Przegląd Google Ads: wszystko, co musisz wiedzieć
Opublikowany: 2018-01-17szybka nawigacja
- Wstęp
- Co to jest Google Ads?
- Struktura i konfiguracja konta Google Ads
- Jak działa Google Ads?
- Sieć wyszukiwania Google
- Jakie dane Google bierze pod uwagę?
- Koszt kliknięcia (CPC)
- Ranking reklamy
- Wynik Jakości
- Jak określić Wynik Jakości?
- Oczekiwany współczynnik klikalności (CTR)
- Trafność reklamy
- Doświadczenie strony docelowej
- Sieć reklamowa Google
- Jak działa sieć reklamowa Google?
- Czy mogę używać Google Ads do prowadzenia afiliacyjnych kampanii marketingowych?
- Wniosek
Wstęp
Wiele można powiedzieć o reklamie online i szerokich możliwościach, jakie daje każdemu zdeterminowanemu marketerowi.
Rzeczywiście, reklama online zapewnia lepszą interakcję z klientem, możliwość śledzenia zachowania użytkownika w czasie rzeczywistym, dokładne raportowanie wyników reklam i wiele więcej.
Mimo to jedną z najważniejszych zalet jest zdolność reklamodawców do dostarczania ukierunkowanych reklam swoim odbiorcom.
Rzeczywiście, głównym celem stojącym przed dzisiejszymi reklamodawcami jest dotarcie do właściwych klientów we właściwym czasie.
W tym sensie program reklamowy Google – Google Ads – pomaga skutecznie dotrzeć do użytkowników online.
Ponadto pozwala oferować konkretne rozwiązania potencjalnym klientom.
Wreszcie, Google Ads pomaga również w tworzeniu dodatkowej obecności w Internecie.
Czy jesteś gotowy na moją super specjalną recenzję Google Ads i mój całkowicie bezpłatny przewodnik po Google Ads?
Potrzebujesz pomocy Google Ads?
Gotowy na zajęcia Google Ads, których nigdy nie zapomnisz?
Czas nauczyć się Google Ads i sprawić, by padało jak szalone!
Co to jest Google Ads?
Google Ads to internetowy program reklamowy Google.
Umożliwia użytkownikom i firmom reklamowanie się i docieranie do odbiorców zainteresowanych produktami i usługami oferowanymi w sieci wyszukiwania Google oraz w sieci ich witryn partnerskich.
Podobnie jak w świecie marketingu afiliacyjnego, reklamodawcy w Google Ads płacą tylko za wyniki.
Jak?
Prosty!
Gdy ktoś klika jego reklamę, odwiedza jego witrynę, ogląda jego film w YouTube lub dzwoni do niego.
Innymi słowy, kiedy ich reklama odniesie sukces.
Korzystając z tekstowych reklam w wyszukiwarce, graficznych reklam displayowych, reklam wideo w YouTube lub reklam mobilnych w aplikacjach, reklamodawcy mogą dotrzeć do docelowych odbiorców za pomocą Google Ads, płacąc (licytując według różnych kryteriów) za umieszczenie ich reklam na górze stronę wyników wyszukiwania lub wyświetlać się w innych witrynach w sieciach Google.
Struktura i konfiguracja konta Google Ads
Chcesz wiedzieć, jak korzystać z Google Ads?
Chodźmy!
Podobnie jak każda inna platforma, konto Google Ads ma określoną strukturę, którą każdy reklamodawca musi znać, aby prowadzić skuteczne kampanie online.
Poniższy obrazek przedstawia strukturę konta.
Najwyższy poziom to poziom konta, na którym reklamodawcy mogą dostosować informacje rozliczeniowe i strefę czasową.
Każde konto ma kampanie, w tym w różnych grupach reklam.
Jeśli chodzi o grupy reklam, składają się one z reklam i określonych kryteriów kierowania, takich jak słowa kluczowe, odbiorcy, zainteresowania itp.
Istnieje nawet narzędzie propozycji słów kluczowych Google Ads, znane również jako Planer słów kluczowych Google Ads.
Możesz to sprawdzić tutaj!
