Kompletny glosariusz terminów reklamowych Google dla mądrzejszych strategii [2022]

Opublikowany: 2022-11-24

Posiadanie podręcznego glosariusza ze wszystkimi możliwymi terminami Google Ads jest koniecznością, jeśli poważnie myślisz o swoich umiejętnościach związanych z Google Ads.

Niezależnie od tego, czy chcesz zrozumieć język PPC , czy pomóc przeszkolić kogoś innego , ten glosariusz Google Ads powinien być najbardziej kompletnym, jaki kiedykolwiek widziałeś.

Ten glosariusz Google Ads powinien nie tylko pomóc Ci w karierze w marketingu cyfrowym, ale także pomóc Ci mówić o Google Ads w sposób bardziej elokwentny .

Chcesz zaimponować swojemu zespołowi lub klientom swoją zaawansowaną terminologią Google Ads?

Jeśli tak, to już mówisz w moim języku.

Skocz do:
  • A
  • B
  • C
  • D
  • mi
  • F
  • G
  • H
  • I
  • k
  • Ł
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • u
  • V
  • W
  • Y
  • Zamykamy nasz glosariusz Google Ads

A

Testy podziału A/B : porównanie dwóch wersji strony docelowej lub internetowej, aplikacji, reklamy itp. w celu sprawdzenia, która z nich zapewnia lepszą wydajność. Obie wersje tego, co testujesz, są używane w równym stopniu i (zwykle) zmiana jest niewielka (np. zmiana wezwania do działania lub obrazu bohatera).

Aukcja reklam: w Google aukcja reklam określa stawkę, jaką zapłacisz za kliknięcie, i służy do wybierania reklam, które będą wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania Google, witrynach partnerów wyszukiwania lub witrynach sieci reklamowej.

Kopia reklamy : jest to kopia reklamowa dowolnej reklamy. W Google Ads składa się z trzech elementów: nagłówków (3), ścieżki wyświetlania i opisów (2).

Wyświetlanie reklam: Określa częstotliwość wyświetlania reklam i czas trwania budżetu dziennego. Kiedyś dostępne były dwie opcje: (1) standardowa dostawa, która zapewniała równomierne wykorzystanie budżetu w ciągu dnia, oraz (2) przyspieszona dostawa, która polegała na próbie wykorzystania wszystkich wydatków na początku dnia. Przyspieszone wyświetlanie zostało wycofane ze wszystkich typów kampanii w 2020 r., pozostawiając standardowe wyświetlanie jako jedyną opcję.

Rozszerzenie reklamy : dodatkowe funkcje, które możesz dodać do swoich reklam, aby wyświetlać więcej informacji o Twojej marce lub firmie, w tym numer telefonu, hiperłącza do odpowiednich stron itp.

Grupa reklam: w Google Ads grupa reklam to grupa zawierająca co najmniej jedną reklamę. Sama grupa reklam kontroluje słowa kluczowe, dla których będą wyświetlane reklamy w niej zawarte. Każda kampania zawiera co najmniej jedną grupę reklam.

Umieszczanie reklamy: Tutaj możesz zezwolić na umieszczanie reklam displayowych lub reklam wideo w sieci reklamowej Google, YouTube lub witrynach partnerów wideo Google. Przykłady miejsc docelowych reklamy obejmują całą witrynę, kanał YouTube, aplikację mobilną, pojedynczą stronę internetową itp.

Podgląd i diagnostyka reklam: w ramach Google Ads Podgląd i diagnostyka reklam to narzędzie, które pozwala zobaczyć, jakie problemy z wyświetlaniem mogą mieć Twoje reklamy. Pomaga określić, dlaczego Twoja reklama może się nie wyświetlać lub dlaczego brakuje rozszerzeń.

Ponadto Podgląd i diagnostyka reklam wyświetla podgląd strony wyników wyszukiwania Google dla określonego hasła. Pomoże Ci to zobaczyć, które reklamy i rozszerzenia pojawiają się dla Twojego słowa kluczowego i jak wypadasz na tle konkurencji.

Podgląd i diagnostyka reklam Google
Podgląd i diagnostyka reklam w pracy

Pozycja reklamy: Pozycja reklamy odnosi się do pozycji, w której Twoje reklamy pojawiają się w Google SERP. Najwyższa pozycja to „1”, a najniższa to nieskończoność. Średnia pozycja reklamy jako dane została wycofana w Google Ads w 2019 r. i zastąpiona danymi Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji w sieci wyszukiwania i Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji w sieci wyszukiwania jako najbliższy zamiennik.

Ranking reklamy : jest to wartość, na podstawie której Google określa, jaką pozycję zajmie Twoja reklama w danej aukcji, niezależnie od tego, czy będzie to SERP, witryny partnerów wyszukiwania, witryny sieci reklamowej czy witryny partnerów wideo. Ranking reklamy w Google to złożona wartość obliczana na podstawie wysokości stawki, Wyniku Jakości, progów rankingu reklamy, stopnia konkurencji itp.

Rotacja reklam: jak często Google Ads wyświetla każdą z Twoich reklam w sieci wyszukiwania i reklamowej. Jeśli w grupie reklam jest więcej niż jedna reklama, Google będzie wyświetlać reklamy w tej grupie naprzemiennie, ponieważ tylko jedna z nich może być wyświetlana w jednej aukcji naraz. Możesz ustawić rotację reklam na

  • „Optymalizuj”: preferuj reklamy o najwyższej skuteczności
  • „Nie optymalizuj”: wyświetlaj reklamy naprzemiennie w nieskończoność

Harmonogram reklam: Harmonogram reklam umożliwia określenie dni i godzin wyświetlania reklam. Jeśli nie chcesz klikać, dzwonić ani przesyłać reklam po godzinach, możesz skorzystać z harmonogramu wyświetlania reklam, aby temu zapobiec.

Odmiany reklamy: narzędzie do tworzenia reklam, które umożliwia testowanie i tworzenie różnych wersji reklamy na całym koncie lub w poszczególnych kampaniach. Możesz zmieniać treść, wezwania do działania i nagłówki, aby zobaczyć, które są skuteczniejsze i uzyskują najlepsze wyniki.

AdSense : program Google, który umożliwia wydawcom witryn sieci wyszukiwania Google wyświetlanie reklam Google w ich witrynach za wynagrodzeniem.

Kliknięcia i wyświetlenia wspomagane: wszelkie kliknięcia i wyświetlenia, które pomogły użytkownikom dotrzeć do ostatniego kliknięcia, które ostatecznie doprowadziło do konwersji.

