CPC a CPM: właściwy model cenowy
Opublikowany: 2016-06-03szybka nawigacja
- Wstęp
- Co to jest CPM?
- Co to jest CPC?
- CPC vs CPM: Bitwa
Wstęp
Są chwile w naszym życiu, w których stajemy przed pytaniem:
Jaką decyzję powinniśmy podjąć?
Którą opcję wybrać?
To moment na racjonalną, krytyczną analizę.
Nie możemy polegać na samej intuicji, która nas prowadzi.
W rzeczywistości musimy przeanalizować wszystkie plusy i minusy, biorąc pod uwagę wszelkie ryzyko, starając się znaleźć najlepsze dostępne rozwiązanie .
Ta potrzeba analizy i faktycznego poznania, dokąd zmierzasz, zanim zrobisz ruch, ma fundamentalne znaczenie w sferze kupowania mediów.
Nie tylko określa, jakim Media Buyerem zostaniesz – to także to, co oddziela sukces od porażki.
Kupując ruch, zauważysz, że różne sieci reklamowe oferują różne opcje określania stawek.
Dostępne są CPM, CPC, CPV, a niektóre sieci reklamowe pozwalają nawet wybrać preferowany sposób pracy.
W tym artykule pokażę Ci, że te terminy musisz znać jak własną kieszeń.
Musisz zrozumieć wszystkie zawiłości i szczegóły.
Czemu?
Ponieważ będziesz musiał znać każdy konkretny model, aby podjąć właściwe decyzje i zdobyć te słodkie pieniądze!
Gotowy?
Co to jest CPM?
CPM oznacza koszt za 1000 wyświetleń.
Oznacza to, że ustalasz cenę, jaką chcesz zapłacić za tysiąc wyświetleń Twojego banera/popundera, aby użytkownicy mogli je obejrzeć.
Co to jest CPC?
CPC oznacza koszt kliknięcia reklamy.
Oznacza to, że zapłacisz za każde kliknięcie w swój baner.
Na koniec zdefiniujmy CPV.
Oznacza koszt na jednego odwiedzającego.
CPC vs CPM: Bitwa
Teraz, gdy omówiliśmy trzy różne modele, zrozummy, jaka tu gra dynamika.
Po pierwsze, nigdy nie należy zapominać, że kupowanie mediów polega na liczbie konwersji generowanych przez każdą konkretną reklamę.
Na przykład na podstawie CPC płacisz bezpośrednio za kliknięcia, unikając jednocześnie wykonywania dodatkowych kroków za kliknięcie.
To jest powód, dla którego kliknięcie wydaje się być bardziej wartościowe niż wyświetlenie.
Właśnie dlatego CPC może wydawać się najlepszym wyborem.
Jednak nie zawsze tak jest!
Jeśli pracujesz na podstawie CPM – i płacisz za wyświetlenie – musisz uzyskać maksymalną możliwą liczbę kliknięć z tych wyświetleń.
W takim przypadku Twoje banery powinny być atrakcyjne, aby motywować użytkowników do ich kliknięcia.
Musisz ciężko pracować nad banerami. Rzeczywiście, bardzo ważne jest, aby je przetestować, analizując, jak zmienia się Twój CTR w zależności od koloru, tekstu lub obrazu banera.
Ten proces testowania ma tylko jeden cel:
Zwiększenie CTR!
Spójrz na następujący przykład:
Załóżmy, że możesz kupić ruch o tej samej jakości za 1 CPM lub za 0,05 USD CPC.
Wyobraź sobie, że masz budżet w wysokości 100 dolarów.
Jeśli kupujesz na podstawie CPC, otrzymasz 100 USD/0,05 USD = 2000 kliknięć.
Pracując nad CPM – za te same pieniądze – możesz uzyskać 1000*100$/1$ = 100 000 wyświetleń.
Wyobraźmy sobie, że CTR Twojego banera wynosi 1% (normalnie jest niski).
W tym przypadku uzyskasz 100 000 * 1% = 1 000 kliknięć z tego samego budżetu.
Niemniej jednak, jeśli Twój CTR jest wyższy (np. 3%), otrzymasz 100 000 * 3% = 3 000 kliknięć przy tym samym budżecie.
Czego się z tego nauczyłeś? Łatwo!
Możesz zobaczyć, że model CPM może być najbardziej opłacalny, jeśli Twój CTR jest wyższy (co oznacza, że możesz uzyskać więcej kliknięć).
To jest powód, dla którego – pracując na zasadzie CPM – musisz naprawdę przeanalizować i zoptymalizować swoje banery.
To wymaga, abyś podszedł do talerza i dał z siebie wszystko.
Co więcej, CPM pozwala kupować ruch z spotów premium (o bardzo wysokim CTR).
