Glosarul complet al termenilor de anunțuri Google pentru strategii mai inteligente [2022]
Publicat: 2022-11-24Este obligatoriu să ai un glosar la îndemână cu toți termenii Google Ads posibili dacă ești serios în ceea ce privește abilitățile tale Google Ads.
Indiferent dacă doriți să înțelegeți limbajul PPC sau să ajutați să instruiți pe altcineva , acest glosar Google Ads ar trebui să fie cel mai complet pe care l-ați pus vreodată ochii.
Deținerea acestui glosar Google Ads nu ar trebui doar să te ajute pe parcursul carierei tale de marketing digital, dar ar trebui să te ajute și să fii mai elocvent atunci când vorbești despre Google Ads .
Sunteți gata să vă impresionați echipa sau clienții cu terminologia dvs. avansată Google Ads?
Dacă da, atunci vorbești deja limba mea.
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- eu
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- Y
- Închiderea glosarului nostru Google Ads
Primiți noi strategii publicitare Google direct în căsuța dvs. de e-mail în fiecare săptămână. 23.739 de persoane sunt deja!
A
A/B Split Testing : compararea a două versiuni ale unei pagini de destinație sau web, aplicație, reclamă etc., una față de cealaltă, pentru a vedea care rezultă într-o performanță mai bună. Ambele versiuni ale ceea ce testați sunt utilizate în mod egal și (de obicei) modificarea este minoră (de exemplu, o modificare a CTA sau a imaginii eroului).
Licitație publicitară: în cadrul Google, licitația publicitară determină suma licitată pe care o veți plăti pentru un clic și este utilizată pentru a selecta anunțurile care vor apărea pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare Google, pe site-urile partenere de căutare sau pe site-urile din Rețeaua de display.
Copie reclamă : aceasta este copia publicitară a oricărui anunț. În Google Ads, este compus din trei elemente: titluri (3), calea de afișare și descrieri (2).
Difuzarea anunțurilor: determină rata la care vor fi difuzate anunțurile și cât timp va dura bugetul zilnic. Înainte existau două opțiuni: (1) livrare standard, care ar oferi bugetul uniform pe parcursul zilei și (2) livrare accelerată, care ar încerca să anticipeze toate cheltuielile devreme în cursul zilei. Livrarea accelerată a fost anulată pentru toate tipurile de campanii în 2020, lăsând livrarea standard ca singura opțiune.
Extensie la anunț : funcții suplimentare pe care le puteți adăuga la anunțurile dvs. care afișează mai multe informații despre marca sau afacerea dvs., inclusiv numărul de telefon, hyperlinkuri către pagini relevante etc.
Grup de anunțuri: în Google Ads, un grup de anunțuri este un grup care conține unul sau mai multe anunțuri. Grupul de anunțuri însuși controlează cuvintele cheie pentru care se vor afișa anunțurile din cadrul acestuia. Fiecare campanie conține unul sau mai multe grupuri de anunțuri.
Plasarea anunțurilor: aici alegeți să permiteți ca anunțurile dvs. grafice sau anunțurile video să fie plasate în Rețeaua de display Google, YouTube sau site-urile partenere video Google. Exemplele de plasare a anunțurilor includ un întreg site web, un canal YouTube, o aplicație mobilă, o singură pagină web etc.
Previzualizarea și diagnosticarea anunțurilor: în cadrul Google Ads, Previzualizarea și diagnosticarea anunțurilor este un instrument care vă permite să vedeți ce probleme de difuzare poate avea anunțul dvs. Vă ajută să determinați de ce anunțul dvs. poate să nu fie afișat sau de ce lipsesc extensiile.
În plus, Previzualizarea și diagnosticarea anunțurilor vă arată o previzualizare a unei pagini cu rezultatele căutării Google pentru un anumit termen. Acest lucru vă ajută să vedeți ce anunțuri și extensii apar pentru cuvântul dvs. cheie și cum vă măsurați concurența.
Poziția anunțului: Poziția anunțului se referă la poziția în care anunțurile dvs. apar în SERP Google. Poziția cea mai înaltă este „1”, iar cea mai joasă este infinită. Poziția medie a anunțului ca valoare a fost anulată în Google Ads în 2019 și a fost înlocuită cu valorile Procentaj de afișări în topul căutării și Procentajul de afișări în topul absolut în căutarea ca cel mai apropiat înlocuitor.
Clasamentul anunțului : aceasta este valoarea pe care Google o folosește pentru a determina ce poziție va ocupa anunțul dvs. în cadrul unei licitații date, fie că este pe SERP, pe site-uri partenere de căutare, pe site-uri din Rețeaua de display sau pe site-uri partenere video. În cadrul Google, clasarea anunțului dvs. este o valoare complexă calculată folosind suma licitată, Scorul de calitate, pragurile pentru clasarea anunțurilor, cât de multă concurență există etc.
Rotația anunțurilor: cât de des alege Google Ads să difuzeze fiecare dintre anunțurile dvs. în Rețeaua de căutare și în Rețeaua de display. Când există mai multe anunțuri într-un grup de anunțuri, Google va schimba anunțurile din acel grup de anunțuri, deoarece numai unul dintre ele poate fi afișat într-o singură licitație la un moment dat. Puteți seta rotația anunțurilor la
- „Optimizați”: preferați anunțurile cu cele mai bune performanțe
- „Nu optimizați”: rotiți anunțurile la nesfârșit
Programarea anunțurilor: programarea anunțurilor vă permite să decideți în ce zile și ore ar trebui să fie difuzate anunțurile dvs. Dacă nu doriți clicuri, apeluri sau trimiteri după ore, puteți utiliza programarea anunțurilor pentru a preveni acest lucru.
Variații de anunțuri: un instrument de creare a anunțurilor care vă permite să testați și să creați diferite versiuni ale anunțului dvs. în întregul cont sau în campanii individuale. Puteți schimba copia, CTA și titlurile pentru a vedea care au rezultate mai bune și pentru a obține cele mai multe rezultate.
AdSense : un program Google care permite editorilor de site-uri web din Rețeaua de căutare Google să afișeze anunțuri Google pe site-ul lor pentru compensație.
Clicuri și afișări de asistare: orice clic și afișări care i-au ajutat pe utilizatori să ajungă la ultimul clic care a dus în cele din urmă la o conversie.
