Jak poprawić średnią wartość zamówienia? 10 prostych i skutecznych wskazówek

Opublikowany: 2022-06-30

how to improve average order value blog post title with illustration related to e-commerce

Czy jesteś zadowolony z liczby swoich klientów, ale nie z poziomu swoich dochodów?

Pozwolę sobie zdradzić oczywistą tajemnicę: zwiększenie liczby klientów nie jest jedyną strategią na zwiększenie przychodów ze sklepu internetowego. Jednak poprawa średniej wartości zamówienia jest jedną z najskuteczniejszych strategii zwiększania dochodów.

Wszyscy wiemy, że większy ruch zazwyczaj prowadzi do zwiększenia przychodów dzięki większej liczbie klientów lub zamówień. Dlatego firmy entuzjastycznie angażują się w SEO i inne taktyki marketingowe.

Jednak samo posiadanie gości nie zawsze wystarcza. Musisz dołożyć wszelkich starań, aby „kupowali” jak najwięcej.

Istnieje kilka sposobów na poprawę średniej wartości zamówienia . W tym artykule pokażę Ci kilka prostych i skutecznych strategii, które możesz wdrożyć już dziś!

Jaka jest średnia wartość zamówienia?

Średnia wartość zamówienia (AOV) to wskaźnik używany przez sprzedawców do lepszego zrozumienia nawyków zakupowych konsumentów. Jest to średnia kwota każdej transakcji z zakupów dokonanych w Twoim sklepie internetowym.

Znajomość średniej wartości zamówienia Twojej firmy pozwala ocenić strategię cenową i działania marketingowe online, dostarczając informacji wymaganych do oszacowania długoterminowej wartości poszczególnych klientów.

Jak obliczyć średnią wartość zamówienia?

Średnia wartość zamówienia jest obliczana poprzez podzielenie całkowitego miesięcznego dochodu przez liczbę zamówień złożonych w danym miesiącu. Możesz obliczyć AOV dla dowolnego okresu czasu .

Załóżmy, że masz internetowy sklep odzieżowy z łącznymi przychodami 5000 USD, które pochodzą z 250 zamówień. Tak więc średnia wartość zamówienia wyniesie: 5000/250 = 20 USD

the equation for calculating average order value showing AOV equals revenue divided by number of orders

Przy obliczaniu AOV brana jest pod uwagę sprzedaż na zamówienie, a nie sprzedaż na klienta. Niezależnie od ilości zakupów klienta, każda transakcja liczona jest osobno.

Jak poprawić średnią wartość zamówienia w handlu elektronicznym?

Aby poprawić średnią wartość zamówienia , musisz wziąć pod uwagę następujące proste, ale praktyczne kroki:

1. Użyj wyskakujących okienek z zamiarem wyjścia

Wyskakujące okienko z zamiarem wyjścia to wyskakujące okienko, które pojawia się, gdy użytkownik zamierza opuścić witrynę. To ostatnia deska ratunku, aby skłonić użytkownika do pozostania i dokonania zakupu. I to działa.

an exit intent popup offering discount with two laptop images

Jak to będzie działać? Prosty.

Klienci mogą opuścić Twoją witrynę, jeśli nie zapewnia ona bezpłatnej dostawy lub jeśli ceny są zbyt wysokie. Oferując odwiedzającym możliwość otrzymania zniżki lub bezpłatnej dostawy za pomocą wyskakujących okienek, możesz zachęcić ich do pozostania na Twojej stronie i dokonania zakupu, ostatecznie wydając więcej, niż zamierzali.

Kluczem do sukcesu jest kreatywność, jeśli chodzi o wyskakujące okienka z zamiarem wyjścia.

Istnieje wiele różnych sposobów tworzenia wyskakujących okienek z zamiarem wyjścia, ale oto kilka wskazówek:

  • Upewnij się, że wyskakujące okienko odpowiada stronie, na której się pojawia.
  • Spraw, by oferta była nie do odparcia .
  • Upewnij się, że wyskakujące okienko jest łatwe do odczytania i nawigacji .
  • Dołącz przekonujące wezwanie do działania .
  • Przetestuj różne odmiany , aby zobaczyć, które najlepiej sprawdzają się w Twojej witrynie.