Konwersje wspomagane: konwersje, które wspomagały interakcje, pomagając doprowadzić do ostatniego kliknięcia przed konwersją.

Modelowanie atrybucji : nauka o zrozumieniu, jakimi ścieżkami podążał użytkownik przed konwersją, oraz o tym, jak zważyć znaczenie tych różnych ścieżek w sposób zapewniający najwyższy zwrot z inwestycji. W Google Ads dostępne jest również narzędzie „Atrybucja”, które pomaga zrozumieć te ścieżki.

Modelowanie atrybucji Google Ads
Modelowanie atrybucji Google Ads

Statystyki aukcji: ten raport pozwala porównać swój udział w głosach (SOV) w porównaniu z konkurencją w Google Ads.

Publiczność: Na wszystkich platformach PPC publiczność to grupa osób, do których chcesz dotrzeć, aby kupić produkt lub zostać potencjalnym klientem. Odbiorców można definiować na podstawie wieku, lokalizacji, zainteresowań, wykształcenia itp.

Menedżer odbiorców: narzędzie w Zasobach wspólnych Google Ads, w którym możesz tworzyć nowych odbiorców i sprawdzać stany i rozmiary już utworzonych odbiorców.

Segment lub segment odbiorców: nowy termin Google Ads oznaczający „odbiorców”. Segment odbiorców w Menedżerze odbiorców to grupa osób zidentyfikowanych przez Google jako osoby, które wyraziły określone zainteresowanie. Może to być zainteresowanie zakupem, zainteresowanie ogólne lub zainteresowanie oparte na historii przeglądania witryny.

Strategie automatycznego określania stawek: są to wszelkie strategie ustalania stawek, które umożliwiają Google Ads automatyzację stawek w celu osiągnięcia wyznaczonych przez Ciebie celów. Przykładami automatycznych strategii ustalania stawek są

  • „Maksymalizuj kliknięcia”
  • „Maksymalizuj liczbę konwersji”
  • „Maksymalizuj wartość konwersji”
  • „Docelowy udział w wyświetleniach”
  • „Docelowy CPA” (dawniej)
  • „Docelowy ROAS” (dawniej)
  • „eCPC” (ulepszony CPC)

Zautomatyzowane reguły: zautomatyzowane reguły pozwalają Google Ads automatycznie zmieniać stan reklamy, budżet i stawki na podstawie wybranych przez Ciebie warunków.

Automatyczne tagowanie: jest to funkcja służąca do śledzenia konwersji offline i ogólnej skuteczności reklam z powrotem do początkowych kliknięć przez automatyczne dodanie parametru GCLID (identyfikator kliknięcia Google) do adresów URL reklam.

Średni koszt kliknięcia (śr. CPC): to średnia kwota, jaką płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Google uśrednia koszt kliknięcia wszystkich reklam i wyświetla je na wszystkich poziomach (konto, kampania, grupa reklam, słowo kluczowe itp.) na koncie Google Ads.

Średnia pozycja (Śr. poz.): Dane o średniej pozycji pokazują średnią pozycję Twoich reklam w wybranym okresie. Najwyższa średnia pozycja wynosiła 1, a najniższa była nieskończona. Średnia pozycja reklamy została wygaszona w Google Ads w 2019 r. i zastąpiona danymi Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji w sieci wyszukiwania i Udział w wyświetleniach na najwyższej pozycji w sieci wyszukiwania jako najbliższy zamiennik.

B

Pod zakładką: część strony internetowej lub strony docelowej, w której musisz przewinąć w dół, aby zobaczyć, co jest pod spodem. W Google Ads odniesienie do części strony internetowej jest często używane do wyjaśnienia, jaka część reklamy displayowej lub wideo musi być widoczna w części strony widocznej na ekranie, aby liczyć się jako widoczne wyświetlenie.

Dostosowania stawek : umożliwiają zwiększanie lub zmniejszanie stawek o wartości procentowe w zależności od czasu, lokalizacji i urządzenia. Możesz na przykład podnieść stawki o +30%, gdy reklamy są wyświetlane na urządzeniach mobilnych, lub obniżyć stawki o -10%, gdy reklamy są wyświetlane mieszkańcom Los Angeles.

Próg rozliczeniowy: Ustawiona kwota w dolarach, która powoduje wysłanie do Ciebie rachunku. Google nalicza rachunki za każde wydane 500 USD, chyba że wyraźnie ustawisz inaczej.

Feeding od dołu : jest to strategia polegająca na podzieleniu słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym na osobne kampanie i połączeniu ich z kierowaniem na odbiorców (takich jak odbiorcy na rynku lub odbiorcy o podobnych zainteresowaniach). W udanych kampaniach z dolnym karmieniem docelowymi odbiorcami są ci, którzy wykazali korzystne wyniki w innych kampaniach po umieszczeniu w trybie obserwacji. Celem tej strategii jest osiągnięcie lepszych wyników przy większym zasięgu.

Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym : ten typ dopasowania słowa kluczowego jest również najstraszniejszy ze wszystkich typów dopasowania. Umożliwia wyświetlanie reklamy w wyszukiwarce dla wyszukiwań podobnych wyrażeń, synonimów, odmian i wszystkiego, co Google uzna za istotne dla oryginalnego słowa kluczowego. Możesz sprzedawać kanapy z czarnej skóry, ale z jakiegoś powodu Google może wyświetlać Twoją reklamę dla wyszukiwanych haseł „skóra”, „przytulanie” i/lub „czarna fasola”.

Zmodyfikowane słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: odmiana słowa kluczowego w dopasowaniu przybliżonym, która umożliwia bardziej szczegółowe określenie wyszukiwań, w których słowo kluczowe ma się wyświetlać. „Modyfikator” w słowie kluczowym był reprezentowany jako znak „+” przed każdym słowem w słowie kluczowym. Umieszczenie „+” przed dowolnym słowem w słowie kluczowym oznaczało, że dokładnie to słowo (lub coś bardzo zbliżonego) musiało zostać uwzględnione w wyszukiwanym haśle, aby wywołać słowo kluczowe. Na przykład zmodyfikowane słowo kluczowe +czarne +skórzane +buty w dopasowaniu przybliżonym wyświetliłoby się w wynikach wyszukiwania „wyprzedaż czarnych skórzanych butów”, ale nie w przypadku wyszukiwania „czarne buty”. Zmodyfikowane słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym zostały wycofane w 2021 r. i zastąpione bardziej elastyczną funkcją dopasowania w słowach kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia.