Conversii asistate: conversii care au ajutat interacțiunile, ajutând să conducă la clicul final înainte de conversie.
Modelarea atribuirii : știința de a înțelege ce drumuri a urmat un vizitator înainte de conversie și cum să cântăriți importanța acelor căi diferite într-o manieră care să producă cel mai mare ROI. În Google Ads, există și un instrument de „Atribuire” care vă ajută să înțelegeți aceste căi.
Statistici privind licitațiile: acest raport vă permite să comparați cota de voce (SOV) în comparație cu concurenții dvs. în Google Ads.
Audiență: În toate platformele PPC, un public este un grup de persoane pe care doriți să-l vizați pentru a vă cumpăra produsul sau a deveni lider. Segmentele de public pot fi definite de lucruri precum vârstă, locație, interes, educație etc.
Manager de public: un instrument din Biblioteca dvs. comună Google Ads în care puteți crea segmente de public noi și puteți examina stările și dimensiunile segmentelor de public deja create.
Segment sau segment de public: un nou termen Google Ads pentru „public”. În Managerul de public, un segment de public este un grup de persoane care sunt identificate de Google ca și -au exprimat un anumit interes. Acesta poate fi un interes de cumpărare, un interes general sau un interes bazat pe istoricul de navigare pe site.
Strategii de licitare automată: acestea sunt toate strategiile de licitare care permit companiei Google Ads să automatizeze sumele licitate pentru a atinge obiectivele pe care le-ați setat. Exemple de strategii de licitare automată sunt
- „Maximizați clicurile”
- „Maximizați conversiile”
- „Maximizați valoarea conversiei”
- „Procentaj de afișări vizat”
- „CPA vizată” (anterior)
- „Rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare” (anterior)
- „ECPC” (CPC îmbunătățit)
Reguli automate: regulile automatizate permit companiei Google Ads să modifice automat lucruri precum starea anunțului, bugetul și sumele licitate, în funcție de condițiile pe care le alegeți.
Etichetare automată: aceasta este o funcție pentru urmărirea conversiilor offline și a performanței generale a anunțurilor înapoi la clicurile inițiale, prin adăugarea automată a unui parametru GCLID (ID clic Google) la adresele URL ale anunțurilor dvs.
Cost-pe-clic mediu (CPC mediu): Aceasta este suma medie de bani pe care o costă atunci când cineva face clic pe anunțul dvs. Google face o medie a costului-pe-clic din toate anunțurile dvs. și le afișează la toate nivelurile (cont, campanie, grup de anunțuri, cuvânt cheie etc.) în contul dvs. Google Ads.
Poziție medie (Poziție medie): Valoarea poziției medii vă va arăta poziția medie a anunțurilor dvs. într-o perioadă de timp selectată. Poziția medie cea mai înaltă a fost 1, iar cea mai joasă a fost infinită. Poziția medie a anunțului a fost eliminată în Google Ads în 2019 și a fost înlocuită cu valorile Procentaj de afișări în topul căutării și Procentajul de afișări în topul absolut în căutarea ca înlocuitor cel mai apropiat.
B
Dedesubt: partea unei pagini web sau a unei pagini de destinație în care trebuie să derulați în jos pentru a vedea ce se află dedesubt. În Google Ads, referirea la pliul unei pagini web este folosită în mod obișnuit pentru a explica cât de mult dintr-un anunț grafic sau video trebuie să fie vizibil deasupra pliului pentru a conta ca afișare vizibilă.
Ajustări ale sumelor licitate : vă permit să creșteți sau să micșorați sumele licitate cu sume procentuale, în funcție de lucruri precum ora, locația și dispozitivul. De exemplu, puteți crește sumele licitate cu +30% când anunțurile sunt afișate pe dispozitive mobile sau puteți reduce sumele licitate cu -10% când anunțurile sunt afișate persoanelor din orașul Los Angeles.
Pragul de facturare: suma în dolari pe care o setați și care declanșează trimiterea unei facturi către dvs. Google facturi la fiecare 500 USD cheltuit, cu excepția cazului în care ați stabilit altfel.
Feeding de jos : aceasta este o strategie care implică împărțirea cuvintelor cheie cu potrivire amplă în propria campanie și combinarea acestora cu direcționarea către un public (cum ar fi segmentele de public de pe piață sau de afinitate). În campaniile de succes de feeding inferior, segmentele de public vizate sunt cele care au arătat performanțe benefice în alte campanii atunci când sunt plasate în Modul de observare. Scopul acestei strategii este de a obține performanțe mai bune cu o acoperire mai mare.
Cuvânt cheie cu potrivire amplă : acest tip de potrivire a cuvintelor cheie este, de asemenea, cel mai înfricoșător dintre toate tipurile de potrivire. Permite anunțului dvs. de căutare să apară pentru căutări pe expresii, sinonime, variante similare și orice consideră Google relevant pentru cuvântul cheie original. Ați putea vinde canapele din piele neagră, dar din anumite motive, Google ar putea afișa anunțul pentru termenii de căutare „piele”, „snuggie” și/sau „fasole neagră”.
Cuvânt cheie modificat cu potrivire amplă: o variantă a cuvântului cheie cu potrivire amplă care v-a permis să fiți mai precis cu privire la căutările pentru care doriți să apară cuvântul cheie. „Modificatorul” din cuvântul cheie a fost reprezentat ca semn „+” înaintea fiecărui cuvânt din cuvântul cheie. Plasarea unui „+” în fața oricărui cuvânt din cuvântul cheie a însemnat că acel cuvânt exact (sau ceva foarte apropiat) trebuia inclus în termenul de căutare pentru a declanșa cuvântul cheie. De exemplu, un cuvânt cheie modificat cu potrivire amplă +cizme +negre +piele ar apărea pentru căutarea „vânzare cizme negre din piele”, dar nu pentru căutarea „cizme negre”. Cuvintele cheie modificate cu potrivire amplă au fost retrase din 2021 și înlocuite cu o funcționalitate mai flexibilă de potrivire a cuvintelor cheie cu potrivire a expresiei.
Bounce: Când cineva aterizează pe site-ul tău web și pleacă imediat fără a vizita o altă pagină. Dacă este conectat un cont Google Analytics, puteți vedea rata de respingere asociată campaniilor dvs. în Google Ads.