Zobacz także

  • 55 przykładów wyskakujących okienek z zamiarem wyjścia w celu zwiększenia konwersji
  • 13 narzędzi wyskakujących Killer Shopify z zamiarem wyjścia, aby zwiększyć retencję
  • 10 najlepszych wtyczek wyskakujących z zamiarem wyjścia do WordPressa w 2022 r.

2. Oferuj „Bezpłatną wysyłkę” i inne gratisy

Wielu klientów kusi oferta darmowej wysyłki.

Uwzględnienie bezpłatnej wysyłki jako zachęty może pomóc w zwiększeniu średniej wartości zamówienia .

Według raportu BigCommerce Shipping Through Shifting Expectations obejmującego 3000 konsumentów widać, że 84% dokonało zakupu, ponieważ wysyłka była bezpłatna, a 30% stwierdziło, że zawsze zwiększa rozmiar swoich zamówień, jeśli kwalifikuje się to do bezpłatnej wysyłki.

a screenshot of Burger King offering one dollar delivery fee with burgers, drink and fries images

Podobnie jak w przypadku bezpłatnej wysyłki, tutaj możesz zobaczyć giganta sieci fast food Burger King, który oferuje opłatę za dostawę w wysokości 1 USD, aby zachęcić klientów do złożenia lub sfinalizowania zamówienia.

Ale to nie jedyny sposób. Możesz również zwiększyć średnią wartość zamówienia , dołączając gratisy do każdego zakupu.

Gratisy mogą obejmować wszystko, od drobnego prezentu po zniżkę na przyszły zakup. To świetny sposób na pokazanie klientom, że doceniasz ich zakup i chcesz, aby wracali po więcej.

a screenshot of MAC cosmetics campaign offering discount and make up kit featuring product and a woman images

W powyższym przykładzie możesz zobaczyć słynną markę makijażową Mac oferującą świecący prezent w ramach swojej strategii marketingowej . Zawierały również wizualizacje produktów, przycisk CTA i wyskakujący kolor tła, aby upewnić się, że ich oferta przyciąga wzrok i wzywa do działania.

3. Łącz produkty lub twórz pakiety

Gdy firma łączy popularne towary sprzedawane pojedynczo w zestaw pudełkowy z obniżoną ceną, nazywa się to łączeniem produktów mieszanych . Klienci mogą kupować jeden lub dwa towary osobno lub wiele produktów zgrupowanych razem.

To świetny sposób na poprawę średniej wartości zamówienia , ponieważ klienci są bardziej skłonni do zakupu wielu produktów, gdy są one zgrupowane.

Jednym ze sposobów łączenia produktów jest pakowanie ich w paczki . Może to być pakiet do pielęgnacji skóry, który zawiera na przykład środek oczyszczający, serum i środek nawilżający. Lub może to być pakiet odzieży, który zawiera górę, dół i akcesoria.

a popup including a woman holding a pot of cream offering a moisturizer bundle

Pakiety to łatwy sposób na zachęcenie klientów do większych zakupów i mogą być świetnym sposobem na przeniesienie wolno sprzedających się produktów. Ponadto sprawia, że ​​Twój sklep wydaje się być punktem kompleksowej obsługi dla wszystkich ich potrzeb!

Możesz również oferować oferty pakietowe lub rabaty dla klientów, którzy kupią określoną liczbę przedmiotów. Zachęci to klientów do większych zakupów i ostatecznie zwiększy średnią wartość zamówienia.

4. Oferuj ograniczone czasowo specjalne promocje

Jedną z najprostszych odpowiedzi na pytanie „jak poprawić średnią wartość zamówienia” jest prowadzenie ograniczonych czasowo promocji .

Może to być wszystko, od wyprzedaży po prezenty, a nawet wprowadzenie nowego produktu. Skorzystaj z marketingu FOMO (Fear of Missing Out). Zachęć potencjalnych klientów do podjęcia szybkich działań, oferując ograniczone czasowo promocje.