W celu założenia konta w Google Ads reklamodawca powinien użyć adresu e-mail i hasła.
Logowanie do Google Ads jest bardzo proste.
Obowiązkowym warunkiem jest tutaj, aby ten adres e-mail był kontem Google (zarejestrowanym w Gmailu).
Dobre wieści?
To konto może służyć do logowania się do wszystkich produktów Google, w tym do reklam.
TAk!
Logowanie do Google Ads jest rzeczywiście proste.
Kolejny świetny aspekt?
Fakt, że po powiązaniu z kontem Google nie możesz używać swojego adresu e-mail do żadnego innego konta i produktu Google.
Oznacza to, że – jeśli planujesz zarządzać kilkoma kontami Ads – mam dla Ciebie złą wiadomość:
Nie da się!
W takim przypadku musisz utworzyć inne konto menedżera Google Ads.
Po utworzeniu reklamodawca będzie musiał skonfigurować swoją strefę czasową i szczegóły płatności.
Strefę czasową można zmienić tylko raz, natomiast ustawienia płatności pozostaną na zawsze.
Co robić?
Proponuję zwrócić szczególną uwagę na te szczegóły podczas tworzenia konta.
A co ze szczegółami rozliczeniowymi?
Tutaj reklamodawcy mogą wybierać między płatnościami ręcznymi i automatycznymi za pomocą karty debetowej lub kredytowej.
Jak działają płatności ręczne w Google Ads?
To sposób na przedpłatę za kampanię Google Ads.
Jeśli reklamodawca zdecyduje się dokonać płatności na kwotę 150 USD, koszt kampanii zostanie odjęty od tej kwoty.
W przypadku płatności automatycznych reklamodawcy są obciążani automatycznie po wyświetleniu reklam lub co 30 dni po ostatnim obciążeniu.
Jak działa Google Ads?
Ten kurs Google Ads ma się świetnie!
Ale poczekaj!
Zanim pozwolę wam zagłębić się w tajniki platformy i nauczyć was tworzenia pierwszej kampanii reklamowej online, jest coś, co musicie zrobić.
Co to jest?
Prosty.
Musisz przyjrzeć się bliżej!
Szczegóły, bracie!
Sprawdzimy kilka ważnych danych i czynników związanych z Google Ads.
Więcej?
Omówimy również podstawy dwóch głównych sieci:
Wyszukiwarka Google i sieć reklamowa Google.
Zajmijmy się najpierw siecią wyszukiwania Google, dobrze?
Sieć wyszukiwania Google
Gdybym miał opisać Google Ads jednym słowem, byłoby to słowo „aukcja”.
Wyobraźmy sobie, że szukasz iPhone'a w Google.
Jak widać na obrazku, podczas wyszukiwania w Google najczęściej będziesz sprawdzać reklamy znajdujące się nad i pod bezpłatnymi wynikami wyszukiwania na pierwszej i drugiej stronie wyszukiwarki.
Aby te reklamy mogły się wyświetlać, reklamodawcy muszą najpierw umieścić te same (lub podobne) słowa kluczowe w swoich kampaniach w Google Ads.
Jeśli skupisz się na powyższym przykładzie, będziemy odnosić się do takich słów kluczowych jak „iphone” oraz słów kluczowych, które są w jakiś sposób związane z iPhonem.
Załóżmy, że szukasz iPhone'a.
Wpisujesz iPhone'a na pasku wyszukiwania Google.
Po kliknięciu przycisku wyszukiwania Google zaczyna przeglądać wszystkich reklamodawców, którzy umieścili słowo kluczowe „iphone” (lub podobne słowa kluczowe) w swoich kampaniach w reklamach, i przeprowadza aukcję.
Jeśli więcej niż jeden reklamodawca licytuje iPhone'a o określoną lokalizację, a Google uzna, że słowo kluczowe odpowiada zapytaniu użytkownika, uruchamiana jest aukcja.
Wszystko dobrze.
Ale teraz pytasz:
„Co to za zdjęcia iPhone'a, które widzę nad reklamami?”
To reklamy i nazywają się reklamami produktowymi.
Są również prowadzone przez Ads.