Editări în bloc: efectuarea unei serii de editări dintr-o dată, în loc de o editare pe rând, în Editorul Google Ads.
Încărcări în bloc: încărcarea fișierelor CSV care conțin un număr mare de modificări pe care doriți să le faceți în contul dvs. Aceste modificări pot fi făcute cuvintelor cheie, locațiilor, cuvintelor cheie negative etc.
C
Îndemn (CTA): aceasta este o acțiune scrisă specifică pe care doriți să o întreprindă vizitatorii după ce dau clic pe anunțurile dvs. sau vă accesează paginile de destinație. Toate sunt în relație cu ceea ce doriți ca o persoană să acționeze, astfel încât dvs., ca agent de publicitate, să vă puteți atinge obiectivele. Unele CTA obișnuite sunt
- "Sunați acum"
- "Cumpără acum"
- „Obțineți prețuri”
- „Demo carte”
Extensii de apel: o extensie pentru anunțul text care vă permite să afișați numărul de telefon al companiei alături de anunț. Pe dispozitivele mobile, extensiile de apel vor apărea ca un buton de apel pe care se poate face clic, care va deschide funcția de apel telefonic a unui utilizator și va introduce numărul dvs. acolo. Pe computere desktop și tablete, numărul va apărea în continuare în anunț, dar nu se va putea da clic.
Extensii cu înștiințări : copie pe care nu se poate da clic, care apare sub titlurile și descrierile principale ale anunțurilor într-un anunț Google. Este un loc grozav pentru a include UVP (propoziții unice de valoare) și informații suplimentare pentru a vă ajuta să vă evidențiați.
Campanii de apeluri: un tip de campanie publicitară care vă permite să oferiți doar vizitatorilor opțiunea de a apela și nu a accesa pagina dvs. de destinație.
Urmărirea apelurilor: Urmărirea apelurilor este modul în care urmăriți care dintre campaniile dvs. PPC generează apeluri telefonice, astfel încât să puteți măsura succesul campaniilor dvs. publicitare.
Campanie: aceasta este a doua setare de nivel înalt după nivelul contului. Campania este ca un dosar mare care conține grupurile de anunțuri, cuvintele cheie și anunțurile. Setările campaniei dvs. controlează rețelele în care doriți să faceți publicitate, locațiile geografice, bugetele, limbile, programarea anunțurilor, strategia de licitare și multe altele pentru toate grupurile de anunțuri din campania respectivă.
Excluderi ale destinațiilor de plasare ale campaniilor: acestea vă permit să creați o listă de destinații de plasare a site-urilor web nedorite pentru campaniile dvs. din Rețeaua de display.
Istoricul modificărilor: un raport Google Ads care vă permite să vedeți marcajele temporale ale diferitelor acțiuni care au avut loc în contul dvs. Google Ads și ale utilizatorilor responsabili. Puteți vedea modificările aduse lucrurilor precum bugetul, cuvintele cheie etc.
Faceți clic: când o persoană face clic pe anunțurile dvs.
Rata de clic (CTR): Acesta este numărul de clicuri primite împărțit la numărul de afișări primite, apoi înmulțit cu 100. CTR este exprimat ca procent. De exemplu: 70 de clicuri / 1.000 de afișări = 0,07 x 100 = 7% (CTR).
Direcționare în funcție de context : un tip de direcționare care apare atunci când anunțurile afișate în Rețeaua de căutare li se permite să apară în Rețeaua de display (o setare disponibilă la nivel de campanie). Direcționarea în funcție de context utilizează un cuvânt cheie și/sau un subiect al unui grup de anunțuri pentru a găsi site-uri web relevante din Rețeaua de display pentru a afișa anunțurile dvs. de căutare.
Conversie: aceasta este acțiunea de succes care este obiectivul final al campaniilor dvs. Google Ads. Dacă un vizitator a efectuat o conversie, înseamnă că fie a completat un formular, a numit afacerea dvs., a discutat, a cumpărat, a descărcat sau a vizitat o pagină cheie. Tu decizi ce vrei să urmărești.
Pagina de conversie/Confirmare: aceasta este pagina pe care ar trebui să fie instalat codul de conversie pentru a urmări îndeplinirea cu succes a obiectivelor. De obicei, este pagina pe care oamenii o văd imediat după ce au finalizat o conversie.
Rata de conversie: Numărul de conversii împărțit la numărul total de interacțiuni care au avut loc pe anunțul dvs. De exemplu, dacă 100 de vizitatori vin pe site-ul dvs. și 32 se înscriu la buletinul informativ lunar (conversia pe care o doriți), atunci rata de conversie ar fi de 32%.
Urmărirea conversiilor: se instalează fragmente de cod care vă permit să urmăriți diverse acțiuni pe care le considerați relevante și importante pentru succesul campaniilor dvs. Google Ads.
Clicuri convertite: acesta este numărul unic pentru toate conversiile clienților. Un clic pe anunț poate duce, cel mult, la o conversie. Acest lucru nu va număra mai multe conversii de la același vizitator.
Cost-pe-conversie: costul total plătit pentru un anunț în raport cu succesul realizării unei conversii. Pentru a-l calcula, împărțiți cheltuielile publicitare totale la numărul total de conversii.
Cost-pe-clic (CPC): Aceasta este suma de bani pe care o veți plăti pentru fiecare clic pe anunț.
Cost-pe-mia de afișări (CPM): CPM-ul dvs. este suma de bani pe care o plătiți pentru 1.000 de afișări ale anunțurilor dvs.
Licitarea cost-pe-mia de afișări (CPM): acesta este un model de licitare pentru Rețeaua de display în care, în loc de licitare CPC, veți plăti pentru fiecare 1.000 de afișări. Acest lucru este de obicei bun pentru branding sau pentru a obține mai multă atenție asupra anunțurilor dvs.
Cost-pe-vizionare: suma de bani pe care ați plătit-o pentru fiecare vizionare în mod specific pentru un anunț video.
Licitarea cost-pe-vizionare (CPV): o strategie de licitare care vă permite să plătiți pentru fiecare vizionare a anunțului dvs. video. O vizionare este contorizată de fiecare dată când cineva vizionează anunțul dvs. complet sau cel puțin 30 de secunde din acesta. Interacțiunile cu anunțul dvs. contează și ca vizionări. Cu acest tip de licitare, puteți seta o limită CPV maximă la care doriți să rămâneți sau sub.
