Kompleksowy przewodnik po korzystaniu z Google Adwords

Opublikowany: 2021-12-24

1. Co to jest Google Adwords?

Google Adwords (lub Google Ads) to platforma reklamowa udostępniana przez Wyszukiwarkę. W tym miejscu reklamodawcy mogą licytować słowa kluczowe, aby ich reklamy były wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Następnie za każdym razem, gdy reklama zostanie kliknięta, Google obciąża reklamodawcę opłatą. Ta metoda reklamowa nazywa się Pay Per Click (PPC) i w ten sposób zarabia Google. W kolejnych rozdziałach omówię sposób obliczania tej opłaty.

2. Terminologia Google Adwords

Wyszukiwane hasła : wyszukiwane hasła to słowa lub wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google.

Słowa kluczowe : słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, które konfigurujesz w swojej kampanii, aby określić, gdzie wyświetlane są Twoje reklamy. Słowa kluczowe niekoniecznie muszą być takie same jak wyszukiwane hasła; jedno słowo kluczowe może być wyświetlane wielu różnym wyszukiwanym słowom powiązanym z tym słowem kluczowym dzięki zastosowaniu typów dopasowania słów kluczowych, o których można się dowiedzieć w sekcji 5 .

Markowe słowa kluczowe : słowa lub wyrażenia zawierające nazwę marki lub odmianę nazwy marki. Na przykład: słuchawki Sony.

SERP : strony wyników wyszukiwania. To jest strona, która pojawia się, gdy szukasz czegoś w Google.

Ranking reklamy : jest to wartość, której Google używa do określenia pozycji Twojej reklamy w SERP. Ta wartość jest obliczana głównie na podstawie kwoty stawki, wyniku jakości i oczekiwanego wpływu rozszerzeń. Więcej informacji o rankingu reklamy znajdziesz w sekcji 4 .

Tekst reklamy (tekst reklamy) : dotyczy całego tekstu reklamy w Google.

Kliknięcia : każde kliknięcie reklamy jest liczone jako jedno kliknięcie.

Wyświetlenia : każde wyświetlenie reklamy na stronie wyników wyszukiwania jest liczone jako jedno wyświetlenie.

CTR (Click-Through Rate) : prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy. Te dane są obliczane na podstawie kliknięć/wyświetleń. Na przykład, jeśli liczba wyświetleń wynosi 100, a kliknięć 10, CTR wynosi 10/100, co równa się 10%. Oznacza to, że reklama jest klikana za każde 10 jej wyświetlenia.

CPC : oznacza koszt kliknięcia, czyli kwotę, jaką płacisz za każde kliknięcie reklamy.

Planer słów kluczowych Google : to bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google, którego reklamodawcy mogą używać do generowania propozycji słów kluczowych. Możesz dowiedzieć się, jak korzystać z GPK w Rozdziale 10.

Rozszerzenia reklam : to dodatkowe informacje, które można dodać do tekstu reklamy, aby dać użytkownikom więcej powodów do klikania reklam. Możesz dowiedzieć się o nich więcej w sekcji 9, krok #5.

3. Skąd wiesz, czy Google Adwords działa dla Twojej firmy?

Google Adwords jest jedną z największych platform reklamowych w ostatniej dekadzie, a miliony reklamodawców wyświetlają swoje produkty na tej platformie.

Nie musi to jednak oznaczać, że Google Ads sprawdzi się w Twojej firmie. Jednym z powodów jest na przykład to, że Twój produkt jest bardzo nowy i nikt o nim nigdy nie słyszał. Jeśli chodzi o Google Ads, Twoje reklamy nie będą wyświetlane, chyba że ludzie będą szukać Twojego produktu. Oznacza to, że jeśli nikt nie wie o Twoim produkcie, nie będzie go szukać, a zatem nie ma sensu wyświetlać Twoich reklam w Google. Sprowadza się to do zachowań konsumenckich.

Możesz pomyśleć o Uberze. Kiedy pojawił się po raz pierwszy, nikt nie powiedział, że będę szukać Ubera w Google, ponieważ nie znali nawet koncepcji Ubera, nie mówiąc już o marce.

Przejdźmy więc od razu do tego, jak sprawdzić, czy Google Ads może działać w przypadku Twojego produktu.

3.1. Oceń potencjał ruchu, przeprowadzając badanie słów kluczowych

Badanie słów kluczowych polega na umieszczeniu listy potencjalnych słów kluczowych w Planerze słów kluczowych Google, aby dowiedzieć się, ile osób szuka Twojego produktu w Google. W ten sposób dowiesz się, czy warto włączyć Google Ads.

Spróbujmy „kursów projektowania online” w lokalizacji w USA.

Kluczowym wskaźnikiem oceny słowa kluczowego jest liczba osób, które miesięcznie wyszukują dane słowo kluczowe. Jeśli Twoja lista słów kluczowych ma duże ilości, jest to dobry wskaźnik, że wiele osób szuka w Google Twojego produktu lub usługi.

Z drugiej strony, jeśli Twoje słowa kluczowe mają tylko od jednego do dwustu wyszukiwań miesięcznie, oznacza to, że Twój produkt może być zbyt niszowy, aby oczekiwać znacznego wzrostu sprzedaży z Google Ads.

Możesz przejść do sekcji 7 tego artykułu, aby dowiedzieć się, jak korzystać z Planera słów kluczowych Google i wypróbować tę metodę.

3.2. Czy Twój produkt trudno sprzedać bez zdjęć?

Chociaż istnieją produkty, które można sprzedawać bez wsparcia obrazów, takie jak kurs projektowania, istnieją inne, które bardzo trudno sprzedać bez atrakcyjnych obrazów (ubrania są najbardziej oczywistym przykładem).

Google nie jest dobrą platformą dla tej drugiej kategorii, ponieważ wyświetlane reklamy to tylko tekst.

Jeśli więc Twój produkt nie może sprzedawać się bez zdjęć, rozważ reklamę na Facebooku lub Instagramie. Na tych dwóch platformach możesz być tak kreatywny dzięki zdjęciom, jak tylko potrafisz.

3.3. Przeprowadź badania konkurencji:

Czy badania konkurencji polegają na ustaleniu, czy Twoja konkurencja reklamuje się w Google. Możesz to zrobić, wyszukując docelowe słowa kluczowe w Google i sprawdzając, czy są na nie inni reklamodawcy. Jeśli tak, oznacza to, że Twoja konkurencja konwertuje sprzedaż za pomocą Google Ads, co oznacza, że ​​ludzie szukają Twojego produktu w Google, co oznacza, że ​​nadszedł czas, aby się zapisać!

4. Jak działa ranking reklam Google?

4.1. Co to jest ranking reklamy?

Ranking reklamy to pozycja, na której reklama jest umieszczona w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli Twoja reklama pojawi się na drugim miejscu, Twój ranking reklamy jest na drugim miejscu.

Google wyświetla maksymalnie 4 reklamy na górze strony wyników wyszukiwania. O rankingu reklamy decyduje kilka czynników.

4.2. Jakie czynniki decydują o rankingu reklamy?

Google Ads działa w zasadzie w taki sam sposób, jak aukcja, co oznacza, że ​​im lepiej licytant spełnia wymagane kryteria, tym wyżej może zająć pozycję. Oznacza to również, że ranking reklamy w SERP może się zmieniać za każdym razem, gdy przeprowadzane jest wyszukiwanie. Możesz pojawić się jako pierwszy w tym wyszukiwaniu, ale drugi w następnym, ponieważ w tym ułamku sekundy Twoja konkurencja zdecydowała się podnieść swoją stawkę.