Czas jest kluczowy, jeśli chodzi o promocje. Chcesz mieć pewność, że promujesz swoje produkty we właściwym czasie i we właściwy sposób.

an example of FOMO popup by Popupsmart including black balloons offering a limited time discount

Na przykład upominek może dobrze działać w czasie świąt, takich jak Święto Dziękczynienia lub Boże Narodzenie, a wyprzedaż może być lepiej zorganizowana pod koniec sezonu. Lub może to być po prostu zniżka na bezpłatną wysyłkę, z której można korzystać do końca dnia.

Zastanów się, co dzieje się w Twojej branży i co najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie. Opracuj strategię i planuj z wyprzedzeniem, a na pewno zobaczysz wyniki.

Zobacz także

  • 10+ przykładów e-maili marketingowych FOMO w celu zwiększenia konwersji 2022
  • 7 najlepszych wyskakujących okienek w Czarny piątek, które zwiększą sprzedaż

5. Sprzedaż dodatkowa lub cross-selling produktów komplementarnych

Jeśli klient już wydaje pieniądze w Twojej witrynie, upewnij się, że widzi wszystkie inne opcje uzupełniające zakupiony produkt.

Jedną z najbardziej dochodowych strategii jest sprzedaż do obecnej bazy klientów. Istnieje kilka badań, które pokazują, że jest to jedna z najlepszych metod zarabiania pieniędzy przez firmy.

Dlatego sprzedaż dodatkowa i cross-selling prawdopodobnie staną się ważniejsze, aby zapewnić skuteczny i długoterminowy sukces oraz poprawić średnią wartość zamówienia .

Możesz to zrobić na kilka sposobów. Jednym z nich jest sugerowanie powiązanych elementów na stronie kasy.

Innym jest umieszczanie rekomendacji produktów na stronach produktów. I wreszcie, możesz również wysyłać automatyczne wiadomości e-mail, które oferują klientom dodatkowe produkty w oparciu o to, co już kupili.

a popup aims to improve average order value by offering complimentary products including a scarf and a bag

Na przykład w witrynie e-commerce z odzieżą damską możesz zaproponować parę butów lub torebkę do oglądanej sukienki lub koszuli. Lub w witrynie e-commerce z wyposażeniem domu możesz zaproponować lampę lub dywanik do kanapy lub łóżka, które oglądają.

6. Rozpocznij program lojalnościowy

Świetnym sposobem na poprawę średniej wartości zamówienia jest utworzenie programu lojalnościowego dla klientów.

Ponieważ przeciętny konsument spędza mniej niż minutę na stronie internetowej, wątpliwe jest, że zobaczy większość oferty handlowej sprzedawcy i potencjalnych zakupów, co oznacza utratę znacznej możliwości dalszej sprzedaży.

Dobrą wiadomością jest to, że klienci, którzy są zadowoleni i usatysfakcjonowani, nadal kupują od Ciebie, wydają więcej niż inni, wydają więcej pieniędzy na każdą transakcję, są mniej niestabilni i częściej stają się zwolennikami marki.

Nowi konsumenci są drożsi w zdobywaniu i wydawaniu mniej pieniędzy niż lojalni, powracający klienci. Kluczem do sukcesu firmy jest to, aby konsumenci wracali po więcej.

a customer loyalty discount code popup example with a woman shopping illustration

Powyżej możesz zobaczyć przykładowe okienko z kodami rabatowymi dla lojalnych klientów.

Klienci, którzy są lojalni wobec produktów określonej firmy, nie mają wpływu na cenę ani dostępność. Woleliby poczekać – i być może zapłacić więcej – na ten sam poziom usług i produktu, do którego są przyzwyczajeni i cenią.

Program lojalnościowy można skonfigurować na kilka różnych sposobów.

Możesz przyznawać klientom punkty za każdy dokonany przez nich zakup lub oferować zniżki i gratisy dla klientów, którzy osiągnęli określony próg wydatków. Dzięki temu Twoi klienci będą zachęcać do ciągłego wydawania z Tobą coraz więcej.