Cronometrul de numărătoare inversă: acesta este un șir de cod care, atunci când este introdus în copia publicitară, va afișa automat o numărătoare inversă pentru o anumită oră, cum ar fi sfârșitul unei vânzări sau începutul unui eveniment. Pur și simplu introduceți {= în anunțul dvs. pentru a-l configura, iar Google Ads vă va ghida.
D
Buget zilnic: aceasta este suma monetară maximă pe care sunteți dispus să o cheltuiți pe zi pentru campaniile dvs. publicitare. Rețineți că Google Ads poate cheltui până la de două ori peste bugetul dvs. zilnic într-o anumită zi. Cu toate acestea, pe parcursul lunii, nu va cheltui niciodată mai mult decât bugetul zilnic înmulțit cu 30,4 zile.
Împărțire zile : un alt cuvânt pentru programarea anunțurilor. Împărțirea zilei vă permite să decideți zilele și orele optime în care doriți să apară anunțurile dvs., în loc să le afișați 24/7.
Rândurile descriptive 1 și 2: aceste două rânduri vă permit să introduceți 90 de caractere (maximum) pentru fiecare copie publicitară. Sunt părți mai lungi ale textului dvs. publicitar care apar sub titluri și adresa URL afișată.
Adresa URL de destinație: adresa URL la care va fi direcționat un vizitator după ce face clic pe anunțul dvs.
Cale de afișare: aceasta este calea URL „de vanitate” care este afișată în anunțul dvs. text și conține două câmpuri de „cale” personalizabile. Scopul acestor căi de afișare este de a scurta și simplifica adresa URL de destinație așa cum apare în anunț. În anunțul dvs., domeniul dvs. rădăcină (www.site-ul web.com) se va potrivi în continuare cu domeniul rădăcină de la adresa URL de destinație. Dar cele două căi de afișare pe care le decideți nu trebuie să se potrivească cu adresa URL de destinație (pot fi orice doriți, de până la 15 caractere fiecare).
Anunț grafic : acestea sunt diferite dimensiuni de anunțuri imagine, care sunt fie statice, fie animate și sunt create pentru Rețeaua de display.
Rețeaua de display : Rețeaua de display Google este cea mai mare rețea de conținut. Vă permite să faceți publicitate anunțurilor dvs. imagine și text în diferite destinații de plasare pe diferite site-uri web din Rețeaua de display.
Planificatorul de display: Planificatorul de display a fost un instrument din cadrul Google Ads care vă permitea să aflați care destinații de plasare pentru display ar funcționa cel mai bine pentru obiectivele dvs. Planificatorul display nu mai este disponibil în Google Ads și a fost înlocuit cu estimări de acoperire pe care le puteți vedea în timp ce vă configurați campaniile grafice.
Difuzare dublă: este atunci când două sau mai multe anunțuri sunt afișate de la aceeași companie, în același timp, în același loc. Acest lucru se întâmplă de obicei numai în Rețeaua de display.
Ținte dinamice ale anunțului : o direcționare dinamică a anunțului potrivește paginile de pe site-ul dvs. cu interogări de la utilizatori care au legătură cu conținutul paginii dvs. Această metodă de direcționare oferă anunțurilor dvs. dinamice o acoperire mai largă decât dacă ați viza anunțurile dvs. folosind cuvinte cheie. Țintele dinamice ale anunțurilor au opt tipuri:
- titlurile paginilor
- continutul paginii
- toate paginile web asociate domeniului dvs
- etichete personalizate
- URL-ul este egal
- URL-ul conține
- paginile de destinație ale tuturor grupurilor de anunțuri
- categorii tematice
Inserarea dinamică a cuvintelor cheie (DKI): Aceasta este o bucată de cod inserată într-un anunț care permite Google să introducă automat cuvintele dvs. cheie în textul publicitar.
Remarketing dinamic: cunoscut și sub denumirea de redirecționare dinamică, este atunci când vizați un public de persoane care v-au vizitat anterior pagina de destinație, site-ul sau aplicația și le difuzați anunțuri personalizate care prezintă produse pe care le-au văzut anterior pe site-ul dvs. Reușiți acest lucru atașând un feed de produse la campania dvs. de remarketing dinamic și permițând listei de remarketing să colecteze parametri personalizați.
Anunțuri grafice adaptabile dinamice (anunțuri de feed adaptabile): anunțurile dinamice adaptabile sau anunțurile de feed adaptabile sunt un tip de anunț care utilizează un feed de produse pentru a afișa anunțuri care conțin anumite produse. Aceste anunțuri pot fi asociate cu o listă de redirecționare care colectează parametri personalizați. Atunci când acesta este cazul, Google va afișa clienților potențiali anunțuri care conțin produse pe care le-au văzut anterior.
Anunțuri dinamice afișate în Rețeaua de căutare : anunțuri care sunt create dinamic pe baza conținutului site-ului dvs. web, mai degrabă decât create de dvs. (acest lucru include chiar și paginile de destinație). Singurul lucru pe care aceste reclame necesită de la dvs. pentru a le pune în circulație este o descriere. Un site web cu o infrastructură SEO solidă și o copie excelentă a site-ului va beneficia cel mai mult de pe urma anunțurilor dinamice de căutare.
E
Data de încheiere: aceasta este o setare la nivel de campanie care vă permite să specificați o anumită dată de încheiere pentru o campanie. Este util în mod special pentru vânzări sau promoții care sunt pe timp limitat.
CPC îmbunătățit (ECPC): o strategie de licitare care permite Google să crească sau să scadă sumele licitate la cuvinte cheie pentru o licitație, în funcție de cât de probabilă crede că este o conversie (adică, Google va crește sumele licitate dacă există o probabilitate mai mare de conversie și sume licitate mai mici dacă nu ).
Potrivirea exactă a cuvintelor cheie : acest tip de potrivire a cuvintelor cheie afișează anunțul dvs. numai dacă utilizatorul a introdus termenul exact (sau o variantă foarte apropiată a acestuia). Acesta este cel mai restrictiv dintre tipurile de potrivire a cuvintelor cheie, dar permite cel mai mare control.