Oto wzór Google na ranking reklamy (ranking reklamy jest obliczany jako wynik):

Ranking reklamy = Maks. stawka * Wynik Jakości * Spodziewany wpływ rozszerzenia

Najwyższy ranking reklamy zajmuje pierwszą pozycję, drugi najwyższy ranking otrzymuje drugą i tak dalej.

+) Maksymalna oferta

Maksymalna stawka to maksymalna kwota, jaką zgadzasz się zapłacić Google za kliknięcie Twojej reklamy. Jest ustawiany podczas tworzenia kampanii i tylko w celu określenia rankingu reklamy.

Kwota, jaką Google faktycznie pobiera za kliknięcie, przez większość czasu jest mniejsza niż maksymalna stawka. Ta kwota nazywa się rzeczywistym kosztem kliknięcia. Wyjaśnię to w sekcji 5.

+) Wynik Jakości

Wynik Jakości to szacunkowy wynik, jaki Google przyznaje Twojej reklamie. Jest obliczany w skali 1-10 i oparty na trzech czynnikach -

  • trafność tekstu reklamy
  • łatwość obsługi strony docelowej
  • oczekiwany CTR.

Im bardziej trafny jest tekst reklamy dla użytkownika, tym bardziej przyjazna dla użytkownika jest strona docelowa i im wyższy oczekiwany CTR, tym wyższy Wynik Jakości. Wyższe Wyniki Jakości mogą prowadzić do niższych CPC i lepszych pozycji reklam. Oto jak możesz sprawdzić swój Wynik Jakości.

Oczekiwany CTR

Oczekiwany CTR to oszacowanie przez Google prawdopodobieństwa kliknięcia Twojej reklamy. Google oblicza CTR, biorąc pod uwagę skuteczność słowa kluczowego w przeszłości i dopasowanie tekstu reklamy do słowa kluczowego.

Istnieją trzy poziomy oczekiwanego CTR, które możesz uzyskać:

  • Średnia i powyżej średniej: Dobrze jechać!
  • Poniżej średniej: tekst reklamy może nie pasować do słowa kluczowego. Należy ponownie ocenić tekst reklamy i upewnić się, że pasuje on do intencji wyszukiwania tego słowa kluczowego.

+) Oczekiwany wpływ rozszerzeń

Rolą rozszerzeń w rankingu reklamy jest zachęcanie reklamodawców do używania i optymalizacji rozszerzeń. Google zauważa, że ​​rozszerzenia są ważne dla użytkowników, ponieważ zapewniają potencjalnym klientom dodatkowe informacje i dodatkowe sposoby na podjęcie działania (takie jak „kliknij, aby połączyć”, „kliknij, aby wysłać wiadomość”, rozszerzenie lokalizacji, linki do podstron prowadzących do głębszych stron, itp).

Dodanie rozszerzeń pomaga zwiększyć jakość reklam i CTR. Zachęcając do korzystania z rozszerzeń, zarówno Google, jak i reklamodawcy mogą uzyskać wyższy CTR i więcej płatnych kliknięć.

5. Trzy typy dopasowania słów kluczowych

Typy dopasowania słów kluczowych to limity, które można ustawić dla słów kluczowych, aby decydować o sposobie wyświetlania reklam. Wyobraź sobie, że Google nie podało tych parametrów i musiałbyś wprowadzić każde słowo kluczowe, którego chciałeś użyć, byłoby to szalenie czasochłonne i wyczerpujące. Jednak w przypadku typów dopasowania słów kluczowych wystarczy wpisać tylko jedno słowo kluczowe i na podstawie tego, które Google znajdzie podobne do wyświetlania reklam. Istnieją trzy typy dopasowania słów kluczowych: dopasowanie do wyrażenia, dopasowanie ścisłe i dopasowanie przybliżone. Wskoczmy do każdego z nich.

5.1. Dopasowanie zdania

Typ dopasowania do wyrażenia jest definiowany przez parę cudzysłowów podczas konfigurowania go w kampanii. Na przykład „opony samochodowe” .

Dopasowanie do wyrażenia to wszystkie słowa kluczowe zawierające oryginalne słowo kluczowe w dokładnie tej samej kolejności. Jeśli na przykład Twoje oryginalne słowo kluczowe to „opony samochodowe” i zastosujesz do niego dopasowanie do wyrażenia, słowo kluczowe „opony samochodowe” w dopasowaniu do wyrażenia może wyświetlić Twoją reklamę w wynikach wyszukiwania takich haseł, jak „opony do samochodów osobowych”, „najniższa cena opon samochodowych”, „najlepsze opony samochodowe”.

Jak widać, wszystkie te wyszukiwane hasła zawierają oryginalne słowo kluczowe dodane przed lub po nim. Ten typ dopasowania pozwoli Ci kierować reklamy na wiele długich słów kluczowych, które pasują do oryginalnego. Te słowa kluczowe z długim ogonem są często niewiarygodnie tanie ze względu na małą liczbę wyszukiwań. Jednak liczba wyszukiwań setek z nich może szybko stać się czymś wielkim.

5.2. Dokładne dopasowanie

Dokładny typ dopasowania jest określony przez parę nawiasów. Na przykład [opony samochodowe] .

Ten działa dokładnie tak, jak brzmi, dopasowanie ścisłe jest kierowane tylko na słowo kluczowe, którego używasz. To jest, gdy chcesz skoncentrować się tylko na jednym słowie kluczowym bez powodowania wyświetlania reklam przez inne słowo kluczowe. Jeśli na przykład zastosujesz dopasowanie ścisłe do [opony samochodowe], wywołane zostanie tylko to słowo kluczowe lub jego bardzo zbliżona odmiana, np. „opony samochodowe” lub „opona samochodowa”; nie dodano żadnego dodatkowego słowa.

Tak, wyglądają dokładnie tak samo, o co chodzi w tym typie dopasowania. Kierowanie tutaj jest bardzo szczegółowe, co jest świetną opcją, gdy masz bardzo dochodowe słowo kluczowe i nie chcesz, aby żadne inne słowo kluczowe kradło jego ruch.

5.3. Dopasowanie przybliżone:

Dopasowanie przybliżone jest definiowane przez samo słowo kluczowe; nic więcej nie dodało. Na przykład opony samochodowe .

Ostatnim typem dopasowania Google Adwords jest dopasowanie przybliżone, które jest domyślnym dopasowaniem na początku konfiguracji kampanii. Oznacza to, że jeśli chcesz użyć dopasowania przybliżonego, wystarczy wpisać słowo kluczowe, ale w przypadku dopasowania ścisłego i do wyrażenia musisz dodać parę nawiasów lub cudzysłowów.

Dzięki temu typowi dopasowania uzyskasz najszerszy zakres słów kluczowych, począwszy od błędów pisowni, synonimów, podobnych wyszukiwań i innych zbliżonych odmian. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama była wyświetlana dla jak największej liczby wyszukiwanych haseł, jest to opcja, którą możesz wybrać. Jeśli na przykład zastosujesz dopasowanie przybliżone do opon samochodowych, Twoje reklamy będą się wyświetlać po wyszukiwanych hasłach, takich jak „najlepsze recenzje opon”, „najlepsze opony samochodowe”, „wymiana opon samochodowych”, „sprzedaż opon i felg”, „samochód opony”, „opony samochodowe, SUV-y i ciężarowe” i możesz jechać cały dzień.

