CPC vs CPM: obținerea corectă a modelului de preț
Publicat: 2016-06-03Navigare rapidă
- Introducere
- Ce este CPM?
- Ce este CPC?
- CPC vs CPM: Bătălia
Introducere
Există momente în viața noastră în care ne confruntăm cu o întrebare:
Ce decizie ar trebui să luăm?
Ce variantă ar trebui să alegem?
Acesta este un moment pentru o analiză rațională, critică.
Nu ne putem baza doar pe intuiție pentru a ne ghida.
De fapt, trebuie să analizăm toate argumentele pro și contra, luând în considerare toate riscurile, încercând să venim cu cea mai bună soluție disponibilă .
Această nevoie de analiză și de a ști efectiv unde mergi înainte de a face o mișcare este fundamentală în domeniul Media Buying.
Nu numai că definește ce fel de cumpărător media ești obligat să devii, ci este și ceea ce separă succesul de eșec.
De fapt, atunci când cumpărați trafic, veți observa că diferite rețele publicitare oferă diferite opțiuni de licitare.
Există CPM, CPC, CPV și unele rețele publicitare vă permit chiar să alegeți cum preferați să lucrați.
În acest articol, vă voi arăta că trebuie să cunoașteți acești termeni ca pe dosul mâinii.
Trebuie să înțelegeți toate complexitățile și detaliile.
De ce?
Pentru că va trebui să cunoașteți fiecare model specific pentru a lua deciziile corecte și pentru a obține banii aia dulci!
Gata?
Ce este CPM?
CPM înseamnă cost pe 1000 de afișări.
Aceasta înseamnă că setați prețul pe care doriți să-l plătiți pentru o mie de afișări ale bannerului/popunder-ului dvs. pentru ca utilizatorii să le vadă.
Ce este CPC?
CPC înseamnă cost pe clic pe anunțul dvs.
Înseamnă că vei plăti pentru fiecare clic pe banner.
În cele din urmă, să definim CPV.
Acesta reprezintă costul pe vizitator unic.
CPC vs CPM: Bătălia
Acum că am prezentat cele trei modele diferite, să înțelegem dinamica în joc aici.
În primul rând, nu trebuie să uitați niciodată că Cumpărarea media se referă la numărul de conversii pe care le generează fiecare anunt anume.
Pe baza CPC, de exemplu, plătiți pentru clicuri direct, evitând, de asemenea, un pas pentru clic suplimentar.
Acesta este motivul pentru care un clic pare a fi mai valoros decât o impresie.
Acesta este motivul pentru care CPC poate părea a fi cea mai bună alegere.
Cu toate acestea, nu este întotdeauna cazul!
Dacă lucrați pe baza CPM – și plătiți pe afișare – trebuie să obțineți numărul maxim de clicuri posibil din aceste afișări.
În acest caz, bannerele dvs. ar trebui să fie atractive pentru a-i motiva pe utilizatori să facă clic pe ele.
Trebuie să muncești din greu la bannere. Într-adevăr, este esențial să le testați, analizând cum se modifică CTR-ul dvs. în funcție de culoarea, textul sau imaginea bannerului.
Acest proces de testare are un singur scop:
Creșterea CTR!
Aruncă o privire la următorul exemplu:
Să presupunem că puteți alege să cumpărați trafic de aceeași calitate fie pentru 1 USD CPM, fie pentru CPC de 0,05 USD.
Imaginează-ți că ai un buget de 100 USD.
Dacă cumpărați pe baza CPC, veți primi 100 USD/0,05 USD=2000 de clicuri.
Dacă lucrați pe CPM – pentru aceiași bani – puteți obține 1 000*100 USD/1 USD = 100 000 de afișări.
Să ne imaginăm că CTR-ul bannerului tău este de 1% (care este în mod normal scăzut).
În acest caz, veți obține 100 000 * 1% = 1 000 de clicuri din același buget.
Cu toate acestea, dacă CTR-ul dvs. este mai mare (3%, de exemplu), veți primi 100 000 * 3% = 3 000 de clicuri pentru același buget.
Ce ai invatat din asta? Uşor!
Puteți vedea că modelul CPM ar putea fi cel mai profitabil, dacă CTR-ul dvs. este mai mare (ceea ce înseamnă că puteți obține mai multe clicuri).
Acesta este motivul pentru care – atunci când lucrați pe bază de CPM – trebuie să vă analizați și să vă optimizați cu adevărat bannerele.
Acest lucru necesită să faci un pas către farfurie și să dai tot ce ai mai bun.