F
Analiza primului și ultimului clic: acest raport a arătat diferența dintre cântărirea statisticilor de conversie la prima dată când o persoană face clic pe anunțul dvs. față de ultima dată când face clic pe anunțul dvs. și apoi la o conversie. Acest raport specific nu mai este disponibil în instrumentul de atribuire, dar se potrivește cel mai bine cu noul raport „valori ale căii”.
Frecvență: numărul mediu de ori când o persoană a văzut anunțul dvs. pe zi. Acest lucru este valabil numai pentru Rețeaua de display.
Limită de frecvență: această setare pentru Rețeaua de display vă permite să stabiliți o limită a numărului de ori când o persoană vă poate vedea anunțul pe zi. Este util în special pentru remarketing.
G
Direcționare geografică : cunoscută și ca direcționare în funcție de locație, acesta este modul în care decideți ce zone geografice pot vedea anunțurile dvs. Google determină locația geografică pe baza locației dispozitivului și a adresei IP.
API Google Ads : denumit anterior „API AdWords”, acesta este un tip de interfață programatică pentru utilizatorii Google Ads. A fost creat pentru ca dezvoltatorii să lucreze direct cu platforma, cu scopul de a gestiona eficient conturile și campaniile Google Ads mari sau complexe. Prin intermediul API-ului Google Ads, puteți crea rapoarte personalizate, puteți automatiza unele procese de gestionare a contului și multe altele.
Editor Google Ads: numit anterior „Editor AdWords”, acesta este programul de editare în bloc gratuit al Google, care vă permite să editați în masă sume licitate, cuvinte cheie, anunțuri, setări și alte lucruri pe care nu le puteți face cu ușurință în interfața obișnuită Google Ads. Îl poți descărca aici.
H
Titlurile 1, 2 și 3: acestea sunt părțile superioare ale anunțului dvs. text pe care utilizatorii le citesc și sunt, de asemenea, un hyperlink pe care se poate face clic, care îi duce pe cei care caută la adresa URL de destinație. Fiecare titlu vă permite să scrieți până la 30 de caractere de text publicitar. Titlul 1 este afișat primul, 2 este al doilea și 3 este al treilea - toate sunt separate printr-o linie verticală. Titlul 3 poate să apară sau nu în anunțul dvs., în funcție de spațiul publicitar disponibil, dar titlurile 1 și 2 se vor afișa întotdeauna.
eu
Efectul Iceberg : Acesta este un fenomen care apare atunci când lista de termeni de căutare a cuiva este infinit mai lungă decât cuvântul cheie vizat(e), ceea ce duce la dificultăți în ceea ce privește relevanța și controlul asupra căutărilor pentru care sunt afișate anunțurile.
Reclame imagine: Cunoscute și sub denumirea de anunțuri grafice, acestea sunt anunțuri statice și/sau animate pe care le puteți afișa pe site-uri web din Rețeaua de display. Există multe dimensiuni de pixeli și dimensiuni de fișiere diferite de luat în considerare, în funcție de canalele și obiectivele dvs.
Afișare : este atunci când un anunț este încărcat pe o pagină din Rețeaua de căutare, Rețeaua de display sau site-uri partenere video. Nu înseamnă că o persoană a văzut neapărat anunțul, deoarece ar putea fi sub pliul paginii web.
Afișări pe zi: numărul de afișări care s-au acumulat pe parcursul unei zile.
Procentajul de afișări (IS): această valoare este determinată de numărul de afișări pe care le-ați primit împărțit la numărul total de afișări disponibile pentru cuvintele cheie pentru care licitați. Cu cât este mai mare, cu atât profitați mai mult de ceea ce este disponibil. Este exprimat ca procent.
Anunțuri video în feed: cunoscute anterior ca anunțuri video Discovery, acest tip de anunț video apare ca o miniatură în rezultatele căutării YouTube, în feedul principal sau în solicitarea „Urmăriți următorul”. Aceste anunțuri permit adăugarea unui titlu și a unei descriere și, atunci când se dă clic, redirecționează către pagina de vizionare de pe YouTube, unde este găzduit anunțul. Sunt cele mai utile pentru a stimula expunerea mărcii, livrarea de informații sau acțiuni pe YouTube, cum ar fi abonamentele.
Rata de interacțiune: un calcul al numărului de ori când oamenii au interacționat cu anunțul dvs. împărțit la numărul total de afișări ale acestuia.
Clicuri nevalide: acesta este numărul de clicuri pe care Google le-a determinat a fi aproape de clicuri frauduloase din cauza aceleiași adrese IP sau a altor factori suspecti. Primiți costul oricăror clicuri nevalide eliminate din factură înainte ca aceasta să se acumuleze.
K
Cuvânt cheie : acesta este cuvântul sau gruparea de cuvinte pentru care licitați pentru care doriți să afișați un anunț.
Tipul de potrivire a cuvintelor cheie : tipul de potrivire a cuvintelor cheie se referă la cât de mult trebuie să se potrivească cuvântul cheie cu interogarea de căutare a unui utilizator. În prezent, tipurile de potrivire disponibile includ potrivirea amplă, potrivirea expresiei și potrivirea exactă.
Exploatarea cuvintelor cheie: acțiunea de a căuta cuvinte cheie noi, fie pentru a viza, fie pentru a le adăuga ca cuvinte cheie negative.
Exploatarea cuvintelor cheie (stil de potrivire amplă): acțiunea de a viza cuvinte cheie cu potrivire amplă pentru a colecta idei de cuvinte cheie prin intermediul raportului privind termenii de căutare. Apoi, puteți decide să licitați pentru unele cuvinte cheie pe care le găsiți în acest fel, utilizând tipuri de potrivire mai restrictive.
Planificator de cuvinte cheie : un instrument din Google Ads care vă permite să căutați cuvinte cheie, să obțineți idei de cuvinte cheie noi și să explorați volumul de cuvinte cheie și estimările licitate. De asemenea, puteți obține previziuni ale cuvintelor cheie.
Reducerea cuvintelor cheie: o strategie în care desfășurați mai multe campanii care vizează aceleași cuvinte cheie, dar fiecare campanie vizează un tip de potrivire diferit al acestor cuvinte cheie. Acest lucru se face pentru a evalua și aborda diferențele de performanță dintre tipurile de potrivire, precum și pentru a permite utilizarea scripturilor pentru excluderea termenilor de căutare variante apropiate din campaniile cu potrivire exactă.
