RPM strony: co to jest i jak zwiększyć RPM strony?
Opublikowany: 2021-03-18Wskaźniki marketingowe i wydajności informują o liczbie odwiedzających i liczbie wyświetleń, ale jak przekłada się to na pieniądze? Wiedza o tym, jakie przychody generują Twoje strony, ma kluczowe znaczenie dla wydawcy. W rzeczywistości możesz patrzeć na niewłaściwe dane. Chociaż ruch w witrynie i inne dane po stronie reklamodawcy są ważne, tak naprawdę nie mierzą, czy Twoja firma się rozwija, czy nie. Wchodzi RPM strony.
W CodeFuel jesteśmy zobowiązani do zwiększania przychodów wydawców; dlatego opracowaliśmy ten przewodnik z przeglądem RPM strony i wskazówkami, jak go zwiększyć.
Zacznijmy od podstaw.
Co to jest RPM strony?
RPM to wskaźnik, który mierzy całkowity przychód generowany przez witrynę na każdy tysiąc odsłon. Skrót RPM oznacza Revenue per Mille (tysiąc). Wydawcy używają tych danych do oszacowania przychodów, jakie może wygenerować Twoja witryna. Wiedza o tym, jakie przychody generuje Twoja witryna na 1000 wyświetleń, pomaga udoskonalić witrynę, zoptymalizować strony i inne funkcje witryny.
Jak obliczyć RPM strony
Aby obliczyć przychody ze strony na tysiąc wyświetleń (RPM), musisz znać dwa czynniki: szacunkowe zarobki i liczbę otrzymanych odsłon. Podziel zarobki przez liczbę odsłon, a następnie pomnóż przez 1000.
Oto wzór:
RPM strony: (szacunkowe zarobki / liczba odsłon) * 1000
Jak aplikujesz formułę?
- Przykład 1: Załóżmy, że w tym miesiącu masz 2500 odsłon. Szacujesz, że przychody z reklam wyniosą 250 USD. Zastosuj wzór: RPM strony: (250$ / 2500) *1000 = 100$
- Przykład 2: Zarobiłeś szacunkowo 0,20 USD na 25 odsłonach. RPM Twojej strony wyniesie (0,20 USD / 25) *1000 lub 8 USD
Ten wskaźnik może być pomocny przy porównywaniu przychodów z różnych kanałów i śledzeniu skuteczności strony.
Mimo to, skąd wiesz, czy jest to dobry czy zły RPM?
Co to jest dobry RPM strony dla witryny internetowej?
Jedno z najczęstszych pytań na forach publikacji cyfrowych brzmi: „Jaki jest dobry RPM dla mojej witryny?”. Cóż, jak dobry RPM strony jest inny dla każdej firmy. Będzie to zależeć od takich czynników, jak Twoja nisza, jakość treści i ruchu, lokalizacja odbiorców lub szczytowe zapotrzebowanie sezonowe.
Firmy wyszukują i porównują się z witrynami tego samego typu, aby uzyskać pewien rodzaj punktu odniesienia. Ale dobre obroty są zawsze względne. Wiele czynników może wpływać na RPM strony w witrynie.
Temat rozpowszechnianych treści, jakie informacje przekazujesz potencjalnym czytelnikom, pomagają reklamodawcom określić wartość Twojej witryny. Na przykład zbadaliśmy 10 najpopularniejszych kategorii słów kluczowych w 2020 roku dla reklamodawców według Google AdWords:
Co do zasady, im bardziej wartościowa treść, tym cenniejsza publiczność przyciąga Twoja witryna, wpływa to na RPM Twoich stron. Inne czynniki, które mogą mieć na Ciebie wpływ, to lokalizacja odwiedzającego i sezonowość Twojego popytu.
Jakie dane mogą mieć wpływ na RPM strony?
Oprócz tych czynników, dwa wskaźniki mogą mieć bezpośredni wpływ na RPM strony:
- Współczynnik klikalności (CTR): ten współczynnik mierzy liczbę kliknięć określonej reklamy na tysiąc wyświetleń reklamy. Im wyższy CTR, tym wyższe przychody ze strony. Czemu? Po pierwsze, uzyskasz bezpośrednie przychody z kliknięć. Ponadto wyższy CTR oznacza, że Twoja witryna jest bardziej wartościową nieruchomością cyfrową, co oznacza, że możesz uzyskać wyższą cenę za kliknięcie.