Niezależnie od tego, który system wybierzesz, upewnij się, że informujesz klientów o swoim programie lojalnościowym, ułatwiasz im dołączenie, a korzyści są wystarczająco kuszące, aby zachęcić klientów do dalszych wydatków z Tobą.

To zachęci ich do pozostania z tobą. Im więcej wydają, tym więcej nagród otrzymują!

7. Miej w pełni działającą obsługę czatu na żywo

live chat statistics image with a man throwing money around illustration

Jeśli widziałeś post na blogu Popupsmart dotyczący statystyk czatu na żywo, wiesz, że oferowanie czatu na żywo zwiększa konwersje, a ostatecznie przychody.

79% firm twierdzi, że oferowanie czatu na żywo pozytywnie wpłynęło na sprzedaż, przychody i lojalność klientów. Widać więc, że czat na żywo ma bezpośredni pozytywny wpływ na poprawę średniej wartości zamówienia.

Konsumenci prawdopodobnie pozostaną lojalni wobec firmy oferującej wsparcie na czacie na żywo i ponownie kupują od firmy oferującej wsparcie na czacie na żywo. To jeden z najszybszych i najłatwiejszych sposobów obsługi klienta. Pozwala klientom zadawać pytania i uzyskiwać pomoc przy zamówieniach w czasie rzeczywistym.

8. Buduj zaufanie

Kiedy ludzie kupują w sklepie po raz pierwszy , niechętnie wydają dużo pieniędzy.

Istnieją różne strategie przekształcania nowoprzybyłych w stałych klientów. Skoncentruj się na personalizacji, e-mail marketingu i retargetingu.

Możesz używać wyskakujących okienek, które będą widoczne tylko dla klientów, którzy po raz pierwszy oferują zniżkę, darmową wysyłkę lub kody kuponów z minimalnym limitem zakupów, aby byli bardziej zmotywowani do dalszych zakupów .

Popupsmart welcome popup example for newcomers offering exclusive content for subscribers

Korzystanie z referencji to również skuteczny sposób na budowanie zaufania u każdego odwiedzającego. Zobacz przykład Packlane poniżej. Dołączyli wideo z referencjami, aby pokazać, jak odnieść sukces dzięki swoim niestandardowym produktom opakowaniowym.

a screenshot of Packlane's website showing a testimonial video with a man and a woman featuring

BaseCamp ma również długą listę referencji. Dobrze rozumiejąc tę ​​koncepcję, BaseCamp, narzędzie SaaS pomagające firmom zarządzać zespołami i zadaniami, wyróżnia niektóre z najbardziej znanych opinii użytkowników na swojej stronie docelowej.

9. Okresy próbne i prosta polityka zwrotów

Polityka zwrotów to regulamin, który sklep ustanawia w celu regulowania sposobu zwrotu i wymiany przez konsumentów niepożądanych produktów.

Polityka zwrotów informuje klientów o tym, jakie rzeczy mogą zostać zwrócone i dlaczego, a także o czasie, w którym zwroty są dozwolone.

W związku z budowaniem zaufania, kiedy klienci otwierają Twoją witrynę lub aplikację, chcą zobaczyć jasną politykę zwrotów i zwrotów, która określa zasady Twojego sklepu.

Ludzie często nie lubią robić zakupów w sklepach, gdy nie są pewni, czy proces zwrotu i zwrotu pieniędzy spełni ich oczekiwania.

Według Raportu Doradztwa Inwestycyjnego Accenture, 55% konsumentów chce taniej opcji wysyłki zwrotnej.

Return policy statistics with e-commerce related illustration and popupsmart logo

W tym samym badaniu stwierdzono, że polityka zwrotów ostatecznie wpływa na 80% sprzedaży. Klienci poczują się bezpieczniej, jeśli Twoje zasady zwrotów zostaną jasno przedstawione i będą bardziej skłonni zaufać Twojej firmie.

Podobnie długie okresy próbne świadczą o Twoim zaufaniu do jakości produktu. I to zapewnienie przechodzi na kupującego.