L
Etichete : etichetele sunt ca „autocolante” pe care le puteți atribui campaniilor, grupurilor de anunțuri, cuvintelor cheie sau anunțurilor pentru a le identifica sau grupa mai bine. Puteți selecta culoarea etichetei, precum și ceea ce doriți să spună eticheta, apoi aplicați eticheta pe mai multe elemente simultan. Apoi, de exemplu, puteți filtra anumite etichete pentru a vedea numai elementele cu acea etichetă sau puteți crea reguli automate care afectează numai elementele care dețin acele etichete.
Pagina de destinație : aceasta este o pagină specifică din afara navigației principale a site-ului dvs. web, pe care ați creat-o pentru a părea mai atractivă pentru vizitator și pentru a-l ghida către un obiectiv de conversie unic. Paginile de destinație sunt adesea folosite ca adrese URL de destinație în Google Ads pentru a îmbunătăți performanța.
Limbi: aceasta este o setare la nivel de campanie care vă permite să vizați un public care vorbește anumite limbi, împreună cu direcționarea geografică și direcționarea prin cuvinte cheie.
Extensii de locație: un tip de extensie la anunț care vă permite să adăugați adresa companiei dvs. la anunțuri pentru a ocupa mai mult spațiu în rezultatele căutării și pentru a ghida utilizatorii către locația dvs. reală.
M
Maximizați clicurile: o strategie de licitare a campaniei care încearcă să genereze cele mai multe clicuri în limita bugetului dvs.
Limita licitată cost-pe-clic (CPC) maximă: o setare care vă permite să specificați suma maximă pe care sunteți dispus să o cheltuiți pentru un clic pe anunțul dvs. Acest lucru nu înseamnă că veți plăti întotdeauna exact acea sumă. Va varia, dar nu ar trebui să fie în medie mai mare decât ați stabilit-o. Setarea sumei licitate CPC maxime este disponibilă la nivel de campanie în strategiile de licitare Maximizați clicurile, Procentajul vizat de afișări și CPA vizată de portofoliu. Cu licitarea manuală, este disponibilă în setările la nivel de grup de anunțuri, dar poate fi setată diferit pentru fiecare cuvânt cheie individual.
Anunț preferat pentru mobil: aceasta a fost inițial o setare de casetă de selectare pe care ați putea-o seta pentru a afișa în principal un anunț publicului dvs. mobil. Această setare nu mai este disponibilă la nivel de anunț, dar puteți crea o campanie sau un grup de anunțuri cu o mulțime de anunțuri mobile utilizând ajustări de +100% ale sumelor licitate pe dispozitive mobile și ajustări de -100% pe computere desktop, tablete și TV.
Rata de trecere a mouse-ului: acesta este procentul de timp în care utilizatorii au trecut cu mouse-ul peste un anunț timp de o secundă sau mai mult, împărțit la afișări.
Testare multivariabilă : o metodă de testare care vă permite să utilizați mai multe variante și combinații de elemente de text publicitar și/sau elemente de pagină de destinație pentru a testa unul față de celălalt și a vedea ce combinație funcționează cel mai bine. Cu cât ai mai mult trafic, cu atât mai repede vei vedea rezultate.
N
Cuvânt cheie negativ : acesta este un cuvânt sau o expresie pentru care nu doriți să apară anunțurile dvs. Puteți consulta raportul privind termenii de căutare pentru a găsi cuvinte cheie negative și le puteți adăuga la lista de cuvinte cheie negative la nivel de campanie sau de grup de anunțuri.
Lista de cuvinte cheie negative: aceasta se referă la lista de cuvinte cheie negative pe care o utilizați în prezent. De asemenea, se referă la funcția de listă de cuvinte cheie negative din Biblioteca comună a contului dvs., care găzduiește toate listele de cuvinte cheie negative în grupurile numite pe care le-ați creat. Din Biblioteca comună, puteți aplica liste întregi de cuvinte cheie la una, mai multe sau la toate campaniile dvs.
Rețele: în cadrul Google Ads, aveți puterea de a face publicitate în Rețeaua de căutare (Google SERP și site-uri partenere de căutare), în Rețeaua de display și în numărul său enorm de site-uri web ale editorilor sau în rețeaua de site-uri partenere video.
O
Anunțuri video outstream: un tip de anunț video care se afișează în conținut din afara YouTube, și anume, site-uri partenere YouTube. Ele apar exclusiv pe dispozitivele mobile.
Fila Prezentare generală: tabloul de bord principal al performanței întregului cont Google Ads.
P
Lungimea căii: acesta este câți pași parcurg noii dvs. clienți sau paginile la care se uită înainte de a finaliza o conversie.
Pay-per-click (PPC): Cunoscută și sub numele de Căutare plătită, Search Engine Marketing (SEM) sau pur și simplu anunțuri plătite, acesta este sportul Google Ads. Este un model de marketing în care agenții de publicitate plătesc o taxă unei platforme atunci când se face clic pe anunțul lor.
Cuvânt cheie de potrivire a cuvintelor cheie: acest tip de potrivire a cuvintelor cheie este notat cu ghilimele în jurul expresiei cheie. Inițial, a afișat anunțul dvs. numai atunci când acea expresie cheie a fost căutată cu cuvinte în ordinea în care le-a avut cuvântul dvs. cheie. Anunțurile ar apărea și în căutări cu expresia cheie plus orice cuvinte înainte sau după aceasta. În prezent, tipul de potrivire a expresiei a fost extins pentru a permite căutărilor cu mai multe variații să declanșeze cuvintele cheie ale expresiei, similar cu funcționalitatea cuvântului cheie modificat cu potrivire amplă (acum retras).
Fixați (așa cum se utilizează în anunțurile adaptabile de căutare): un indicator dintr-un anunț adaptabil de căutare care determină poziția în care va apărea un titlu sau o descriere. De exemplu, puteți fixa titlul „Vânzare în curs - 50% reducere” la poziția Titlul 1. , iar dacă acel titlu este selectat pentru a fi afișat în anunț la licitație, va apărea numai în poziția Titlul 1.
Destinații de plasare: acestea sunt destinații de plasare specifice pe site-uri unde au anunțurile dvs. sau unde doriți să apară anunțurile dvs. în Rețeaua de display Google.
