Licitarea CPC vs CPM: care este diferența în 2022?

Publicat: 2021-07-12

CPM și CPC sunt opțiuni de preț care definesc câți bani va plăti un agent de publicitate pentru o campanie publicitară pe un site web. Agenții de publicitate licitează pentru rețelele publicitare în funcție de aceste opțiuni de preț și vor obține cea mai bună plasare pentru anunțurile lor.

Ca agent de publicitate, pe care ar trebui să-l alegeți? Ca editor, care opțiune plătește mai bine? Aici, la CodeFuel, am pregătit acest ghid pentru a vă ghida prin elementele de bază ale licitarii CPM vs CPC.

În această postare

Ce este costul pe clic

Definiția cost pe clic: se referă la suma pe care o plătiți de fiecare dată când un vizitator face clic pe un anunț de pe site-ul dvs. Pentru agenții de publicitate este costul pe care îl plătesc editorului pentru fiecare clic.

De exemplu, dacă campania agentului de publicitate generează 1.000 de clicuri la un CPC de 3 USD, veți fi plătit cu 3000 USD.

Exemplu pentru agenții de publicitate

Bugetul de publicitate: 100 USD

Model de preț: 0,07 USD CPC

Număr de clicuri/buget: (100 USD/0,04 USD) = 2500 de clicuri

La pachet: obțineți numărul de afișări necesar pentru a ajunge la 3000 de clicuri, indiferent de CTR

Care este costul pe mil

Definiția cost per Mille: se referă la suma plătită de agenții de publicitate pentru o mie de afișări ale anunțului lor. Pentru editori este prețul pe care îl percep agenților de publicitate la o mie de afișări ale anunțului lor pe site-ul lor.

De exemplu, dacă CPM are un preț de 2 USD per mia de afișări și generează 10.000 de afișări, agentul de publicitate va plăti 20 USD.

Exemplu pentru agenții de publicitate

Bugetul de publicitate: 100 USD

Model de preț: 2 USD CPM

Număr de clicuri/buget: (100 USD*1000/2 USD) = 50.000 de afișări

La pachet: obțineți același număr de afișări, indiferent de CTR.

Obțineți cel mai bun preț de licitare cu CodeFuel astăzi!

Care este diferența dintre CPC și CPM?

Deoarece CPM se referă la de câte ori apare anunțul pe site, agenții de publicitate folosesc această opțiune pentru a construi vizibilitatea mărcii. Alegând site-uri web legate de afacerea lor, mărcile pot crește gradul de conștientizare a produsului sau serviciului lor.

Dezavantajul CPM este că agentul de publicitate plătește pentru afișări, indiferent dacă primește sau nu clicuri pe site-ul său.

CPC se referă la de câte ori vizitatorii fac clic pe anunțul specific. Mărcile aleg această opțiune de preț pentru a genera conversii sub formă de vizite sau vânzări pe site. Când un vizitator face clic pe anunț, este direcționat pe site-ul agentului de publicitate care plătește costul acelui clic.

Dezavantajul CPC este că sunt mai puține afișări. Cu toate acestea, reclamele sunt vizate, iar agentul de publicitate plătește atunci când un utilizator face clic pe acele anunțuri.

Cum funcționează sistemul de licitare?

Agenții de publicitate licitează la licitații publicitare gestionate de editori și rețele publicitare precum Facebook sau Google AdSense. Să clarificăm câțiva termeni de bază ai licitațiilor de publicitate online:

Suma licitată pentru anunț: suma licitată este cât își propune să plătească un agent de publicitate pentru un anunț publicat într-o rețea sau într-un site web.

Bugetul publicitar : bugetul se referă la câți bani dorește să plătească o companie sau o marcă pentru anunțurile pentru campania respectivă.

De ce rețelele publicitare folosesc licitațiile pentru a determina anunțurile care apar pe paginile site-urilor?

Rețelele folosesc licitațiile pentru a selecta cele mai bine plătite și mai relevante anunțuri pentru un site web. Într-o licitație publicitară tipică, agenții de publicitate precizează prețul pe care doresc să-l plătească pentru clicurile pe anunțuri sau afișări difuzate în paginile editorilor sau ale platformei.

Conținut similar: Top rețele publicitare pentru 2021

Licitația clasifică agenții de publicitate în funcție de oferta lor și (în cazul Google Adsense, scorul de calitate). Apoi, platforma atribuie unitatea de anunțuri celui mai mare ofertant. Prin urmare, editorii primesc reclame bine plătite, iar mărcile își plasează anunțurile pe site-uri relevante.

Conținut similar – cum să câștigi bani din Google AdSense

Licitare cost pe clic (CPC).