Odrzucenie: gdy ktoś trafia na Twoją witrynę i natychmiast ją opuszcza, nie odwiedzając innej strony. Jeśli konto Google Analytics jest połączone, możesz zobaczyć współczynnik odrzuceń powiązany z Twoimi kampaniami w Google Ads.

Edycje zbiorcze: wprowadzanie serii zmian za jednym razem zamiast jednej edycji w Edytorze Google Ads.

Przesyłanie zbiorcze: Przesyłanie plików CSV zawierających dużą liczbę zmian, które chcesz wprowadzić na swoim koncie. Te zmiany można wprowadzić w słowach kluczowych, lokalizacjach, wykluczających słowach kluczowych itp.

C

Wezwanie do działania (CTA): jest to konkretne pisemne działanie, które ma wykonać użytkownik po kliknięciu reklamy lub odwiedzeniu stron docelowych. Wszystkie odnoszą się do tego, co chcesz, aby dana osoba działała, abyś jako reklamodawca mógł osiągnąć swoje cele. Niektóre typowe wezwania do działania to

  • "Zadzwoń teraz"
  • "Kup Teraz"
  • „Uzyskaj wycenę”
  • „Demonstracja książki”

Rozszerzenia połączeń: rozszerzenie reklamy tekstowej, które umożliwia wyświetlanie obok reklamy numeru telefonu Twojej firmy. Na urządzeniach przenośnych rozszerzenia połączeń będą wyświetlane jako klikalny przycisk połączenia, który otworzy funkcję połączenia telefonicznego osoby wyszukującej i wstawi tam Twój numer. Na komputerach stacjonarnych i tabletach liczba nadal będzie wyświetlana w reklamie, ale nie będzie można jej kliknąć.

Rozszerzenia objaśnień : nieklikalna kopia wyświetlana pod głównymi nagłówkami i tekstami reklam w reklamie Google. To świetne miejsce na umieszczenie UVP (unikalnej propozycji wartości) i dodatkowych informacji, które pomogą Ci się wyróżnić.

Rozszerzenia objaśnień
Rozszerzenia objaśnień

Kampanie telefoniczne: typ kampanii reklamowej, który pozwala odwiedzającym jedynie dzwonić, a nie klikać na stronę docelową.

Śledzenie połączeń: Śledzenie połączeń to sposób, w jaki śledzisz, które z Twoich kampanii PPC generują połączenia telefoniczne, dzięki czemu możesz mierzyć skuteczność swoich kampanii reklamowych.

Kampania: Jest to ustawienie drugiego najwyższego poziomu po poziomie konta. Kampania jest jak duży folder zawierający Twoje grupy reklam, słowa kluczowe i reklamy. Ustawienia kampanii kontrolują sieci, w których chcesz się reklamować, lokalizacje geograficzne, budżety, języki, harmonogram wyświetlania reklam, strategię ustalania stawek i inne parametry dla wszystkich grup reklam w tej kampanii.

Wykluczenia miejsc docelowych kampanii: umożliwiają utworzenie listy niechcianych celów docelowych miejsc docelowych w witrynie dla kampanii w sieci reklamowej.

Historia zmian: raport Google Ads, który pozwala zobaczyć sygnatury czasowe różnych działań, które miały miejsce na Twoim koncie Google Ads, oraz użytkowników, którzy byli za to odpowiedzialni. Możesz przeglądać zmiany dotyczące np. budżetu, słów kluczowych itp.

Kliknięcie: kiedy ktoś klika Twoje reklamy.

Współczynnik klikalności (CTR): Jest to liczba otrzymanych kliknięć podzielona przez liczbę otrzymanych wyświetleń, a następnie pomnożona przez 100. CTR jest wyrażony w procentach. Na przykład: 70 kliknięć / 1000 wyświetleń = 0,07 x 100 = 7% (Twój CTR).

Kierowanie kontekstowe : rodzaj kierowania, który ma miejsce, gdy reklamy w sieci wyszukiwania mogą wyświetlać się w sieci reklamowej (ustawienie dostępne na poziomie kampanii). Kierowanie kontekstowe wykorzystuje kierowanie na słowa kluczowe i/lub tematy grupy reklam, aby znaleźć odpowiednie witryny sieci reklamowej, w których można wyświetlać reklamy w sieci wyszukiwania.

Konwersja: to udane działanie będące celem końcowym Twoich kampanii Google Ads. Jeśli użytkownik dokonał konwersji, oznacza to, że wypełnił formularz, zadzwonił do Twojej firmy, rozmawiał na czacie, kupił, pobrał lub odwiedził kluczową stronę. Ty decydujesz, co chcesz śledzić.

Strona konwersji/potwierdzenia: jest to strona, na której należy zainstalować kod konwersji, aby śledzić pomyślną realizację celu. Zwykle jest to strona, którą użytkownicy widzą zaraz po zakończeniu konwersji.

Współczynnik konwersji: Liczba konwersji podzielona przez łączną liczbę interakcji z Twoją reklamą. Na przykład, jeśli 100 odwiedzających odwiedza Twoją witrynę, a 32 zapisze się na Twój comiesięczny biuletyn (konwersja, której potrzebujesz), Twój współczynnik konwersji wyniesie 32%.

Śledzenie konwersji: to instalowanie fragmentów kodu, które umożliwiają śledzenie różnych działań, które uznasz za istotne i ważne dla powodzenia kampanii Google Ads.

Kliknięcia z konwersją: to unikalna liczba wszystkich konwersji klientów. Jedno kliknięcie reklamy może spowodować maksymalnie jedną konwersję. To nie zlicza wielu konwersji od tego samego użytkownika.

Koszt konwersji: Całkowity koszt poniesiony na reklamę w stosunku do powodzenia konwersji. Aby to obliczyć, podziel łączne wydatki na reklamę przez łączną liczbę konwersji.

Koszt kliknięcia (CPC): Jest to kwota, jaką zapłacisz za każde kliknięcie reklamy.

Koszt tysiąca wyświetleń (CPM): Twój CPM to kwota, jaką płacisz za 1000 wyświetleń swoich reklam.

Określanie stawek kosztu tysiąca wyświetleń (CPM): jest to model określania stawek w Sieci reklamowej, w którym zamiast określania stawek CPC płacisz za każde 1000 wyświetleń. Zwykle jest to dobre dla promowania marki lub przyciągania większej liczby oczu do reklam.

Koszt obejrzenia: kwota, jaką zapłaciłeś za każde obejrzenie reklamy wideo.