Licitare de portofoliu : atunci creați o strategie de licitare în Arhiva dvs. comună, care poate fi utilizată în mai multe campanii simultan. Licitarea de portofoliu este utilizată de obicei atunci când campaniile în cauză au obiective țintă similare. Este folosit și atunci când trebuie să accelerați faza de învățare a strategiei de licitare pe care doriți să o utilizați din cauza volumului redus de campanii individuale.
Anunțuri cu afișare de produse (PLA): Aceste anunțuri sunt configurate ca fluxuri Google Merchant Center care permit ca produsele de comerț electronic (nu serviciile) să fie afișate cu imagini în rezultatele căutării Google și pe site-urile partenere de căutare. Acum sunt cunoscute sub denumirea de campanii de cumpărături Google.
Q
Scor de calitate : acesta este un scor numeric al cuvintelor cheie între 1 și 10, care este determinat de valoarea CTR așteptată a unui anunț, relevanța anunțului și experiența pe pagina de destinație. Cu cât Scorul de calitate este mai mare, cu atât mai bine. Acest lucru vă va ajuta să reduceți costul-pe-clic și să vă creșteți clasarea anunțului.
R
Fila Recomandări: o filă din interfața dvs. Google Ads, care vine cu idei automate pentru a ajuta la îmbunătățirea performanței campaniilor dvs.
Buget zilnic recomandat: acesta este un buget specific pe care Google vă recomandă să îl utilizați pentru a capta mai multe/mai puține clicuri, în funcție de afișările cuvintelor cheie pentru care licitați.
Relevance: Relevance is how well your ad matches your keyword and the searches that trigger your keyword. It can also refer to how well your landing page matches your ad, keyword, and search term(s).
Remarketing: Also known as retargeting, this is a strategy used to have ads target people who have previously been on your site or landing page.
Remarketing Lists For Search Ads (RLSAs): This is a campaign strategy where broad keywords are bucketed into a campaign and combined with remarketing audience targeting. Typically, RLSA campaigns will be copies of existing campaigns with remarketing audiences added. The point of this strategy is to hone in on the high intent of remarketing audiences using search ads while enabling a wider variety of searches from those audiences using broad match keywords.
Responsive Display Ad (RDA): A type of ad available for display campaigns. This ad allows the addition of
- up to 20 images (at least two required)
- up to five videos (optional)
- up to five headlines
- one long headline
- up to five descriptions
- one call-to-action
- a final URL
- a display URL
Your display ad will be shown natively across the Google Display Network in varying formats with varying combinations of your provided assets depending on what Google Ads determines is likely to perform best.
Responsive Search Ad (RSA): A type of ad available for search campaigns. This ad allows the addition of
- up to 15 headlines
- up to four descriptions
- a final URL
- a destination URL
When your ad serves, Google Ads will decide which combination of headlines and descriptions is likely to perform best in the auction. You can also pin headlines or descriptions to a specific position (eg, Headline 1, 2, or 3) if you want to be more specific about the order in which your creative is shown within the ad.
Responsive Video Ad (RVA): A type of ad available for video campaigns with the "Drive conversions" campaign subtype selected. This ad allows the addition of
- one YouTube video (your ad)
- a final URL
- a display URL
- a call-to-action
- a headline
- a long headline
- a description
- advanced URL options
Depending on what Google Ads determines is likely to perform best, your video may be shown either in the in-stream format or video discovery format.
Return On Ad Spend (ROAS): A measure of how much profit you're making on your campaigns. To calculate it, you divide your total conversion value (revenue) by your total ad spend. ROAS as a metric is expressed as a flat number, like 5. If your ROAS is 3, that means you're making $3 for every $1 you spend on advertising; your profit is 3x what you spent.
S
Search Funnels: A tool within the conversions dashboard that shows you how people are converting.
Search Partners : These are other websites that Google has partnered with where your Google ads can show. Search partners usually have a cheaper cost-per-click and are home to older demographics. Unfortunately, you can't select which search partner sites you want to individually target—you just click the button that says you want to include all search partners in your targeting.
Search Term: Also known as a search query, this is the actual word or phrase a person typed into Google that triggered your keyword to show your ad. This is sometimes exactly your keyword, but most of the time, it's not exact.
Search Term Report: This is a report used to see which words or phrases people have typed in that triggered your keywords.
Search Query Report (SQR): Another name for the search term report.
Scripts : These are automatic JavaScript codes that programmatically control certain actions that occur or reports that are run in your Google Ads account.
Search Engine Results Page (SERP): The page that shows search results (ads and organic) related to your query.
Shared Budget: A single budget that you can share between multiple different campaigns.
Shared Library: A place within your Google Ads account that houses collective assets, bid strategies, negative keyword lists, audiences, budgets, and more.
Shopping Campaigns : The eCommerce ads that you use to showcase images, pricing, and more of your products in Google search results. Once known as product listing ads, these ads pull product data to run in ads from a product feed housed in Google Merchant Center.
Single Keyword Ad Groups (SKAGs): These are ad groups that contain only one keyword each. It's a common structural plan used to help improve relevancy and control within Google Ads campaigns.
Sitelinks: These are additional hyperlinks that accompany your Search Network text ad. They enable people to click them to dive right into other relevant pages within your site. They also take up more real estate space for your ad.
Smart Bidding Strategies : These are a subset of automated bidding strategies that specifically focus on allowing Google Ads to adjust your bids to drive more conversions, revenue, or better CPA (cost-per-acquisition). Examples of smart bidding strategies are
- “Maximize Conversions”
- Maximize Conversion Value”
- “Target CPA” (formerly)
- “Target ROAS” (formerly)
- “ECPC” (enhanced CPC)
Split Testing : Also known as A/B testing, this is the science of testing different messages and tactics to see what resonates best with the audience. Split testing is used to improve performance.
Social Extensions: This was another ad extension that allows you to showcase your social followings along with your text ads on the Search Network. Social extensions were sunsetted in 2015.
T
Target Cost-per-acquisition (tCPA) Bidding: This is a bidding model that tries to achieve your goal cost-per-action. Let's say you only want to pay $10 for a conversion; Google will automatically try to do that for you with this bidding model. Target CPA bidding is now an optional target CPA setting within Maximize Conversions rather than its own separate strategy.