În acest model, agentul de publicitate plătește numai dacă cineva face clic pe unul dintre anunțurile sale. De obicei, mărcile folosesc modelul de licitare CPC atunci când lucrează cu anunțuri afișate în Rețeaua de căutare, deoarece crește numărul de conversii. Sumele licitate CPC sunt clasate în funcție de rata de clic, Scorul de calitate și alți factori.

Aveți două opțiuni principale pentru licitarea anunțurilor:

  • Licitare automată

În această opțiune, setați un buget pentru cât sunteți dispus să plătiți. Rețeaua publicitară vă oferă apoi câte clicuri pe care le poate oferi pentru bugetul dvs. Unele rețele vă permit să setați un cost maxim pe clic, astfel încât să vă puteți controla costurile.

Licitarea automată vă poate economisi timp și vă permite să vă planificați bugetul. Dacă utilizați această opțiune, vă recomandăm să setați un CPC maxim.

  • Licitare manuală

În această opțiune, puteți controla sumele licitate maxime. De exemplu, puteți seta care este valoarea maximă pe care doriți să o plătiți, fie că este vorba de grup, cuvânt cheie sau destinație de plasare.

Această opțiune vă oferă mai mult control asupra cât cheltuiți pe clic. Dezavantajul este că poate consuma timp.

Licitare Cost pe mie („Mille”) afișări (CPM).

Acest model de licitare este mai frecvent pentru agenții de publicitate care caută anunțuri grafice. După cum am menționat anterior, Cost per Mille vă ajută să vă creșteți gradul de cunoaștere a mărcii.

Avantajul este că licitarea pentru anunțuri grafice se concentrează pe preț. Prin urmare, cel mai mare ofertant se clasează pe primul loc. Dezavantajul acestei metode este că puteți plăti pentru o mie de afișări, dar acele afișări au ca rezultat zero clicuri.

Când CPM este cea mai bună opțiune

CPM este cea mai bună opțiune atunci când scopul tău este să-ți faci cunoscut brandul. Este cea mai bună alegere pentru a vă maximiza expunerea și pentru a vă implica publicul pentru starea de conștientizare.

Când CPC este cea mai bună opțiune

Un model CPC este mai bine pentru a încuraja conversiile sau achizițiile. Acest lucru vă ajută să vă maximizați rentabilitatea investiției.

CPM CPC
Vă asigurați că anunțul dvs. va primi afișările pentru care ați plătit Găsește venituri pe baza unei acțiuni
Mărește vizibilitatea Obține interacțiune cu intenție mai mare
Bun pentru agenții de publicitate începători care trebuie să creeze expunere pentru a măsura CTR Este transparent (plătiți doar când obțineți rezultate – clicuri)
Excelent pentru strategiile de testare A/B Excelent pentru campanii de retargeting

Prețurile CPC și CPM pentru editori

Prețuri CPC și CPM

Sursa imaginii

Am explorat modelele CPC și CPM pentru agenți de publicitate, dar cum funcționează pentru editori?

CPC vs CPM pentru publicitate programatică

Alegerea modelului CPC sau CPM va depinde de obiectivul agentului de publicitate pentru campania respectivă. Cu toate acestea, pentru publicitatea programatică, CPM oferă câteva avantaje:

  • Risc redus de fraudă publicitară: modele precum CPC și CPA pot fi supuse unor fraude, cum ar fi injectarea de clicuri și spam-ul prin clicuri. Deoarece CPM se concentrează pe momentele în care este vizualizat anunțul, nu oferă atât de multe stimulente fraudătorilor.
  • Eficiență din punct de vedere al costurilor: CPM, în special CPM dinamic, permite agenților de marketing să-și automatizeze bugetul de licitare, astfel încât să poată controla bugetul de publicitate.

Licitare CPM vs CPC în funcție de platformă

Fiecare platformă are un model diferit de licitare publicitară, să aruncăm o privire la cele mai populare:

Facebook

Facebook

Facebook vă oferă două niveluri pentru opțiunile de preț, constând din patru opțiuni interne:

  • Dacă doriți să utilizați modelul CPA (cost pe acțiune), ar trebui să alegeți: „Rezultat anunț/ Conversii pe site”.
  • CPL (Cost per Like) este disponibil numai dacă alegeți: „Rezultate anunț/ Aprecieri pagini”.
  • Facebook oferă CPC ca opțiune implicită pentru licitare. Această opțiune este bună pentru început dacă sunteți o afacere mică.