Określanie stawek kosztu obejrzenia (CPV): strategia ustalania stawek, która umożliwia płacenie za każde obejrzenie reklamy wideo. Wyświetlenie jest liczone za każdym razem, gdy ktoś obejrzy całą reklamę lub co najmniej 30 sekund jej trwania. Interakcje z Twoją reklamą również liczą się jako wyświetlenia. W przypadku tego typu określania stawek możesz ustawić maksymalny limit CPV, który chcesz utrzymać lub poniżej.

Minutnik: jest to ciąg kodu, który po wstawieniu do tekstu reklamy automatycznie pokazuje odliczanie do określonego czasu, np. końca wyprzedaży lub początku wydarzenia. Po prostu wpisz {= w reklamie, aby ją skonfigurować, a Google Ads Cię poprowadzi.

Minutnik Google Ads
Zegar odliczający reklamy

D

Budżet dzienny: to maksymalna kwota, jaką chcesz wydać dziennie na swoje kampanie reklamowe. Pamiętaj, że Google Ads może wydać w danym dniu nawet 2 razy więcej niż Twój budżet dzienny. Jednak w ciągu miesiąca nigdy nie wydasz więcej niż budżet dzienny pomnożony przez 30,4 dni.

Pory dnia : inne określenie harmonogramu wyświetlania reklam. Pory dnia pozwalają wybrać optymalne dni i godziny wyświetlania reklam, zamiast wyświetlania ich 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Linie opisu 1 i 2: te dwie linie umożliwiają wpisanie maksymalnie 90 znaków tekstu reklamy w każdym. Są to dłuższe części tekstu reklamy wyświetlane pod nagłówkami i wyświetlanym adresem URL.

Docelowy adres URL: adres URL, do którego zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu Twojej reklamy.

Ścieżka wyświetlania: jest to „niestandardowa” ścieżka adresu URL, która jest wyświetlana w reklamie tekstowej i zawiera dwa konfigurowalne pola „ścieżki”. Celem tych ścieżek wyświetlania jest skrócenie i uproszczenie docelowego adresu URL wyświetlanego w reklamie. W reklamie domena główna (www.witryna.com) będzie nadal zgodna z domeną główną z docelowego adresu URL. Jednak dwie ścieżki wyświetlania, które wybierzesz, nie muszą być zgodne z docelowym adresem URL (mogą być dowolne, maksymalnie 15 znaków każda).

Ścieżka wyświetlania reklam Google
Tutaj można wypełnić ścieżki wyświetlania 1 i 2

Reklama graficzna : są to różne rozmiary reklam graficznych, które są statyczne lub animowane i są tworzone dla sieci reklamowej.

Sieć reklamowa : Sieć reklamowa Google to największa sieć partnerska. Umożliwia reklamowanie reklam graficznych i tekstowych w różnych miejscach docelowych w różnych witrynach sieci reklamowej.

Display Planner: Display Planner był narzędziem w Google Ads, które pozwalało określić, które displayowe miejsca docelowe najlepiej pasują do Twoich celów. Planer kampanii w sieci reklamowej nie jest już dostępny w Google Ads i został zastąpiony prognozami zasięgu, które można zobaczyć podczas konfigurowania kampanii w sieci reklamowej.

Podwójne wyświetlanie: ma to miejsce, gdy dwie lub więcej reklam tej samej firmy są wyświetlane w tym samym czasie i miejscu. Zwykle dzieje się tak tylko w sieci reklamowej.

Dynamiczne cele reklamy : dynamiczny cel reklamy dopasowuje strony w Twojej witrynie do zapytań wyszukiwarek związanych z zawartością Twojej strony. Ta metoda kierowania zapewnia reklamom dynamicznym większy zasięg niż w przypadku kierowania reklam za pomocą słów kluczowych. Dynamiczne cele reklamy mają osiem typów:

  1. tytuły stron
  2. zawartość strony
  3. wszystkie strony internetowe powiązane z Twoją domeną
  4. niestandardowe etykiety
  5. Adres URL jest równy
  6. URL zawiera
  7. stron docelowych wszystkich grup reklam
  8. kategorie tematyczne

Dynamiczne wstawianie słów kluczowych (DKI): jest to fragment kodu wstawiany do reklamy, który umożliwia Google automatyczne wprowadzanie słów kluczowych do tekstu reklamy.

Remarketing dynamiczny: Znany również jako retargetowanie dynamiczne, polega na kierowaniu reklam do odbiorców składających się z osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę docelową, witrynę lub aplikację, i wyświetlaniu im spersonalizowanych reklam przedstawiających produkty, które wcześniej oglądali w Twojej witrynie. Możesz to osiągnąć, dołączając plik danych o produktach do kampanii remarketingu dynamicznego i umożliwiając liście remarketingowej zbieranie parametrów niestandardowych.

Dynamiczne elastyczne reklamy displayowe (Responsive Feed Ads): dynamiczne reklamy elastyczne lub responsywne reklamy w kanale to rodzaj reklamy, która wykorzystuje plik danych o produktach do wyświetlania reklam zawierających określone produkty. Reklamy te można sparować z listą retargetingową, która zbiera niestandardowe parametry. W takim przypadku Google wyświetli potencjalnym klientom reklamy zawierające produkty, które wcześniej oglądali.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce : reklamy tworzone dynamicznie na podstawie treści Twojej witryny, a nie tworzone przez Ciebie (dotyczy to nawet stron docelowych). Jedyne, czego te reklamy wymagają od Ciebie, to opis. Witryna z solidną infrastrukturą SEO i doskonałą kopią witryny może odnieść największe korzyści z dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

mi

Data zakończenia: jest to ustawienie na poziomie kampanii, które umożliwia określenie określonej daty zakończenia kampanii. Jest to szczególnie przydatne w przypadku wyprzedaży lub promocji, które są ograniczone w czasie.

Ulepszone CPC (eCPC): strategia ustalania stawek, która umożliwia Google podnoszenie lub obniżanie stawek za słowa kluczowe na potrzeby aukcji w zależności od prawdopodobieństwa konwersji (tj. Google podnosi stawki, jeśli istnieje większe prawdopodobieństwo konwersji i obniża stawki, jeśli nie) ).

Ścisłe dopasowanie słowa kluczowego : ten typ dopasowania słowa kluczowego wyświetla reklamę tylko wtedy, gdy osoba wyszukująca wpisze dokładne hasło (lub jego bardzo zbliżoną odmianę). Jest to najbardziej restrykcyjny typ dopasowania słowa kluczowego, ale zapewnia największą kontrolę.