Będzie to w zasadzie wszystko, co zawiera część oryginalnego słowa kluczowego, co może szybko dodać do setek różnych kombinacji oryginalnego słowa kluczowego. Twoja reklama w tym przypadku dotrze do jak najszerszego grona odbiorców, ale przyniesie również mnóstwo nieistotnych kliknięć.

6. Składniki tekstu reklamy

6.1. Nagłówki

Nagłówki to niebieski tekst u góry tekstu reklamy. W tym miejscu wyszukujący mogą kliknąć, aby przejść do Twojej strony docelowej. Ta część tekstu reklamy przyciąga uwagę wyszukiwarek, dlatego musi być ściśle związana z ich wyszukiwanymi hasłami.

Oznacza to, że jeśli ktoś szuka „słuchawek Bluetooth”, Twoja reklama powinna być „słuchawki Bluetooth”, a nie, powiedzmy, „słuchawki z redukcją szumów”.

Nagłówki składają się z 3 części o nazwach H1, H2 i H3 oddzielonych pionową linią od lewej do prawej. H1 i H2 są zawsze wyświetlane w reklamie, jeśli je skonfigurujesz, H3 nie zawsze, ale zależy to od tego, jak bardzo trafne jest Google dla wyszukiwanego hasła użytkownika. Dla każdego H masz 30 znaków; spacje wliczone.

6.2. URL

URL to zielony tekst tuż pod nagłówkami. To nie jest link, który można kliknąć, ale jest dostępny tylko do celów wyświetlania; dlatego jest również nazywany wyświetlanym adresem URL. Masz 15 znaków na ukośnik, aby napisać coś atrakcyjnego, korzystnego lub najbardziej uderzającego w reklamowanym produkcie. Możesz dowiedzieć się, jak w pełni wykorzystać tę małą linijkę tekstu tutaj.

6.3. Opis

Opis to 90-znakowa część tekstowa tuż pod adresem URL. W tym miejscu możesz pochwalić się najlepszymi korzyściami, jakie Twój produkt i Twoja firma mogą przynieść użytkownikowi, jeśli kupią od Ciebie, takie jak gwarancja, zasady wysyłki, rabaty itp. Możesz dowiedzieć się, jak napisać zabójczy opis dla swojego tekst reklamy tutaj.

6.4. Rozszerzenia

Pod opisami znajdują się rozszerzenia reklam. Rozszerzenia reklam to dodatkowe fragmenty informacji, które można umieścić w kopii tekstowej. Należą do nich przyciski połączeń, informacje o Twojej lokalizacji, linki do innych stron Twojej witryny, dodatkowy tekst i tak dalej.

Chociaż konfigurowanie rozszerzeń w reklamie jest bezpłatne, te fragmenty mogą przynieść wiele korzyści, takich jak większa liczba kliknięć i wyższy CTR. Tutaj możesz przeczytać obszerny przewodnik na temat tego, co rozszerzenia mogą dla Ciebie zrobić i jak z nich korzystać.

7. Dwie proste, ale skuteczne taktyki, aby napisać świetny tekst reklamy

Jedyną rzeczą, o którą wszyscy umierają, gdy chcą rozwijać swój biznes w Internecie, jest ruch. Sklep internetowy bez ruchu jest jak sklep stacjonarny bez odwiedzających. A jaki jest najszybszy sposób na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie? Reklama. Reklamowanie się w Google oznacza uzyskanie jak największej liczby kliknięć, ponieważ kliknięcia to użytkownicy, a aby to osiągnąć, musisz upewnić się, że tekst reklamy jest wystarczająco atrakcyjny i przekonujący, aby przyciągać kliknięcia. Oto cztery potężne taktyki, których możesz użyć do napisania zabójczych kopii reklam.

7.1. Użyj nagłówków, aby pokazać wyszukiwarkom, jak rozwiążesz ich problemy

Pisanie nagłówków dla większości ludzi zaczyna się i kończy na wpisaniu właściwego słowa kluczowego. W końcu słowo kluczowe reprezentuje to, czego szuka użytkownik, więc to właśnie przeczyta jako pierwszy. Problem polega na tym, że Twoja konkurencja używa tego samego słowa kluczowego, a kiedy wszyscy wyświetlają to samo słowo kluczowe, nikt tak naprawdę się nie wyróżnia.

Ludzie klikają reklamę, ponieważ myślą, że da im to, czego chcą lub pomoże rozwiązać ich problem. Aby więc wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę wyszukiwarek, Twoje nagłówki muszą pasować do celu końcowego. Zastanów się więc, jaki problem próbuje rozwiązać wyszukiwarka lub czego oczekuje, a następnie daj im znać, że możesz zaspokoić ich potrzebę w nagłówkach. Oto kilka reklam dla słowa kluczowego „sprzedaj książki” –

Pierwsza reklama jasno określa ten cel w nagłówku: Sprzedaj swoje książki za gotówkę. Przyciąga to natychmiast uwagę osoby wyszukującej, gdy zauważa, że ​​reklamodawca może pomóc mu osiągnąć cel końcowy, którym jest zdobycie pieniędzy na książki. Aby więc wyróżnić swoją reklamę, w nagłówkach pokaż szukającym, że możesz rozwiązać ich problem.

7.2. Korzyści, a nie funkcje

Gdybyś miał napisać treść swojej reklamy, opisując cechy produktu lub to, jak świetna jest Twoja marka, byłaby to strata czasu, ponieważ tego typu informacje nie interesują ludzi. Ludzie interesują się wiedzą, jakie korzyści otrzymają. Dlatego upewnij się, że w opisie reklamy jasno określisz korzyści, jakie Ty i Twój produkt może przynieść. (Wskazówka: pamiętaj, aby użyć zaimka „ty”, aby Twoja reklama brzmiała osobiście).

Oto reklama ubezpieczenia zwierząt domowych —

Pierwsza reklama jest pełna korzyści -

  • Uzyskaj 5% zniżki
  • Tnij koszty bez zmniejszania zasięgu
  • Współpracuje z każdym licencjonowanym weterynarzem (wygoda)

W porównaniu z drugą reklamą, która jest dość niejasna -

  • Zaoszczędź duże (ale ile?)
  • Odwiedź już dziś (odwiedź stronę? Dlaczego powinienem Cię odwiedzać, skoro Twoja konkurencja zapewnia lepsze korzyści?)
  • Ubezpiecz swojego zwierzaka już dziś (tak, tego właśnie szukam, ale dlaczego wybrałem Ciebie?)

Masz rację?

8. Jak obliczane są rzeczywiste CPC

Oto wzór Google na obliczanie CPC:

Twój CPC będzie zawsze niższy lub równy maksymalnej stawki. W przypadku, gdy Twoja maksymalna stawka jest niższa niż minimalna stawka (która jest najniższą kwotą akceptowaną do wyświetlenia reklamy), Google nie wyświetli Twojej reklamy i konieczne będzie podniesienie stawki.

Ponadto, ponieważ Google Adwords jest aukcją, konkurowanie o pozycję oznacza, że ​​na Twój CPC wpłynie zarówno pozycja Twojej reklamy, jak i pozycja konkurencji, maksymalna stawka i wynik jakości.

Pozwól, że ci to wyjaśnię. Załóżmy, że jesteś Reklamodawcą 1, a trzech kolejnych reklamodawców konkuruje o najwyższą pozycję w SERP.

W poniższej tabeli przedstawiono maksymalne stawki, wyniki jakości i rankingi reklam.

Aby pojawić się na pierwszej pozycji SERP -

  • Z QS 10, musisz zapłacić tylko 1,61 USD za kliknięcie.
  • W przypadku QS 4 reklamodawca 2 musi zapłacić 3,01 USD
  • W przypadku QS 2 reklamodawca 3 musi zapłacić 4,01 USD
  • Przy QS równym 1 reklamodawca 4 musi zapłacić ponad 4,01 USD.