Jednak zasada stojąca za tymi reklamami jest inna.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym konkretnym typie reklam Google?
Więcej szczegółów omówimy w kolejnych artykułach z tej serii Google Ads.
Na razie musisz tylko wiedzieć, że reklamy produktowe mogą pojawiać się również w szybkim wyszukiwaniu Google.
Wracając do aukcji i słów kluczowych:
Aby reklamy były wyświetlane w Google, wyszukiwarka bierze pod uwagę pewne dane.
Jakie dane Google bierze pod uwagę?
Zastanawiasz się, jakie dane Google bierze pod uwagę, aby wyświetlać reklamy w Google Ads?
Sprawdź je teraz!
Koszt kliknięcia (CPC)
Gdy reklamodawcy wstawiają słowa kluczowe w swoich kampaniach, muszą zdecydować, ile chcą wydać, gdy użytkownicy klikną ich reklamy.
Biorąc pod uwagę konkurencję i maksymalną kwotę, jaką reklamodawcy są skłonni wydać (jest to wybrany przez nich maksymalny CPC, który zwykle jest niższy niż rzeczywisty CPC, który płacą), Google wstawi reklamę w SERP.
Skoro mam na myśli lokalizację, czas przejść do kolejnego wskaźnika, na którym Google zależy.
Ranking reklamy
Ranking reklamy odpowiada za pozycję, jaką Twoje reklamy zajmą na stronie wyników wyszukiwania Google.
Opiera się na dwóch rzeczach:
- maksymalną stawkę za dane słowo kluczowe (maksymalny CPC wybrany przez reklamodawcę dla swoich słów kluczowych)
- kolejny dość ważny wskaźnik zwany Wynikem Jakości
Chcesz zobaczyć, jak obliczany jest ten ranking reklamy?
Kliknij tutaj!
Wynik Jakości
Kolejna ważna metryka?
Wynik Jakości Google Ads.
O to właśnie chodzi w reklamach.
Oznacza to, jak trafna jest Twoja strona docelowa i reklamy w stosunku do wybranych słów kluczowych.
Wynik jest obliczany w skali 1-10, gdzie 10/10 oznacza w zasadzie, że masz najskuteczniejsze słowa kluczowe.
Jak określić Wynik Jakości?
Przyjrzyjmy się trzem konkretnym czynnikom, dobrze?
Oczekiwany współczynnik klikalności (CTR)
Zanim zdefiniuję oczekiwany współczynnik klikalności, spójrzmy najpierw na sam CTR.
CTR to wskaźnik, który mierzy, jak często użytkownicy, którzy widzą Twoje reklamy, klikają i jak skuteczne są Twoje słowa kluczowe i reklamy.
Wzór na obliczenie CTR jest prosty:
Łączna liczba kliknięć podzielona przez łączną liczbę wyświetleń razy 100.
Załóżmy, że Twoja reklama ma 20 kliknięć i została wyświetlona 5000 razy.
CTR tej konkretnej reklamy wyglądałby mniej więcej tak:
20/5000 = 0,4% CTR
Oczekiwany współczynnik klikalności jest ściśle powiązany z samym CTR.
Mierzy oszacowane przez Google prawdopodobieństwo, że widzowie reklamy klikną reklamy wyświetlane dla określonego słowa kluczowego.
Obliczając oczekiwany CTR, Google bierze pod uwagę dane historyczne słów kluczowych (ich skuteczność) na podstawie pozycji Twoich reklam.
Możliwe oceny oczekiwanego współczynnika klikalności, jakie mogą uzyskać reklamodawcy, to „powyżej średniej”, „średniej” lub „poniżej średniej” przy użyciu tylko słowa kluczowego w dopasowaniu ścisłym.
Przewidywany CTR pomaga zrozumieć prawdopodobieństwo, że użytkownicy klikną Twoje reklamy wyświetlane dla określonego słowa kluczowego.
Stan „poniżej średniej” oznacza, że reklama nie wzbudza żadnego konkretnego zainteresowania, aby przyciągnąć użytkowników do Twojej witryny i wykonać pożądane działanie reklamodawcy.