Target Cost-per-thousand Impressions (CPM) Bidding: This is a Display Network bidding model where you set the target CPM goal you'd like to maintain, and Google Ads tries to stay at or under that CPM goal.
Licitare privind procentajul de afișări vizat: o strategie de licitare care vă permite să setați un obiectiv privind procentajul de afișări vizat pe care doriți să îl atingeți campania dvs. Google Ads va ajusta apoi sumele licitate după cum este necesar pentru a atinge obiectivul respectiv. Puteți fie să setați obiective privind procentajul de afișări pentru oriunde în pagina cu rezultatele căutării, în partea de sus a paginii cu rezultatele căutării sau în partea de sus a paginii cu rezultatele căutării.
Licitarea rentabilității vizate a cheltuielilor publicitare (tROAS): un model de licitare automată care vă permite să setați anumite procente ale obiectivelor de rentabilitate a cheltuielilor publicitare, iar apoi Google setează automat sume licitate care vor încerca să atingă aceste obiective privind rentabilitatea cheltuielilor publicitare. Acesta este utilizat în principal pentru campaniile de comerț electronic și trebuie să aveți configurată urmărirea valorii de conversie pentru ca aceasta să funcționeze. Licitarea rentabilității vizate a cheltuielilor publicitare este acum o setare opțională a rentabilității vizate a cheltuielilor publicitare din cadrul Maximizați valoarea conversiilor, mai degrabă decât propria strategie separată.
Locația vizată a paginii de căutare: aceasta a fost o strategie de licitare care a ajustat sumele licitate pentru a afișa anunțurile în partea de sus a paginii sau în prima pagină a rezultatelor căutării. Licitarea pentru locația vizată a paginii de căutare a fost anulată în 2019 și a fost înlocuită cu licitarea Procentaj vizat de afișări.
Anunț text: acestea sunt singurele formate de anunțuri pe care aveți voie să le utilizați în Rețeaua de căutare, în afară de anunțurile pentru cumpărături. Acestea conțin doar text. Aceasta se referă și la anunțul text original care a fost anterior creării anunțului text extins (acum ambele au fost retrase).
Calea decalajului: acesta este timpul necesar unei persoane (din momentul în care vede sau face clic pe anunțul dvs.) pentru a face efectiv conversia.
Principala cale de conversie: un raport care arată căile de conversie unice (canale care interacționează, cum ar fi căutarea, apoi afișarea, apoi căutarea din nou) care duc la conversii. Acest raport s-a modificat în fila actuală Atribuire și acum se numește pur și simplu „Căi de conversie”.
Principalele căi: acest raport v-a arătat inițial cele mai frecvente căi pe care le-au urmat vizitatorii dvs. pentru a finaliza o conversie. Acest raport nu mai este disponibil în fila actuală Atribuire; este înlocuit cel mai îndeaproape de raportul „Valori ale căii”, care arată medii pentru cât timp durează utilizatorii să facă conversie și după câte puncte de contact .
U
Potrivire expresie actualizată: din februarie 2021, tipul de potrivire expresie a cuvintelor cheie a fost actualizat pentru a avea calități similare cu tipurile de potrivire a cuvintelor cheie modificate ample. Cuvintele cheie cu potrivire de expresie sunt acum eligibile pentru a fi afișate pentru o gamă mai largă de interogări de căutare legate de cuvântul cheie, dar tot nu se vor afișa pentru o gamă atât de mare de interogări ca și cuvintele cheie modificate ample.
Adrese URL actualizate: aceste tipuri de adrese URL vă permit să setați o adresă URL rădăcină (AKA URL finală, la care merge un vizitator după ce a făcut clic pe anunțul dvs.) și o adresă URL de urmărire pe care o utilizați în scopuri de urmărire. Lucrul grozav al adreselor URL actualizate este că datele dvs. nu se vor reseta dacă trebuie doar să modificați parametrii de urmărire a adreselor URL.
V
Anunțuri fulger video: un format de anunț video extrem de scurt - anunțurile dvs. pot dura doar 6 secunde sau mai puțin. Acestea se afișează în videoclipurile de pe YouTube și nu pot fi omise. Din acest motiv, anunțurile fulger pot folosi doar licitarea „cost pe mia de afișări”, iar datele despre „vizionări” nu sunt disponibile (deoarece atunci când anunțul dvs. nu poate fi omis, o vizualizare este dată).
Anunțuri în secvență video: un tip de anunț video care afișează videoclipuri pentru cei care caută, în ordinea în care doriți să le afișeze. În acest format, fiecare secvență video este găzduită în propriul grup de anunțuri, toate într-o campanie generală. Ordinea secvenței video este setată la nivel de grup de anunțuri și, odată ce un utilizator vede primul anunț video, îi este afișat următorul anunț din secvență și așa mai departe. De asemenea, puteți utiliza multe formate de anunțuri video diferite pentru fiecare pas al secvenței dvs.
Licitare CPM vizibilă (vCPM): o strategie de licitare în care decideți cât doriți să plătiți pentru fiecare 1.000 de afișări vizibile . Aceasta este exclusiv o strategie de licitare pentru Rețeaua de display.
Afișare vizibilă: o afișare vizibilă este aceea în care cel puțin 50% dintr-un anunț grafic este vizibil deasupra paginii unui site web timp de o secundă sau mai mult.
W
Conversii de apeluri pe site: acestea sunt apeluri generate de la numere de telefon vizibile de pe site-ul sau pagina de destinație pe care le urmăriți în Google Ads. Cu ajutorul unui cod JavaScript, Google va schimba numărul de pe site-ul dvs. cu unul care poate fi urmărit, pentru a vă arăta ce cuvinte cheie și anunțuri au produs acel apel.
Y
Reclame YouTube : acestea sunt anunțuri video găzduite pe YouTube. Deoarece YouTube este o proprietate a Google, campaniile publicitare YouTube sunt difuzate în cadrul Google Ads.
Închiderea glosarului nostru Google Ads
Ei bine, iată-l. Glosarul complet al termenilor esențiali Google Ads pe care trebuie să-i cunoașteți.
Te simți încă un geniu?
Dacă sunteți în căutarea unei înțelegeri mai profunde și doriți să continuați călătoria dvs. Google Ads, consultați următorul nostru blog care explorează dezavantajele anunțurilor din Rețeaua de căutare Google.