Jak widać, im wyższy jest Twój Wynik Jakości, tym niższy CPC będziesz musiał zapłacić. Mój przykład jest trochę teoretyczny, ponieważ w rzeczywistości Google nie wyświetla reklam z niskimi i średnimi wynikami jakości na szczycie SERP. Dobry QS to 7 lub wyższy, Zły QS to 3 lub mniej, a średni QS to 4, 5 lub 6. Oznacza to, że jeśli Twój wynik jakości jest niższy niż 7, prawdopodobnie nie będziesz miał szans.

Ma to sens, ponieważ najwyższym priorytetem Google jest zapewnienie użytkownikom najdokładniejszych wyników wyszukiwania informacji, których szukają. Wysoki Wynik Jakości oznacza, że ​​tekst reklamy jest trafny, a strona docelowa jest łatwa w nawigacji, co zasługuje na to, by znaleźć się na szczycie.

9. Jak poprawić swój Wynik Jakości?

Możesz spodziewać się podwojenia zwrotu, jeśli zdecydujesz się na Google Adwords. Ale oczywiście nie będzie to takie proste. W każdej kampanii CPC dużo się dzieje i musisz upewnić się, że te czynniki są na miejscu, aby Twoja kampania była opłacalna. Więc co możesz zrobić?

Odpowiedź tkwi w dobrym wyniku jakości. Jak widać z obliczeń w sekcji 5, jeśli Twój Wynik Jakości jest niski, Twój CPC będzie najwyższy w przypadku pozycji, które nie powinny być tak drogie. Z drugiej strony, wysokie wyniki jakości przyniosą Ci wyższy zwrot z inwestycji. Jak wspomniałem w rozdziale 4.2, wynik jakości jest definiowany przez trzy czynniki:

  • Trafność reklamy
  • Wstęp
  • Oczekiwany CTR

Oto osiem kroków, które możesz wykonać, aby poprawić swój Wynik Jakości:

Krok 1: skonfiguruj kampanię z małymi grupami reklam

Google zaleca używanie 15-20 słów kluczowych na grupę reklam. Jednak często to nie działa, zamiast tego należy umieścić tylko jedno słowo kluczowe w każdej grupie reklam.

Nawet jeśli prowadzisz duże konto, ta strategia dotycząca jednego słowa kluczowego powinna być stosowana do 80% słów kluczowych, z których chcesz uzyskać największy ruch. Czemu?

Kluczem do uzyskania dobrego Wyniku Jakości jest upewnienie się, że słowo kluczowe, tekst reklamy i strona docelowa są ze sobą ściśle powiązane. Jeśli umieścisz w grupie reklam kilka słów kluczowych, trudno będzie utworzyć wspólny tekst reklamy, który będzie idealnie pasował do każdego słowa kluczowego. Twoja strona docelowa również może nie zawierać wszystkich tych słów kluczowych.

Jeśli natomiast użyjesz tylko jednego słowa kluczowego w swojej grupie reklam, znacznie łatwiej będzie Ci napisać tekst reklamy wokół tego słowa kluczowego i upewnić się, że strona docelowa zawiera wystarczające odniesienia do tego słowa kluczowego. W ten sposób będziesz mieć znacznie większą kontrolę nad zarządzaniem wynikami jakości.

W praktyce w przypadku każdej grupy reklam zawierającej jedno słowo kluczowe należy użyć wszystkich trzech typów dopasowania (ścisłe, do wyrażenia, zmodyfikowane przybliżone) dla słowa kluczowego. Jeśli na przykład sprzedajesz wycieczki do Chin, zalecamy ułożenie grupy reklam w następujący sposób:

Grupa reklamowa Chiny tanie wycieczki :

[tanie wycieczki po Chinach]

“Tanie chińskie wycieczki”

+ Chiny + tanie + wycieczki

Grupy reklamowe luksusowe wycieczki po Chinach :

[Luksusowe wycieczki po Chinach]

“Luksusowe wycieczki po Chinach”

+Chiny +luksusowe +wycieczki

Wycieczki grupowe po Chinach dla dwóch osób :

[Wycieczki po Chinach dla dwóch osób]

“Wycieczki po Chinach dla dwóch osób”

+Chiny +wycieczki +dla +dwóch +osób

Wycieczki grupowe po Chinach dla czterech osób

[Wycieczki po Chinach dla czterech osób]

“Wycieczki po Chinach dla czterech osób”

+Chiny +wycieczki + dla +czterech osób

Kolejną zaletą tej strategii pojedynczego słowa kluczowego jest możliwość dostosowania strony docelowej specjalnie pod kątem słowa kluczowego w grupie reklam. Pozwala to na stworzenie znacznie bardziej trafnego i ukierunkowanego doświadczenia użytkownika, co również poprawi Twój Wynik Jakości. Przeskoczę do tego, jak dostosować stronę docelową w kroku 6.

Możesz dowiedzieć się więcej o strategii pojedynczego słowa kluczowego i dlaczego są one świetne tutaj. Przeczytaj to dokładnie, poważnie.

Krok 2: Dodaj wykluczające słowa kluczowe

Wykluczające słowa kluczowe to słowa kluczowe, dla których Google nie ma wyświetlać Twoich reklam. Oznacza to, że Twoja reklama nie będzie wyświetlana nikomu, kto wyszukuje słowa kluczowe z Twojej listy wykluczających. Dzięki temu Twoje reklamy nie będą wyświetlane w nietrafnych wyszukiwaniach.

Na poziomie kampanii warto stosować wykluczające słowa kluczowe, z których nie uzyskuje się ruchu. Wróćmy na przykład do naszych wycieczek po Chinach, gdzie chcesz wykluczyć poniższe słowa kluczowe (pod warunkiem, że nie sprzedajesz tych opcji).

  • Wycieczki niestandardowe
  • Wycieczki szyte na miarę
  • {niezależnie od rodzaju wycieczek, których nie sprzedajesz}

Chociaż na poziomie kampanii będzie znajdować się większość słów kluczowych, konieczne jest również określenie wykluczających słów kluczowych na poziomie grupy reklam, zwłaszcza gdy wdraża się strategię dotyczącą jednego słowa kluczowego omówioną w poprzednim kroku. Ta strategia pozostawi wiele grup reklam z podobnymi, nakładającymi się na siebie słowami kluczowymi. Wykluczające słowa kluczowe to jedyny sposób na uniknięcie tego nakładania się.

Na przykład grupa reklam „Tanie chińskie wycieczki” wspomniana w kroku 1 zacznie przejmować ruch ze słowa kluczowego „Luksusowe wycieczki po Chinach”. Możesz wyeliminować ten problem, wykluczając następujące słowa kluczowe:

Grupa reklam : Chiny tanie wycieczki

  • Luksus
  • Dla dwóch osób
  • Dla czterech osób

Grupa reklam : luksusowe wycieczki po Chinach

  • Tani
  • Dla dwóch osób
  • Dla czterech osób

Grupa reklam : Wycieczki po Chinach dla dwóch osób

  • Tani
  • Luksus
  • Dla czterech osób

Grupa reklam : Wycieczki po Chinach dla czterech osób

  • Tani
  • Luksus
  • Dla dwóch osób

Wykluczające słowa kluczowe zasadniczo zapobiegają przyćmieniu słów kluczowych z długim ogonem przez bardziej szczegółowe słowa kluczowe z krótkim ogonem. Gdy ktoś wyszukuje hasło „tanie wycieczki po Chinach”, będzie bardziej skłonny kliknąć reklamę, która w szczególności zawiera informację o czynniku „tanie” zamiast czegoś innego.