Ponadto niski CTR negatywnie wpływa na Wynik Jakości, a także wpływa na koszty kampanii, które oczywiście będą wyższe.
Trafność reklamy
Te dane łączą słowa kluczowe z reklamami.
Pokazuje, jak trafne są wybrane słowa kluczowe dla Twoich reklam.
Podobnie jak w przypadku oczekiwanego CTR, trafność reklamy ma trzy stany mierzące tę trafność:
„Poniżej średniej”, „średnia” lub „powyżej średniej”.
Doświadczenie strony docelowej
Pamiętasz przykład z iPhone'a?
Wróćmy do tego szybko!
Załóżmy, że w internetowej stratosferze jest użytkownik.
Ten facet szuka iPhone'a 6s.
Klika Twoją reklamę i trafia na Twoją stronę, która oferuje mu różne typy iPhonów.
Na tym właśnie polega jakość strony docelowej:
Konfigurowanie odpowiednich docelowych adresów URL dla reklam, a następnie kierowanie użytkowników do treści, których szukają.
Jakość strony docelowej wpływa bezpośrednio na ranking reklamy, CPC i pozycję w aukcji reklam.
Ponadto słaba wrażenia użytkownika może zmniejszyć liczbę wyświetleń Twoich reklam.
Sieć reklamowa Google
Czas na sieć reklamową Google!
Sieć reklamowa Google (GDN) to drugi główny segment sieci Google.
Według zewnętrznych źródeł GDN dociera do 90% wszystkich internautów i posiada ponad 2 miliony stron internetowych.
Częścią sieci reklamowej Google są serwisy takie jak Google Finance, Gmail, Blogger, YouTube oraz inne serwisy i aplikacje mobilne będące partnerami Google (witryny Google AdSense, DoubleClick Ad Exchange itp.)
Na poniższym obrazku widać przykład reklamy znajdującej się w witrynie należącej do sieci reklamowej Google.
Jak już wspomniałem, sieć reklamowa Google umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych wraz z innymi typami formatów, takimi jak reklamy graficzne (banerowe), wideo (YouTube) lub multimedialne (HTML, Flash).
Jak działa sieć reklamowa Google?
W przeciwieństwie do sieci wyszukiwania Google sieć reklamowa Google działa bardziej jak świadomość marki Twojego produktu lub usługi.
Chwyta klienta na wcześniejszym etapie procesu zakupowego.
Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowy samochód.
Większość osób zaczyna sprawdzać cenę, model i najlepszy czas na zakup samochodu w Internecie.
Co więc robić?
Uchwyć tę ekscytującą aktywność.
Jak?
Wstawiaj w reklamach słowa i wyrażenia, które są istotne dla Twoich produktów i usług (kierowanie kontekstowe).
Następnie platforma zaczyna skanować zawartość stron internetowych, będących częścią GDN, które są powiązane z Twoimi słowami kluczowymi.
Następnie wyświetla reklamy tekstowe potencjalnym klientom.
Inny typ kierowania dostępny w sieci reklamowej Google?
Możesz kierować reklamy według danych demograficznych, zainteresowań i tematów, różnych grup odbiorców.
Możesz nawet wyświetlać reklamy w wybranych witrynach (wybranych miejscach docelowych).
Niewątpliwie w sieci wyszukiwania i reklamowej Google Ads, ale także na wielu innych platformach, takich jak AdRoll, Retargeter czy Facebook, dostępna jest bardzo zaawansowana funkcja kierowania.
Co to jest, pytasz?
Retargeting (remarketing Google Ads).
To naprawdę jedna z tych podstaw Google Ads!
Ta opcja jest odpowiednia dla tych użytkowników, którzy opuścili witrynę reklamodawcy bez wykonania żądanego działania:
Zakup, zapisanie się do newslettera lub inne.
Informacje o tej grupie odbiorców są umieszczane na określonych listach remarketingowych, które reklamodawca może skonfigurować w systemie reklam na podstawie identyfikatora pliku cookie użytkownika.
System Google Ads uwzględnia te informacje.
Następnie zaczyna wyświetlać tym użytkownikom reklamy przypominające w odwiedzanych przez nich witrynach GDN.