F

Analiza pierwszego i ostatniego kliknięcia: w tym raporcie przedstawiono różnicę między ważeniem statystyk konwersji przy pierwszym kliknięciu reklamy przez użytkownika a ostatnim kliknięciem reklamy, a następnie do konwersji. Ten konkretny raport nie jest już dostępny w narzędziu Atrybucja, ale jest najbardziej zbliżony do nowego raportu „danych ścieżki”.

Częstotliwość: średnia liczba dziennych wyświetleń reklamy przez użytkownika. Dotyczy to tylko sieci reklamowej.

Ograniczenie liczby wyświetleń: to ustawienie sieci reklamowej umożliwia ustawienie limitu dziennej liczby wyświetleń reklamy danej osobie. Jest to szczególnie przydatne w przypadku remarketingu.

G

Kierowanie geograficzne : określane również jako kierowanie na lokalizację, w ten sposób decydujesz, w jakich obszarach geograficznych mogą wyświetlać się Twoje reklamy. Google określa położenie geograficzne na podstawie lokalizacji urządzenia i adresu IP.

Google Ads API : wcześniej nazywany „AdWords API”, jest to rodzaj interfejsu programistycznego dla użytkowników Google Ads. Został stworzony dla programistów do bezpośredniej pracy z platformą w celu efektywnego zarządzania dużymi lub złożonymi kontami i kampaniami Google Ads. Dzięki interfejsowi Google Ads API możesz tworzyć niestandardowe raporty, automatyzować niektóre procesy zarządzania kontem i nie tylko.

Edytor Google Ads: wcześniej nazywany „Edytorem AdWords”, jest to bezpłatny program Google do edycji zbiorczej, który umożliwia masową edycję stawek, słów kluczowych, reklam, ustawień i innych rzeczy, których nie można łatwo zrobić w zwykłym interfejsie Google Ads. Możesz go pobrać tutaj.

H

Nagłówki 1, 2 i 3: to górne części reklamy tekstowej, które czytają użytkownicy, a także klikalny hiperłącze, które prowadzi użytkowników do docelowego adresu URL. Każdy nagłówek umożliwia wpisanie do 30 znaków tekstu reklamy. Nagłówek 1 jest wyświetlany jako pierwszy, 2 jako drugi, a 3 jako trzeci — wszystkie są oddzielone pionową linią. Nagłówek 3 może, ale nie musi, pojawiać się w reklamie w zależności od dostępnej przestrzeni reklamowej, ale nagłówki 1 i 2 będą zawsze wyświetlane.

Przykłady nagłówków Google Ads
Przykłady tego, jak Twoje nagłówki będą wyglądać w reklamie

I

Efekt góry lodowej : jest to zjawisko, które występuje, gdy lista wyszukiwanych haseł jest nieskończenie dłuższa niż faktycznie kierowane słowa kluczowe, co powoduje trudności z trafnością i kontrolą nad tym, dla jakich wyszukiwań wyświetlane są reklamy.

Efekt góry lodowej
Efekt góry lodowej

Reklamy graficzne: Znane również jako reklamy displayowe, są to reklamy statyczne i/lub animowane, które można wyświetlać w witrynach sieci reklamowej. Istnieje wiele różnych wymiarów w pikselach i rozmiarów plików, które należy wziąć pod uwagę w zależności od kanałów i celów.

Wyświetlenie : wtedy reklama jest ładowana na stronie w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej lub w witrynach partnerów wideo. Nie oznacza to, że dana osoba koniecznie widziała reklamę, ponieważ może ona znajdować się pod zakładką strony internetowej.

Wyświetlenia na dzień: liczba wyświetleń skumulowanych w ciągu dnia.

Udział w wyświetleniach (IS): ten wskaźnik jest określany przez liczbę uzyskanych wyświetleń podzieloną przez łączną liczbę wyświetleń dostępnych dla słów kluczowych, dla których licytujesz. Im wyższy, tym bardziej korzystasz z tego, co jest dostępne. Jest wyrażona w procentach.

Reklamy wideo In-Feed: wcześniej znane jako reklamy wideo Discovery, ten typ reklamy wideo pojawia się jako miniatura w wynikach wyszukiwania YouTube, na stronie głównej lub w monicie „Do obejrzenia”. Reklamy te umożliwiają dodanie nagłówka i opisu, a po kliknięciu przekierowują do strony odtwarzania w YouTube, na której znajduje się reklama. Są najbardziej przydatne do zwiększania ekspozycji marki, dostarczania informacji lub działań w YouTube, takich jak subskrypcje.

Współczynnik interakcji: obliczenie, ile razy użytkownicy wchodzili w interakcje z Twoją reklamą, podzielone przez łączną liczbę wyświetleń.

Nieprawidłowe kliknięcia: jest to liczba kliknięć, które Google określiło jako zbliżone do fałszywych kliknięć z powodu tego samego adresu IP lub innych podejrzanych czynników. Otrzymujesz koszt wszelkich nieprawidłowych kliknięć usuniętych z rachunku przed jego naliczeniem.

k

Słowo kluczowe : jest to słowo lub grupa słów, które licytujesz i dla których chcesz wyświetlić reklamę.

Typ dopasowania słowa kluczowego : Twój typ dopasowania słowa kluczowego odnosi się do stopnia dopasowania słowa kluczowego do zapytania użytkownika. Obecnie dostępne typy dopasowań to dopasowanie przybliżone, dopasowanie do wyrażenia i dopasowanie ścisłe.

Eksploracja słów kluczowych: czynność polegająca na wyszukiwaniu nowych słów kluczowych w celu kierowania lub dodawania ich jako wykluczających słów kluczowych.

Eksploracja słów kluczowych (styl dopasowania przybliżonego): czynność kierowania na słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym w celu zebrania propozycji słów kluczowych za pośrednictwem raportu wyszukiwanych haseł. Następnie możesz zdecydować się na ustalanie stawek dla niektórych znalezionych w ten sposób słów kluczowych przy użyciu bardziej restrykcyjnych typów dopasowania.

Planer słów kluczowych : narzędzie w Google Ads, które pozwala badać słowa kluczowe, uzyskiwać nowe propozycje słów kluczowych oraz sprawdzać liczbę słów kluczowych i szacunkowe stawki. Możesz także uzyskać prognozy dotyczące słów kluczowych.