- Koszt kliknięcia (CPC): mierzy, ile reklamodawca zapłaciłby za kliknięcie reklamy umieszczonej w Twojej witrynie.
Gdy te dwa wskaźniki wzrosną, Twoja strona stanie się bardziej wartościowa, więc wzrośnie również RPM strony.
Rodzaje metryk przychodów (ze wzorami i przykładami)
Zanim przejdziemy do strategii zwiększania RPM strony, musimy wyjaśnić różnice między terminami, które często są mylone:
RPM reklam a RPM strony
RPM reklamy , w przeciwieństwie do RPM strony, mierzy przychód reklamy na tysiąc wyświetleń. Aby to obliczyć, podziel szacowany przychód na liczbę wyświetleń reklamy, a następnie pomnóż przez 1000.
RPM reklamy = (szacowany przychód / wyświetlenia reklamy) * 1000
Różnica z RPM strony
RPM reklamy to koszt, który reklamodawcy muszą zapłacić za każde 1000 wyświetleń reklamy w danej witrynie. RPM strony zapewnia wydawcom stawkę, jaką płacą za wyświetlenia reklam na swoich stronach internetowych, pomagając im zrozumieć wydajność strony.
CPM
CPM odnosi się do kosztu 1000 wyświetleń reklamy dla reklamodawcy. Aby obliczyć CPM, musisz znać koszt kampanii i całkowitą liczbę wyświetleń . Następnie stosujesz następującą formułę:
CPM = (koszt kampanii/ całkowita liczba wyświetleń) * 1000
Sprawdźmy przykład: reklamodawca ma budżet reklamowy w wysokości 5000 USD. Kampania CPM uzyskała 10 000 wyświetleń reklamy. Obliczmy CPM:
CPM = (5000/10 000 000 USD) *1000 = 0,5 USD
eCPM
eCPM to wskaźnik skuteczności reklamy. Oznacza to, że mierzy przychody generowane przez reklamy w ich witrynie. eCPM oznacza efektywny koszt na milion. Aby obliczyć eCPM, podziel przychody z reklam na baner lub kampanię przez tysiąc wyświetleń reklamy.
eCPM = przychody z reklam na baner / 1000 wyświetleń reklamy
Wydawcy zwykle używają tych danych do obliczania opłacalności reklamy displayowej. W odróżnieniu od CPM nie mierzy zasięgu, ale efektywne przychody z każdej kampanii CPM i CPC.
Dlaczego wydawcy powinni śledzić RPM strony?
RPM strony to kluczowy wskaźnik wydajności, który pozwala oszacować, ile zarabiasz na tysiąc wyświetleń strony.
Źródło
Dlaczego to ważne? Gdy użytkownicy przeglądają Twoją witrynę, nie wszystkie strony przyciągają taką samą uwagę. RPM strony pomaga wykrywać strony o niskich zarobkach i poprawiać wydajność. Ponieważ RPM jest bardzo zmienne, jeden dzień może być wysoki, a następnego spada. Dlatego tak ważne jest regularne mierzenie i wykorzystywanie wyników do ulepszania swoich strategii. Wskazówki w następnej sekcji mogą pomóc w zwiększeniu RPM strony.
4 wskazówki, jak zwiększyć RPM strony
Aby poprawić RPM strony, musisz popracować nad trzema głównymi obszarami: Twoją witryną, reklamami, które wyświetlasz w Twojej witrynie oraz odbiorcami odwiedzającymi Twoją witrynę. Mając to na uwadze, zobaczmy kilka wskazówek, które możesz zastosować, aby zwiększyć RPM:
1. Popraw ruch na swojej stronie
- Korzystaj z kierowania kontekstowego, aby pozyskiwać użytkowników o dużych zainteresowaniach : uzyskanie ukierunkowanego ruchu o dużych zainteresowaniach jest kluczem do zwiększenia przychodów na Twoich stronach. Posiadanie wystarczającego ruchu nie wystarczy, aby zarabiać na stronie. Odwiedzający muszą być zainteresowani . Dlatego kierowanie kontekstowe — wykorzystujące słowa kluczowe na stronie internetowej do wyświetlania reklam — staje się coraz ważniejsze dla wydawców i reklamodawców. Reklamy pozostają kontekstowo dopasowane do zapytań użytkowników, przyciągając więcej odwiedzających o dużym zamiarze.
