analizați cu succes Google Ads:

Pentru a gestiona cu succes campania dvs. Google Adwords, una dintre sarcinile esențiale de îndeplinit este monitorizarea și analizarea performanței anunțurilor dvs. în mod constant. Acest lucru vă permite să ajustați și să optimizați pentru cele mai bune rezultate. Analizarea campaniei dvs. Google Ads poate fi copleșitoare, dar nu vă panicați, este nevoie de timp pentru a învăța, dar veți putea înțelege analiza cu puțină răbdare.

Începeți cu a învăța elementele de bază; de la instalarea urmăririi conversiilor până la evaluarea performanței anunțurilor pe baza diferitelor valori. Apoi veți vedea că o analiză amănunțită vă poate ajuta să vă stimulați enorm eforturile de marketing online, indiferent de dimensiunea afacerii dvs. Să sărim direct în ea!

11.1. Configurați și monitorizați urmărirea conversiilor:

+) Configurați urmărirea conversiilor

Un client efectuează conversia atunci când finalizează acțiunea dorită. Urmărirea conversiilor reclamelor Google vă va permite să știți cât de eficient face conversiile anunțului dvs., adică câte conversii obțineți din numărul de clicuri pe care le aveți. Conversiile sunt variate; acestea pot fi achiziții de site-uri web, înscrieri la newsletter, descărcări de aplicații sau apeluri telefonice. Și procesul de configurare variază în funcție de sursa conversiilor dvs., de unde provin acestea. Iată ce vreau să spun -

  • Site : Dacă doriți să urmăriți când un vizitator finalizează o acțiune dorită pe site-ul dvs., acesta este modul în care trebuie să faceți configurarea. Acțiunea poate fi orice doriți ca vizitatorii dvs. să facă, cum ar fi să facă o achiziție, să vă înscrieți pentru buletine informative, să faceți clic pe un buton și așa mai departe.
  • Aplicație : dacă doriți să urmăriți când un vizitator vă instalează aplicația (dacă aveți una) sau când finalizează o acțiune în aplicație, iată cum puteți configura urmărirea.
  • Telefon : această opțiune vă permite să urmăriți apelurile din anunțurile dvs., apelurile către un număr de telefon de pe site-ul dvs. și clicurile pe numărul de telefon pe un site web mobil. Iată cum să configurați acest lucru.

De asemenea, puteți configura și urmări mai multe conversii din această listă. De exemplu, puteți configura o conversie pentru a urmări achizițiile pe pagina dvs. web și o altă conversie pentru a urmări apelurile din anunțurile dvs.

+) Monitorizați conversiile

Puteți afla câte conversii ați obținut examinând coloana de conversii din tabloul de bord al campaniei. De asemenea, puteți personaliza modul în care sunt urmărite datele despre conversii cu două opțiuni de setare: „Includeți în conversii” și „Model de atribuire”.

În plus, puteți obține mai multe informații din alte coloane asociate, cum ar fi costul pe conversie, rata de conversie, valoarea totală a conversiei, valoarea conversiei pe cost, valoarea conversiei pe clic și valoarea pe conversie.

Habar nu despre ce vorbesc? Bine, iată o explicație detaliată de la Google. LAUGH OUT LOUD

11.2. Măsurați-vă rentabilitatea investiției în publicitate (Return On Investment):

Una dintre cele mai importante valori pe care fiecare agent de publicitate Adwords ar trebui să le monitorizeze îndeaproape și în mod constant este rentabilitatea investiției (Return On Investment) în publicitate. Indiferent care este obiectivul tău (creșterea vânzărilor, generarea de clienți potențiali etc.), măsurarea rentabilității investiției în publicitate îți permite să cunoști raportul dintre profitul tău net și costurile de publicitate; cu alte cuvinte, puteți urmări câți bani câștigați și puteți vedea dacă obiectivul dvs. de profit este atins.