Krok 3: Skorzystaj z rozszerzonych reklam tekstowych

Jeśli chcesz poprawić swój Wynik Jakości, tekst reklamy musi być jak najbardziej dopasowany do zapytań wyszukiwanych przez użytkowników. Cel ten jest łatwiejszy do osiągnięcia dzięki strategii jednego słowa kluczowego, ponieważ zawsze możesz upewnić się, że tekst reklamy zawiera słowo kluczowe.

Możesz jednak jeszcze bardziej ulepszyć tekst reklamy dzięki formatowi rozszerzonej reklamy tekstowej Google, który zapewnia reklamie o 50% większą długość niż wcześniej. Oznacza to, że nie tylko będziesz mieć miejsce na uwzględnienie korzyści i wezwania do działania, ale będziesz mieć wystarczająco dużo miejsca na słowa kluczowe z długim ogonem.

Zwiększy to trafność tekstu reklamy, co zwiększy oczekiwany CTR i ogólny wynik jakości.

Rozszerzone reklamy tekstowe zapewniają 140 dodatkowych znaków; to duży skok z poprzedniego formatu 25-35-35. Oto, jak skonfigurować rozszerzoną reklamę tekstową:

  • Nagłówek 1 : wstaw tutaj słowo kluczowe.
  • Nagłówek 2 : wstaw tutaj najbardziej uderzającą korzyść/unikalną propozycję sprzedaży (USP) swojego produktu.
  • Wyświetlany adres URL : wstaw słowo kluczowe w ścieżce adresu URL, jeśli słowo kluczowe jest długie, możesz podzielić je na oba pola ścieżki. W przeciwnym razie ustaw jedno pole jako słowo kluczowe, a drugie jako wezwanie do działania.
  • Opis : wstaw tutaj swoje dodatkowe korzyści i funkcje. Możesz też dodać wezwanie do działania lub słowo kluczowe.

Ustawienie reklamy, na przykład dla naszej grupy reklam „Tanie wycieczki po Chinach”, wyglądałoby tak:

Należy pamiętać, że jeśli słowo kluczowe zawiera znak towarowy (np. iPhone lub Sony), nie można umieszczać go w nagłówkach lub opisach. Google pozwala jednak na uwzględnienie tego typu słowa kluczowego w wyświetlanym adresie URL, z czego zdecydowanie powinieneś skorzystać. Jeśli chcesz umieścić znak towarowy w tekście reklamy bez naruszania warunków Google, jest to jedyny sposób.

Krok 4: Jeśli wdrażasz w reklamie dynamiczne wstawianie słów kluczowych, przestań.

Dynamiczne wstawianie słów kluczowych (DKI) to funkcja programu Google Adwords, która umożliwia automatyczne dostosowywanie reklamy do wyszukiwanego hasła. Oznacza to, że przy dynamicznym wstawianiu słowa kluczowego wyszukiwane przez użytkownika hasło pojawi się jako część tekstu reklamy (w większości przypadków nagłówek), dzięki czemu reklama będzie wyglądać bardziej trafnie. Jeśli nigdy o tym nie słyszałeś, możesz o tym przeczytać tutaj.

Może się okazać, że to, co powiem, jest sprzeczne z tym, co słyszałeś wcześniej, ale DKI nie jest jakimś rodzajem magii, która poprawia Twoje wyniki jakości. Przede wszystkim, jeśli zamierzasz wdrożyć strategię pojedynczego słowa kluczowego, powinno to wyeliminować potrzebę dynamicznego wstawiania słów kluczowych.

Po drugie, DKI może prowadzić do nieprzewidywalnych rezultatów. Jeśli wyszukiwane hasło użytkownika zawiera literówkę w wyszukiwarce, ten błąd pisowni pojawi się również w tekście reklamy. DKI może również powodować problemy ze słowami kluczowymi w dopasowaniu przybliżonym, ponieważ reklama może nie pasować do zapytania użytkownika. Jeśli wyszukiwane hasło zawiera znak towarowy, również masz kłopoty, ponieważ Google nie zezwala na umieszczanie znaków towarowych w tekście reklamy.

Wreszcie słowo kluczowe „na siłę” umieszczone w nagłówku prawdopodobnie nie będzie tak skuteczne, jak dobrze spreparowany, emocjonalny nagłówek. Rozszerzone reklamy tekstowe zapewniają miejsce na stworzenie czegoś, co wywoła śmiech, płacz, empatię lub cokolwiek, co sprawi, że będą chcieli kliknąć Twoją reklamę. Więc po prostu zapomnij o DKI, trzymaj się podstaw, czyli świetnego copywritingu, a potem pisz coś, co poruszy twoją publiczność. Możesz użyć taktyk wyjaśnionych w sekcji 7, aby napisać swoje kopie reklam.

Krok 5: Użyj rozszerzeń reklam

Rozszerzenia reklam odgrywają kluczową rolę w wynikach jakości. Dają użytkownikom dodatkowe informacje o Twojej firmie, co pomaga im szybciej znaleźć to, czego szukają. Zamiast zmuszać osoby wyszukujące do witryny w poszukiwaniu informacji (na przykład numeru telefonu), możesz zmienić tę informację w rozszerzenie, które pojawi się bezpośrednio w reklamie. Brzmi niesamowicie, prawda?

Wyświetlenie im potrzebnych informacji zwiększy szanse, że wyszukujący klikną Twoją reklamę. Oznacza to, że ta dodatkowa warstwa wygody zwiększy Twój CTR, jak mówi Google: „Daj swoim klientom więcej powodów do klikania”.

Oto rozszerzenia reklam, które możesz skonfigurować, aby poprawić swój Wynik Jakości:

  • Linki do podstron : są to linki do innych stron docelowych w Twojej witrynie, które Twoim zdaniem mogą być interesujące dla wyszukiwarek. Na przykład do oferowanych przez Ciebie produktów lub usług, e-booków do pobrania lub specjalnych zniżek. Upewnij się, że stworzyłeś atrakcyjne tytuły dla tych linków, aby przyciągać kliknięcia. Każdy link do podstrony ma dwuwierszowy opis, więc pamiętaj, aby go użyć.
  • Lokalizacja : możesz użyć tego rozszerzenia, aby wyświetlić swój adres bezpośrednio pod reklamą. To rozszerzenie to doskonały wybór w przypadku kampanii kierowanych na lokalizację.
  • Zadzwoń : aby ułatwić użytkownikom telefonowanie do Twojej firmy, możesz użyć tego rozszerzenia, aby wyświetlić swój numer telefonu bezpośrednio w reklamie. Na urządzeniach mobilnych ta funkcja jest wyświetlana jako przycisk połączenia, dzięki czemu nawiązywanie połączenia jest jeszcze łatwiejsze.
  • Objaśnienie : objaśnienia to dodatkowa linijka tekstu, którą możesz dodać, aby podkreślić więcej korzyści/ofert Twojej firmy. Nie można ich kliknąć, ale dostarczają dodatkowych informacji.
  • Rozszerzenia informacji : to rozszerzenie umożliwia dodawanie dodatkowych informacji o produktach lub usługach na podstawie listy kategorii udostępnianych przez Google. Możesz na przykład wybrać z tej listy „Usługi” i skonfigurować fragment informacji o usługach, które świadczysz.
  • Cena : to rozszerzenie służy do zaprezentowania cen Twoich produktów/usług. Chociaż jest widoczny tylko na urządzeniach mobilnych, może się przydać, jeśli prowadzisz program rabatowy.
  • Oceny sprzedawców : jeśli otrzymasz dobre oceny od zaufanego źródła (takiego jak Yelp), możesz powiązać oceny z ich witryny z reklamą. Po skonfigurowaniu w tekście reklamy pojawi się wizualna ocena w postaci gwiazdek, co z pewnością przyciągnie wiele uwagi.