- Zoptymalizuj szybkość ładowania reklam i witryny: nikt nie ma teraz cierpliwości, by czekać na załadowanie witryny. Według Google, jeśli Twoja witryna ładuje się dłużej niż 3 sekundy , ryzykujesz 40% współczynnikiem odrzuceń . Niektóre wskazówki, które mogą zmniejszyć szybkość ładowania strony, to optymalizacja obrazów, wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki i włączenie kompresji. Pamiętaj, że musisz również zoptymalizować reklamy, aby nie opóźniały ładowania strony. Możesz użyć narzędzia Google Page Speed Insights, aby sprawdzić szybkość ładowania swojej witryny.
Źródło
2. Popraw jakość i trafność swoich treści
- Skoncentruj się na jakości treści: treści dobrej jakości nie tylko przyciągają odwiedzających, ale także wydłużają czas, przez jaki użytkownicy pozostają w Twojej witrynie. Silne treści, do których Twoi odbiorcy mogą wrócić, wpływają na wszystkie inne wskaźniki.
- Trafne sugestie zwiększają zaangażowanie : użyj narzędzia do rekomendacji treści, aby zapewnić odwiedzającym odpowiednią treść. To nie tylko zwiększa ich czas spędzony na stronie, ale także zwiększa liczbę odsłon. Narzędzia takie jak CodeFuel prezentują trafne reklamy, które odpowiadają na zapytania użytkowników na Twojej stronie, pomagając poprawić RPM strony.
3. Ulepsz wyświetlane reklamy
- Użyj Odświeżania reklam – dzięki tej funkcji wyświetlasz wiele reklam w tym samym miejscu reklamowym temu samemu użytkownikowi. Po pewnym czasie na stronie, przewijaniu w dół lub innej czynności, reklama jest zastępowana innymi różnymi reklamami. Przyciąga to uwagę widza i może zwiększyć klikalność Twoich reklam.
- Optymalizuj widoczność reklam — zapewnienie, że reklamy będą widoczne, ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia przychodów. Więcej, gdy według eMarketera widoczność na pulpicie wynosi tylko 50%. Oznacza to, że połowa reklam przechodzi bez zauważenia przez użytkownika. Popraw układ i rozmieszczenie reklam — na przykład umieść reklamy między treściami — aby użytkownicy je zauważyli.
- Optymalizuj reklamy, formaty i rozmiary – odtwarzaj różne formaty, łącząc tekst i obrazy, wideo, multimedia i reklamy rozwijane. Oczywiście niektóre formaty reklam będą droższe za kliknięcie niż inne, co zwiększy RPM strony.
- Upewnij się, że reklamy są odpowiednie dla Twoich odbiorców – ustaw odpowiednie kierowanie dla swoich odbiorców. Wyświetlaj reklamy związane z szukanymi przez nich słowami kluczowymi , aby z większym prawdopodobieństwem je kliknąć. Jeśli Twoja witryna jest przeznaczona dla różnych odbiorców, możesz ustawić różne cele dla różnych sekcji lub tematów.
4. Daj wspaniałe wrażenia użytkownika
Odbiorcy prawdopodobnie nie przyszli do Twojej witryny, aby cierpieć z powodu ciągłych reklam i powiadomień. Przybyli, aby konsumować Twoje treści, badać i kupować Twoje produkty. Wspaniałe wrażenia użytkownika sprawiają, że Twoi odbiorcy są bardziej lojalni. (Nie często wracasz do tych samych witryn?) Dokładnie, chcesz być witryną, do której kierują się Twoi użytkownicy. Możesz mierzyć powtarzające się wizyty i współczynniki odrzuceń, aby poprawić wrażenia użytkownika. Lojalni użytkownicy z czasem zwiększą Twój RPM. Najważniejsze jest, aby maksymalnie ułatwić użytkownikowi osiągnięcie celu na stronie.
Zwiększ RPM strony dzięki CodeFuel
CodeFuel oferuje wydawcom wyższy zwrot z inwestycji dzięki rozwiązaniom, które zwiększają RPM strony, optymalizują ruch w wyszukiwarkach i angażują użytkowników. Chodzi o to, aby zarabiać na witrynie, jednocześnie utrzymując zaangażowanie i zainteresowanie odwiedzających poprzez dostarczanie odpowiednich reklam do wyszukiwania.
Dowiedz się, jak Codefuel pomaga wydawcom angażować użytkowników i zarabiać na ich treściach. Skontaktuj się z nami już dziś.