Ograniczanie słów kluczowych: strategia, w której dzielisz wiele kampanii kierowanych na te same słowa kluczowe, ale każda kampania jest kierowana na inny typ dopasowania tych słów kluczowych. Ma to na celu ocenę i wyeliminowanie różnic w wydajności między typami dopasowań, a także umożliwienie użycia skryptów do wykluczania wyszukiwanych haseł o zbliżonych odmianach z kampanii z dopasowaniem ścisłym.

Ł

Etykiety : etykiety są jak „naklejki”, które możesz przypisywać do kampanii, grup reklam, słów kluczowych lub reklam, aby lepiej je identyfikować lub grupować. Możesz wybrać kolor etykiety oraz treść etykiety, a następnie zastosować tę etykietę do wielu elementów jednocześnie. Następnie możesz na przykład filtrować określone etykiety, aby zobaczyć tylko elementy z tą etykietą lub utworzyć automatyczne reguły, które mają wpływ tylko na elementy posiadające te etykiety.

Strona docelowa : jest to konkretna strona poza głównym elementem nawigacyjnym Twojej witryny, która została utworzona w celu zwiększenia atrakcyjności dla użytkownika i nakierowania go na konkretny cel konwersji. Strony docelowe są często używane jako docelowe adresy URL w Google Ads w celu poprawy skuteczności.

Języki: to ustawienie na poziomie kampanii umożliwia kierowanie reklam do odbiorców posługujących się określonymi językami w połączeniu z kierowaniem geograficznym i kierowaniem na słowa kluczowe.

Rozszerzenia lokalizacji: typ rozszerzenia reklamy, który umożliwia dodanie adresu firmy do reklam, aby zajmowały więcej miejsca w wynikach wyszukiwania i kierowały użytkowników do Twojej tradycyjnej lokalizacji.

M

Maksymalizuj liczbę kliknięć: strategia ustalania stawek w kampanii, która stara się uzyskać jak najwięcej kliknięć w ramach Twojego budżetu.

Limit maksymalnej stawki kosztu kliknięcia (CPC): ustawienie umożliwiające określenie maksymalnej kwoty, jaką chcesz wydać na kliknięcie reklamy. Nie oznacza to, że zawsze będziesz płacić dokładnie taką kwotę. Będzie się różnić, ale średnia nie powinna być wyższa niż ustawiona. Ustawienie maksymalnej stawki CPC jest dostępne na poziomie kampanii w strategiach ustalania stawek Maksymalizuj liczbę kliknięć, Docelowy udział w wyświetleniach i Docelowy CPA portfela. W przypadku samodzielnego ustawiania stawek jest ono dostępne w ustawieniach na poziomie grupy reklam, ale można je też ustawić inaczej dla poszczególnych słów kluczowych.

Preferowana reklama mobilna: Pierwotnie było to ustawienie pola wyboru, które można było ustawić, aby wyświetlać reklamę głównie odbiorcom mobilnym. To ustawienie nie jest już dostępne na poziomie reklamy, ale możesz utworzyć kampanię lub grupę reklam intensywnie korzystającą z urządzeń mobilnych, korzystając z dostosowań stawek +100% na urządzeniach mobilnych i -100% na komputerach, tabletach i telewizorach.

Współczynnik najechania kursorem myszy: to odsetek czasu, przez który użytkownicy przesuwają kursor myszy nad reklamą przez jedną sekundę lub dłużej, podzielony przez wyświetlenia.

Testowanie na wielu odmianach : metoda testowania, która umożliwia wykorzystanie wielu wariantów i kombinacji elementów tekstu reklamy i/lub elementów strony docelowej w celu wzajemnego porównania i sprawdzenia, która kombinacja działa najlepiej. Im większy ruch, tym szybciej zobaczysz wyniki.

N

Wykluczające słowo kluczowe : jest to słowo lub wyrażenie, dla którego nie chcesz wyświetlać reklam. Możesz przejrzeć raport wyszukiwanych haseł, aby znaleźć wykluczające słowa kluczowe i dodać je do listy wykluczających słów kluczowych na poziomie kampanii lub grupy reklam.

Lista wykluczających słów kluczowych: odnosi się do listy obecnie używanych wykluczających słów kluczowych. Odnosi się to również do funkcji listy wykluczających słów kluczowych w Bibliotece udostępnionej Twojego konta, która zawiera wszystkie listy wykluczających słów kluczowych w utworzonych przez Ciebie nazwanych grupach. Ze Wspólnej biblioteki możesz zastosować całe listy słów kluczowych do jednej, wielu lub wszystkich kampanii.

Sieci: w Google Ads możesz reklamować się w sieci wyszukiwania (Google SERP i witryny partnerów wyszukiwania), sieci reklamowej i jej ogromnej liczbie witryn wydawców lub w sieci witryn partnerów wideo.

O

Reklamy wideo typu Out-Stream: rodzaj reklamy wideo, która jest wyświetlana w treściach poza YouTube — mianowicie w witrynach partnerów YouTube. Wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

Karta Przegląd: główny panel skuteczności całego konta Google Ads.

P

Długość ścieżki: określa, ile kroków wykonują Twoi nowi klienci lub ile stron oglądają przed zakończeniem konwersji.

Pay-per-click (PPC): znany również jako płatne wyszukiwanie, marketing w wyszukiwarkach (SEM) lub po prostu płatne reklamy, to sport Google Ads. Jest to model marketingowy, w którym reklamodawcy uiszczają opłatę na rzecz platformy po kliknięciu ich reklamy.

Dopasowanie do wyrażenia kluczowego: Ten typ dopasowania słowa kluczowego jest oznaczony cudzysłowami wokół frazy kluczowej. Pierwotnie wyświetlała reklamę tylko wtedy, gdy wyszukiwano to słowo kluczowe ze słowami w takiej kolejności, w jakiej je zawierało słowo kluczowe. Reklamy pojawiały się również w wyszukiwaniach z frazą kluczową oraz dowolnymi słowami przed nią lub po niej. Obecnie typ dopasowania do wyrażenia został rozszerzony, aby umożliwić wyszukiwanie z większą różnorodnością w celu wywołania słów kluczowych do wyrażenia, podobnie jak funkcjonalność (obecnie wycofanego) zmodyfikowanego słowa kluczowego w dopasowaniu przybliżonym.

Przypnij (używany w elastycznych reklamach w wyszukiwarce): wskaźnik w elastycznej reklamie w wyszukiwarce, który określa pozycję, na której pojawi się nagłówek lub opis. Na przykład możesz przypiąć nagłówek „Wyprzedaż – 50% zniżki” do pozycji nagłówka 1 , a jeśli ten nagłówek zostanie wybrany do wyświetlania w reklamie podczas aukcji, będzie wyświetlany tylko na pozycji Nagłówek 1.

