Ce este rentabilitatea investiției și cum se calculează
Publicat: 2019-11-15Care este singurul termen care rezonează la nivel global cu toți oamenii, platformele și companiile, atât profesional, cât și personal?
O expresie care vă oferă perspective pentru a separa grâul de pleavă, binele de rău și binele de rău.
O frază care îți domină subconștientul în așa măsură încât te face să iei cea mai simplă dintre decizii în fiecare zi fără să-ți dai seama.
Ar trebui să merg pe acel drum către serviciu în timpul orelor de vârf?
Ar trebui să cheltuiesc atât de mult pentru a vedea noul film care tocmai a apărut?
Ar trebui să investesc 20.000 USD într-o mașină folosită atunci când aș putea cumpăra una nouă cu 25.000 USD?
Probabil chiar ai folosit acea ideologie înainte de a începe să citești acest blog. Aș obține „rentabilitatea” dorită din acest blog dacă aș „investi” următoarele 11 minute citindu-l?
Răspunsul la această întrebare este „da” , apropo, dar puteți vedea unde mergem cu asta.
Ce este rentabilitatea investiției
Rentabilitatea investiției (ROI) este o măsură pe care companiile din întreaga lume o folosesc pentru a calcula rentabilitatea generată dintr-o investiție. Îi ajută să analizeze eficiența unei investiții și să înțeleagă dacă decizia din spatele investiției banilor a fost cea corectă strategic.
Deși pot exista multe variații atunci când vine vorba de calcularea rentabilității investiției, cel mai simplu, rentabilitatea investiției poate fi calculată luând diferența dintre valoarea actuală a investiției și costul investiției și împărțind acea valoare la costul investiției. investitie.
Nu este necesar, totuși, ca rentabilitatea investiției să fie (și să poată) fi întotdeauna reprezentată printr-o valoare numerică. Luați exemplul orelor de vârf menționat mai sus. „Investiția” și „rentabilitatea” în acel scenariu nu pot fi reprezentate cu „bani” ; ele trebuie să fie reprezentate și măsurate cu „timp”.
Pe de altă parte, în timp ce investiția este bani și timp atunci când vine vorba de vizionarea unui nou film, randamentul nu este niciuna dintre aceste fațete. Este valoarea pe care ai obține-o după vizionarea filmului, care nu poate fi reprezentată sub forma unui număr.
În general, totuși, agențiile tind să asocieze rentabilitatea investiției cu o valoare numerică, deoarece este cel mai simplu mod de a descifra eficiența și productivitatea luării unei decizii.
Ce este un ROI bun
Definiția unui bun ROI pentru o agenție de marketing și publicitate este să investească în ceva care are ca rezultat un profit fie instantaneu, fie la un moment dat în viitorul previzibil.
În timp ce regula generală spune „ mai mare este numărul, cu atât mai bun este rentabilitatea investiției ”, nu există un răspuns corect pentru ce număr este bun și ce este rău. Unele agenții ar putea fi foarte mulțumite cu un ROI de 10%, în timp ce altele ar putea să nu fie mulțumite cu un număr mai mare, cum ar fi 30%. Este adevărat, totuși, că agențiile tind să urmărească procente mari de rentabilitate a investiției atunci când oferă rezultate.
Ideea care definește un bun ROI pentru o agenție depinde de câțiva factori. Companiile sunt predispuse să facă erori în timp ce descifrează cum să calculeze rentabilitatea investiției, deoarece ar putea să nu se uite la acești factori externi, care includ impozitele, inflația, timpul și costurile de oportunitate.
Urmărirea acestor factori devine importantă în timp ce se prognozează rentabilitatea investiției și combinația acestora, împreună cu soluțiile valoroase cu etichetă albă, a determinat o agenție de marketing să obțină un ROI de 4.381% pentru unul dintre clienții lor - Cafe Mexicana.
Importanța cunoașterii rentabilității investiției
Nu ar fi grozav dacă ar exista o modalitate prin care ai putea face distincția între strategiile care îți conduc agenția către glorie și cele care o scurg de bani?
