CPC a określanie stawek CPM: jaka jest różnica w 2022 roku?
Opublikowany: 2021-07-12CPM i CPC to opcje cenowe określające, ile pieniędzy reklamodawca zapłaci za kampanię reklamową w witrynie. Reklamodawcy licytują sieci reklamowe zgodnie z tymi opcjami cenowymi, aby uzyskać najlepsze miejsce dla swoich reklam.
Jako reklamodawca, którego powinieneś wybrać? Jako wydawca, która opcja opłaca się lepiej? Tutaj, w CodeFuel, przygotowaliśmy ten przewodnik, który przeprowadzi Cię przez wszystkie aspekty ustalania stawek CPM i CPC.
Jaki jest koszt kliknięcia?
Definicja kosztu kliknięcia: odnosi się do kwoty, którą otrzymujesz za każdym razem, gdy użytkownik kliknie reklamę w Twojej witrynie. Dla reklamodawców jest to koszt, jaki płacą wydawcy za każde kliknięcie. |
Na przykład, jeśli kampania reklamodawcy wygeneruje 1000 kliknięć przy CPC 3 USD, zapłacisz 3000 USD.
Przykład dla reklamodawców
Budżet reklamowy: 100
Model cenowy: 0,07 USD CPC
Liczba kliknięć/budżet: (100 USD/0,04) = 2500 kliknięć
Na wynos: otrzymujesz liczbę wyświetleń niezbędną do osiągnięcia 3000 kliknięć niezależnie od CTR
Jaki jest koszt za milion
Definicja kosztu na Mille: Odnosi się do kwoty, jaką reklamodawcy płacą za tysiąc wyświetleń ich reklamy. Dla wydawców jest to cena, jaką naliczają reklamodawcy za tysiąc wyświetleń ich reklamy w ich witrynie. |
Na przykład, jeśli CPM jest wyceniany na 2 USD za tysiąc wyświetleń i generuje 10 000 wyświetleń, reklamodawca zapłaci 20 USD.
Przykład dla reklamodawców
Budżet reklamowy: 100
Model cenowy: 2 USD CPM
Liczba kliknięć/budżet: (100*1000/$2) = 50 000 wyświetleń
Na wynos: otrzymujesz taką samą liczbę wyświetleń niezależnie od Twojego CTR.
Jaka jest różnica między CPC a CPM?
Ponieważ CPM odnosi się do tego, ile razy reklama pojawia się w witrynie, reklamodawcy wykorzystują tę opcję do budowania widoczności marki. Wybierając strony internetowe związane z ich działalnością, marki mogą zwiększać świadomość swojego produktu lub usługi.
Wadą CPM jest to, że reklamodawca płaci za wyświetlenia niezależnie od tego, czy uzyska kliknięcia w swojej witrynie, czy nie.
CPC określa, ile razy użytkownicy kliknęli konkretną reklamę. Marki wybierają tę opcję cenową, aby generować konwersje w postaci wizyt w witrynie lub sprzedaży. Gdy użytkownik kliknie reklamę, zostaje przeniesiony do witryny reklamodawcy, która pokrywa koszt tego kliknięcia.
Wadą CPC jest to, że są mniej wyświetleń. Jednak reklamy są kierowane, a reklamodawca płaci, gdy użytkownik kliknie te reklamy.
Jak działa system licytacji?
Reklamodawcy licytują na aukcjach reklam zarządzanych przez wydawców i sieci reklamowe, takie jak Facebook czy Google AdSense. Wyjaśnijmy kilka podstawowych warunków aukcji reklam online:
Stawka reklamy: stawka to kwota, jaką reklamodawca proponuje zapłacić za reklamę opublikowaną w sieci lub witrynie internetowej.
Budżet reklamowy : budżet odnosi się do kwoty, jaką firma lub marka chce zapłacić za reklamy w tej kampanii.
Dlaczego sieci reklamowe korzystają z aukcji w celu określenia reklam wyświetlanych na stronach internetowych?
Sieci korzystają z aukcji, aby wybrać najlepiej płatne i trafniejsze reklamy w witrynie. W typowej aukcji reklam reklamodawcy określają cenę, jaką chcą zapłacić za kliknięcia reklam lub wyświetlenia realizowane na stronach wydawców lub platform.
Powiązane treści: Najlepsze sieci reklamowe w 2021 r.
Aukcja klasyfikuje reklamodawców zgodnie z ich ofertą i (w przypadku Google Adsense, wynikiem jakości). Następnie platforma przypisuje jednostkę reklamową do licytanta z najwyższą ofertą. Dlatego wydawcy otrzymują dobrze płatne reklamy, a marki umieszczają swoje reklamy w odpowiednich witrynach.