Google AdSense

Google

  • Google AdSense permite agenților de publicitate să liciteze în funcție de următoarele tipuri: CPC, CPM, Active View (cost pe 1000 de afișări vizibile) și CPE (cost pe implicare)
  • Agenții de publicitate participă la o licitație publicitară prin care AdWords selectează anunțurile care vor apărea în ce ordine și plasare.
  • Pe lângă CPC și CPM, agenții de publicitate pot licita pe CPM Vizionare activă . Adică, procentul de afișări vizibile. Ce este o impresie vizibilă? Când cel puțin 50% din anunț este vizibil în fereastra browserului vizitatorului și anunțul a fost vizualizat mai mult de o secundă.
  • De asemenea, Google AdSense permite agenților de publicitate să liciteze în funcție de costul pe implicare. Acțiunea de implicare este definită de agenții de publicitate. În acest tip de licitare agentul de publicitate plătește atunci când vizitatorul interacționează cu anunțul într-un mod predefinit. Exemplele pot include trecerea cursorului peste reclame pentru o anumită perioadă de timp, efectuarea unui sondaj, lansarea unui anunț video, înscrierea la un buletin informativ.

LinkedIn

LinkedIn

  • LinkedIn este platforma cea mai folosită de agenții de publicitate B2B. Dar există o serie de opțiuni de licitare LinkedIn, inclusiv CPC și CPM îmbunătățite.
  • CPC îmbunătățit este facturat pe bază de clic, prin urmare vă oferă mai mult control asupra performanței anunțului.

Sumă licitată eCPC = Rata de conversie istorică * Obiectiv CPA

  • Implementarea unei sume licitate CPM funcționează mai bine atunci când valoarea CTR este peste media LinkedIn (>1%), rezultând mai multe afișări și clicuri.
  • Pe LinkedIn, puteți opta pentru licitare automată sau manuală. Cu toate acestea, licitarea manuală este mai bună pe această platformă, deoarece CPC pe LinkedIn se corelează cu suma licitată CPC în sine. În licitarea automată LinkedIn, sunteți taxat pe bază de impresii.

Instagram

Instagram

  • Pentru Instagram, anunțurile CPC sunt mai consistente , deoarece știți exact cât plătiți pe clic și vă puteți gestiona bugetul în jurul acestuia. CPC este mai bun în contextul Instagram atunci când doriți să ajungeți la un anumit număr de clicuri. Algoritmul Instagram va afișa apoi reclamele dvs. utilizatorilor mai probabil să facă clic.
  • Dacă nu aveți o bază mare de urmăritori, atunci CPM vă poate ajuta să performați mai bine . Dacă ne cunoașteți publicul, puteți testa vizibilitatea anunțurilor dvs. rulând un anumit număr de afișări. CPM funcționează excelent pentru a testa A/B reclamele Instagram.

Întrebări frecvente despre CPC și CPM

1. Care este mai bun? CPC sau CPM?

Dacă sunteți agent de publicitate, modelul de preț pe care îl alegeți va depinde de obiectivele campaniei dvs. Dacă obiectivul campaniei dvs. este de a crește numărul de conversii și de a genera acțiuni, atunci modelul CPC este mai eficient. Dacă doriți să vă creșteți gradul de cunoaștere a mărcii, atunci modelul CPM funcționează cel mai bine.

2. Cum sunt plătiți editorii într-un schimb de anunțuri?

Editorii de Ad Exchange sunt plătiți pe baza unei valori numite „cost efectiv pe o mie de afișări” (cost efectiv pe o mie de afișări). Această rată măsoară venitul publicitar al unei campanii în funcție de numărul de afișări.

3. Cum se calculează eCPM?

eCPM = Venitul total din reclame
( Afișări/1000)

4. Ce este CPA?

Acest model presupune plata de fiecare dată când un utilizator face o acțiune, de exemplu, o achiziție, pe un site web după ce face clic pe anunț.

CPA = cost de publicitate
Numărul de acțiuni

5. Ce este CPCustomer?

Unele platforme permit companiilor să calculeze costul achiziției unui client. În timp ce CPA urmărește cât vă costă să determinați un client să facă prima acțiune, dacă acțiunea nu este o achiziție, trebuie să adăugați o altă variabilă.

Cost pe client = CPA x (Numărul de clienți potențiali care cumpără
Numărul total de clienți potențiali)

Cum vă ajută CodeFuel să vă reduceți costurile

CodeFuel este o soluție completă de monetizare care folosește opțiunile de generare de bani de căutare, anunțuri și știri. CodeFuel permite agenților de publicitate și editorilor să gestioneze costurile prin echilibrarea diferitelor canale de monetizare, cum ar fi publicitatea contextuală, anunțurile grafice și anunțurile afișate în Rețeaua de căutare.

CodeFuel vă ajută să obțineți la maximum suma licitată și să reduceți costurile de publicitate. Pentru editori, soluția holistică de monetizare le permite să-și maximizeze veniturile din reclame, îmbunătățind în același timp experiența utilizatorului.

Aflați cum vă puteți gestiona costurile publicitare în mod inteligent astăzi. Contactaţi-ne.