Ei bine, sunt vești bune și vești proaste.
Vestea bună este că cunoașterea rentabilității investiției pentru un proiect dat oferă agențiilor o idee exactă despre strategiile care au succes și cele care nu.
Vestea proastă este că nu ai cum să știi asta la începutul începerii unei afaceri.
Trebuie să existe o fază de încercare și eroare în care încercați diferite strategii și le măsurați pentru avantajele și dezavantajele lor pentru a ști care dintre ele funcționează cel mai bine. Procedând astfel, nu numai că ar ajuta agenția dvs. să prospere pe termen lung, investind în proiectele potrivite, ci ar ajuta și să economisiți bani prin eliminarea celor greșite.
Să ne uităm la un exemplu.
Imaginați-vă că vi s-au acordat 1.000 USD drept buget de marketing și scopul dvs. este să creșteți numărul de clienți potențiali primiti pentru afacerea dvs. prin diverse canale de marketing. Știți că logica este simplă - mai mult marketing, mai multe clienți potențiali, cu atât mai multe șanse de a aduce parteneri la bord.
Dar, ceea ce nu ești sigur sunt canalele de promovare care ar fi cele mai eficiente atunci când vine vorba de a cheltui mai puțin și de a genera mai mulți clienți potențiali. Sunt reclamele Facebook calea de urmat? Sau este marketingul prin e-mail metoda preferată? Ce faci?
Aici devine puțin complicat. Importanța cunoașterii rentabilității investiției este benefică doar dacă este implicat un pariu inițial. În acest scenariu, pariul ar fi să investești o parte din cei 1.000 de dolari atât în Facebook, cât și în marketing prin e-mail, pentru a vedea care canal oferă mai multe clienți potențiali.
Inspirându-ne din cartea de tactici a lui Dennis Yu, să presupunem că decizi să folosești o piesă numită „Dolar pe zi”. Investiți aceeași sumă minimă de bază permisă în ambele canale și începeți eforturile de marketing. Așteptați ceva timp și măsurați randamentul ambelor investiții.
În funcție de strategia care v-a oferit un ROI mai bun prin generarea mai multor clienți potențiali, acum știți unde trebuie să investiți partea rămasă din bugetul de marketing pentru a obține cele mai multe profituri.
Cu toate acestea, strategiile de marketing depind de o mulțime de factori diferiți. Rezultatele pe care le obțineți o dată sunt doar cea mai bună reprezentare a celui mai probabil rezultat. Ar putea exista și alte situații în care canale diferite ar putea oferi rezultate diferite. Prin urmare, este întotdeauna recomandabil ca rezultatele să fie mediate în timp pentru a determina care strategie funcționează cel mai bine.
Dificultate în calcularea rentabilității investiției
Când vine vorba de creșterea rentabilității investiției, pot exista mai multe moduri, filozofia 5R fiind una dintre ele, totuși pentru multe agenții este din ce în ce mai dificil să măsoare și să calculeze rentabilitatea investiției.
Pe lângă urmărirea termenilor financiari complicati, cum ar fi valoarea de viață a clientului (LTV), costul de achiziție a clienților (CAC), venitul lunar recurent (MRR) și venitul mediu per cont (ARPA), agențiile trebuie, de asemenea, să se lupte cu ecuațiile de urmărire și cu calcule complexe.
În plus, procesul de calculare a rentabilității investiției poate fi destul de solicitant, deoarece implică mai multe variabile și consolidarea datelor, care poate avea un efect negativ.
În cele din urmă, există durerea de a cunoaște diferitele moduri în care poate fi calculat rentabilitatea investiției. De la formula de bază care încorporează doar costul total al investiției și valoarea actuală a investiției, până la metoda mai complexă care implică cunoașterea clientului LTV, CAC și venitul total.
Dacă ar fi existat un instrument de calcul al rentabilității investiției, special conceput, personalizabil, care ar putea reduce orele de calcule stresante la doar minute de distracție cu foi de calcul.