Powiązane treści – jak zarabiać na Google AdSense
Określanie stawek kosztu kliknięcia (CPC)
W tym modelu reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy ktoś kliknie jedną z jego reklam. Zazwyczaj marki korzystają z modelu określania stawek CPC podczas pracy z reklamami w wyszukiwarce, ponieważ zwiększa to liczbę konwersji. Stawki CPC są klasyfikowane według współczynnika klikalności, Wyniku Jakości i innych czynników.
Masz dwie główne opcje określania stawek za reklamy:
Automatyczne licytowanie
W tej opcji ustalasz budżet, za ile chcesz zapłacić. Sieć reklamowa przedstawia następnie tyle kliknięć, ile może zaoferować w ramach Twojego budżetu. Niektóre sieci umożliwiają ustawienie maksymalnego kosztu kliknięcia, dzięki czemu możesz kontrolować swoje koszty.
Automatyczne określanie stawek pozwala zaoszczędzić czas i zaplanować budżet. Jeśli korzystasz z tej opcji, zalecamy ustawienie maksymalnego CPC.
Licytacja ręczna
W tej opcji możesz kontrolować swoje maksymalne stawki. Na przykład możesz ustawić maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić, czy to za grupę, słowo kluczowe czy miejsce docelowe.
Ta opcja zapewnia większą kontrolę nad tym, ile wydajesz za kliknięcie. Minusem jest to, że może to być czasochłonne.
Stawki kosztu tysiąca („mili”) wyświetleń (CPM)
Ten model określania stawek jest bardziej powszechny w przypadku reklamodawców szukających reklam displayowych. Jak wspomnieliśmy wcześniej, Cost per Mille pomaga zwiększyć świadomość marki.
Zaletą jest to, że stawki reklam displayowych skupiają się na cenie. Dlatego osoba, która zaoferowała najwyższą cenę, zajmuje pierwsze miejsce. Minusem tej metody jest to, że możesz zapłacić za tysiąc wyświetleń, ale te wyświetlenia dają zero kliknięć.
Kiedy CPM jest najlepszą opcją
CPM to najlepsza opcja, gdy Twoim celem jest wypromowanie Twojej marki. Jest to najlepszy wybór, aby zmaksymalizować swoją ekspozycję i zaangażować odbiorców w stan świadomości.
Kiedy CPC jest najlepszą opcją
Model CPC lepiej zachęca do konwersji lub akwizycji. Pomaga to zmaksymalizować zwrot z inwestycji.
CPM | CPC |
Zapewniasz, że Twoja reklama uzyska wyświetlenia, za które zapłaciłeś | Zwiększa przychody na podstawie działania |
Zwiększa widoczność | Pobiera wyższą interakcję intencji |
Dobry dla początkujących reklamodawców, którzy muszą tworzyć ekspozycję, aby mierzyć CTR | Jest przejrzysty (płacisz tylko wtedy, gdy uzyskasz wyniki – kliknięcia) |
Świetne do strategii testów A/B | Świetne do kampanii retargetingowych |
Ceny CPC i CPM dla wydawców
Źródło obrazu
Zbadaliśmy modele CPC i CPM dla reklamodawców, ale jak to działa dla wydawców?
CPC a CPM w przypadku reklam zautomatyzowanych
Wybór modelu CPC lub CPM będzie zależał od celu reklamodawcy dla określonej kampanii. Jednak w przypadku reklam zautomatyzowanych CPM ma pewne zalety:
- Zmniejszone ryzyko oszustw reklamowych: modele takie jak CPC i CPA mogą być przedmiotem oszustw, takich jak wstrzykiwanie kliknięć i spamowanie kliknięciami. Ponieważ CPM skupia się na porach wyświetlania reklamy, nie oferuje zbyt wielu zachęt dla oszustów.
- Opłacalność: CPM, zwłaszcza dynamiczny CPM, pozwala marketerom zautomatyzować budżet licytacji, dzięki czemu mogą kontrolować budżet reklamowy.
Określanie stawek CPM a CPC według platformy
Każda platforma ma inny model licytacji reklam, spójrzmy na najpopularniejsze:
Facebook oferuje dwa poziomy opcji cenowych składające się z czterech opcji wewnętrznych:
- Jeśli chcesz skorzystać z modelu CPA (koszt działania), wybierz: „Wynik reklamy/ Konwersje w witrynie”.
- CPL (Cost per Like) jest dostępny tylko wtedy, gdy wybierzesz: „Wyniki reklamy/ polubienia strony”.
- Facebook oferuje CPC jako domyślną opcję licytacji. Ta opcja jest dobra na początek, jeśli prowadzisz małą firmę.
- Google AdSense umożliwia reklamodawcom ustalanie stawek według następujących typów: CPC, CPM, Widok aktywny (koszt za 1000 widocznych wyświetleń) i CPE (koszt zaangażowania)
- Reklamodawcy biorą udział w aukcji reklam, w ramach której AdWords wybiera reklamy, które będą wyświetlane w jakiej kolejności i miejscu.