Krok #6: Utwórz odpowiednią treść strony docelowej

Treść Twojej strony docelowej odgrywa również ważną rolę w obliczaniu przez Google Twoich Wyników Jakości. Im ściślej treść strony docelowej jest powiązana z tekstem reklamy, tym wyższy Wynik Jakości uzyskasz. Ma to sens, ponieważ Google z pewnością chce, aby ich użytkownicy znaleźli dokładnie to, czego szukają po kliknięciu reklamy, która jest dla nich odpowiednia.

Upewnij się, że Twoje słowa kluczowe są obecne w tytule, meta opisie i meta słowach kluczowych na Twoim landingu. Będziesz musiał również zintegrować słowa kluczowe z treścią; w szczególności nagłówki i podtytuły.

Jeśli zamierzasz wdrożyć omówioną wcześniej strategię pojedynczego słowa kluczowego, możesz użyć dedykowanej strony docelowej dla każdej grupy reklam. Ta strategia pozwala precyzyjnie dopasować słowo kluczowe, tekst reklamy i stronę docelową. Nie tylko zauważysz wzrost Wyniku Jakości, ale także znacznie zwiększysz współczynnik konwersji.

Tworzenie dedykowanej strony docelowej dla każdej grupy reklam wydaje się dość nierealne. Co zrobić, jeśli masz bilion słów kluczowych, co równa się bilionowi grup reklam korzystających ze strategii jednego słowa kluczowego? To sprawiłoby, że Twoja kampania byłaby również testowaniem A/B i konserwacją.

Nie panikuj, możesz sobie z tym poradzić, używając dynamicznego wstawiania słów kluczowych. Pozwala na pobranie dowolnego tekstu na landingu i zastąpienie go innym tekstem ustawionym w powiązanych parametrach adresu URL.

Oznacza to, że dzięki dynamicznemu wstawianiu słów kluczowych będziesz mógł utworzyć tylko jedną stronę docelową wokół swojego produktu/usługi; kilka strategicznych miejsc na stronie docelowej, takich jak nagłówki i wezwania do działania, zostanie automatycznie dostosowanych do słowa kluczowego, którego szuka użytkownik. Ta technika pozwoli Ci zachować wysoką trafność między doświadczeniem użytkownika a jego wyszukiwaniem. Brzmi jak plan podniesienia wyników jakości i współczynników konwersji, prawda? ;)

Krok 7: Zoptymalizuj wrażenia użytkownika swojej strony docelowej

Im bardziej przyjazna dla użytkownika strona docelowa, tym wyższy będzie jej Wynik Jakości, a zatem konieczne jest zainwestowanie w optymalizację strony docelowej. Upewnij się, że ładuje się szybko, ma atrakcyjną wizualność i świetne wrażenia użytkownika.

Wyobraź sobie, że spędzasz cały ten czas na tworzeniu niesamowitych treści i ustawianiu kampanii Adwords tylko po to, aby wyszukiwacze odrzucili się w momencie, gdy zobaczą Twoją mało inspirującą i niewygodną stronę docelową. Oznacza to nie tylko utratę konwersji, ale także gwałtowny wzrost współczynnika odrzuceń, co z kolei pogorszy Twój Wynik Jakości. Musisz także zwrócić uwagę na kilka innych elementów, które są ważne dla ogólnej jakości strony docelowej.

  • Oferta na stronie docelowej i ta wyświetlana w reklamie muszą być takie same (to oczywiste, prawda?)
  • The information about your business needs to be clearly shown so that you can establish trust with visitors.
  • People live in their phones these days, so you should make sure that your landing page is responsive, which means it needs to work well on both PC and mobile devices. If you have seen websites that are not responsive, they're really annoying.

Step #8: Use branded keywords

If you're using branded terms, you should already know that this type of keywords consistently land in the quality score range of seven to ten. Wondering why? There are a couple of factors in play.

As your brand name is present across your entire content on your website, branded keywords certainly create a strong match between your ad copies and landing pages. Also, if someone searches for your brand term on Google, they already know you and are likely to already be highly interested in purchasing your product/service. That means they will click on your ad, and probably convert, which boost both your overall quality score and conversions too.

You might find yourself saying, “what's the point of branded-term ads when your business will show up organically at the top anyway?” That's right, but your ad in this case will act like a marketing message; the money you pour into your ad implies that you're doing serious business. Ads also allow you to use extensions to show links for new products, promotions or other details searchers might need (see Step #5 of this section).

One last important point when it comes to branded keywords is if competition is fierce in your market segment, your competitor might be bidding on your brand keywords and will appear in the SERP when your brand is searched. If you're not in that ads area, that might lead to searchers clicking on your competitor's paid link instead of your organic link.

10. Google Adwords Planner

Your success with Google Ads is heavily dependent on targeting the right keywords. Wrong keywords will lead you to target the wrong audience; in other words, your ads are not relevant to the search terms that the audience is looking for. This means the clicks you get are going to be much less likely to convert, which will potentially lead you to throw your money out of the window.

10.1. What is Google Adwords Planner?

Google's keyword planner is a free tool provided by the search engine that can help you plan out keywords for your Adwords campaigns.

When you input keywords into this tool, you will be provided with a list of keywords that are related to your original keyword, along with data about them such as search volume, competition level, estimated CPC, and more.

10.2. How to use Google Adwords Planner

Although it's free to use Google Adwords Planner, you need to have a Google Ads account in order to use it. You don't have an Adwords account yet, it just takes a few minutes to create one.

Once you have set up an account, you can follow below steps to start using Google Adwords Planner.

Step 1 : Go to this link to get to the dashboard of your account.

Step 2 : Click on the wrench icon at the top right corner.

A drop-down will show up and under the Planning column; click on Keyword Planner .

Here you're going to be presented with two options.

  • Discover new keywords : this one provides you with keyword suggestions that you can use to plan out your campaign keywords. These suggestions are real data from Google, which means they are terms that Google users are actually searching for.
  • Get search volume and forecasts : this option will provide you with historical search volume and some other metrics for your keyword, along with forecasts for how they might perform in the future.

Let's go ahead with the first option as it helps your plan out keywords for any campaign that you're going to run.

Step 3 : Click on Discover New Keywords and this table will show up.

Enter the keyword you want to discover in the search, and click on Get Results . You can input as many keywords as you want to. I'm going to go for “leather boots” for this example.

Step 4 : Filter the result.

This is the result that I've got.

(You need to remember to set the location and language to the place where you're going to run your campaign.)

The keyword you provided section is your original keyword, and the keyword ideas section is related keywords. To get the best possible results out of your campaign, you need to analyze the list, and then select out of it the keywords that are most relevant to your audience and the campaign that you're going to run. And while you're at it, write down in your notebook every keyword that you find potential so that you won't forget any of them.

Google provides you with a set of filters to make this task easier. You can filter by broad match, phrase match and exact match by ticking the box next to Keyword (by relevance) and the filter will show up.

For example, you can filter by phrase match if you only want to see results with the original phrase “leather boots” instead of broad terms such as “waterproof boots”.

There is another intuitive filter that you can apply.