Rețineți că, pentru a calcula rentabilitatea investiției în publicitate pe Google Ads, trebuie mai întâi să vă configurați măsurarea conversiilor. Regula generală este că profitul pe care vi-l aduce fiecare conversie ar trebui să fie mai mare decât costul total de publicitate pe care îl plătiți pentru ao obține.

Formula ROI este: Rentabilitatea investiției în publicitate = (Venit - COGS)/COGS

  • Venitul este cât obțineți din conversie.
  • COGS (costul mărfurilor vândute) este cât cheltuiți pe reclame pentru a obține acea conversie.

11.3. Analizați raportul privind termenii de căutare:

Google Ads vă oferă un raport privind termenii de căutare, care este o listă de termeni de căutare pe care utilizatorii i-au folosit și la care sunt afișate și pe care se face clic pe anunțurile dvs. Termenii de căutare din această listă pot fi diferiți de cuvintele dvs. cheie din cauza tipurilor de potrivire a cuvintelor cheie.

De asemenea, Google analizează legătura dintre termenii de căutare care au declanșat anunțurile dvs. și cuvintele cheie reale din lista dvs., iar în raportul de căutare, vă spune cât de strâns legate sunt aceste două grupuri. Acest lucru poate fi extrem de util deoarece, dacă știți ce opțiuni de potrivire funcționează bine pentru ce termeni de căutare și cuvinte cheie, puteți ajusta tipurile de potrivire pentru toate cuvintele dvs. cheie și puteți permite doar căutărilor corecte să declanșeze anunțul dvs., ceea ce vă va ajuta la optimizarea cheltuielilor publicitare. . Google oferă o explicație amănunțită despre raportul termenilor de căutare, puteți avea acces la acesta aici și iată cum puteți avea acces la raportul termenilor de căutare din contul Google.

Iată câteva sfaturi despre cum puteți utiliza informațiile din raportul privind termenii de căutare pentru a îmbunătăți selecția de cuvinte cheie:

Sfatul #1 : faceți din termenii de căutare care au trafic mare cuvintele dvs. cheie. Un termen de căutare care apare în acest raport primește deja trafic. Creați un anunț dedicat cu o singură strategie de cuvinte cheie, deoarece vă crește șansele de a obține clasamentele de top pentru acest anumit termen de căutare.

Sfatul #2 : dacă un termen de căutare listat nu este relevant pentru produsul sau serviciul dvs., transformați-l într-un cuvânt cheie negativ. Dacă faceți publicitate cu un buget, merită să vă monitorizați cifrele și să vă concentrați pe domeniile în care vă descurcați cel mai bine. Acest lucru va ajuta la prevenirea afișării anunțurilor dvs. celor care caută ceva pe care nu îl vindeți.

11.4. Utilizați rapoarte:

Trebuie să vă conectați contul Google Ads la conturile dvs. Analytics, astfel încât să puteți vedea date în raportul Google Ads. De asemenea, asigurați-vă că etichetarea automată este activată; puteți face acest lucru în procesul de conectare sau configurând-o în setările contului dvs. Google Ads.

Cu rapoartele Google Ads, veți avea acces la valorile de performanță după clic pentru cei care au accesat anunțul dvs. pe site-ul dvs. sau au instalat aplicația. Aceste rapoarte vă oferă, de asemenea, valori importante atât de la Google (de exemplu, clicuri, conversii), cât și de la Analytics (de exemplu, rata de respingere). Acestea sunt informații valoroase care vă vor ajuta să știți care strategii de publicitate fac treaba pentru dvs. și care trebuie îmbunătățită. Accesați acest link pentru a afla tot ce trebuie să știți despre rapoartele Google Ads.

12. Concluzie:

Google Adwords este un instrument puternic care vă poate duce publicitatea online la următorul nivel. Cu toate acestea, vă va lua o cantitate imensă de timp și efort pentru a stăpâni cum să utilizați eficient acest instrument. Sper că acest ghid v-a oferit o îndrumare bună cu privire la modul în care vă puteți naviga în călătoria dvs. Google Adwords.