Miejsca docelowe: są to określone miejsca docelowe w witrynie, w których znajdują się Twoje reklamy lub w których chcesz wyświetlać reklamy w sieci reklamowej Google.

Określanie stawek portfela : tworzysz strategię ustalania stawek w Zasobach wspólnych, której można używać w wielu kampaniach jednocześnie. Określanie stawek portfolio jest zwykle stosowane, gdy dane kampanie mają podobne cele docelowe. Jest również używany, gdy trzeba przyspieszyć fazę uczenia się strategii ustalania stawek, której chcesz użyć, ze względu na małą liczbę poszczególnych kampanii.

Reklamy z listą produktów (PLA): te reklamy są konfigurowane jako kanały Google Merchant Center, które umożliwiają wyświetlanie produktów e-commerce (nie usług) wraz ze zdjęciami w wynikach wyszukiwania Google i witrynach partnerów wyszukiwania. Obecnie są one znane jako kampanie produktowe Google.

Q

Wynik Jakości : jest to liczbowy wynik słowa kluczowego z przedziału od 1 do 10, określany na podstawie oczekiwanego CTR reklamy, trafności reklamy i jakości strony docelowej. Im wyższy Wynik Jakości, tym lepiej. Pomoże to obniżyć koszt kliknięcia i podnieść ranking reklamy.

R

Karta Rekomendacje: karta w interfejsie Google Ads zawierająca automatyczne propozycje, które pomogą poprawić skuteczność Twoich kampanii.

Zalecany budżet dzienny: Jest to określony budżet, którego Google zaleca, aby uzyskać więcej/mniej kliknięć w zależności od wyświetleń słów kluczowych, dla których licytujesz.

Relevance: Relevance is how well your ad matches your keyword and the searches that trigger your keyword. It can also refer to how well your landing page matches your ad, keyword, and search term(s).

Remarketing: Also known as retargeting, this is a strategy used to have ads target people who have previously been on your site or landing page.

Remarketing Lists For Search Ads (RLSAs): This is a campaign strategy where broad keywords are bucketed into a campaign and combined with remarketing audience targeting. Typically, RLSA campaigns will be copies of existing campaigns with remarketing audiences added. The point of this strategy is to hone in on the high intent of remarketing audiences using search ads while enabling a wider variety of searches from those audiences using broad match keywords.

Responsive Display Ad (RDA): A type of ad available for display campaigns. This ad allows the addition of

  • up to 20 images (at least two required)
  • up to five videos (optional)
  • up to five headlines
  • one long headline
  • up to five descriptions
  • one call-to-action
  • a final URL
  • a display URL

Your display ad will be shown natively across the Google Display Network in varying formats with varying combinations of your provided assets depending on what Google Ads determines is likely to perform best.

Responsive Search Ad (RSA): A type of ad available for search campaigns. This ad allows the addition of

  • up to 15 headlines
  • up to four descriptions
  • a final URL
  • a destination URL

When your ad serves, Google Ads will decide which combination of headlines and descriptions is likely to perform best in the auction. You can also pin headlines or descriptions to a specific position (eg, Headline 1, 2, or 3) if you want to be more specific about the order in which your creative is shown within the ad.

Responsive Video Ad (RVA): A type of ad available for video campaigns with the "Drive conversions" campaign subtype selected. This ad allows the addition of

  • one YouTube video (your ad)
  • a final URL
  • a display URL
  • a call-to-action
  • a headline
  • a long headline
  • a description
  • advanced URL options

Depending on what Google Ads determines is likely to perform best, your video may be shown either in the in-stream format or video discovery format.

Return On Ad Spend (ROAS): A measure of how much profit you're making on your campaigns. To calculate it, you divide your total conversion value (revenue) by your total ad spend. ROAS as a metric is expressed as a flat number, like 5. If your ROAS is 3, that means you're making $3 for every $1 you spend on advertising; your profit is 3x what you spent.

S

Search Funnels: A tool within the conversions dashboard that shows you how people are converting.

Search Partners : These are other websites that Google has partnered with where your Google ads can show. Search partners usually have a cheaper cost-per-click and are home to older demographics. Unfortunately, you can't select which search partner sites you want to individually target—you just click the button that says you want to include all search partners in your targeting.

Search Term: Also known as a search query, this is the actual word or phrase a person typed into Google that triggered your keyword to show your ad. This is sometimes exactly your keyword, but most of the time, it's not exact.

Search Term Report: This is a report used to see which words or phrases people have typed in that triggered your keywords.

Search Query Report (SQR): Another name for the search term report.

Scripts : These are automatic JavaScript codes that programmatically control certain actions that occur or reports that are run in your Google Ads account.

Search Engine Results Page (SERP): The page that shows search results (ads and organic) related to your query.

Shared Budget: A single budget that you can share between multiple different campaigns.

Shared Library: A place within your Google Ads account that houses collective assets, bid strategies, negative keyword lists, audiences, budgets, and more.

Shopping Campaigns : The eCommerce ads that you use to showcase images, pricing, and more of your products in Google search results. Once known as product listing ads, these ads pull product data to run in ads from a product feed housed in Google Merchant Center.

Single Keyword Ad Groups (SKAGs): These are ad groups that contain only one keyword each. It's a common structural plan used to help improve relevancy and control within Google Ads campaigns.

Sitelinks: These are additional hyperlinks that accompany your Search Network text ad. They enable people to click them to dive right into other relevant pages within your site. They also take up more real estate space for your ad.

Smart Bidding Strategies : These are a subset of automated bidding strategies that specifically focus on allowing Google Ads to adjust your bids to drive more conversions, revenue, or better CPA (cost-per-acquisition). Examples of smart bidding strategies are

  • “Maximize Conversions”
  • Maximize Conversion Value”
  • “Target CPA” (formerly)
  • “Target ROAS” (formerly)
  • “ECPC” (enhanced CPC)

Split Testing : Also known as A/B testing, this is the science of testing different messages and tactics to see what resonates best with the audience. Split testing is used to improve performance.

Social Extensions: This was another ad extension that allows you to showcase your social followings along with your text ads on the Search Network. Social extensions were sunsetted in 2015.  