Mai mult, CPM vă permite să cumpărați trafic din spoturi premium (cu un CTR foarte mare).
Metoda CPM este mult mai ieftină decât utilizarea unui sistem de licitare CPC, deoarece puteți primi același număr de clicuri și conversii plătind o sumă mai mică de bani.
Dacă alegeți să lucrați la CPM, mai există un parametru cu care vă puteți juca și care vă poate aduce un venit suplimentar:
Limitarea de frecvență.
Aceasta înseamnă că puteți crește numărul de afișări.
Acest lucru vă va aduce conversii și vă puteți juca cu limita de frecvență pentru a obține efectul opus.
Într-adevăr, le puteți limita, chiar dacă vă aduc clicuri, dar nu convertesc.
În plus, dacă folosești bannere înșelătoare și promiți utilizatorilor tăi că vor putea să vizioneze sau să descarce conținut video uimitor (dar, în cele din urmă, ajung la un joc prost), le vei distruge așteptările.
În acest caz, veți obține o mulțime de clicuri, dar un nivel dezamăgitor de scăzut de conversii.
De ce?
Datorită faptului că ați păcălit utilizatorii, promițându-le un fel de conținut minunat pe care au ajuns să nu-l poată vedea.
Aceasta înseamnă că sunt nemulțumiți și, evident, nu vor face o achiziție.
Această atitudine a unor Cumpărători de media este pur și simplu fără sens, deoarece – fiindcă plătiți pentru fiecare clic – este o prostie să induceți în eroare utilizatorii care nici măcar nu vor ajunge să vă cumpere conținutul.
Ia-l?
Vorbim despre o mulțime de clicuri neînțelese pentru care plătiți fără niciun fel de returnare, deoarece utilizatorii nu vor cumpăra ceea ce vindeți.
Vă sugerez să utilizați CPC numai în cazul în care bannerul dvs. se potrivește cu produsul dvs.
Acesta este modul în care vă asigurați că utilizatorii care dau clic pe banner doresc cu adevărat să cumpere acea ofertă.
Dacă calitatea traficului din rețeaua publicitară pe care încercați să cumpărați nu este uimitoare, deoarece simțiți că există mult trafic de bot (adică roboții vor vizualiza pagina, dar nu vor face niciodată clic și nu vor converti), este mai logic să utilizați metoda CPC.
Practic, vei plăti doar pentru oamenii reali care fac clic pe banner.
Aceasta înseamnă că nu veți cheltui bani pe afișări irelevante de bot, așa cum ați face cu CPM.
Lucrul cu CPC este evident mai stabil.
De fapt, știi întotdeauna cât trebuie să cheltuiești pentru a obține un anumit număr de clicuri.
Modelul CPM este mai riscant, mai ales dacă ați testat bannerul greșit sau dacă utilizatorii dvs. s-au săturat de reclamele dvs.
În aceste cazuri, valoarea CTR poate scădea. CTR scăzut înseamnă performanță scăzută.
Simplu.
Acum ce?
Cum îl alegi pe cel potrivit la sfârșitul zilei?
Vă recomand să lucrați pe bază de CPC în cazul în care aveți o ofertă uimitoare cu o rată de conversie foarte mare și utilizați un banner adaptat ofertei specifice.
În acest caz, veți obține clicuri direcționate pe banner și, probabil, veți obține și multe conversii, deoarece oferta are un CR grozav.
Mai mult, acest proces vă va reduce timpul de optimizare, în măsura în care nu aveți nevoie să vă pese de creșterea CTR-ului.
Pe de altă parte, să ne imaginăm că folosiți un rotator de oferte și vă este imposibil să adaptați un banner la fiecare ofertă specifică.
Cu toate acestea, sunteți grozav la crearea unor bannere generice atractive, care vor stimula utilizatorii să facă clic.
În acest caz specific, vă sugerez, evident, să lucrați la CPM.
Făcând acest lucru, veți avea un parametru suplimentar cu care să vă jucați pentru a vă crește profitabilitatea, care este CTR-ul bannerului.
Sper că puteți învăța din aceste abilități cruciale de Cumpărare media care vă vor ajuta cu siguranță să reușiți în joc.
Ține minte: în această lume, testarea nu este o glumă – este o lege și o cerință care ar trebui să fie mantra ta eternă.
Nu puteți uita niciodată formula succesului: trebuie să înțelegeți toate argumentele pro și contra, să efectuați câteva teste și să vă dați seama care model de preț este mai eficient și mai profitabil pentru dvs.
Noroc tuturor!