Cum se calculează rentabilitatea investiției
După cum am menționat anterior, dificultatea când vine vorba de calcularea rentabilității investiției constă în consolidarea datelor și urmărirea unor condiții financiare complicate. Folosind calculatorul de rentabilitate a investiției de la Vendasta, agențiile pot atenua aceste probleme și pot calcula rentabilitatea investiției în mod eficient și productiv.
Iată câteva dintre diferitele abordări care sunt utilizate pentru a calcula rentabilitatea investiției.
Calculul de bază al ROI
După cum sugerează și numele, abordarea de bază presupune determinarea rentabilității investiției luând în considerare costul de bază al investiției și valoarea pe care o generează investiția.
De exemplu, să presupunem că ați cheltuit 250 USD pentru a cumpăra acțiuni la o companie. Un an mai târziu, ai vândut acele acțiuni cu 300 USD. În acest caz, calculul de bază a rentabilității investiției ar fi:
Costul investiției = 250 USD
Valoarea actuală a investiției = 300 USD
ROI = (300 USD - 250 USD) / 250 USD x 100% = 20%
Calculul rentabilității investiției pentru câștiguri de capital
Calcularea rentabilității investiției pentru câștiguri de capital funcționează pe linii similare cu cea de abordare de bază. Singura diferență este că, în abordarea câștigurilor de capital, investitorii trebuie să încorporeze toate beneficiile suplimentare pe care le-ar fi putut primi în timpul ferestrei de investiție.
De exemplu, să presupunem că în perioada de un an în care ați avut în posesia acțiunilor cumpărate, compania a plătit dividende de 12 USD, 34 USD, 15 USD și, respectiv, 17 USD în cele patru trimestre.
Prin urmare, în acest caz, calculul pentru ROI ar fi:
Costul investiției = 250 USD
Valoarea actuală a investiției = 300 USD
Beneficii suplimentare (dividende totale) = 12 USD + 34 USD + 15 USD + 17 USD = 78 USD
ROI = (300 USD + 78 USD - 250 USD) / 250 USD x 100% = 51,2%
Calculul rentabilității investiției în marketing
Partea dificilă atunci când vine vorba de calcularea rentabilității investiției în marketing este delimitarea și calcularea diferitelor costuri asociate cu toate eforturile dvs. de marketing.
Dacă sunteți unul dintre acei vrăjitori care își amintesc toate categoriile diferite și costurile aferente ale proiectelor de marketing de miliarde pe care le întreprinde agenția ta, atunci ești unul dintre puținii supraoameni prezenți pe pământ care nu au nevoie de ajutor.
Cu toate acestea, dacă nu aparține acel segment și simți că un șablon care se ocupă de ore de consolidare și calcul ți-ar oferi valoare, atunci acesta este instrumentul de care ai nevoie.
Rentabilitatea investiției în marketing se corelează direct cu numărul de clienți pe care îi aduce o campanie. De exemplu, să presupunem că agenția dvs. a executat cinci strategii diferite — marketing pe rețelele sociale, marketing prin e-mail, marketing în afara, marketing SEO și marketing inbound — și, împreună, aceste strategii au condus la achiziţionarea a 200 de clienţi.
În plus, să presupunem că defalcarea cheltuielilor dvs. de marketing este următoarea:
Social Media = 5.000 USD
E-mail = 6.000 USD
Ieșire = 10.000 USD
SEO = 2.000 USD
Intrare = 8.000 USD
Prin urmare, costul total de marketing este = 5.000 + 6.000 + 10.000 + 2.000 + 8.000 = 31.000 USD
Acum, după calcularea LTV-ului clienților dvs., găsiți că valoarea este de 800 USD și, pe baza numărului de clienți pe care i-ați dobândit cu campaniile dvs. de marketing, venitul total devine:
Venitul total = 200 x 800 USD = 160.000 USD
Prin urmare, rentabilitatea investiției dvs. de marketing în acest caz ar fi:
ROI = (160.000 USD - 31.000 USD) / 31.000 USD x 100% = 416%
Calculul ROI LTV al clientului
Când vine vorba de calcularea rentabilității investiției pe baza valorii pe care un client individual o aduce companiei, o mulțime de factori înrudiți trebuie să fie calculați și luați în considerare, de asemenea.