T

Target Cost-per-acquisition (tCPA) Bidding: This is a bidding model that tries to achieve your goal cost-per-action. Let's say you only want to pay $10 for a conversion; Google will automatically try to do that for you with this bidding model. Target CPA bidding is now an optional target CPA setting within Maximize Conversions rather than its own separate strategy.

Target Cost-per-thousand Impressions (CPM) Bidding: This is a Display Network bidding model where you set the target CPM goal you'd like to maintain, and Google Ads tries to stay at or under that CPM goal.

Określanie stawek docelowego udziału w wyświetleniach : strategia ustalania stawek, która umożliwia ustawienie docelowego udziału w wyświetleniach, jaki ma osiągnąć Twoja kampania. Google Ads odpowiednio dostosuje Twoje stawki, by osiągnąć ten cel. Możesz ustawić cele dotyczące udziału w wyświetleniach w dowolnym miejscu na stronie wyników wyszukiwania, u góry strony wyników wyszukiwania lub u góry strony wyników wyszukiwania.

Określanie stawek docelowego ROAS (tROAS): model automatycznego określania stawek, który pozwala ustawić określony procentowy zwrot z docelowych wydatków na reklamę, a następnie Google automatycznie ustala stawki, które spróbują osiągnąć te cele ROAS. Jest to najczęściej używane w kampaniach eCommerce i aby to działało, musisz mieć skonfigurowane śledzenie wartości konwersji. Określanie docelowego ROAS jest teraz opcjonalnym ustawieniem docelowego ROAS w ramach strategii Maksymalizacja wartości konwersji, a nie osobną strategią.

Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania: była to strategia ustalania stawek, która dostosowywała stawki w celu wyświetlania reklam na górze strony lub na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Ustalanie stawek za wybraną lokalizację na stronie wyszukiwania zostało wycofane w 2019 r. i zastąpione ustalaniem stawek za docelowy udział w wyświetleniach.

Reklama tekstowa: oprócz reklam produktowych są to jedyne formaty reklam, których możesz używać w sieci wyszukiwania. Zawierają tylko tekst. Odnosi się to również do oryginalnej reklamy tekstowej, która powstała przed utworzeniem rozszerzonej reklamy tekstowej (obecnie obie wycofane).

Ścieżka opóźnienia czasowego: Jest to czas potrzebny osobie (od momentu zobaczenia lub kliknięcia reklamy) na rzeczywistą konwersję.

Główna ścieżka konwersji: raport przedstawiający unikalne ścieżki konwersji (interakcyjne kanały, takie jak wyszukiwanie, sieć reklamowa i ponownie wyszukiwanie), które prowadzą do konwersji. Ten raport został zmieniony na bieżącej karcie Atrybucja i nosi teraz po prostu nazwę „Ścieżki konwersji”.

Najważniejsze ścieżki: ten raport pierwotnie przedstawiał najczęstsze ścieżki, którymi podążali Twoi użytkownicy, aby dokończyć konwersję. Ten raport nie jest już dostępny na bieżącej karcie Atrybucja; najbardziej zastępuje go raport „Metryki ścieżki”, który pokazuje średnie czasu konwersji i liczby punktów styku .

u

Zaktualizowane dopasowanie do wyrażenia: od lutego 2021 r. typ dopasowania słowa kluczowego do wyrażenia został zaktualizowany, aby miał podobne właściwości jak zmodyfikowane typy dopasowania słowa kluczowego w przybliżeniu. Słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia mogą teraz wyświetlać się w szerszym zakresie wyszukiwanych haseł związanych z tym słowem kluczowym, ale nadal nie będą się wyświetlać w przypadku tak dużego zakresu zapytań, jak zmodyfikowane słowa kluczowe w przybliżeniu.

Ulepszone adresy URL: te typy adresów URL umożliwiają ustawienie głównego adresu URL (znanego również jako końcowy adres URL, do którego przechodzi użytkownik po kliknięciu Twojej reklamy) oraz linku monitorującego używanego do śledzenia. Wielką zaletą uaktualnionych adresów URL jest to, że dane nie zostaną zresetowane, jeśli wystarczy zmienić parametry śledzenia adresu URL.

V

Reklamy w przerywniku wideo: niezwykle krótki format reklamy wideo — Twoje reklamy mogą trwać maksymalnie 6 sekund. Pojawiają się w filmach YouTube i nie można ich pominąć. Z tego powodu reklamy w przerywniku mogą korzystać tylko z określania stawek „kosztu tysiąca wyświetleń”, a dane dotyczące „obejrzeń” są niedostępne (ponieważ gdy reklamy nie można pominąć, wyświetlenie jest pewne).

Reklamy sekwencyjne wideo: typ reklamy wideo, który wyświetla filmy wideo osobom wyszukującym w żądanej kolejności. W tym formacie każda sekwencja wideo jest hostowana we własnej grupie reklam w ramach jednej nadrzędnej kampanii. Kolejność sekwencji wideo jest ustalana na poziomie grupy reklam, a gdy użytkownik zobaczy pierwszą reklamę wideo, zobaczy następną reklamę w sekwencji itd. Na każdym etapie sekwencji możesz też używać wielu różnych formatów reklam wideo.

Określanie stawek CPM widocznych reklam (vCPM): strategia ustalania stawek, w której decydujesz, ile chcesz płacić za każde 1000 widocznych wyświetleń. Jest to wyłącznie strategia ustalania stawek w sieci reklamowej.

Widoczne wyświetlenie: widoczne wyświetlenie to takie, w którym co najmniej 50% reklamy graficznej jest widoczne w części strony widocznej na ekranie przez co najmniej jedną sekundę.

W

Konwersje telefoniczne w witrynie: są to połączenia generowane z numerów telefonów widocznych w Twojej witrynie lub na stronie docelowej, które śledzisz w Google Ads. Za pomocą kodu JavaScript Google zamieni numer w Twojej witrynie na numer, który można śledzić, aby pokazać Ci, które słowa kluczowe i reklamy wywołały połączenie.

Y

Reklamy YouTube : są to reklamy wideo hostowane w YouTube. Ponieważ YouTube jest własnością Google, kampanie reklamowe YouTube są prowadzone w ramach Google Ads.

Zamykamy nasz glosariusz Google Ads

Cóż, masz to. Kompletny glosariusz najważniejszych terminów Google Ads, które musisz znać.

Czujesz się już geniuszem?

Jeśli szukasz głębszego zrozumienia i chcesz kontynuować swoją przygodę z Google Ads, zajrzyj na naszego kolejnego bloga, który omawia tajniki reklam w wyszukiwarce Google.

Przeczytaj następny artykuł