- Oprócz CPC i CPM reklamodawcy mogą licytować według CPM w Widoku aktywnym . Czyli odsetek widocznych wyświetleń. Jakie jest widoczne wrażenie? Gdy co najmniej 50% reklamy jest widoczne w oknie przeglądarki odwiedzającego, a reklama była wyświetlana dłużej niż sekundę.
- Google AdSense umożliwia również reklamodawcom licytowanie według kosztu zaangażowania. Działanie angażujące jest definiowane przez reklamodawców. W tego typu licytacji reklamodawca płaci, gdy użytkownik wchodzi w interakcję z reklamą w określony sposób. Przykładami mogą być: najechanie kursorem na reklamy przez określony czas, wypełnienie ankiety, rozpoczęcie reklamy wideo, zapisanie się do newslettera.
- LinkedIn to platforma najczęściej używana przez reklamodawców B2B. Istnieje jednak wiele opcji określania stawek LinkedIn, w tym Ulepszony CPC i CPM.
- Ulepszony CPC jest rozliczany za kliknięcie, dlatego daje większą kontrolę nad skutecznością reklamy.
Stawka eCPC = Historyczny współczynnik konwersji * Cel CPA
- Wdrożenie stawki CPM działa lepiej, gdy CTR jest powyżej średniej LinkedIn (>1%), co skutkuje większą liczbą wyświetleń i kliknięć.
- Na LinkedIn możesz wybrać opcję automatycznego lub ręcznego licytowania. Jednak ręczne określanie stawek jest lepsze na tej platformie, ponieważ CPC na LinkedIn koreluje z samą stawką CPC. W automatycznym licytowaniu LinkedIn pobierasz opłatę na podstawie wyświetleń.
- W przypadku Instagrama reklamy CPC są bardziej spójne , ponieważ dokładnie wiesz, ile płacisz za kliknięcie i możesz zarządzać swoim budżetem. CPC jest lepszy w kontekście Instagrama, gdy chcesz osiągnąć określoną liczbę kliknięć. Algorytm Instagrama wyświetli wtedy Twoje reklamy użytkownikom, którzy z większym prawdopodobieństwem klikną.
- Jeśli nie masz dużej bazy obserwatorów, CPM może pomóc Ci zwiększyć skuteczność . Jeśli znasz naszych odbiorców, możesz przetestować widoczność swojej reklamy, uruchamiając określoną liczbę wyświetleń. CPM świetnie sprawdza się w testowaniu A/B reklam na Instagramie.
Często zadawane pytania dotyczące CPC i CPM
1. Co jest lepsze? CPC czy CPM?
Jeśli jesteś reklamodawcą, wybrany model cenowy będzie zależał od celów Twojej kampanii. Jeśli celem Twojej kampanii jest zwiększenie liczby konwersji i generowanie działań, model CPC jest skuteczniejszy. Jeśli chcesz zwiększyć świadomość marki, najlepiej sprawdza się model CPM.
2. W jaki sposób wydawcy otrzymują wynagrodzenie na giełdzie reklam?
Wydawcy Ad Exchange otrzymują wynagrodzenie na podstawie wskaźnika o nazwie „efektywny koszt za tysiąc wyświetleń” (efektywny koszt tysiąca wyświetleń). Wskaźnik ten mierzy przychody z reklam w kampanii na liczbę wyświetleń.
3. Jak obliczyć eCPM?
eCPM = łączne przychody z reklam ( Wyświetlenia/1000) |
4. Co to jest CPA?
Model ten polega na płaceniu za każdym razem, gdy użytkownik podejmie akcję, na przykład zakup, w witrynie po kliknięciu reklamy.
CPA = Koszt reklamy Liczba działań |
5. Co to jest CPCustomer?
Niektóre platformy pozwalają firmom obliczyć koszt pozyskania klienta. Podczas gdy CPA śledzi, ile kosztuje nakłonienie klienta do wykonania pierwszego działania, jeśli działanie to nie jest zakupem, musisz dodać kolejną zmienną.
Koszt na klienta = CPA x (liczba potencjalnych klientów, które kupują) Całkowita liczba leadów) |
Jak CodeFuel pomaga obniżyć koszty
CodeFuel to kompletne rozwiązanie do zarabiania, które wykorzystuje opcje zarabiania na wyszukiwarkach, reklamach i wiadomościach. CodeFuel umożliwia reklamodawcom i wydawcom zarządzanie kosztami poprzez równoważenie różnych kanałów zarabiania, takich jak reklamy kontekstowe, reklamy displayowe i wyszukiwania.
CodeFuel pomaga w maksymalnym wykorzystaniu stawki i obniżeniu kosztów reklamy. W przypadku wydawców holistyczne rozwiązanie do zarabiania pozwala zmaksymalizować przychody z reklam, jednocześnie poprawiając wrażenia użytkownika.
Dowiedz się, jak już dziś możesz inteligentnie zarządzać kosztami reklamy. Skontaktuj się z nami.