De exemplu, pe lângă cifrele de marketing menționate în exemplul anterior, să presupunem că costul total al vânzărilor (inclusiv salariile și comisioanele) pentru agenția dvs. este de 66.000 USD.
Prin urmare, cu numărul total de clienți dobândiți fiind de 200, costul total de achiziție a clienților devine:
CAC = Costul total de marketing + costul total de vânzări / totalul clienților achiziționați
CAC = 31.000 USD + 66.000 USD / 200 = 485 USD
În timp ce regula generală sugerează că raportul optim LTV: CAC al clientului trebuie să fie de 3:1, atunci când vine vorba de calcularea rentabilității investiției, nu există un răspuns corect sau greșit. Valoarea dorită pentru rentabilitatea investiției variază de la agenție la agenție și de la obiectivele și țintele pe care și-au propus să le atingă la început.
În acest caz, calculul ROI ar fi:
CAC = 485 USD
LTV client = 800 USD
ROI = (800 USD - 485 USD) / 485 USD x 100% = 64,94%
Calculul rentabilității investiției pentru conversia potențial
Una dintre cele mai importante măsurători pentru măsurarea rentabilității investiției este numărul de clienți potențiali pe care le aduce o campanie de marketing a unei agenții. După cum spune logica, mai mulți clienți potențiali înseamnă un ROI mai bun.
Cu toate acestea, în astfel de scenarii, devine imperativ ca agențiile să calculeze și rentabilitatea investiției din perspectivă investițională. Aducerea mai multor clienți potențiali cheltuind mai mult este bine, dar pentru ca agențiile să se susțină singure, trebuie să învețe să stăpânească tactica de a cheltui mai puțin și de a genera mai mult.
O modalitate prin care aceștia pot face acest lucru este să se uite la investiția totală de marketing și să o compare cu veniturile totale generate, care pot fi calculate cunoscând LTV-ul clientului.
Privind exemplul nostru anterior, în care a trebuit să alegem între marketing prin e-mail și reclame pe Facebook, să presupunem că ambele strategii au condus împreună un total de 6.000 de vizitatori către platformele noastre de afaceri într-o perioadă specificată.
Pe baza analizei datelor istorice, ne-am dat seama și că, în medie, aproximativ 30% din totalul vizitatorilor de pe platforma noastră sunt convertiți în clienți potențiali eligibili. În plus, am descifrat, de asemenea, că aproximativ 11% dintre acești clienți potențiali convertiți sunt închise și aduse la bord.
Ca și înainte, folosind calculatorul LTV pentru client, am putut afla că valoarea pe care fiecare client o aduce afacerii noastre pe parcursul vieții este de 800 USD. Și, în cele din urmă, urmărind cheltuielile campaniei noastre pe e-mail și Facebook, am calculat că cheltuielile totale de marketing pentru afacerea noastră în perioada specificată sunt de 104.000 USD.
Luând aceste cifre, calculul pentru ROI ar fi:
Total vizitatori = 6.000
Total clienți aduși la bord = 198
LTV client = 800 USD
Venitul total = 158.400 USD
Investiție totală în marketing = 104.000 USD
ROI = (158.400 USD - 104.000 USD) / 104.000 USD x 100% = 52,31%
Calculul profitului brut ROI
În timp ce majoritatea companiilor de software ca serviciu (SaaS) își calculează rentabilitatea investiției folosind una dintre metodele menționate mai sus, ar putea fi câțiva care recurg la utilizarea metodei profitului brut.