Czy mogę używać Google Ads do prowadzenia afiliacyjnych kampanii marketingowych?
Jesteś marketingowcem afiliacyjnym, prawda?
Oznacza to, że długo czekałeś na tę odpowiedź.
Czas to rozdać.
Odpowiedź brzmi tak.
O tak!
Uważaj jednak.
Powinieneś zrozumieć, że reklamy są bardzo restrykcyjne, jeśli chodzi o marketing afiliacyjny i niektóre z jego podejrzanych praktyk.
Oznacza to, że przed uruchomieniem jakichkolwiek reklam zdecydowanie musisz zapoznać się z ich zasadami.
Co więcej, musisz również zapewnić wysokiej jakości witrynę lub stronę docelową, na której możesz podkreślić zalety reklamowanego produktu lub usługi.
Ponadto musisz WYSYŁAĆ WSZYSTKI RUCH Z REKLAMKI NA TA STRONĘ.
Zdecydowałem się użyć tutaj wersalików, ponieważ większość afiliantów korzysta z przekierowań na inne strony internetowe.
Jest to całkowicie zabronione w Google Ads.
Ujmijmy to tak, aby nie było złudzeń:
W reklamach zabronione są podejrzane praktyki.
Jeśli chcesz odnieść sukces na tej platformie, powinieneś być gotowy do dostarczania wysokiej jakości treści.
Musi odpowiadać temu, czego szukają użytkownicy.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
Musisz sprawdzić warunki każdego programu partnerskiego, aby upewnić się, że są one zgodne z metodami promocji, na które chcesz się zdecydować.
Więcej?
Za ten festiwal Google Ads należy zapłacić wysoką cenę.
Jeśli chodzi o reklamę, Google Ads jest jednym z najbardziej konwertujących źródeł ruchu.
Jednak koszt Google Ads to nie żart.
W rzeczywistości może być dość drogi.
Ceny Google Ads są wysokie.
Rozważasz prowadzenie kampanii reklamowych?
Oprócz rozmowy z zespołem pomocy Google Ads na temat konta Google Ads, możesz wykonać następujące czynności:
Sprawdź sekcję pomocy.
Wszystko jest całkiem zorganizowane.
To prawie jak Google Ads dla głupków.
Możesz łatwo nauczyć się podstaw (chociaż nie jest to zalecane dla początkujących).
Wniosek
To wszystko w przypadku tego szkolenia Google Ads.
Wiesz już, co to jest Google Ads, jak działa Google Ads i jesteś gotowy do działania.
Masz teraz certyfikat Google Ads dotyczący niesamowitej wiedzy, przyznany przeze mnie, eksperta Google Ads z Mobidea Academy.
Z ponad 1,2 milionami reklamodawców i niedawną dominacją firmy na rynku reklam w wyszukiwarkach mobilnych, Google Ads będzie kontynuował swój niesamowity sukces w nadchodzących latach.
Jeśli sprzedajesz prawdziwy produkt lub usługę, Twoja witryna przekonwertuje. Jeśli przestrzegasz zasad Google AdWords, masz świetną konfigurację kampanii i przyzwoity budżet do przetestowania, z pewnością możesz sprawić, że reklamy będą padać.
Świetne zarządzanie Google Ads pozwoli Ci tworzyć kampanie i czerpać korzyści.
Inna rzecz:
Nie pozwól, aby ten artykuł był jedynym źródłem informacji o Google Ads.
Dowiedz się więcej o narzędziu podglądu Google Ads, edytorze Google Ads i nie tylko, odwiedzając oficjalny blog Google Ads!
Twoje zdrowie!
Zobacz też:
- Reklamodawcy a wydawcy: różnice i status relacji
- Jak korzystać z kierowania w kampanii zakupu mediów?
- Projekt banera dla marketingu afiliacyjnego: ostateczny przewodnik
- Najlepsze źródła ruchu dla profesjonalistów marketingu afiliacyjnego
- AdSense a marketing afiliacyjny: ostateczny przewodnik na rok 2018
- Szkolenie Google Ads: lista najlepszych kursów i przewodników w 2018 r.