Metoda CPM jest znacznie tańsza niż korzystanie z systemu określania stawek CPC, ponieważ możesz uzyskać taką samą liczbę kliknięć i konwersji , płacąc mniejszą kwotę.
Jeśli zdecydujesz się pracować nad CPM, jest jeszcze jeden parametr, z którym możesz się bawić i który może przynieść Ci dodatkowy dochód:
Ograniczenie liczby wyświetleń.
Oznacza to, że możesz zwiększyć liczbę wyświetleń.
Przyniesie to konwersje i możesz grać z ograniczeniem liczby wyświetleń, aby uzyskać odwrotny efekt.
Rzeczywiście, możesz je ograniczyć, nawet jeśli generują kliknięcia, ale nie powodują konwersji.
Dodatkowo, jeśli używasz wprowadzających w błąd banerów i obiecujesz swoim użytkownikom, że będą mogli oglądać lub pobierać niesamowite treści wideo (ale w końcu wylądują w jakiejś kiepskiej grze), zrujnujesz ich oczekiwania.
W tym przypadku uzyskasz mnóstwo kliknięć, ale rozczarowująco niski poziom konwersji.
Czemu?
Ze względu na to, że oszukałeś użytkowników, obiecując im rodzaj niesamowitych treści, których nie mogli zobaczyć.
Oznacza to, że są niezadowoleni i oczywiście nie dokonają zakupu.
Taka postawa niektórych kupujących media jest po prostu bezsensowna, ponieważ – ponieważ płacisz za każde kliknięcie – głupotą jest wprowadzać w błąd użytkowników, którzy nawet nie kupią Twoich treści.
Zdobyć?
Mówimy o całej masie bezmyślnych kliknięć, za które płacisz bez żadnego zwrotu, ponieważ użytkownicy nie kupią tego, co sprzedajesz.
Proponuję używać CPC tylko w przypadku, gdy baner pasuje do Twojego produktu.
W ten sposób upewnisz się, że użytkownicy, którzy klikną baner, rzeczywiście chcą kupić tę konkretną ofertę.
Jeśli jakość ruchu z sieci reklamowej, którą próbujesz kupić, nie jest niesamowita, ponieważ uważasz, że ruch botów jest duży (co oznacza, że roboty będą przeglądać stronę, ale nigdy nie klikną i nie dokonają konwersji), bardziej logiczne jest użycie metoda CPC.
Zasadniczo będziesz płacić tylko za prawdziwych ludzi, którzy klikną w baner.
Oznacza to, że nie będziesz wydawać pieniędzy na nietrafne wyświetlenia botów, tak jak na CPM.
Praca z CPC jest oczywiście bardziej stabilna.
W rzeczywistości zawsze wiesz, ile musisz wydać, aby uzyskać określoną liczbę kliknięć.
Model CPM jest bardziej ryzykowny, zwłaszcza jeśli przetestowałeś niewłaściwy baner lub jeśli Twoi użytkownicy zmęczyli się Twoimi kreacjami.
W takich przypadkach Twój CTR może spaść. Niski CTR oznacza niską wydajność.
Prosty.
Co teraz?
Jak wybrać właściwy na koniec dnia?
Polecam pracę na podstawie CPC w przypadku, gdy masz niesamowitą ofertę z bardzo wysokim współczynnikiem konwersji i używasz banera dostosowanego do tej konkretnej oferty.
W takim przypadku uzyskasz ukierunkowane kliknięcia na baner i prawdopodobnie uzyskasz również wiele konwersji, ponieważ oferta ma świetny CR.
Co więcej, proces ten skróci czas optymalizacji, o ile tak naprawdę nie musisz się przejmować zwiększaniem CTR.
Z drugiej strony wyobraźmy sobie, że korzystasz z rotatora ofert i nie możesz dostosować banera do każdej konkretnej oferty.
Niemniej jednak jesteś świetny w tworzeniu atrakcyjnych ogólnych banerów, które będą zachęcać użytkowników do klikania.
W tym konkretnym przypadku sugeruję oczywiście, abyś popracował nad CPM.
W ten sposób będziesz miał do dyspozycji jeden dodatkowy parametr, którym możesz pobawić się, aby zwiększyć swoją rentowność, a mianowicie CTR banera.
Mam nadzieję, że nauczysz się tych kluczowych umiejętności kupowania mediów, które z pewnością pomogą ci odnieść sukces w grze.
Pamiętaj: na tym świecie testowanie to nie żart – to prawo i wymóg, który powinien być twoją wieczną mantrą.
Nigdy nie zapomnisz przepisu na sukces: musisz zrozumieć wszystkie zalety i wady, przeprowadzić kilka testów i dowiedzieć się, który model cenowy jest dla Ciebie bardziej wydajny i opłacalny.
Powodzenia wszystkim!