+) Competition

This option will show you keywords with either “low”, “medium” or “high” competition. Many people get confused by this feature as they think this is for SEO too. Keep in mind that the Google Keyword Planner is built 100% for Google Ads, not SEO. This means the competition score here refers to Adwords competition only (not to Google's organic search competition). So I'd recommend leaving this blank.

When you input a keyword, hundreds to thousands of results will show up and going through all of them will be exhausting. By making use of these two filters you will save you a lot of time. Once you have all your keywords ready, you can get back to Section 8 and use the single keyword strategy to create your ad groups.

+) Ad Impression share

Ad impression share is the ratio between the number of impressions you have actually got and the expected number of impressions you could receive. This metric relies on your historical data of a keyword; this means if you have not run any campaign on the keyword before, the ad impression share box will be blank.

+) Ad impression share

This is how much that keyword is expected to cost you to land at the top of the page. There are two options: high range and low range. For this feature to work, you need to connect your Google Search Console Account to Google Adwords.

+) Organic Impression Share

This is where you would rank (on average) for each keyword in the organic search result of Google. You will need to connect to GSC for this to work too.

Step 5 : Analyze the result.

After you have filtered the original list down to keywords that are potential for your business. Let's break down what each of the terms in this section tells you.

+) Keyword (by relevance) : These are the keywords that Google considers most relevant to your input keyword.

+) Average monthly searches : This column is self-explanatory. However, take note that this is a range, not an exact (or even rough) search volume. I'll show you how to get more accurate search volume in the next section.

Caution : you should be watchful for seasonal keywords. This is because seasonal keywords (such as Halloween costumes) can get 50,000 searches in October and 100 searches in May. But the Keyword Planner may say that the term gets “10,000 searches per month”, which is misleading.

+) Competition : This is how competitive the keyword is, which indicates the number of advertisers that are bidding on that keyword.

Step 6 : Pick the right keywords for your campaign

In order to pick the right keywords, you need to keep one crucial factor in mind: user intent .

What piece of information is the user looking for? The piece of information they are expecting to get represents the stage of the buying journey they are in.

A user's search will vary based on where they are on the buying funnel. For example, if someone is looking to buy a pair of leather boots, but don't know much about what types of leather boots there are, they may search for “best types of leather boots for men”. When they get down the funnel (closer to buying), their search will become more specific; it may be “chelsea leather boots”, “chelsea leather boots shop near me”, or “suede chelsea boots” provided that this person become interested in chelsea boots after having done his research.

Buyer intent is the deciding factor to successful ads, so keep it in mind while you're deciding your keywords.

10.3. How to know whether a keyword can be profitable:

This is going to get some math involved, but don't worry, it's fourth grade math. CPCs vary based on keywords, which means keywords don't cost the same. The rule of thumb is the more advertisers are bidding on a keyword, the higher that keyword is going to cost (supply - demand). There are keywords on which if you run your campaign, there's no chance of making a profit.

The question that you're going to need to answer for each keyword in your list is “Can it be profitable to advertise on this keyword?”. To tackle this you'll need to figure out the maximum CPC that you're willing to pay. Then, you'll need to compare your max CPC against the estimated CPCs in the Google Keyword Planner to see which keywords can be in your list. For example, if your max CPC is $4, and the estimated CPC is $3, that means you have a good chance to profitable on that keyword.

Your max CPC can be calculated based on your website conversion rate, your profit per customer and your advertising profit margin (Advertising profit margin is how much you make for every dollar you spend on advertising; for example, if you spend $1 on advertising and expect to make 30 cents out of it, your advertising profit margin is 30$).

If you don't have these metrics yet, you'll just have to use estimations for your first campaigns, and then set up tracking to get more precise numbers. This is the fourth grade math that you need to do.

Max CPC = profit per customer x (1 - advertising profit margin) x website conversion rate .

Let's say your profit per customer is $300, you're cool with the margin of 30%, and for every 1000 website visitors, 10 of them convert (conversion rate = 1%).

Max CPC = 300 x (1 - 30%) x 1% = $2.1

Here's how this formula works.

At the CPC of $2.1, you pay a total of $2,100 to get 1,000 clicks. 10 of them convert, so you make a revenue of $300 x 10 = $3,000.

You spent $2,100 and got $3,000, so the profit is $900.

Your profit/spending is 900/3000 = 0.3 = 30% which is your expected advertising profit margin.

Boom!

Also, keep in mind that your max CPC must not be lower than the range of estimated CPCs in the GPK. If your max CPC is $5 but the lowest estimated CPC is $10, the only thing you can do is increase your profit per customer or find ways to increase your conversion rate (or both), otherwise it won't be profitable to advertise on Google Adwords.

10.4. How to make the most out of Google Keyword Planners:

Tip #1: Get accurate search data for your keyword

After you type in your keyword, the search volume Google will show you is just a range as mentioned in the previous section; it won't show you accurate data unless you're running an active adwords campaign. However, you can still get exact search volume out of the tool without a running ad, here's the trick -

First, pick a keyword out of the suggestion list that you want to target, select Add to plan and click on ADD KEYWORDS .

Then, go to Plan Overview .

And see how many impressions you would get if you bid on that keyword -

This number is the number of users search for this keyword per month. And you've got an accurate search volume for your keyword, nice? ;)

Tip #2: The Google Keyword Planner Hack

Na etapie badania słów kluczowych powinieneś wymyślić jak najwięcej słów kluczowych, aby mieć wiele opcji do analizy i wyboru najlepszych. Jednak może się okazać, że utknąłeś, ponieważ kończą Ci się słowa kluczowe do wprowadzenia do Planera słów kluczowych Google. Co możesz zrobić, aby poradzić sobie z tym bólem głowy? Spójrz na swojego konkurenta! Oto jak. Najpierw przejdź do sekcji Odkryj nowe słowo kluczowe Planera słów kluczowych Google.

Następnie zamiast zaczynać od słów kluczowych, zacznij od strony internetowej. Następnie musisz dowiedzieć się, którzy są najwięksi reklamodawcy w Twojej dziedzinie w Google Adwords, wziąć adresy URL ich witryn i wkleić je do obszaru wyszukiwania (oczywiście po jednym na raz). Oto strona internetowa dla „skórzanych butów”.

Powinieneś być tutaj bardzo konkretny. Mam na myśli to, że nie używaj strony głównej do tego badania, w przeciwnym razie będziesz musiał pływać w morzu nieistotnych słów kluczowych (spróbuj uzyskać wyniki tylko dla www.dsw.com, a zrozumiesz, co mówię). Link, który umieściłem w obszarze wyszukiwania, to dedykowana strona docelowa dla butów chelsea, ponieważ staram się uzyskać więcej pomysłów na ten segment. A oto co mam -

Lista nie kończy się na FYI, a wygenerowane słowa kluczowe są bardzo trafne, więc ich analiza zajmie Ci znacznie mniej czasu. Szybko, zapisz je w swojej notatce! Koniec z waleniem głową w ścianę w poszukiwaniu pomysłów na słowa kluczowe!

11. Jak skutecznie analizować Google Ads:

Aby skutecznie zarządzać kampanią Google Adwords, jednym z podstawowych zadań do wykonania jest stałe monitorowanie i analizowanie skuteczności reklam. Pozwala to na dostosowanie i optymalizację w celu uzyskania najlepszych wyników. Analiza kampanii Google Ads może wydawać się przytłaczająca, ale nie panikuj, nauczenie się tego wymaga czasu, ale z odrobiną cierpliwości będziesz w stanie ją ogarnąć.