Această metodă implică analiza costului mărfurilor vândute (COGS), împreună cu alte costuri variabile pe care le suportă agențiile. Pe baza numărului de produse/unități pe care le vând, agențiile pot calcula rentabilitatea investiției generată dintr-un proiect și își pot gestiona costurile în consecință.
De exemplu, să presupunem că COGS pe unitate pentru o companie este de aproximativ 100 USD, prețul de vânzare pe unitate este 200 USD, numărul de unități vândute într-o perioadă specificată este de 500 și costurile variabile totale se ridică la 8.000 USD.
Folosind aceste valori, calculul pentru rentabilitatea investiției folosind metoda profitului brut ar fi:
COGS total = 100 USD x 500 = 50.000 USD
Venitul total = 200 USD x 500 = 100.000 USD
Profit brut = (100.000 USD) - (50.000 USD + 8.000 USD) = 42.000 USD
ROI = (42.000 USD) / (50.000 USD + 8.000 USD) x 100% = 72,41%
Cum să creșteți rentabilitatea investiției
Odată ce ați calculat rentabilitatea investiției și ați analizat strategiile care funcționează bine, următorul pas pe care agențiile trebuie să-l încorporeze este să „investiți” timp și bani în moduri de a-și crește rentabilitatea investiției.
Pe lângă utilizarea de soluții valoroase cu etichetă albă care reduc costurile, agențiile trebuie să încorporeze și alte modalități de creștere a rentabilității investiției. Când caută câștiguri rapide, aceștia trebuie să analizeze și să introspecteze profiturile generate de strategiile de investiții existente și să planifice calea de urmat.
Poate că reclamele Facebook sunt mai bune, deoarece sunt relativ mai precise când vine vorba de vizarea tipului potrivit de demografii.
Sau, poate că marketingul prin e-mail este modalitatea de a merge mai departe, deoarece oferă un ROI mai bun în comparație cu suma de bani investită.
Pentru a face acest lucru, agențiile trebuie să implementeze filozofia 5R care se concentrează pe vizarea persoanelor potrivite prin executarea tacticilor și strategiilor potrivite, având instrumentele potrivite și echipele potrivite.
Privind cei 5 R în mod individual și colectiv, agențiile trebuie să vină cu cea mai bună combinație care să le determine să-și crească veniturile, să-și reducă costurile și, în cele din urmă, să-și crească rentabilitatea investiției.
Cum te poate ajuta Vendasta
Soluțiile cu etichetă albă Vendasta, împreună cu produsele sale de pe piață, vă pot ajuta agenția să-și crească rentabilitatea investiției fie prin reducerea costurilor, fie prin reducerea ratei clienților, ceea ce crește veniturile.
Produse precum managementul reputației, generatorul de listări, informațiile publicitare și marketingul social nu numai că vă pot ajuta afacerea să se susțină, ci și să depășească concurența.
Calculatorul ROI poate ajuta agențiile să economisească timp atunci când vine vorba de rezolvarea acestor calcule complexe ale rentabilității investiției și, de asemenea, oferă informații valoroase asupra strategiilor care pot reduce cheltuielile de afaceri.
De exemplu, uitându-vă la calculatorul de rentabilitate a investiției în marketing, v-ați dat seama că ați putea cheltui mai mult pe marketingul pe rețelele sociale, deoarece ar duce la achiziționarea a mai mulți clienți, conducând astfel la un ROI mai bun.
Sau poate îți dai seama că ți-ai maximizat deja costurile de publicitate și acum trebuie să cauți o sursă alternativă care să-ți ofere soluții cu un raport calitate-preț.
Când vine vorba de reducerea ratei clienților, există întotdeauna provocarea de a gestiona reputația afacerii dvs., nu doar la timp, ci și într-un mod eficient. Poate că afacerea dvs. are nevoie de o soluție care să abordeze în mod eficient recenziile și să vă îmbunătățească reputația.
În concluzie, analizând diferitele moduri prin care poate fi calculat și măsurat rentabilitatea investiției, fiecare produs Vendasta are potențialul de a-ți stimula afacerea și de a-și crește capitalul de marcă.