IKEA, na przykład, oferuje 90-dniowy okres próbny swoich materacy. Jeśli kupujący nie jest zadowolony z jego działania, może wrócić i po prostu wybrać inny. Kiedy wiedzą, że mogą łatwo zwrócić produkt, kupują więcej, co w konsekwencji zwiększa AOV.

10. Wykorzystaj w pełni media społecznościowe

Wszyscy są bardzo zaangażowani w media społecznościowe. A duża część tego ruchu woli kupować rzeczy po przeczytaniu ocen na arenie społecznościowej i obserwowaniu rzeczywistego użytkowania . W rzeczywistości wielu klientów kupuje produkt od Twojej firmy dopiero po przeczytaniu recenzji internetowej .

Udostępnianie opinii klientów na dedykowanym kanale społecznościowym Twojej firmy jest tutaj solidną taktyką . Możesz poprosić osoby o wpływie społecznościowym na recenzje produktów.

W dzisiejszych czasach fotografia w mediach społecznościowych oparta na wizerunku może pomóc Twojej firmie w rozwoju. Możesz także wykorzystać moc treści generowanych przez użytkowników (UGC) w wiadomościach e-mail, dołączając recenzje i wpisy w mediach społecznościowych od prawdziwych osób , które korzystały z Twoich produktów.

Media społecznościowe dostarczają treści generowane przez użytkowników. UGC zapewnia społeczny dowód, pokazując, co ludzie lubią i kupują, a także jak przedmioty pojawiają się w prawdziwym życiu.

Klienci są bardziej skłonni do zakupów, gdy widzą zdjęcia i filmy przedstawiające Twoją markę w akcji.

Ta taktyka może po prostu pomóc w poprawie AOV.

Zanim wyjdziesz...

Teraz, gdy znasz już sposoby na poprawę średniej wartości zamówienia , nadszedł czas, aby zastosować te wskazówki i zacząć widzieć wyniki!

Nie próbuj wszystkich metod poprawy średniej wartości zamówienia za jednym razem. Zamiast tego wypróbuj każdą opcję i ustal, która jest dla Ciebie najskuteczniejsza, a następnie trzymaj się tego, co działa.

Pamiętaj, że może trochę potrwać, zanim Twoje wysiłki zaczną się opłacać, ale dopóki pozostaniesz skoncentrowany i zmotywowany, powinieneś być w stanie w mgnieniu oka poprawić średnią wartość zamówienia .

I kto wie? Po zwiększeniu średniej wartości zamówienia możesz nawet zacząć zwiększać skalę swojej działalności i przenieść ją na wyższy poziom.

Często Zadawane Pytania

Dlaczego średnia wartość zamówienia jest ważna?

Średnia wartość zamówienia dostarcza informacji o zwyczajach zakupowych klienta, budżecie reklamowym online , a nawet cenie produktu . Poprawiając średnią wartość zamówienia, bezpośrednio zwiększasz swoją rentowność i wzrost przychodów.

Co to jest dobry AOV?

Średnia wartość zamówienia różni się w zależności od produktu i branży.

Oczywiście Twój AOV będzie wyższy , jeśli sprzedajesz luksusowe samochody, kosztowną biżuterię, meble itp.

Jeśli oferujesz takie rzeczy jak książki lub długopisy, Twoje AOV będzie niższe , ponieważ przedmioty, które sprzedajesz, są tańsze. Dobry AOV to często wyższa średnia wartość zamówienia niż konkurencja w Twojej niszy.

Czy średnia wartość zamówienia obejmuje rabaty?

Tak, potrącenia/rabaty klienta i inne istotne dane wejściowe mają bezpośredni wpływ na ogólną średnią wartość zamówienia. Krótko mówiąc, rabaty wpływają na ogólną średnią wartość zamówienia.

Sprawdź to!

  • 9 najlepszych praktyk w zakresie projektowania wyskakujących okienek, które sprawiają, że klienci kupują

  • Optymalizacja strony produktu 101: najlepsze wskazówki i przykłady

  • 10 najlepszych statystyk wzrostu e-commerce, które powinieneś wiedzieć

  • Najważniejsze statystyki zakupów online, które przeczytasz dzisiaj