Zacznij od nauki podstaw; od instalacji śledzenia konwersji po ocenę skuteczności reklamy na podstawie różnych danych. Wtedy zobaczysz, że dokładna analiza może pomóc w ogromnym zwiększeniu wysiłków marketingowych online, bez względu na wielkość Twojej firmy. Wskoczmy w to!

11.1. Skonfiguruj i monitoruj śledzenie konwersji:

+) Skonfiguruj śledzenie konwersji

Klient dokonuje konwersji, gdy wykona żądane działanie. Śledzenie konwersji reklam Google pozwoli Ci dowiedzieć się, jak skutecznie Twoja reklama konwertuje, czyli ile konwersji uzyskujesz z liczby kliknięć, które masz. Nawrócenia są różnorodne; mogą to być zakupy w witrynie, subskrypcje biuletynów, pobieranie aplikacji lub rozmowy telefoniczne. Proces konfiguracji różni się w zależności od źródła konwersji, czyli miejsca, z którego pochodzą. Oto, co mam na myśli -

  • Witryna : jeśli chcesz śledzić, kiedy odwiedzający wykonuje żądaną akcję w Twojej witrynie, w ten sposób musisz przeprowadzić konfigurację. Akcją może być wszystko, czego oczekujesz od odwiedzających, na przykład dokonanie zakupu, zapisanie się na biuletyny, kliknięcie przycisku i tak dalej.
  • Aplikacja : jeśli chcesz śledzić, kiedy użytkownik instaluje Twoją aplikację (jeśli ją posiadasz) lub wykonuje działanie w aplikacji, w ten sposób możesz skonfigurować śledzenie.
  • Telefon : ta opcja umożliwia śledzenie połączeń z reklam, połączeń z numerem telefonu w witrynie oraz kliknięć numeru telefonu w witrynie komórkowej. Oto jak to skonfigurować.

Możesz także skonfigurować i śledzić wiele konwersji z tej listy. Możesz na przykład skonfigurować jedną konwersję do śledzenia zakupów na swojej stronie internetowej, a drugą do śledzenia połączeń z reklam.

+) Monitoruj konwersje

Możesz dowiedzieć się, ile konwersji uzyskałeś, patrząc na kolumnę konwersji w panelu kampanii. Możesz też dostosować sposób śledzenia danych o konwersjach za pomocą dwóch opcji ustawień: „Uwzględnij w konwersjach” i „Model atrybucji”.

Ponadto możesz uzyskać więcej informacji z innych powiązanych kolumn, takich jak koszt konwersji, współczynnik konwersji, całkowita wartość konwersji, wartość konwersji na koszt, wartość konwersji na kliknięcie i wartość konwersji.

Nie masz pojęcia o czym mówię? W porządku, oto dokładne wyjaśnienie od Google. KUPA ŚMIECHU

11.2. Mierz zwrot z inwestycji w reklamę (zwrot z inwestycji):

Jednym z najważniejszych wskaźników, które każdy reklamodawca Adwords powinien uważnie i konsekwentnie monitorować, jest ROI (zwrot z inwestycji). Bez względu na to, jaki jest Twój cel (zwiększanie sprzedaży, generowanie potencjalnych klientów itp.), pomiar ROI z reklamy pozwala poznać stosunek zysku netto do kosztów reklamy; innymi słowy, możesz śledzić, ile pieniędzy zarabiasz i sprawdzić, czy Twój cel zysku został osiągnięty.

Pamiętaj, że aby obliczyć ROI z reklam w Google Ads, musisz najpierw skonfigurować pomiar konwersji. Zasadą jest, że zysk z każdej konwersji powinien być wyższy niż całkowity koszt reklamy, jaki ponosisz, aby ją uzyskać.

Wzór na ROI to: ROI z reklamy = (przychody – KWS)/KWS

  • Przychód to ile zyskasz z konwersji.
  • KWS (koszt sprzedanych towarów) to kwota, jaką wydajesz na reklamy, aby uzyskać tę konwersję.

11.3. Przeanalizuj raport wyszukiwanych haseł:

Google Ads udostępnia raport wyszukiwanych haseł, który zawiera listę wyszukiwanych haseł, z których korzystali użytkownicy, oraz którym wyświetlają się i klikają Twoje reklamy. Wyszukiwane hasła na tej liście mogą różnić się od Twoich słów kluczowych ze względu na typy dopasowania słów kluczowych.

Ponadto Google analizuje powiązanie między wyszukiwanymi hasłami, które spowodowały wyświetlenie Twoich reklam, a rzeczywistymi słowami kluczowymi na liście, a w raporcie wyszukiwania informuje, jak ściśle powiązane są te dwie grupy. Może to być niezwykle pomocne, ponieważ jeśli wiesz, które opcje dopasowania sprawdzają się w przypadku określonych wyszukiwanych haseł i słów kluczowych, możesz dostosować typy dopasowania dla wszystkich słów kluczowych i zezwolić na wyświetlanie reklamy tylko w przypadku właściwych wyszukiwań, co pomoże zoptymalizować wydatki na reklamę . Google zapewnia dokładne wyjaśnienie na temat raportu wyszukiwanych haseł, możesz mieć do niego dostęp tutaj, a oto jak uzyskać dostęp do raportu wyszukiwanych haseł na koncie Google.

Oto kilka wskazówek, jak wykorzystać informacje z raportu wyszukiwanych haseł, aby ulepszyć dobór słów kluczowych:

Porada nr 1 : słowa kluczowe, które generują duży ruch, należy traktować jako słowa kluczowe. Wyszukiwane hasło pojawiające się w tym raporcie już generuje ruch. Utwórz dedykowaną reklamę ze strategią pojedynczego słowa kluczowego, ponieważ zwiększa to Twoje szanse na osiągnięcie najwyższych pozycji w rankingu dla tego konkretnego wyszukiwanego hasła.

Wskazówka nr 2 : jeśli wyszukiwane hasło nie ma związku z Twoim produktem lub usługą, ustaw je jako wykluczające słowo kluczowe. Jeśli reklamujesz się z ograniczonym budżetem, warto monitorować swoje wyniki i koncentrować się na obszarach, w których radzisz sobie najlepiej. Pomoże to zapobiec wyświetlaniu Twoich reklam użytkownikom szukającym czegoś, czego nie sprzedajesz.

11.4. Korzystaj z raportów:

Musisz połączyć swoje konto Google Ads z kontami Analytics, aby widzieć dane w raporcie Google Ads. Upewnij się również, że włączone jest automatyczne tagowanie; możesz to zrobić w procesie łączenia lub konfigurując to w ustawieniach konta Google Ads.

Dzięki raportom Google Ads uzyskasz dostęp do danych o skuteczności po kliknięciu dla wyszukiwarek, którzy przeszli przez Twoją reklamę do Twojej witryny lub zainstalowali Twoją aplikację. Raporty te dostarczają również ważnych danych z Google (np. Kliknięcia, Konwersje) i Analytics (np. Współczynnik odrzuceń). To cenne spostrzeżenia, dzięki którym dowiesz się, które strategie reklamowe sprawdzają się w Twoim przypadku, a które wymagają poprawy. Kliknij ten link, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o raportach Google Ads.

12. Wniosek:

Google Adwords to potężne narzędzie, które może przenieść Twoją reklamę online na wyższy poziom. Opanowanie skutecznego korzystania z tego narzędzia zajmie Ci jednak dużo czasu i wysiłku. Mam nadzieję, że ten przewodnik dał ci dobre wskazówki, jak możesz poruszać się po swojej podróży z Google Adwords.